• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی داستان اسباب بازی ( Toy story drop!)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1916 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی در دنیای انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها شکل گرفته است. بازی ‌با ماهیت جورچین می‌باشد که بازیکن باید اشکال یک شکل و یک‌رنگ را کنار هم قرار دهد. هم‌چنین بازی، فاقد معیارهای منفی می‌باشد و تنها موردی که در آن مشاهده می‌شود، مساله ی پرداخت درون برنامه‌ای و تشویق به مصرف‌گرایی، آن هم به صورت غیر مستقیم است. همچنین بازی جالب و مورد توجه و دارای چالش‌های متنوع می‌باشد که بازیکن را به پیشبرد بازی، مشتاق‌تر می‌کند.

ژانر : تفننی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

جزو برترین بازی‌های 2019 گوگل پلی بوده است و بر اساس انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها ساخته و محبوب شده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی که در اختیار فرزند ماست جزو دسته‌ی بازی های جورچین، تفننی و ساده است و صرفا جنبه‌ی سرگرمی دارد. گرچه بازی های جورچین دقت فرزند ما را می طلبد وموجب می‌شود که فرزندمان دقت بیشتری را توسط بینایی خود به کار بگیرد اما این بازی جنبه‌ی آموزشی هم ندارد و چیزخاصی به اطلاعات فرزند ما اضافه نخواهد کرد هم‌چنین بازی، دارای جنبه‌های منفی خشونت و ترس وناهنجاری‌ها نبوده و ما با خیال راحت می‌توانیم آن را در اختیار فرزندمان بگذاریم. هم‌چنین بازی نیاز به داشتن اطلاعات خاص وهمراهی ما والدین با فرزندمان هم ندارد گرچه بازی در مراحلی بازیکن را مجبور می‌کند که پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشد اما بدون پرداخت هم می‌توان بازی را جلو برد. این بازی لذت بخش است وبه نظر ما ممکن است کوچک و بزرگ را درگیر خود کند و مشتاقانه بازیکن را به سوی پیشبرد مراحل پیش ببرد و این هشدار را هم به شما می‌دهیم که این بازی ممکن است اعتیاد آور هم باشد!

خلاصه‌ی آن: این بازی از دسته بازی‌های تفننی می‌باشد که بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد و خالی از معیارهای منفی بوده و به آسانی آموخته شده و بازی می‌شود هم‌چنین به دانش خاصی هم احتیاج ندارد اما ممکن است خیلی فرزندتان را درگیرخودش کند چون بازی‌ای بسیار لذت‌بخش و جذاب و آسان است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

همان‌طور که می‌دانید کدومو سنین پایین‌تر از شش سال را به دلیل اینکه هنوز نمی‌توانند دنیای واقعی و خیالی را از هم جدا کنند، مجاز به بازی نمی‌داند حتی اگر بازی مورد نظر مانند همین بازی پیش رو، فاقد معیارهای منفی باشد. حال، شما والدین گرامی؛ می‌توانید در مراحل اولیه‌ی بازی، در کنار فرزندتان باشید و نحوه بازی را ببینید و حتی به سوال فرزندتان پاسخ دهید و دقت و قدرت ارزیابی فرزندتان را بسنجید اما در کل این بازی به دلیل اینکه در دسته‌ی تفننی و سرگرمی‌ها می‌باشد و فاقد معیارهای منفی می‌باشد از این جهت خیال شما راحت است.

 در مورد پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌توانید برای فرزندتان توضیح دهید که به چه هدفی در بازی جای گرفته‌اند و بدون پرداخت هم می‌تواند به بازی ادامه دهد و آدم شکست خورده‌ای نیست اگر پرداخت نداشته باشد.

اگر فرزند ما در مرحله ای از بازی شکست خورد و بسیار ابراز ناراحتی و ندامت کرد، با او هم‌بازی شوید راهنمایی کنید که مرحله را بگذراند یا با او همدلی کنید و بگویید " ماهیت بازی کردن همین است ".

اگر انیمیشن این بازی را ندیده است به او پیشنهاد دهید که " بیا آخر هفته، این انیمیشن را با هم ببینیم" که با شخصیت‌ها آشنا باشد و حس نزدیکی بهتری با محیط و نقش شخصیت‌ها پیدا کند گرچه دیدن کارتون، لازمه‌ی شروع این بازی نیست و بدون آن هم می‌توان بازی کرد اما وقتی انیمیشن را تماشا کرده باشد حس بهتری خواهد داشت.

پیشنهاد دیگر هم این است که از وودی قصه که مشغول جمع‌آوری اتاق اندی است، ایده بگیرید و با کودک مشغول جمع کردن و مرتب کردن اتاق در قالب یک نمایش با استفاده از نام و نقش شخصیت‌های کارتون شوید.

خلاصه‌ی آن: در مراحل اولیه‌ی بازی، کنار فرزندتان باشید تا از آموزش مراحل مطمئن شوید. هنگام شکست، با او همدلی کنید و در مورد پرداخت‌های درون برنامه‌ای و عدم لزوم پرداخت برای ادامه‌ی بازی، با او صحبت کنید.

ماجرای بازی

این بازی، بر اساس انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها ساخته شده است و در این بازی جذاب بازیکن با شخصیت‌های دوست‌داشتنی اسباب‌بازی‌ها همراه می‌شود. برای کسب امتیاز و سکه‌ی بیشتر باید سه شکل شبیه یکدیگر را کنار هم قرار دهد و مراحل را پیش رود. این بازی در اتاق اندی (شخصیت کارتونی این انیمیشن) جلو می‌رود و بازیکن باید وودی و دیگر اسباب‌بازی‌ها را کمک کند تا اشیا به هم ریخته‌ی داخل اتاق، قبل از آمدن اندی، جمع‌آوری شود. روند بازی به این صورت است که بازیکن در مرحله با تعدادی اشیا به‌هم‌ریخته مواجه می‌شود که باید شبیه جورچین اشیایی که شکل و رنگ‌های مشابه‌ای دارند را کنار هم قرار دهد و امتیاز کسب کند اما تعداد حرکت‌هایی که بازی به بازیکن اجاره می‌دهد داشته باشد، محدود است پس باید با فکر و هوشمندانه این کار را انجام دهد تا وسایل موردنظر هر مرحله جمع‌آوری شده و با موفقیت، آن را پشت سر بگذارد. در حین بازی ممکن است تعداد حرکت‌های ارائه شده توسط بازی تمام شود و بازیکن برای ادامه بازی و تمام کردن آن مرحله نیاز به تعداد حرکت‌های جدید داشته باشد که اینجا باید با پرداخت سکه، برای خود حرکت بخرد اما اگر سکه‌اش کم باشد باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهد و سکه بخرد که در پی آن بتواند حرکت کند و بازی را به اتمام برساند. گرچه بازیکن می‌تواند بدون پرداخت هم در بازی جلو برود اما آن مرحله را باخته و باید از اول بازی کند و درعین‌حال از قلب‌ها یا به‌اصطلاح جان بازیکن کم می‌شود. این بازی در قسمت پرداخت‌های درون برنامه‌ای، همچنین گزینه‌ی خرید موارد دیگری که به آسان‌تر شدن بازی کمک می‌کند را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. برای خرید سکه علاوه بر پرداخت گزینه دیدن فیلم تبلیغاتی را هم دارد که توسط آن بازیکن بتواند سکه‌های محدودی کسب کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): اندروید – آی‌او‌اس - مک

نام ناشر: big fish game

نام توسعه دهنده: big fish game and game forest

تاریخ آخرین به روزرسانی: 03/04/99

نیاز به اینترنت: بدون اینترنت می‌توان بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید – ذخیره سازی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: نشان همراهی با والدین را دارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان اسباب بازی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!