• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی بازی‌های کوچک دو، سه و چهار نفره (2 3 4 Player Mini Games)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2016 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این اثر ،شامل چندین بازی کوچک است که بازیکنان در یک صفحه می توانند به صورت گروهی در جمع خانواده و دوستان آن را انجام دهند، آسیب جدی و شدید در بازی مشاهده نمی‌شود اما خشونت و ناهنجاری های اندکی در حالت دوبعدی و کارتونی مشاهده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با قطع اتصال اینترنت دستگاه، مانع نمایش ناگهانی تبلیغ در میان بازی شوید. آشنایی مختصر بازیکن با چند ورزش و ایجاد دید شهودی نسبت به پدیده‌های فیزیکی مانند پرتاب اجسام و ... می‌تواند مقدمه‌ای برای آموزش‌های بیشترش باشد.

ژانر : تفننی

7 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

امکان بازی کردن چند نفره بدون نیاز به اینترنت بر روی یک دستگاه وجود دارد.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی شامل حدودا بیست بازی کوچک است و همانطور که از نامش پیدا است بیشتر برای یک دورهمی و بازی چند نفره ساخته شده است تا فضایی شاد و مفرح را در دورهمی‌ها بسازد. یا این حال این بازی نیازی به اینترنت ندارد ولی در صورتی که دستگاه به اینترنت متصل باشد بدون خواست بازیکن تبلیغ نمایش داده می‌شود. رقابتی که بین بازیکنان این بازی وجود دارد در برخی از بازی‌ها به صورت حذف کردن بازیکن مقابل است و همین مساله باعث شده است تا این بازی کمی خشونت داشته باشد البته خشونت این بازی بدون جزئیات، دو بعدی و کارتونی است. در یکی از بازی‌ها بازیکن یا بازیکن‌ها باید به یک پرنده سنگ پرتاب کنند که این حرکت توسط بازیکنان کم سن ممکن است مورد تقلید قرار گیرد و باعث آزار حیوانات شود. در یکی دیگر از بازی‌ها بازیکن باید تیغه‌ی نینجاها و یا جاقو را به سمت اهداف پرتاب کند. این حرکت بازی نیز توسط بازیکنان کم سن ممکن است مورد تقلید قرار بگیرد. در یکی دیگر از بازی‌ها که کشتی چینی است، کاراکتر بازی یک کاراکتر دو بعدی است که از نمای بالاسر نشان داده می‌شود. هر چند که این کاراکتر بدون جزئیات است با این حال نیمه برهنگی آن ممکن است توجه بازیکنان کم سن را جلب کند.

خلاصه‌ی آن:

با وجود چند نفره بودن، این بازی نیازی به اینترنت ندارد ولی اگر اینترنت دستگاه متصل باشد، بدون خواست بازیکن تبلیغ نمایش داده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

هر چند بار آموزشی این بازی کم است و بیشتر به درد ایجاد یک فضای شاد در دروهمی‌ها می‌خورد، با این حال آشنایی با چند نوع ورزش، دید شهودی نسبت به قوانین فیزیک مانند پرتاب اجسام و... می‌توان زمینه‌ی صحبت بیشتر و یا آشنایی بیشتر با ورزش‌های مختلف و قوانین علمی را مهیا کند. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از محصولات رسانه‌ای دیگر مانند انیمیشن، این آشنایی را تقویت کنید و بعد با صحبت و یا روش‌های دیگر سعی کنید از بار آموزشی اندک این بازی نهایت استفاده را ببرید.

علی رغم اینکه این بازی نیازی به اینترنت ندارد اما در صورت اتصال به اینترنت، بدون خواست بازیکن تبلیغ نمایش داده می‌شود. پیشنهاد ما این است تا با قطع اتصال اینترنت مانع پخش تبلیغ در میان بازی شوید.

رفتارهای پر خطری که در این بازی وجود دارد برای بازیکنان نوجوان و بزرگ‌تر به خاطر فضای کارتونی بازی آسیب خاصی ندارد. اما همین رفتارها ممکن است توسط بازیکنان کم سن مورد تقلید قرار بگیرد. مثلا در یکی از بازی‌ها که یک نینجا باید به سمت اهداف، تیغه‌های مخصوص نینجاها و یا چاقو پرتاب کند و یا در بازی دیگری که بایدبه سمت پرندگان سنگ پرتاب کرد ممکن است توسط بازیکنان کم سن مورد تقلید قرار بگیرد و خدایی نکرده به صورت جدی آسیب زا باشد.

شکستی که بازیکن ممکن است در یک جمع واقعی تجربه کند ممکن است فضای شاد سرگرمی و دورهمی را کمی برای او تلخ کند. پیشنهادی که می‌توانیم داشته باشیم،صحبت با فرزندمان درباره‌ی ارزشی است که شکست‌ها می‌توانند برای قوی‌کردن ما داشته باشند. برایشان توضیح دهید که این شکست‌ها باعث ایجاد تجربه و موفقیت‌های بعدی است. همچنین با همراهی آن‌ها در بازی، زمینه‌ی پیروزی آن‌ها در بازی را فراهم کنید تا شیرینی پیروزی، تلخی شکست را از بین ببرد.

خلاصه‌ی آن:

رفتارهای تا حدی خطرناک این بازی ممکن است توسط بازیکنان کم سن مورد تقلید قرار بگیرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از نمایش ناگهانی تبلیغ در میان بازی، اینترنت دستگاه را قطع کنید.

ماجرای بازی

این بازی بیشتر برای یک دورهمی ساخته شده است تا چندین نفر بتوانند با هم بر روی یک دستگاه بازی کنند. در این اثر حدود بیست بازی کوچک وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها بازیکن‌ها می‌توانند به تنهایی یا به صورت چند نفره و یا تیمی بازی کنند. هر کدام از این بازی‌های کوچک در بخش تک نفره خط سیر چند مرحله‌ای دارند و با بالاتر رفتن مراحل، بازی سخت‌تر می‌شود. در بخش فروشگاه بازی، این امکان وجود دارد تا بازیکن بتواند تصویر کاراکتر خود را تغییر دهد و برای خرید طرح‌های دیگر لازم است تا از سکه‌ها و الماس‌هایی که در بازی به دست می‌آورد استفاده کند. هر کدام از این بازی‌ها در بخش تک نفره ماموریت‌های متفاوتی با توجه به سطح بازی دارند که این ماموریت‌های مختلف حالت‌های متفات بخش چند نفره و یا تیمی را تشکیل می‌دهد. محوریت بازی‌ها مسابقه، تیر اندازی، جنگ تانک‌ها، پرش و عبور از موانع، بازی‌هایی با توپ و مار بازی است. این بازی‌ها با ماموریت‌های متفاوت بخش چند نفره و تیمی را تشکیل می‌دهد. آخرین بخش، بخش مسابقه یا چالش بازی است که مانند یک لیگ است و بازیکن باید در آن با رایانه مسابقه دهد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): iOS, Android

نام ناشر: Jochem Bergman

نام توسعه دهنده: Better World Games

تاریخ آخرین به روزرسانی: 26/02/2021 -- 08/12/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: نمایش تبلیغ

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: دارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بازی‌های کوچک دو، سه و چهار نفره

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!