• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی پرندگان عصبانی: انفجار رویا (Angry Birds Dream Blast - Toon Bird Bubble Puzzle)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1314 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
بر خلاف بقیه قسمت‌های بازی، این قسمت داستان خاصی ندارد و تنها باید پازل‌های حبابی بازی را، با از بین بردن مهره‌های هم شکل، حل کرد. این بازی می‌تواند مهارت حل پازل بازیکن، مخصوصا بازیکن کم سن را ارتقا ببخشد.این قسمت بازی تنها دو مورد منفی دارد که اولین آنها، مانند بقیه قسمت‌ها، انفجار پرندگان است و نکته دوم هم مانند اکثر بازی‌ها قسمت خرید درون برنامه‌ای و تبلیغات زیاد است.

ژانر : معمایی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی، بر خلاف بازی‌های دیگر پرندگان عصبانی، یک بازی پازلی در ژانر معمایی است که سعی شده است بدون آسیب جدی و برای تمام سنین طراحی شود. از آنجایی که این بازی یک بازی پازلی است، مهارت حل پازل و چالش‌ها را در فرزندتان، مخصوصا برای کودکان، می‌تواند تقویت کند. در مورد نکات منفی بازی، تنها به دو مورد می‌توان اشاره کرد. اولین مورد انفجار پرنده‌های عصبانی است که ممکن است برای بازیکنان کم سن اثر مطلوبی نداشته باشد و باعث توجیه نوعی خشونت نسبت به پرندگان در کودکان شود و از طرفی با توجه به اینکه پرنده‌های عصبانی، خودشان را منفجر می‌کنند، ممکن است تصویر صدمه زدن به خود را برای کودک، فانتزی و جذاب جلوه بدهد. البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که انفجار پرنده‌ها فاقد جزئیات و خونریزی است و فقط تصویری فانتزی و کودکانه دارد و شدت اثر این مورد به اندازه بازی‌های خشونت آمیز که جزئیات زیادی دارند، نیست. نکته بعدی وجود آیتم‌های بسیار زیاد و متنوع بازی است که بازیکن در طول بازی به دست می‌آورد و اگر نتواند سکه‌ها و آیتم ‌هایی که به دست آورده را درست مدیریت کند، ممکن است به سمت پرداخت درون برنامه‌ای و خرید آیتم‌ها برود. به غیر از این دو نکته، بازی نکته منفی دیگری ندارد و عملا در رده بازی‌هایی قرار می‌گیرد که آسیب بسیار کمی برای بازیکن دارند. اگر قصد تهیه این بازی برای فرزندتان را دارید، باید حواستان به امکان تشکیل گروه و چت متنی درون بازی نیز باشد چرا که ممکن است فرزندتان با افرادی آشنا شود که این آشنایی تبعات خوبی برای او نداشته باشد.

خلاصه‌ی آن:

این قسمت از مجموعه بازی پرندگان خشمگین، یک بازی پازلی است که برای سنین کم می‌تواند اثر مثبتی بر توانایی حل پازل آن‌ها داشته باشد. با این حال باید حواستان به تبلیغات، خرید درون برنامه‌ای بازی و انفجار پرنده‌ها و مخصوصا تعاملات درون بازی باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فرزندتان کم سن است و قصد دارید این بازی را برای او تهیه کنید، اولین پیشنهاد ما این است که درباره آسیب رساندن به خود با فرزندتان صحبت کنید و برایشان توضیح دهید اتفاقی که در این بازی می‌افتد واقعیت ندارد و نه حیوانات و نه انسان‌ها به خودشان صدمه نمی‌‍زنند و تفاوت فداکاری با آسیب رساندن به خود را برایشان توضیح دهید.

علت عصبانیت پرندگان در این بازی به خوبی نشان داده نشده است بنابراین خوب است از فرزندتان درباره علت عصبانیت پرنده‌های بازی سوال کنید تا جواب آن‌ها را بشنوید و بعد برایشان توضیح دهید علت عصبانیت آن‌ها حمله خوک‌ها به لانه‌شان است و برایشان احساسات انسان‌ها و اینکه خشم هم جزوی از این احساسات است را توضیح دهید و راه‌های کنترل آن را به فرزندتان یاد بدهید. درباره گرفتن حق خود و روش‌های آن در شرایط مختلف هم می‌توانید با فرزندتان صحبت کنید تا بتوانند به شیوه درست از حق خودشان دفاع کنند.

همچنین توصیه می‌کنیم در مورد صحبت با افراد ناشناس و تعاملاتی که درون بازی ممکن است برایشان به وجود بیاید با فرزندتان صحبت کنید.

و آخرین موردی که خوب است درباره آن با فرزندتان صحبت کنید، درباره مدیریت آیتم‌هایی است که در بازی در اختیار دارد و این مدیریت منابع در بازی را مقدمه‌ای برای تمرین مدیریت وسایل و داشته‌هایشان در زندگی واقعی قرار بدهید. در خلال اینکه مدیریت منابع درون بازی را با فرزندتان تمرین می‌کنید خوب است گریزی هم به تبلیغات و خرید‌های درون برنامه بزنید و برایشان توضیح دهید که مفهوم تبلیغات چیست و آدم‌ها در زمانی که نیاز به وسیله خاصی دارند آن را تهیه می‌کنند. توضیح این دو مورد برای فرزندتان می‌تواند مقدمه‌ای برای آموزش مدیریت اقتصاد فردی به زبان کودکان باشد.

خلاصه‌ی آن:

وجود تبلیغات بسیار زیاد در بازی و نحوه مواجهه با آن‌ها مهم‌ترین نکته‌ای است که لازم است درباره آن با فرزندتان صحبت کنید و به نظر لازم می‌رسد برای این کار نحوه مدیریت صحیح آیتم‌های بازی را به آن‌ها یاد دهید.

ماجرای بازی

بازی پرندگان عصبانی: انفجار رویا یک بازی پازلی است که برای پیشبرد بازی باید پازل‌های هر مرحله را حل کنید. این بازی ناهنجاری اجتماعی و مولفه‌های ترسناک ندارد ولی خشم پرنده‌های درون بازی که دلیل مشخصی هم ندارد و انفجار آن‌ها، البته بدون خونریزی و جزئیات، در بازی که یک نوع از آیتم‌های بازی هم محسوب می‌شوند، ممکن است حساسیت برانگیر باشد و اثر نامطلوبی را در ذهن بازیکن‌های کم سن و سال بگذارد. از آنجایی که بازی، یک بازی پازلی است داستان خاصی ندارد و تنها کاری که برای حل پازل‌ها نیاز است بازیکن انجام دهد این است که اشکال و مهره‌های همرنگ را از بین ببرد تا ماموریت هر مرحله را بتواند انجام دهد که در نتیجه بازی بسیار راحتی برای تمام سنین محسوب می‌شود. در مسیر بازی آیتم‌هایی به بازیکن به عنوان جایزه داده می‌شود که می‌تواند از آن‌ها برای حل راحت‌تر هر مرحله و یا حل پازل‌های دشوار استفاده کند. در هر مرحله تعداد حرکاتی برای اتمام پازل توسط بازی در نظر گرفته شده است که در صورتی که در آن تعداد حرکت بازیکن نتواند پازل را حل کند می‌بازد و یکی از جا‌ن‌های خود را از دست می‌دهد. اگر بازیکن تمام جان‌های خود را از دست بدهد با دیدن تبلیغ و یا خرج کردن سکه درون بازی می‌تواند دوباره بازی کند ولی اگر باز هم ببازد تنها راهی که دارد پرداخت سکه است و از بازیکن امتیازهایی هم کم می‌شود. بازیکن می‌تواند در تیم‌هایی عضو شود تا با هم تیمی‌های خود بتواند در چالش‌ها و مسابقات بازی شرکت کند و وظیفه دارد که تا با به دست آوردن امتیازهای بیشتر باعث بهبود رتبه گروه خود در چالش‌ها و مسابقات شود و در کل رتبه گروه خود را بهبود ببخشد. همچنین در صورتی که بازیکن جان‌های خود را از دست بدهد می‌تواند از همی تیمی‌های خود کمک بگیرد و هم تیمی‌هایش به او جان هدیه بدهند. در بازی، چالش‌ها و مسابقات دوره‌ای وجود دارد که با دریافت امتیاز در آن‌ها به بازیکن هدایایی داده می‌شود که این هدایا همان آیتم‌های بازی است که بازیکن می‌تواند در بازی از آن‌ها استفاده کند. اگر بازیکن از تمام آیتم‌های خود استفاده کرده باشد و نتوانسته باشد آیتم‌هایش را مدیریت کند، ممکن است که به سمت خرید درون برنامه‌ای آیتم‌ها جذب شود و مجبور به پرداخت پول واقعی بشود. برخلاف اکثر بازی‌ها که تبلیغات ناگهانی و بدون اینکه بازیکن بخواهد نمایش داده می‌شود، در این بازی در صورتی که بازیکن بخواهد‌ می‌تواند تبلیغات را ببیند و یا برای به دست آوردن آیتم بخواهد که تبلیغات را ببیند. همچنین عضویت در بازی به وسیله فیس بوک برای بازیکن آیتم‌های رایگان دربرخواهد داشت و عملا تبلیغی برای فیس بوک و عضویت در آن تلقی می‌شود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): android , ios , windows

نام ناشر: rovio entertainment corporation

نام توسعه دهنده: rovio entertainment corporation

تاریخ انتشار: 10/12/2009 -- 19/09/1388

تاریخ آخرین به روزرسانی: 11/12/2020 -- 22/08/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت اجرا می‌شود اما با اتصال به اینترنت قابلیت‌های بشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: خرید ، تماشای تبلیغ ، ایجاد دوستی ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی ، جدول رتبه‌بندی ، رویداد ، تشکیل گروه ، گفت‌وگوی متنی ، چالش ، ذخیره سازی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پرندگان عصبانی: انفجار رویا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!