• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی رستم : سرزمین دیوها (آنلاین)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2699 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

نبرد با دیو‌ها علاوه بر ترسی که به واسطه‌ی ظاهر و حمله آن‌ها می‌تواند در بازیکن ایجاد کند خشونت را نیز به بازیکن منتقل می‌کند. به ویژه باید توجه داشت که در نبرد آنلاین بازیکن باید بازیکنان دیگر را حذف کند و در تمام این مراحل جایزه که جنبه‌ی مشوق دارد می‌گیرد. زمینه‌ی داستانی بازی می‌تواند کمی آموزنده باشد. میزان مصرف‌گرایی بازی نیز به واسطه‌ی تبلیغات متعدد و روند کند ارتقا و ترغیب بازیکن با تخفیف‌های مدت‌دار بالا است.

ژانر : اکشن

16 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی «رستم» یک بازی اکشن است که در آن بازیکن در نقش رستم باید به نبرد با دیوها برود. همچنین در قسمت آنلاین بازی این امکان را دارد تا با بازیکنان دیگر رقابت کند. برای پیروزی در بازی بازیکن باید دیوها و دیگر بازیکنان را بکشد و نمایی که در این بازی از مبارزه با شمشیر و کشتن آن‌ها وجود دارد باعث می‌شود این بازی، بازی خشنی باشد. صدای دیوها در نبرد، حمله‌ی گسترده‌ی آنان، ظاهر دیو‌ها و یکی از زمین‌های بازی رنگ و بویی از ترس را به بازی می‌دهد. دریافت جایزه به صورت شانسی از صندوقچه‌های شانس و تماشای تبلیغ به این جهت که از شانس بهره می‌برد برای بازیکنان زیر نه سال مناسب نیست. علت آن هم این است که شانس می‌تواند جایگزین عوامل اصلی موفقیت در ذهن کودک بشود و به عزت نفس او لطمه وارد کند. روایت اصلی بازی با داستان شاهنامه و رستم تفاوت دارد. دیوها و رستم دارای نیروهای ماورایی و جادویی هستند و این تغییر روایت ممکن است به فرهنگ ایرانی لطمه وارد کند و داستان قدیمی و اصیل ایرانی که بخشی از فرهنگ جامعه ما را شکل می‌دهد را مورد خدشه قرار می‌دهد. هر چند که وجود دیوها در بازی می‌تواند اشاره‌ای هم به هفت خوان رستم و مبارزات او با دیوها نیز باشد و از این منظر دارای نکته‌ای آموزنده نیز باشد. نکته‌ی آخر درباره شدت مصرف گرایی بازی است. آیتم‌های زیادی در بازی وجود دارد که بازیکن با تماشای تبلیغ می‌تواند آن‌ها را به دست بیاورد. بخشی از تبلیغات بازی نیز قابل کنترل کردن نیستند و بازیکن برای حذف آن‌ها باید از قسمت خرید درون برنامه‌ای گزینه‌ی عدم نمایش تبلیغ را خریداری کند یا اینترنت دستگاه را قطع کند. تخفیف‌های مدت دار در کنار روند کند ارتقای تجهیزات ممکن است بازیکن را به سمت خرید درون برنامه‌ای سوق دهد.

خلاصه‌ی آن:

نبرد رستم با دیو‌ها یا بازیکنان دیگر در بخش آنلاین باعث ایجاد خشونت در بازی شده است. یکی از زمین بازی‌ها و ظاهر دیوها باعث شده است بازی کمی ظاهر ترسناک داشته باشد. تبلیغات و روند بازی به سمت خرید درون برنامه‌ای باعث مصرف گرایی بالای بازی شده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

محوریت اصلی بازی نبرد با دیوها و مبارزه‌ی تن به تن با بازیکنان دیگر است. همین مساله باعث ایجاد خشونت در بازی است. پیشنهاد می‌کنیم اگر فرزندتان کمی پرخاشگر شده است بازی‌های این چنینی را از دسترس او خارج کنید.

زمینه‌ی داستانی بازی درباره‌ی رستم و نبرد او با دیوها است. این مساله می‌تواند اشاره‌ای به نبرد رستم و دیوها داشته باشد. می‌توانید از فرصت استفاده کنید و او را تشویق به خواندن شاهنامه بکنید. پیشنهاد دیگر هم این است تا با هم در فضای خانواده شاهنامه خوانی داشته باشید تا از نکات آموزنده‌ی شاهنامه هم بتوانید استفاده کنید.

پیشنهاد آخرمان این است تا درباره‌ی خرید درون برنامه‌ای با فرزندتان صحبت کنید. برای شروع می‌توانید به آن‌ها یادآور شوید که نیاز به یک وسیله علتی است که باعث خرید آن می‌شود. همچنین با توجه به رده‌ی سنی بازی، فرزند شما احتمالاً در سنی است که لازم است تا کمی مدیریت اقتصادی برای زندگی را یاد بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم تا با آن‌ها در این باره با صحبت به آن‌ها آموزش دهید. حتی اگر این امکان را بتوانید فراهم تا با در اختیار قرار دادن مقداری سرمایه او را تشویق کنید تا از آن برای رشد سرمایه‌ی خود استفاده کند و در این مسیر او را راهنمایی کنید.

خلاصه‌ی آن:

شدت بالای مصرف گرایی در این بازی ایجاب می‌کند تا درباره خرید درون برنامه‌ای و ضرورت خریدکردن در موارد نیاز با فرزندتان صحبت کنید. همچنین اگر خشونت این بازی می‌تواند باعث پرخاشگر شدن فرزندتان شود خوب است بازی‌هایی از این دست را از دسترس او خارج کنید.

ماجرای بازی

رستم در این بازی به نبرد دیوها می‌رود. بازیکن که در نقش رستم است باید در سه بخش مرحله‌ای، امتیازی و چالش روزانه به نبرد دیوها برود. همچنین در بخش آنلاین بازی این امکان وجود دارد تا بازیکن با دیگر بازیکنان وارد نبرد شود. برای مبارزه‌ی بهتر و به دست آوردن پیروزی لازم است تا تجهیزات خود را ارتقا دهد. برای این کار به سکه‌ی ارتقا نیاز دارد که می‌تواند از جوایز بازی آن‌ها را به دست بیاورد و یا در قسمت جایزه روزانه به آن‌ها دست پیدا کند. برای خرید تجهیزات جدید بازیکن به نوع دیگری سکه نیاز دارد که آن‌ها را هم می‌تواند علاوه بر جوایز پیروزی در بازی و جوایز روزانه با تماشای تبلیغ نیز به دست بیاورد. البته این امکان نیز وجود دارد تا با استفاده از قسمت خرید درون برنامه‌ای نیز این سکه‌ها را به دست بیاورد. سختی به دست آوردن این سکه‌ها ممکن است بازیکن را به سمت خرید درون برنامه‌ای سوق دهد. تجهیزاتی که بازیکن خریداری می‌کند تعداد دفعات مشخصی را با آن‌ها می‌تواند در مبارزات شرکت کند و پس از آن نیاز است تا آن‌ها را با پرداخت سکه تعمیر کند و یا از قسمت خرید درون برنامه‌ای تعمیر نامحدود را خریداری کند تا دیگر نیازی به تعمیر نداشته باشد. در قسمت مرحله‌ای بازیکن باید مراحل بازی را در زمان مشخصی با کشتن دیوها ببرد و جایزه دریافت کند. اما در قسمت امتیازی بازیکن باید در هر موج حمله دیوها را بکشد و با کشتن تمام دیوهای یک موج زمان او تمدید می‌شود و تعدادی دیو جدید از زمین بیرون می‌آیند و در نهایت امتیازی که در این قسمت به دست می‌آورد در جدول امتیازات رتبه‌ی او را مشخص می‌کند و اگر جزو رتبه‌های برتر باشد انتهای هر ماه تعدادی سکه‌ی جایزه دریافت می‌کند. بخش چالش روزانه‌ی بازی در حال حاضر چالشی برای بازی کردن ندارد اما ممکن است در آینده چالش‌های این قسمت نیز فعال شوند. آخرین نکته‌ی بخش آفلاین بازی نقشه‌های بازی است که بازیکن می‌تواند با پرداخت تعدادی سکه زمین بازی جدید خریداری کند و با توجه به زمین بازی، مقدار جایزه‌ای هم که دریافت می‌کند متفاوت است. با هر پیروزی مقداری به درجه‌ی بازیکن اضافه می‌شود که سطح او را مشخص می‌کند. بازیکن با ورود به سطح دو می‌تواند در مسابقات آنلاین شرکت کند. بر اساس سطح بازیکن، او در لیگ‌های متفاوتی حضور پیدا می‌کند که جوایز آن‌ها نیز در انتهای فصل متفاوت است. تعداد دفعات مبارزه‌ی آنلاین محدودیتی به نام انرژی دارد. در صورتی که انرژی بازیکن تمام شود او سه راه دارد. اول اینکه صبر کند تا انرژی او مجدداً پر شود. راه دوم پرداخت تعدادی سکه است و راه آخر نیز تماشای تبلیغ است. برای هر مبارزه، بازیکن به سه عدد انرژی نیاز دارد و در کل نیز بیست عدد انرژی دارد. قبل از شروع مبارزه، می‌توان با تماشای تبلیغ یک معجون به‌صورت شانسی به دست آورد. معجون‌های بازی ویژگی‌های مختلفی را برای بازیکن به وجود می‌آورد که می‌تواند در مبارزات به او کمک کند. در نهایت بازیکن با به دست آوردن تعداد مشخصی پیروزی صندوقچه‌ای جایزه می‌گیرد که به‌صورت شانسی آیتم‌هایی را می‌تواند از آن‌ها به دست بیاورد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام توسعه دهنده: استاربند

تاریخ آخرین به روزرسانی: 07/05/2020 --13/02/1399

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، لیگ، دعوت به عضویت در شبکه‌ها اجتماعی، جدول رتبه بندی، رویداد، ذخیره سازی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رستم : سرزمین دیوها (آنلاین)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!