• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی جی تی: کلوپ سرعت؛ ماشین‌های مسابقه

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3728 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

اولین مواجه با این بازی نوع ظاهر و ادبیات کارکتر‌های بازی است که ممکن است بر ذائقه و یا تعاملات بازیکن با دیگر افراد اثر نامطلوب بگذارد. نکته‌ی دیگر، شدت بالای مصرف‌گرایی و نمایش ناگهانی تبلیغات است که گاها تصاویر نامناسب و یا مضامین ترسناک که فارغ از اثر لحظه‌ای نمایش تبلیغ، نصب و اجرای بازی، آسیب‌های دیگری را می‌تواند به دنبال داشته باشد. البته این بازی می‌تواند سرعت و دقت بازیکن را نیز افزایش دهد.

ژانر : مسابقه‌ای

29 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

گرافیک بسیار خوب

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آموزش ابتدای بازی، این امکان را به بازیکن می‌دهد که به راحتی با بازی آشنا شود. جاگذاری مناسب دکمه‌ها، تجربه‌ی کاربری خوبی را به بازیکن می‌‍دهد. اما نکاتی در بازی هست که نیاز به توجه دارد. اولین مساله‌ای که در بازی خود را نشان می‌دهد، نوع صحبت و ظاهر کاراکتر‌های بخش بازی محلی است. نوع الفاظی که در بازی به کار برده می‌شود، نوع صحبت آن‌ها و ظاهری که دارند می‌تواند بر ذائقه‌ی بازیکن در انتخاب الفاظ، نوع برخورد با دیگران، که کمی رنگ و بوی تحقیر دارد و همچنین ظاهری که برای خود می‌پسندند اثر بگذارد. نکته‌ی بعدی در این بازی، شدت مصرف‌گرایی بازی است. از انواع نمایش تبلیغات گرفته تا تشویق بازیکن به خرید درون برنامه‌ای و حتی خرج سکه‌های خود در بازی وجود دارد. خصوصا اینکه ماشین‌های بازی و ارتقای آن‌ها بسیار گران هستند و برای به دست آوردن سکه‌های مورد نیاز باید برای مدتی طولانی بازی کرد و یا راه ساده‌تر که پرداخت درون برنامه‌ای است را انتخاب کرد. منبع نمایش تبلیغات بازی، ممکن است در حین بازی بدون خواست بازیکن به تبلیغ بازی‌هایی بپردازد که خود تبلیغ آن‌ها به تنهایی شامل ناهنجاری‌های اجتماعی شدید، خشونت، تصاویر تحریک کننده و  ... هستند و از این نظر نیاز به توجه ویژه دارد. نکته‌ی آخری که در بازی به نظر می‌رسد، محوریت اصلی بازی، یعنی مسابقات خیابانی می‌باشد. از آنجایی که مسابقات خیابانی با نقض قوانین همراه است، ممکن است که این بازی در ذهن بازیکن، مخصوصا بازیکن نوجوان، اثر نامطلوبی را در این زمینه بگذارد.

خلاصه‌ی آن:

نوع الفاظ و صحبت‌های درون بازی که رنگ و بوی تحقیر دارد و همچنین ظاهر کارکاکترهای بازی، می‌تواند بر ذائقه‌ی بازیکن و نحوه تعاملات او اثرگذار باشد. نمایش تبلیغات بدون خواست بازیکن که همراه با ناهنجاری، ترس، تصاویر تحریک کننده و ... است نیاز به توجه ویژه دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

هیجانات موجود در جوانان و نوجوانان شاید یکی از دلایل جذب شدن آن‌ها به بازی‌های مسابقه‌ای و هیجان انگیز است. پیشنهاد ما این است که برای تخلیه شدن هیجانات فرزند خود به انجام بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی کفایت نکنید و از تفریحات سالم‌تری نیز استفاده کنید مثلا می‌شود یک روز آخر هفته را به رفتن به پیست کارترینگ اختصاص داد تا هم هیجانات خود را به درستی تخلیه کنند، هم تجربه‌ی رانندگی داشته باشند و هم شما لحظات شاد و مفرحی را با خانواده خود بسازید البته مثال‌های بسیار دیگری نیز برای این کار وجود دارد ، مثلا پینت بال و ....

یشنهاد دیگری که می‌توانیم داشته باشیم این است که برای کم کردن اثر الفاظ و صحبت‌های درون بازی، شیوه‌های تعاملی مناسب را با فرزندتان تمرین کنید. محترمانه رفتار کنید و رفتار محترمانه را تشویق کنید. به آن‌ها کمک کنید تا برای بیان احساساتشان از واژگان مناسب استفاده کنند.

همراهی آن‌ها در موقعیت‌های مختلف می‌تواند زمینه ساز یادگیری یک تعامل موثر باشد. مطالعه کتاب نیز علاوه بر افزایش دایره واژگان فرزندتان، می‌تواند کمک کند که تعاملات بهتری را یاد بگیرند، رمان‌ها به علت روایت داستانی و شبیه سازی تعاملات انسانی می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند البته انواع دیگر کتاب‌ها نیز کمک کننده هستند.

پیشنهاد و توصیه‌ی جدی ما در مواجه با بازی‌هایی که دارای تبلیغات با منابع نامشخص هستند این است که اگر امکان محدود کردن نمایش تبلیغات را دارید حتما این کار را انجام دهید، در غیر این صورت، قطع اتصال اینترنت، می‌تواند از نمایش تبلیغات با تصاویر نامناسب و مضامین نامرتبط و ... جلوگیری کند. البته این شیوه در بازی‌های آنلاین کارآمدی چندانی ندارد و شاید بهتر باشد بازی‌های دیگری را با این دست از بازی‌ها جایگزین کنید تا به خاطر قطع اتصال اینترنت هم دچار چالش با فرزندتان نشوید.

خلاصه‌ی آن:

جهت کم کردن اثر الفاظ و صحبت‌های درون بازی، شیوه‌های تعاملی مناسب را با فرزندتان تمرین کنید. محترمانه رفتار کنید و رفتار محترمانه را تشویق کنید. به آن‌ها کمک کنید تا برای بیان احساساتشان از واژگان مناسب استفاده کنند.

ماجرای بازی

بازیکن در این بازی نقش یک راننده تازه وارد به مسابقات خیابانی را دارد که برای پیشبرد بازی باید بتواند افرادی که محله‌های بازی را در دست دارند را شکست بدهد. برای این کار بازیکن باید بتواند با دقت و مهارت خود دکمه‌ی استارت و تعویض دنده را به گونه‌ای فشار دهد که عقربه دور موتور در بازه‌ی تعیین شده توسط بازی باشد تا بتواند در مسابقات پیروز شود. همچنین برای پیروزی در بازی لازم است تا علاوه بر خریدن ماشین‌های پیشرفته، آن‌ها را نیز ارتقا دهد تا از پس دیگر بازیکنان با ماشین‌های قدرتمندتر بربیاید. چند نوع مرحله در این بازی وجود دارد که در بخش داستانی یا همان محلی آن بازیکن باید افرادی که محله‌ها را در دست دارند، شکست بدهد. انواع دیگر بازی شامل مسابقات روزانه، آنلاین، پلکانی، آزاد و انحصاری است که شیوه بازی کردن در تمام آن‌ها یکسان است و تنها در میزان جوایز با هم تفاوت دارند. بازیکن برای شرکت در مسابقات آزاد باید بتواند سه نفر اول مسابقات محلی را شکست دهد تا تمام سطح‌های بازی مسابقات آزاد برای او باز شود و برای شرکت در مسابقات آنلاین، باید تمام افراد دومین محله را نیز شکست بدهد تا بتواند در مسابقات آنلاین با دیگر بازیکن‌ها مسابقه بدهد. بازیکن‌ها در صورتی که علاقه به شخصی سازی ماشین خود داشته باشند، می‌توانند در بخش اسپورت کردن بازی، ماشین‌هایی که از بخش نمایشگاه خریداری کردند را شخصی سازی کنند به این معنا که می‌توانند رنگ ماشین، رینگ‌ها، باله عقب، ارتفاع ماشین و ... را مطابق با سلیقه‌ی خود طراحی کنند. تعداد دفعاتی که بازیکن می‌تواند مسابقه بدهد محدودیت دارد و اسم این محدودیت‌ها در بازی جریمه است. شرکت در هر مسابقه معمولا یک جریمه برای بازیکن در بر دارد، البته بعضی مراحل هستند که تعداد جریمه‌های بیشتری نیز دارند. برای اینکه بازیکن بتواند بازهم به بازی ادامه دهد می‌تواند با تماشای تبلیغ یک جریمه خود را حذف کند و یا با پرداخت طلا، جریمه‌های خود را صفر کند. همچنین بازیکن می‌تواند با خرید درون برنامه‌ای سقف تعداد جریمه‌های خود را نیز افزایش بدهد و یا در صورتی که مایل نباشد هیچ کدام از این کارها را انجام دهد، می‌تواند برای مدتی صبر کند تا جریمه‌های او صفر شود و دوباره به بازی کردن بپردازد. وجود جدول رتبه بندی به بازیکن این امکان را می‌دهد تا بتواند عملکرد خود را با دیگر بازیکنان در بخش‌های مختلف بسنجد. نهایتا بازیکن می‌تواند با اتصال به حساب گوگل خود خود بازی را به صورت آنلاین ذخیره کند تا هم پیشرفت خود در بازی را حفظ کند و هم در صورت نیاز بتواند روی دستگاه‌های دیگر به ادامه‌ی بازی خود بپردازد.

جزئیات اثر

ژانر بازی: مسابقه‌ای

سیستم عامل(ها): Android

نام توسعه دهنده: استودیو کینگ کد

تاریخ آخرین به روزرسانی: 1399/11/08 -- 2021/1/27

نیاز به اینترنت: بدون اتصال به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه بندی، ذخیره سازی، چالش

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سعید ارزیاب

۵ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

بازی بدی نیست...

بزرگسال

توسط : مهدیار فرج پور

۳۰ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جی تی: کلوپ سرعت؛ ماشین‌های مسابقه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!