حضور پررنگ کدومو در سومین نمایشگاه ملی رصتا؛ گامی در جهت ارتقاء سواد رسانهای خانوادهها کدومو، به عنوان یکی از فعالترین بسترهای تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، در سومین نمایشگاه ملی رصتا که تحت نظر سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) برگزار میشود، حضور خواهد داشت. این نمایشگاه، با هدف ترویج و توسعه سواد رسانهای، فرصتی مناسب برای تعامل با خانوادهها، والدین و علاقهمندان به محتوای […]
مسابقهی #کدومویی_شو چرا کدومویی بشیم؟ در دنیایی که هر روز حجم زیادی از اطلاعات و محتواهای رسانهای طبقهبندینشده بهطور افزاینده و غیرقابلکنترل به چهارچوب امن بسیاری از خانوادهها وارد میشود، کدومو، بهعنوان دستیار رسانهای خانوادهها، با توجه به حساسیت موضوع رسانه و خوراک ذهنی خانواده، قدرت انتخاب آگاهانه را در خانوادهها تقویت میکند. اما آیا پشتیبانی از […]
جشنواره خدمات دیجیتال دوست دار خانواده معرفی جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده، محملی برای ترویج و بازنمایی امکانات محافظت از خانواده در خدمات دیجیتالی پرکاربردی است که خانوادههای ایرانی روزانه از آنها استفاده میکنند. این جشنواره در نظر دارد خانوادهها را با امکاناتی که فناوری میتواند برای بهتر شدن تعامل فرزندانشان با دنیای دیجیتال در اختیار […]
رویداد بازیهای الکترونیکی شهرداری در سال ۱۴۰۱ رویداد بازیهای الکترونیکی شهرداری تهران، یک رویداد 6 روزه بود که از تاریخ 23 تا 28 بهمنماه در برج میلاد برگزار شد، این رویداد با حضور حدود 2000 نفر از علاقهمندان به بازی و خانوادهها به پایان رسید. این رویداد شامل سالن اصلی بازی، غرفههای بازیهای خانوادگی و مخصوص خانمها بود. کدومو به دعوت از شهرداری تهران برخی از فعالیتهای آزمایشگاه بازی خود را در رویداد دایر کرد. کدومو، در این رویداد حضور فعال داشت و غرفهای به مساحت 24 مترمربع در بخش ورودی تجهیز کرد. این غرفه دو بخش داشت: بخش حضور شرکتکنندگان بهمنظور شرکت در دو سنجش جذاب، سرگرمکننده و در حوزه روانشناسی شخصیت و بخش قرار ملاقاتها. بخش حضور شرکتکنندگان، شامل تست روانشناسی بارتل گیمرها، دلنوشتهها و خاطرات تلخوشیرین آنها در هنگام بازی و دیوار تعاملی شامل دستهبندی 80 بازی معروف و پرطرفدار به سبکهای مختلف بود.
کودک، نوجوان و آینده بازیها | چالش الگوی مصرف خانوادهها در بازیهای ویدئویی کودک، نوجوان و آینده بازیها؛ این کلمات در کنارهم دغدغهای شد تا چالش الگوی مصرف خانوادهها در بازیهای ویدئویی را بررسی کنیم.
یک بازی جذاب با تم تحریف تاریخ! در این جلسه آقای محسن رزاقی، کارشناس بازی دیجیتال، به تحلیل و تبیین محتوایی و نشانهشناختی بازی «اساسین کرید» پرداختند و بهویژه سری آخر این بازی باعنوان «میراژ» را بررسی کردند.
از بازیهای ۲۰۲۳ چه خبر؟ بازیهای 2023 دارای گرافیک، گیمپلی، داستان و محتوای جذاب و پیشرفتهای هستند که با استفاده از تکنولوژیهای جدید و قدرتمند ساخته شدهاند. این بازیها شامل عناوین مورد انتظار و محبوبی هستند که دارای طرفداران زیاد و وفاداری دارند.
مصاحبه دبیر فیلم و انیمیشن با برنامه صبحگاهی شبکه ۵ دبیر بخش فیلم و انیمیشن کدومو در برنامه سلام تهران، به موضوع ارتباط تخیل و انیمیشن پرداخت. فاطمه نوری پور در این باره صحبت کرد که پویانمایی باوجود همه جذابیتها و کاربردهایی که دارد، در تقویت تخیل دارای محدودیتهایی است؛ چون ما نمیتوانیم هرچه را که به آن فکر میکنیم یا مینویسیم به تصویر بکشیم.
برگزاری نشست آشنایی با نظامهای ردهبندی سنی بررسی شیوه پایبندی کشورها و سیستمهای فرهنگی مختلف به ردهبندی سنی محتوای رسانهای تولید شده برای کدومو که خودش نوعی سیستم ردهبندی محتواست، اهمین ویژهای دارد.
گزارش مختصر حضور کدومو در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ کدومو (Kodoumo.ir) در نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت سال 1402، با حضور در بخش کودک و نوجوان فعالیتهای خود را آغاز کرد. کدومو در این فعالیتها به کمک کارشناسان و اساتید خود در نظر داشت با ترکیب فعالیتهای آموزشی و سرگرمی، مخاطبان را به غرفۀ خود جذب کند تا با خدمات آموزشی کدومو آشنا شوند و همچنین اوردۀ مناسبی برای نمایشگاه کتاب داشته باشند.