• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

بازی های پیشنهادی کدومو در نوروز ۱۴۰۰ ، جذاب و آگاهانه

آخرین مطالب

مطالب ویژه

بازی های پیشنهادی کدومو در نوروز ۱۴۰۰ ، جذاب و آگاهانه

کدومو تلاش کرده همیشه به مناسبت‌های مختلف، بازی‌های مناسبی را برای فرزندان شما معرفی کند. نوروز 1400 هم مثل سال قبل با همه‌گیری کرونا همراه شده و خانواده‌ها احتمالا وقت بیشتری دارند تا در کنار فرزندان خود بگذرانند. از طرفی هم فرزندان اوقات فراغت بیشتری دارند. پس چه پیشنهادی بهتر از پیشنهاد چندتا بازی جذاب و با انتخاب آگاهانه؟

 

یک فروردین: بازی‌هایی با محوریت نوروز

آشنایی کودکان با آیین سنتی ایرانی می‌تواند در شکل‌گیری هویت ملی آن‌ها نقش مؤثری داشته باشد، با توجه ‌به این که در بازی‌های رایانه‌ای کمتر به این موضوع پرداخته شده اما سعی کردیم بازی‌های اندرویدی برای آشنایی کودکان با شخصیت‌هایی مثل حاجی فیروز و عمو نوروز و سفره هفت سین معرفی کنیم.

 
  1. نوروز ران

نوروز ران، یک بازی اندرویدی در سبک دویدن بی‌پایان است که با تم سنتی ایرانی به مناسبت عید نوروز ساخته شده است. در این بازی، بازیکن در نقش حاجی‌فیروز قرار گرفته و با دویدن در روستا و رد شدن از موانع، مژده‏‌ی آمدن نوروز را به مردم می‌‏دهد. کدومو رده سنی این بازی را +6 سال در نظر گرفته همچنین می توانید بررسی تخصصی این بازی را در "کدومو" دنبال کنید، خوشحال می شویم که در بخش دیدگاه والدین نظر خودتان را نسبت به این بازی بیان کنید و رده سنی پیشنهادیتان را مطرح نمایید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/ir.Hamidreza.Nowruzrun

نوروز ران - جشنواره نوروزی کدومو 1400

 
  1. قصه هفت‌سین - کتاب داستان کودکان

قصه‏‌ی هفت سین یک کتاب داستان کودکانه تعاملی به منظور آشنایی با عید نوروز و سفره‌­ی هفت‌سین است. هنگام بازی اینترنت دستگاه را خاموش کنید تا تبلیغات در حین بازی نمایش داده نشود. این بازی برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده است.

لینک‌دانلود: قصه هفت سین قصه هفت سین- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. عمونوروز و دوستان

این بازی اندرویدی شامل مجموعه‌ای از بازی‌ها با محوریت عید نوروز است که شامل نوروزجامپ، نوروز ران، نقاشی روی تخم‌مرغ و چیدن سفره­‌ی هفت‌سین و بازی‌های دیگر می‌شود. بعد از نصب، بازی اجازه‌‏ی دسترسی به دفترچه تلفن، موقعیت مکانی و ذخیره سازی می­‌خواهد که بهتر است دسترسی ها را غیر فعال نموده و به صورت آفلاین بازی شود.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/ir.ayazco.amoonorooz عمو نوروز -جشنواره نوروزی کدومو 1400
 

دوم فروردین: تفریحات مجازی

باتوجه‌به بیماری کویید 19 و محدودیت‌هایی که در عید نوروز و دیدوبازدیدها و مسافرت‌ها وجود دارد، شاید یکی از سرگرمی‌های جذاب در این روزها بازی‌های شبیه‌ساز دنیای واقعی باشد تعداد زیادی از این بازی‌ها را می‌توانید بر اساس علایق خود انتخاب کرده و از گشت‌وگذار در محیط بازی لذت ببرید. ما هم در کدومو سه بازی شبیه‌ساز را معرفی کردیم. دقت به این نکته ضروری است که روح غالب این بازی‌ها درآمدزایی است که خوب است در مورد نحوه‌ی کسب درآمد حلال و جذب مشتری و مدیریت اقتصادی یک کسب و کار با فرزند خود گفتگو نمایید.

بنر تفریحات مجازی- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. Zoo tycoon (مدیریت باغ وحش)

مدیریت باغ وحش یکی از بازی‌های جذاب در این دوران است که برای پلتفرم‌های ویندوز و ایکس‌باکس منتشر شده است، هدف بازی گشت‌وگذار در یک باغ‌وحش شبیه‌سازی‌شده و مدیریت آن است. بازیکن می‌تواند باغ‌وحش خود را بسازد، آن را گسترش یا ارتقا دهد و منابع برای نگهداری و مراقبت از حیوانات را تأمین کند. از آن­جا که هدف نهایی این بازی درآمد است، بازیکنان همچنین باید با ساختن جایگاه‌های غذا، نوشیدنی، سرویس‌های بهداشتی، مکان‌های پیک‌نیک، یک محیط خوشایندی را برای بازدیدکنندگان فراهم کنند. درآمد بیشتر با شاد نگه‌داشتن حیوانات و بازدیدکنندگان حاصل می‌شود. بازی دارای چهار حالت آموزش، سناریو، چالشی و آزاد است که بخش آخر جنبه سرگرمی و تفریحی بیشتری نسبت به حالت‌های دیگر دارد.

لینک: https://store.steampowered.com/app/613880/Zoo_Tycoon_Ultimate_Animal_Collection/ مدیریت باغ وحش- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. Planet Coaster (سیاره­‌ی چرخ و فلک ها)

یک بازی شبیه‌ساز مدیریت شهربازی است که برای پلتفرم‌های ویندوز، ایکس‌باکس و پلی‌استیشن منتشر شده است و بازیکن به‌عنوان مدیر آن باید به گسترش پارک بپردازد و خانواده‌ها و کودکان بیشتری را به آنجا بکشاند، آن‌قدر باید در بازی پیشروی کند که تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های دنیا شود. بازی در حالت سَندباکس جنبه‌­ی تفریحی بیشتری دارد.

لینک: https://www.planetcoaster.com/

سیاره‌‌ی چرخ و فلک ها- جشنواره نوروزی کدومو 1400سیاره‌‌ی چرخ و فلک هاسیاره‌‌ی چرخ و فلک ها

  1. Farming simulator 16 (شبیه‌ساز کشاورزی 16)

این بازی تقریباً برای تمام پلتفرم‌ها قابل‌دسترسی است. بازیکن به‌عنوان یک کشاورز ماهر مشغول به کار شده و به ده‌ها ابزار مختلف برای مدیریت مزرعه دسترسی دارد. این شغل سخت و دشوار، مهارت‌های خاص خود را می‏‌طلبد و البته این را نیز باید در نظر داشت که با وجود ابزارآلات پیشرفته، بازیکن می‏‌تواند یک فضای کاملاً مدرن و جدید را از کشاورزی تجربه کنید.

لینک‌دانلود:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.giantssoftware.fs16&hl=en&gl=US بازی مزرعه داری- جشنواره نوروزی کدومو 1400  

سوم فروردین: بازی‌های دویدن بی‌نهایت

بازی‌های دویدنی طرف‌داران زیادی بین تمامی نسل‌ها دارد و می‌توان به‌صورت لیگ مسابقه‌ای و در حالت نوبتی بین افراد خانواده بازی کرد. مسابقه بگذارید که چه کسی بیشترین مسیر را طی می‌کند. باتوجه‌به مخاطب این بازی‌ها کدومو هم سه بازی اندرویدی دویدنی برای سلیقه‌‏های مختلف معرفی کرده است که می توانید با مطالعه ارزیابی ها برای فرزند خود انتخاب درستی داشته باشید.

بنر بازی های رانر- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. Miraculous Ladybug & Cat Noir (بازی دختر کفشدوزکی و پسر گربه‌ای)

در این بازی، دختر کفشدوزکی و همراهانش باید در هر مرحله یک سری آیتم یا مواردی را که هر مرحله از بازیکن خواسته است، جمع کرده و فراهم کنند تا بتوانند آن مرحله را با موفقیت به پایان رسانده و از موانع عبور کند. رده سنی این بازی در کدومو +12 است. شما می توانید برای انتخاب آگاهانه‌تر ارزیابی بازی را در "کدومو" دنبال کنید. به نظر شما چه رده‌سنی مناسب این بازی است؟ لطفا در بخش دیدگاه‌ها نظرتان را بفرمایید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.crazylabs.lady.bug

بازی دختر کفشدوزکی- جشنواره نوروزی کدومو 1400

  1. talking tom gold run (تام سخن‌گو دونده‏ی طلایی)

تام سخنگو در حال ساختن خانه‌اش است که فردی وارد خانه او شده و طلاهایش را می‌دزدد. تام به دنبال دزد رفته و در تعقیب و گریزی سعی در جمع‌آوری شمش‌ها دارد. در این مسیر، کاراکتر باید موانع مختلفی را با کشیدن صفحه‌ نمایش به سمت بالا، پایین، چپ و راست پشت سر بگذارد و پس از جمع‌آوری سکه‌ها می‌تواند امکانات محل زندگی خود را با استفاده از آن‌ها و همچنین با استفاده از الماس‌هایی که با جمع‌آوری گاوصندوق در طول بازی انجام می‌دهد، ارتقا دهد. ما رده سنی +7 به بازی دادیم، شما می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی را در "اینجا" بخوانید و نظرات خود را در مورد این بازی بفرمایید.

لینک‌دانلود:https://cafebazaar.ir/app/com.outfit7.talkingtomgoldrun

بازی تام سخنگوی دونده- جشنواره نوروزی کدومو 1400

  1. Temple run  (دونده معبد)

بازی دونده‌معبد یا به تعبیری فرار از معبد بر روی پلتفرم های اندروید و آی او اس قابل نصب است. بازیکن با دویدن، پریدن ازروی موانع، چرخش و حرکات کشویی از معبد فرار می‌کند و برای دسترسی به مراحل بعد باید امتیازهای موجود در طول مسیر را جمع‌آوری نماید. عبور از معادن، جنگل و صخره‌ها درحالی‌که هیولایی در تعقیب شما است گاهی هیجان زیادی را به بازیکن منتقل می کند. از نظر کارشناسان کدومو بازی برای +9 مناسب است. شما می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی را در "اینجا" بخوانید. برای ما مهم است که شما هم بازی را با توجه به روحیات و سلیقه‌ی فرزند خود ارزیابی کنید و نظرتان را برای ما در بخش دیدگاه والدین بیان کنید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.imangi.templerun2 دونده معبد- جشنواره نوروزی کدومو 1400


چهارم فروردین: عشق آشپزی‌ها

بازی‌های مدیریت رستوران هم جز آن دسته از بازی‌ها هستند که طرف‌داران زیادی بین افراد مختلف دارند، چالش‌های پخت غذا و تحویل به مشتری و تلاش برای گسترش کسب‌وکار می‌تواند در عین جذابیت، تفریح سرگرم‌کننده‌ای به‌حساب آید. با ما همراه باشید با معرفی سه بازی خوشمزه!

بنر عشق آشپزی ها- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. Cooking Mama: Let's cook! )آشپزی مامانی؛ بیا آشپزی کنیم)

آشپزی مامانی، یه بازی شبیه ساز آشپزی بامزه است که می‌تواند لحظات شادی را برای بچه‌ها و مامان‌ها به همراه بیاوررد. این بازی برای پلتفرم های اندروید و آی او اس قابل نصب است.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/jp.co.ofcr.cm00

آشپزی مامانی- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. Overcooked (بیش از حد پخته)

بازی «overcooked» به دلیل سبک کارتونی و نوآورانه‌ی خود به‌عنوان یک بازی چند نفره‌، بسیار مورد استقبال خانواده‌ها و همچنین جمع‌های دوستانه قرار گرفته. بازیکنان در نقش چند آشپز با یکدیگر همکاری می‌کنند تا در هر مرحله بتوانند سفارش‌های بیشتری را در زمان محدود آماده کنند. بازیکنان باید مواد غذایی را خرد کنند، بپزند و تحویل مشتری دهند اما باید مراقب باشند غذا نسوزد. این بازی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، ویندوز قابل‌دسترسی است. بازی را برای +9 سال مناسب دانستیم و شما می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی جذاب را اینجا بخوانید. لطفا تجربه بازی خود با فرزندتان برای ما در بخش دیدگاه ها بنویسید

لینک‌دانلود: https://store.steampowered.com/app/448510/Overcooked/

بازی overcooked- جشنواره نوروزی کدومو 1400

 
  1. باباپز:

باباپز، بازی جذاب اندرویدی دیگری برای سرگرم‌کردن بازیکن است. در این بازی، بازیکن باید در مدت زمانی مشخص، خیلی سریع سفارش مشتری‌هایش را تحویل دهد تا عصبانی نشوند و حتی انعام هم بدهند. بازیکن در انواع اغذیه‌فروشی‌ها مثل بستنی‌فروشی، فلافلی، کبابی و مانند اینها می‌تواند بازی کند. ما بازی را برای +8 سال مناسب می دانیم و شما می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی را "اینجا" بخوانید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.arna.falafel

بازی باباپز- جشنواره نوروزی کدومو 1400


پنج فروردین: روز جوان - بازی‌های ورزشی

به مناسبت روز جوان سراغ سه بازی ورزشی و هیجانی مخصوص جوانان عزیز رفته‌‏ایم. بازی ها حالت چند نفره دارند و خوب است که فرزندمان تجربه بازی گروهی همراه با دوستان و همسالان خود را داشته باشد تا افراد غریبه!

بنر بازی های ورزشی- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. NBA 2K Playgrounds 2

یک بازی رایانه‌‏ای در سبک ورزشی و شبیه‌سازی است. محیط بازی مشابه بازی‌های دهه 90 میلادی می‌باشد و سبک خاص خود را دارد که می توان به صورت چهارنفره بازی کرد. این بازی برای پلی استیشن، ایکس باکس و مایکروسافت ویندوز قابل دسترسی است.

لینک‌دانلود: https://store.playstation.com/en-us/product/UP1001-CUSA13552_00-0000000000000001

بازی بسکتبال- جشنواره نوروزی کدومو 1400  
  1. Puppet Soccer (عروسکان فوتبال)

در پاپت ساکر، دو نفر تلاش می‌کنند، با حرکات محدود، به حریف گل بزنند. هر کدام از طرف‌ها می‌تواند یکی از ستارگان مشهور جهان را انتخاب کند. این بازی در حین گرافیک ساده و فانتزی که دارد می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. این بازی برای پلتفرم اندروید و آی او اس طراحی شده است.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/air.com.noxgames.PuppetSoccer2014

بازی puppet soccer- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. Table Tennis Touch

بازی از کیفیت گرافیکی خوبی برخوردار است و برای سیستم عامل­های اندروید و آی او اس قابل دسترس است. بازی دارای حالت های مختلف است که می توانید به سرعت یک زمین و یک رقیب انتخاب کرده و بازی را شروع کنید یا به مرور زمان و از رقبای ساده و ضعیف شروع کرده و کم کم پیشرفت کنید. در حالت آرکید باید هدف مشخصی را به پایان برسانید، مثلاً توپ را در نقطه خاصی از زمین حریف فرود بیاورید و سرانجام در حالت چندنفره می‌توانید با دیگران به صورت آنلاین و یا محلی بازی کنید. پیشنهاد ما انجام این بازی جذاب در کنار افراد خانواده و به صورت آفلاین است.

لینک‌دانلود: https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.yakuto.TableTennisTouch&hl=en

3. Table Tennis Touch- جشنواره نوروزی کدومو 1400

ششم فروردین: روز امید و شادباش (ایران باستان) بازی‌های ساده تفننی و شاد:

در تقویم ایرانی ششم فروردین روز امید و شادباش است، به همین مناسبت در کدومو به بازی های سرگرم کننده با گرافیک رنگی پرداختیم. در بسته‏‌ی امروز یک بازی معمایی، مجموعه‏‌ی بیست تایی از بازی های جذاب خانوادگی و یه بازی چند نفره است که در کنسول و موبایل می‌تونید امتحانش کنید.

بنر بازی های شاد وتفننی- جشنواره نوروزی کدومو 1400  
  1. جالب شد

با یک بازی معمایی، فکری، پازلی عجیب طرفیم! چرا می‌گوییم عجیب؟ چون بازی درعین‌حال که طراحی گرافیکی ساده و کارتونی و بامزه­‌ای دارد بازیکن را با پیچیدگی‌های خاص خودش درگیر می‌کند. در هر مرحله بازیکن با جواب‌هایی خارج از چارچوب فکری باید معما را حل کرده و به مرحله‌ی بعد برود. ممکن است حین بازی از جواب‌های ساده و دور از ذهن مراحل، تعجب کنید و درعین‌حال بخندید و حتی عصبی شوید! این بازی برای پلتفرم اندروید طراحی شده است. ما بازی را مناسب فرزندان بالای 10 سال شما دانستیم همچنین شما می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی را در اینجا بخوانید.

شما چه رده‌سنی به بازی می‌دهید؟ لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.bobardo.jalebshod

بازی جالب شد- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. 2 3 4 Player Mini Games

مجموعه ای از بیست مینی‌گیم جذاب و دوست داشتنی بر روی سیستم عامل اندروید که برای دورهمی های خانوادگی می‌تواند بهترین گزینه باشد. در یک دستگاه امکان بازی کردن تا چهار نفر فراهم شده است. بررسی این بازی را در "کدومو" دنبال کنید.

 لینک‌دانلود: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ction.playergames&hl=en&gl=US

234 mini game- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. Starlit Adventures (ماجراهای استارلیت)

غولی بزرگ یک روز وارد دنیای ستاره‌ها شده و همه‌ی ستاره‌ها را جمع می‌کند و می‌برد. بازیکن باید تلاش کند، به جاهای مختلف سرزمین سفر کند و ستاره‌ها را پس بگیرد. این بازی ساده که می‌توان چند نفره آن را انجام داد، می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. این بازی علاوه بر داشتن نسخه کنسولی، نسخه موبایلی هم دارد.

لینک‌دانلود : https://cafebazaar.ir/app/com.rockhead.starlit

starlit adventure- جشنواره نوروزی کدومو 1400


هفتم فروردین: روز تئاتر

بیست و هفت مارس یعنی هفتم فروردین روز جهانی تئاتر است. به این بهانه سراغ بازی پانتومیم رفتیم.  این بازی جذاب و مفرح می تواند یک بعد از ظهر عالی را برای شما در کنار خانواده فراهم کند، فقط بزرگ تر ها هوای کوچک تر ها را داشته باشند، همچنین به یاد نقالی های قهوه خانه ای که جز پیشینه‏‌ی تئاتر ایران زمین است، همراه شدیم با شخصیت های اساطیری شاهنامه; پیشنهاد می کنیم ارزیابی این بازی ها را قبل از نصب در کدومو بخوانید.

بازی های شاهنامه- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. ادا بازی (پانتومیم)

به اجرای نمایش بی‌کلام و با استفاده از حرکات بدن پانتومیم می‏گویند. به بهانه­‌ی روز تئاتر می‌توان این بازی جذاب را در کنار افراد خانواده تجربه کرد.

بازی آفلاین و اندرویدی است و در جمع‌های خانوادگی و حقیقی انجام می‌شود و نه در فضای مجازی با کاربران مجازی! بازی به این شکل است که بازیکنان به دو گروه تقسیم می‌شوند، بعد از ورود به بازی، موضوعات مختلفی وجود دارد که پس از انتخاب آن، بازی شروع می‌شود. کارشناسان کدومو بازی را برای بالای هشت سال درنظر گرفتند و شما والدین عزیز و محترم می توانید ارزیابی این بازی را در "کدومو" دنبال کنید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.karvant.adabazi ادابازی-پانتومیم- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. هشت خوان2

به بهانه روز تئاتر و به یاد شاهنامه‌خوانی و نقالی به سراغ بازی‌های اساطیری رفتیم. در بازی هشت خوان 2، بازیکن به همراه شخصیت‌های اساطیری ایرانی به نبرد با حریفان می‌پردازد و در گذر از هشت خوان با پهلوانان نامی ایرانی همراه خواهد شد. این بازی برای پلتفرم اندروید طراحی شده است و ما این بازی را برای +12 سال مناسب می دانیم، حتما نیازمند است قبل از نصب، ارزیابی بازی هشت‌خوان2 را در کدومو مطالعه بفرمایید. والدین عزیز کدومویی لطفا نظر خودتان را نسبت به این بازی با ما در میان بگذارید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.avid.hashtkhan

هشت خوان 2- جشنواره نوروزی کدومو 1400  
  1. رستم سرزمین دیوها (آفلاین)

بازی دیگری که برای روز تئاتر انتخاب کردیم، بازی اندرویدی رستم سرزمین دیوهاست. قهرمانی از سرزمین پارس برای نبرد با دیوها انتخاب شده است، نام آن قهرمان رستم است. شخصیت بازی در مسیری بی‌پایان به سرزمین‌های زیادی سفر می‌کند. جنگل‌ها، دشت‌ها، کوه‌ها در تسخیر دیوها هستند که برای شکست آن‌ها نیازمند افزایش مهارت و قدرت خود است. بهتر است از نسخه­‌ی آفلاین بازی استفاده شود. کارشناسان کدومو بازی را برای فرزند بالای 15 سال شما مناسب می دانند همچنین برای خواندن جزئیات بیشتر لطفا به "این صفحه" رجوع کنید. نظر شما نسبت به این بازی چیست؟

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.Starbend.RLODOFF

رستم سرزمین دیوها (آفلاین)- جشنواره نوروزی کدومو 1400

هشتم فروردین: جدول دوست‌ها

بازی‌های جدول کلمات محبوبیت زیادی بین کاربران دارند، یکی از خوبی‌های این مدل بازی‌ها این است که گاهاً همه­‌ی­ افراد خانواده برای پیداکردن جواب معماها هم‌فکری می‌کنند. در ادامه سه بازی جذاب با محوریت جدول کلمات معرفی شده است.

بنر کلماتیک- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. آمیرزا:

بازی آمیرزا، یک بازی بامزه و کارتونی است که با هدف کلمه‌سازی و بالابردن دقت بازیکن گردآوری شده است. هدف بازی پیداکردن کلمات مورد نظر از بین حروف به‌هم‌ریخته شده است. بازی مناسب فرزند بالای 10 سال شماست و شما می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی اندرویدی را اینجا بخوانید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.BrainLadder.Amirza

آمیرزا- جشنواره نوروزی کدومو 1400  
  1. قهوه‌چی:

قهوه‌چی نیز یک بازی حل کلمات اندرویدی است که با کمی خلاقیت تغییراتی در اصل بازی ایجاد کرده است. بازیکن در این بازی باید بتواند با حروفی که در هر مرحله مشخص شده است، کلمه‌ی مترادف یا متضاد کلمه‌ای که در هر مرحله مشخص شده است را بسازد. برای این کار بازیکن باید حروف را به نحوی پشت‌سرهم و به ترتیب بچیند که کلمه‌ی مترادف یا متضاد را در مدت‌زمان محدود تشکیل دهد. بازیکن همچنین باید توجه کند که حروف بر روی فنجان‌های قهوه و یا حروف دیگر قرار نگیرد. بازی را مناسب +9 سال می‌دانیم و ارزیابی تخصصی بازی "قهوه چی" در کدومو برای مطالعه‌ی شما والدین عزیز وجود دارد.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/ir.tootgames.AAWord

قهوه چی- جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. تور کلمات

بازی تور کلمات سبک جدیدی از بازی حدس کلمات است که گیم پلی بازی ساده و سرگرم‌کننده، گرافیک بازی جذاب، متنوع و سه‌بعدی با پس‌زمینه‌های بازی مختلف و موسیقی زیباست. بازیکنان در هر مرحله یک جدول را مشاهده می‌کنند که ترکیبی از حروف کلمات مختلف است و باید کلمه‌های مورد نظر بازی را در آن جدول پیدا کرده و استخراج کنند. کارشناسان ما بازی را مناسب +9 سال می دانند و شما می توانید ارزیابی تخصصی" این بازی" اندرویدی را برای انتخاب آگاهانه بخوانید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.ordibeheshtstudio.wordstour

تورکلمات- جشنواره نوروزی کدومو 1400


نهم فروردین (تولد حضرت مهدی (عج)):

شاید اولین و ابتدایی‌ترین قدم برای پرورش نسلی که منتظر ظهور باشند آشنایی با قرآن کریم و سرگذشت پیامبران و تلاش برای سبک زندگی ایرانی- اسلامی است. کدومو هم امروز و به مناسب میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) سه برنامه­‌ی تعاملی اندرویدی که در قالب قصه و بازی‌های مرتبط به این موضوعات مهم پرداخته، معرفی کرده است.

 جشنواره نوروزی کدومو 1400
  1. قرآن برای کودکان:

قرآن برای کودکان یک برنامه تعاملی است که شما را به سرزمین قصه‌های قرآن می‌برد. بازیکن می‌تواند با قصه‌های قرآنی و داستان پیامبران از حضرت آدم (ع) تا حضرت محمد (ص) آشنا شود.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/ir.menhaj.quranforkids

قرآن برای کودکان-جشنواره نوروزی کدومو
  1. جنگل رضوان:

بازی جنگل رضوان یک بازی اندرویدی و اولین بازی سه‌بعدی در زمینه‌ی آموزش روخوانی قرآن کریم بوده و به شیوه تکرار کلمات قرآنی به همراه بازی و آموزش چندرسانه‌ای، می‌تواند بازیکن را با کلمات قرآنی آشنا نموده و کمک بسیاری جهت آموزش روخوانی قرآن نماید. کودکان بالای هفت سال می توانند این بازی را انجام دهند همچنین برای آگاهی بیشتر از محتوای بازی می توانید ارزیابی بازی "جنگل رضوان" را در کدومو دنبال کنید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.sefpar.jr

  1. مهدیار

سری مجموعه مهدیار، بازی در سبک ماجرایی معمایی است که هدف سازندگانش آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی در کنار تفریح و بازی است. در هر قسمت، مهدیار با یک سری چالش هایی مواجه می شود و بازیکن در طی بازی مهارت های زندگی مانند نظم و برنامه ریزی در کارها، تلاش و پشتکار را همگام با ارزشهای فرهنگی و در محیطی بصری بومی آموزش می بیند. این بازی برای پلتفرم اندروید طراحی شده است.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/ir.mahdiyarStudio.mahdiyar3


دهم فروردین: بازی‌های جور کردنی

بازی‌های جور کردنی هم از آن دسته بازی‌های تفننی و اعتیادآور است که در یک بعدازظهر بهاری می‌تواند گزینه­‌ی جذابی باشد. ارزیابی تخصصی سه بازی جورکردنی را در کدومو بخوانید و گزینه‌ی مناسب فرزند خود را انتخاب نمایید.

  1. TOY STORY DROP (داستان اسباب‌بازی)

این بازی در اتاق اندی (شخصیت کارتونی این انیمیشن) جلو می‌رود و بازیکن باید به وودی و دیگر اسباب‌بازی‌ها کمک کند تا اشیا به هم ریخته‌ی داخل اتاق، قبل از آمدن اندی، جمع‌آوری شود. روند بازی به این صورت است که بازیکن در هر مرحله با تعدادی اشیا به‌هم‌ریخته مواجه می‌شود که باید شبیه جورچین اشیایی که شکل و رنگ‌های مشابه‌ای دارند را کنار هم قرار دهد و امتیاز کسب کند اما تعداد حرکت‌هایی که بازی به بازیکن اجاره می‌دهد داشته باشد، محدود است. این بازی دردستگاه‌های اندرویدی و ای او اس قابل نصب است. کدومو بازی را مناسب کودکان بالای هفت سال می‌داند. شما هم می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی را "اینجا" بخوانید و نظر خودتان را برای ما درباره‌ی رده سنی بازی بیان کنید.

لینک‌دانلود:  https://cafebazaar.ir/app/com.bigfishgames.toystorydropgoog /

 
  1. ماجرای شیرین

بازی جور کردنی اندرویدی دیگری که بازیکن باید بلوک‌های ژله‌ای مشابه را کنار یکدیگر قرار دهد و آنها را منفجر کند. گیم پلی بازی ساده و روان است.بازی مناسب کودکان بالای نه سال است و شما والدین گرامی می توانید در مورد این بازی "در این صفحه" بیشتر بدانید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.media720.jellyblastamania

  1. Angry birds dream BLAST(پرندگان عصبانی: انفجار رؤیا)

بازی پرندگان عصبانی: انفجار رؤیا یک بازی پازلی است که برای پیشبرد بازی باید پازل‌های هر مرحله را حل کرد. این بازی برای پلتفرم‌های اندروید، آی ‏او‏ اس، پلی‌استیشن و مایکروسافت ویندوز عرضه شده است و ما بازی را مناسب فرزند بالای شش سال شما می‌دانیم، شما می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی را در اینجا بخوانید.

لینک‌دانلود :  https://cafebazaar.ir/app/com.rovio.blast


یازده فروردین: عشق سرعت‌ها:

امروز روز افراد عشق سرعت است، کسانی که به ماشین ها و مسابقات رانندگی علاقه دارند، البته توجه داشته باشید که روح غالب بازی های رایانه ای ماشین مسابقه ای بر مبنای نقض قوانین است و والدین عزیز نیازمند گفتگو با فرزندانشان در ارتباط با رعایت قوانین و مقررات رانندگی هستند. همچنین در صورت علاقه‌‏ی فرزند می توان مسیر درست انجام مسابقات که آموزش رانندگی در پیست های استاندارد رانندگی است را پیشنهاد داد یا تعطیلات آخر هفته را در پیست کارتینگ برای تخلیه‏‌ی هیجانات نوجوانان اختصاص داد.

  1. جی تی کلوپ سرعت:

بازیکن در این بازی نقش یک راننده‌­ی تازه‌وارد را دارد که به تازگی به مسابقات خیابانی وارد شده است، و برای پیشبرد بازی باید بتواند افرادی را که محله‌های بازی را در دست دارند شکست بدهد. برای این کار بازیکن باید بتواند با دقت و مهارت خود دکمه‌ی استارت و تعویض دنده را به‌گونه‌ای فشار دهد که عقربه­‌ی دور موتور در بازه‌ی تعیین شده باشد تا بتواند در مسابقات پیروز شود. این بازی برای پلتفرم اندروید منتشر شده است. شما والدین گرامی کدومویی بهتر است ارزیابی این بازی "اینجا" بخوانید و خوشحال می شویم نظر خودتان را نسبت به بازی و رده سنی پیشنهادیتان را مطرح نمایید.

لینک دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.kingkodestudio.z2h

 

  1. دنده دو: ترافیک

بازی دنده دو: ترافیک یک بازی مسابقه‌ای اندرویدی است. بازیکن در این بازی باید مأموریت‌هایی را که در هر مرحله مشخص شده است را با موفقیت پشت سر بگذارد تا بتواند آن مرحله را پیروز شود. روح غالب بازی قانون شکنی است لذا نیازمند گفتگوی شما با فرزندتان قبل و در حین بازی است. بررسی تخصصی این بازی را توسط کارشناسان کدومو از این" لینک" دنبال کنید.ما بازی را مناسب +15 سال دانستیم، نظر شما نسبت به رده بندی سنی بازی چیست؟ آیا می‌توان نکته‌ی جدیدی را به ارزیابی اضافه کرد؟

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/ir.orcagames.SecondGearTraffic

  1. Racers Vs Cops: Multiplayer

یکی از بهترین بازی های آفلاین چند نفره­‌ی موجود است که می توانید از طریق وای فای به صورت دونفره بازی کنید. در این بازی، یک بازیکن پلیس است در حالی که بازیکن دیگر مسابقه می دهد. این بازی برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است.

لینک‌دانلود:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.isandroid.highwayracersvscops


دوازده فروردین (روز جمهوری اسلامی)

به مناسبت روز دوازده فروردین سراغ بازی های ایرانی رفتیم که در دوره‌های تاریخی گذشته و حال روایت‏گر تلاش و زحمات مردان غیور ایرانی در دفاع از میهن اسلامی ایران هستند.

  1. مبارزان جنگل

بازی مبارزان جنگل یک بازی اکشن اول شخص تیر اندازی است. در این بازی، بازیکن نقش جوانی روستایی به نام عباس را به عهده دارد که پدرش توسط سربازان روس که گیلان را اشغال کرده‌اند کشته شده است. در همین ایام فردی به نام میرزا کوچک با تعداد کمی از آزادی خواهان گیلانی، برای بیرون راندن روس ها از شمال ایران و پایان دادن به ظلم و ستم آن‌ها دست به قیام مسلحانه زده است. عباس نیز که مانند اغلب مردم گیلان دل پری از ظلم و ستم روس ها دارد، با خانواده‌اش وداع می کند و برای پیوستن به مبارزان راهی جنگل های گیلان می‌شود. این بازی برای سیستم عامل ویندوز عرضه شده است.

لینک‌دانلود:https://hayoola.com/game/2006/%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%84#!/

  1. محاصره

محوریت بازی جنگ‌های نوین در خاورمیانه است. بازیکن به‌عنوان یک رزمنده‌­ی ایرانی در مقابل تروریست‌های داعشی که به او حمله می‌کنند، قرار می‌گیرد و با سلاح‌هایی که در اختیار دارد، منطقه را از شر دشمنان نجات می دهد. بازی برای پلتفرم اندروید قابل دانلود است. بررسی تخصصی این بازی را "اینجا" بخوانید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/ir.mastermindstudio.insiege

  1. کابوس دشمن

بازی اندرویدی با محوریت جنگ بین مدافعین حرم و تکفیری‌ها است که در صورت همراه شدن بازی با توضیح والدین می‌تواند انتقال دهنده‏‌ی مفاهیم ارزشمندی باشد. ارزیابی تخصصی بازی را قبل از نصب برای فرزندتان در "کدومو" بخوانید. رده‌ی سنی انتخابی ما برای این بازی +12 سال است، به نظر شما چه رده سنی مناسبتر است؟ لطفا در بخش دیدگاه ها نظر خود را با ما در میان بگذارید.

لینک‌دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.MemoryMakers.EnemyNightmare


سیزدهم فروردین: روز طبیعت

امروز آخرین روز از تعطیلات نوروز 1400 است، احتمالا شما هم امروز را در خانه سپری کردید و نیاز به آرامش قبل از روز کاری را خواهید داشت، سه بازی پیشنهادی ما بازی هایی آرامش بخش است. در کنار اعضای خانواده از این بازی ها لذت ببرید. امیدواریم که امسال برای همه‌ی کدومویی ها سالی پر از نشاط و سلامتی و اتفاق های خوشایند باشد.

  1. سفر پیرمرد

سفر پیرمرد، یک بازی ماجراجویی- معمایی است که داستان زندگی، ازدست‌دادن‌ها، آشتی و امید را روایت می‌کند. بازیکن همراه پیرمرد راهی سفری شده و از مناظر زیبای حین بازی لذت برده و با داستان زندگی ملوان پیر آشنا می‏شود، یک همسر، یک کودک و عشق به دریا. بازی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید، نیتندو سوئیچ، آی او اس، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 1 قابل نصب است. همچنین شما می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی ماجرایی را اینجا بخوانید.

لینک‌دانلود:https://5play.ru/en/2136-old-mans-journey.html

  1. سفر

بازی سفر، یک بازی ماجراجویی است. بازیکن در نقش فردی ردا پوش با شالی بر گردن، از دل صحرا سفری را آغاز می‌کند که در آن چالش‌های متعددی از جنس سکویی و پرش را انجام می‌دهد. بازی فاقد هرگونه آسیب مانند خشونت، ترس و ناهنجاری اجتماعی است. ما این بازی را مناسب فرزند بالای ده سال شما دیدیم، برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید ارزیابی تخصصی این بازی ماجرایی را اینجا بخوانید. این بازی برای پلی استیشن، ویندوز و آی او اس طراحی شده است.

لینک‌دانلود: https://store.steampowered.com/app/581270/Old_Mans_Journey/  
  1. Harmony: Relaxing Music Puzzles (پازل‌های آرامش‌بخش موزیکال)

این بازی برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌ اس طراحی شده است و با اقتباس از مفهوم تقارن و هماهنگی و تلفیق آن با موسیقی ساخته شده است که همان‌طور که از اسمش پیداست بازی پازلی همراه موسیقی‌های آرامش‌بخش می‌باشد و بازیکن با کامل کردن هر مرحله، یک ملودی جدید را می‌شنود و با پیش رفتن مراحل، سازها هم، همراه با ملودی‌ها تغییر می‌کنند.

لینک دانلود: https://cafebazaar.ir/app/com.infinitygames.harmony?l=en


جشنواره نوروزی کدومو

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  1. مریم فروزان کیا

    بازی های پازل، ساداکو، جدول، جدول اعداد، کارت بازی هم خیلی عالین بخصوص در ایام عید

    3 سال پیش پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!