• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی دنده دو: ترافیک ( )

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2216 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این بازی، یک بازی مسابقه‌ای که ماموریت مراحل آن زیر پا گذاشتن قوانین و انجام رفتار‌های پرخطر در رانندگی است. بازیکن برای انجام این بازی باید مهارت خوبی داشته باشد تا بتواند از پس مراحل آن بربیاید. وجود علائم و هشدارهای رانندگی و همچنین پیام‌های اخلاقی روی بیلبورد‌های جاده، به خاطر جنبه منفی ماموریت‌های بازی اثر زیادی ندارند.

ژانر : مسابقه‌ای

9 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

استفاده از موتور گرافیکی قدرتمند و دارا بودن گرافیک بسیار خوب

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی دنده دو: ترافیک یک بازی ایرانی مسابقه‌ای است که ماموریت‌های مراحل آن قانون‌شکنی و رفتارهای پرخطر در رانندگی است به همین جهت این بازی برای سنین زیر 15 سال بازی مناسبی نیست چرا که بازیکن نوجوان بیشتر از سایر بازیکن‌ها در معرض آسیب‌های ناهنجاری‌های اجتماعی هستند. در این بازی علائم و هشدار‌های راهنمایی و رانندگی وجود دارند که می‌توانند تا حدی بازیکن را با این علائم آشنا کنند، هر چند که شاکله اصلی بازی نقض این قوانین است و باعث کاهش اثر این آشنایی می‌شود. همچنین در بیلبوردهای بازی گاها پیام‌های اخلاقی که از دنیای واقعی الهام گرفته‌اند وجود دارد و از این نظر، می‌تواند اثر مثبتی هم داشته باشد. نکته منفی دیگری که در بازی وجود دارد شدت مصرف‌گرایی در بازی است که عواملی چون تبلیغ‌های درون بازی، تبلیغات روی بیلبوردهای در مسیر رانندگی و همچنین بخش شخصی سازی بازی که جنبه نمایشی صرف دارند، عامل ترویج مصرف‌گرایی در بازیکن می‌شوند. بازیکنان نوجوان به علت هیجاناتی که دارند، ممکن است به سمت بازی‌هایی از این دست بروند که در این صورت لازم است به آسیب‌هایی که می‌تواند در این سنین بر فرزندتان داشته باشد، توجه کنید. استرسی که بازی‌های از این دست می‌توانند به خاطر چالش‌های بازی به بازیکن منتقل کنند ممکن است در طولانی مدت اثر سوء بر فرزند شما بگذارد و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند البته با قطع کردن صدای بازی، تا حدی این هیجانات و استرس ناشی از آن‌ها هم کاهش می‌یابد. وجود آیتم‌های زیاد در بازی و القای هیجان بیشتر به واسطه این آیتم‌ها و همچنین گران بودن ماشین‌های بازی ممکن است باعث شود فرزندتان به سمت خرید درون برنامه‌ای کشیده شود که خوب است حواستان به این نکته باشد. امکان پیوستن به کلوپ‌های درون بازی و وجود جدول رتبه‌بندی باعث می‌شود بازیکن بتواند با دیگر بازیکن‌ها رقابت کند.

خلاصه‌ی آن:

ماموریت‌هایی که در این بازی برای هر مرحله در نظر گرفته شده است، شکستن هنجارها و قوانین راهنمایی و رانندگی و رفتارهای پرخطر در رانندگی است. استرس‌هایی که در این دست از بازی‌ها به بازیکن وارد می‌شود، ممکن است اثر نامطلوبی را در بلند مدت بر بازیکن بگذارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

وجود هنجارهای اجتماعی در هر جامعه ضرورتی برای حیات بهتر تمام جامعه است و همچنین بخشی از فرهنگ جامعه را تشکیل می‌دهد. این نکته‌ای است که لازم است درباره آن با فرزندتان، خصوصا اگر در سنین نوجوانی است، درباره آن گفت‌وگو کنید. این بازی به این علت که ماموریت‌هایش شکستن بخشی از این هنجارهاست ممکن است ضرورت چنین صحبتی را بیشتر کند.

نکته دیگری که پیشنهاد می‌کنیم درباره آن با فرزندتان گفت‌وگو کنید، صحبت درباره روش‌هایی است که فرزندتان می‌تواند هیجانات سنین نوجوانی را به شکل مناسب تخلیه کند و از آسیب این دست از بازی‌ها در امان باشد. به عنوان پیشنهاد می‌توان از تماشای مسابقات اتوموبیل رانی و یا مشابه این استفاده کرد و یا می‌توانید یک آخر هفته با آن‌ها به پیست کارترینگ بروید که هم شما، فرزند شما و تمام اعضای خانواده‌تان لحظات مفرحی را داشته باشید و هم نوجوان شما بتواند هیجانات خود را به شیوه درست‌تری تخلیه کند و در کنار آن روابط بین خودتان و فرزندانتان را تقویت کنید و پیشنهاد دیگری که از این دست وجود دارد، بازی پینت بال است.

نکته آخری که به نظرمان می‌رسد این است که درباره مصرف‌گرایی و صدماتی که می‌تواند در پی داشته باشد با فرزندتان گفت‌وگو کنید و حتی خوب است نحوه صحیح مدیریت اقتصادی را به فرزندتان یاد بدهید. بخشی از این آموزش می‌تواند صحبت کردن و توضیح اصول مدیریت اقتصادی فردی باشد و بخش مهم‌تری که وجود دارد، این است که به فرزندتان فضا بدهید تا بتواند در زندگی، در مقیاس کوچک این مدیریت را تجربه کند چرا که آموزش در این خصوص بدون عمل کردن، ممکن نخواهد بود. به عنوان قدم اول می‌توانید با دادن مقدار کمی سرمایه به فرزندتان و تعریف چالشی برای اون این مسیر را شروع کنید.

خلاصه‌ی آن:

با توجه به این نکته که شاکله اصلی بازی، قاون شکنی و رفتار‌های پرخطر در رانندگی است، لازم است درباره ضرورت وجود هنجارها در اجتماع با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

ماجرای بازی

بازی دنده دو: ترافیک یک بازی ایرانی با کیفیت در ژانر مسابقه‌ای است. بازیکن در این بازی باید ماموریت هایی را که در هر مرحله مشخص شده است را با موفقیت پشت سر بگذارد تا بتواند آن مرحله را پیروز شود. بازیکن می‌تواند در میان چهار نوع هدایت برای ماشین، یک نوع که برایش سهولت بیشتری دارد را انتخاب کند. عموم ماموریت‌های مراحل بازی، عملا نقض قوانین راهنمایی و رانندگی و انجام رفتارهای پرخطر است. به عنوان مثال در بعضی از مراحل بازیکن باید بتواند مدت مشخصی را در لاین مخالف حرکت کند. بازیکن می‌تواند در قسمت گاراژ بازی، در میان ماشین‌های بسیار زیادی که وجود دارند یک ماشین را انتخاب کند، آن را ارتقا بدهد و ماشین خود را تقویت کند و همچنین می‌تواند ماشین خود را شخصی سازی کند. در قسمت ارتقا ماشین بازیکن می‌تواند شتاب، سرعت، ترمز و فرمان ماشین خود را ارتقا بدهد. دو بخش اول ارتقا هر کدام از این‌ها، بدون اینکه زمانی از بازیکن بگیرد، صرفا با پرداخت سکه‌های درون بازی ارتقا می‌یابد ولی سه بخش پایانی ارتقا هر قسمت، علاوه بر سکه‌هایی که بازیکن باید خرج کند، مدت زمانی را هم لازم دارند تا ارتقا پیدا کنند. در قسمت شخصی سازی بازی، بازیکن می‌تواند بخش‌‌های مختلف ماشین خود را آن شکلی که دوست دارد تغییر بدهد. به عنوان مثال بازیکن می‌تواند برای ماشین خود رینگ بخرد و یا تودوزی ماشین خود را عوض کند. شخصی سازی شیشه‌ها، رنگ آمیزی ماشین، انداختن یک طرح بر روی ماشین، تغییر ارتفاع، تغییر پلاک و افزودن باله عقب بخش‌های دیگر شخصی سازی است که بازیکن می‌تواند در انبوهی از گزینه‌هایی که دارد، ماشین خود را تغییر شکل بدهد. بازی دارای پنج مدل است که فقط یکی از آن‌ها بخش مرحله‌ای بازی است. چهار نوع دیگر، مدل بی پایان، زمان‌دار، تفریحی، و روزانه است که در مدل روزانه، هر روز یک نوع چالش برای گذراندن وجود دارد. بازیکن می‌تواند با بازی کردن هر کدام از این مدل‌ها، سکه‌هایی به دست بیاورد و از این سکه‌ها برای خرید ماشین، ارتقا آن و یا شخصی سازی ماشین خود استفاده کند. از مرحله 5 به بعد در بازی، بازیکن می‌تواند در یک کلوپ عضو شود و از آن به بعد در مسابقات بازی نیز شرکت کند و مهارت خود را نسبت به بقیه بازیکن‌ها محک بزند. تمام ماشین‌ها و آیتم‌های بازی، در ابتدای بازی برای بازیکن باز نیستند و با عبور از مراحل بازی، هر چه بازیکن به مراحل بالاتری برسد، ماشین‌ها و آیتم‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری برای او باز می‌شود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): android

نام ناشر: استودیو فن افزار شریف

نام توسعه دهنده: ارکا گیمز

 تاریخ آخرین به روزرسانی: 11/12/2020 --21/09/1399

نیاز به اینترنت: ندارد ولی با اتصال به اینترنت قابلیت‌های بیشتری باز می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید ، تماشای تبلیغ ، لیگ ، جدول رتبه بندی ، تشکیل گروه ، ذخیره سازی ، چالش ، دعوت به عضویت در شبکه‌های مجازی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دنده دو: ترافیک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!