• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی بیش از حد پخته شده (Overcooked)

author-img

توسط : محمدحسن سلطانپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1461 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازی «بیش از حد پخته شده» به دلیل سبک کارتونی و نوآورانه‌ی خود به‌عنوان یک بازی چند نفره‌ی رایانه‌ای، بسیار مورد استقبال خانواده‌ها و همچنین جمع‌های دوستانه قرار گرفت. بازیکنان در نقش چند آشپز با یکدیگر همکاری می‌کنند تا در هر مرحله بتوانند سفارش‌های بیشتری را در زمان محدود آماده کنند. بازیکنان باید مواد غذایی را خرد کنند، بپزند و تحویل مشتری دهند اما باید مراقب باشند غذا نسوزد. شاید خیلی راحت به نظر می‌رسد، اما این‌طور نیست.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده جایزه BAFTA، برنده جایزه TIGA 2016، فینالیست جشنواره بازی‌های مستقل، نامزد جایزه در SXSW، نامزد جایزه در TGA 2016، منتخب EuroGamer

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی «بیش از حد پخته شده» می‌تواند گاهی اوقات بیش از حد سخت و دیوانه‌وار شود. بازیکنان باید همزمان به انجام چند کار فکر کنند و آماده باشند تا با پایان یک کار، کار دیگری را شروع کنند و یا وسط پخته شدن غذا، گوجه‌ها را برای سفارش بعدی خورد کنند، ظرف‌ها را بشویند و یا آتشی را که در گوشه‌ی آشپزخانه زبانه کشیده، خاموش کنند. هر مرحله نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و بازیکنان باید برای تغییرات سریع در محیط بازی آماده باشند، مانند آتش‌سوزی، جابه‌جایی زمین و ... . در حالت چندنفره حتی سخت‌تر هم می‌شود، چراکه هرکدام از بازیکنان تنها به بخشی از آشپزخانه دسترسی دارد و باید وظایف خود را به‌موقع انجام دهد. اما همه‌ی این‌ها بازی را جذاب‌تر و خنده‌دارتر می‌کند. شاید بازیکنان موفق نشوند خیلی سریع بازی را تمام کنند و مجبور باشند چند بار هر مرحله را بازی کنند. در حالت تک‌نفره زمان هر مرحله بیشتر است و بازیکنان می‌توانند با تمرین، مهارت لازم را کسب کنند.

به غیر از صحنه‌ای که در ابتدای بازی، نابودی شهر و غول ماکارونی را نشان می‌دهد، فضای کلی بازی، شاد و کارتونی است.

خلاصه‌ی آن:

بازی «بیش از حد پخته شده» می‌تواند گاهی اوقات بیش از حد سخت و دیوانه‌وار شود. در حالت چندنفره، همکاری کردن کار را سخت‌تر هم می‌کند. اما با وجود فضای نسبتاً شاد و کارتونی آن و کمی تمرین، این بازی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای یک بازی همکاری خانوادگی باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید با فرزندان خود درباره‌ی تمرین و موفقیت گفتگو کنید. از آن‌ها بپرسید بعد از چه مقدار تلاش می‌توان از ادامه دادن ناامید شد؟ از آن‌ها بپرسید چه مقدار زمان نیاز دارند تا برای کاری که موفق به انجامش نشدند، دوباره تلاش کنند؟

درباره‌ی مفهوم چندوظیفگی صحبت کنید و از آنها بپرسید در زندگی واقعی چه موقعیت‌هایی وجود دارد که انسان نیاز پیدا می‌کند چند کار را هم‌زمان انجام دهد؟ از فواید و مضرات چندوظیفگی سؤال کنید.

درباره‌ی پیچیدگی‌های شغل آشپزی با فرزندتان گفتگو کنید و از آنها بپرسید به نظر آنها چه فعالیت‌های دیگری در یک آشپزخانه‌ی رستوران جریان دارد که در این بازی به آنها اشاره نشد؟

خلاصه‌ی آن:

می‌توانید با فرزندان خود درباره‌ی تمرین و موفقیت گفتگو کنید. از آن‌ها بپرسید بعد از چه مقدار تلاش می‌توان از ادامه دادن ناامید شد؟ از آن‌ها بپرسید چه مقدار زمان نیاز دارند تا برای کاری که موفق به انجامش نشدند، دوباره تلاش کنند؟

ماجرای بازی

جهان در حال نابودی به دست یک غول ماکارونی گرسنه و عصبانی است و بازیکنان در نقش چند آشپز باید این غول را سیر کنند اما موفق نمی‌شوند. پادشاه شهر، بازیکنان را به سال‌ها قبل برمی‌گرداند تا مهارت کافی برای پختن غذا و سیر کردن این غول را به دست آورند. در نهایت بازیکنان با غول ماکارونی دوباره رودررو می‌شوند و این بار هر غذایی که او می‌خواهد را درست می‌کنند و غول پرخور منفجر می‌شود.

جز مرحله‌ی اول و آخر، دیگر خبری از غول ماکارونی نیست. در هر مرحله، بازیکنان باید با همکاری هم مواد غذایی را به‌درستی با هم ترکیب کنند و بعد آن‌ها را در دیگ بپزند یا در تابه سرخ کنند و مراقب باشند غذا نسوزد. زمان محدود است و بازیکنان باید سعی کنند تعداد سفارش‌های بیشتری را به دست مشتری برسانند اما بازیکنان با چالش‌هایی مثل آتش گرفتن محل کار، ظرف‌های کثیف و بسته شدن راه عبور مواجه می‌شوند. با پایان هر مرحله، بازیکنان سوار بر ماشین به شهری دیگر سفر می‌کنند تا در یک رستوران جدید کار کنند و چالش‌های جدیدی را با هم تجربه کنند، رستورانی در یک سفینه‌ی فضایی، روی کشتی یا کامیون، روی تکه یخ‌های شناور قطبی یا در بین گدازه‌های آتشفشانی و ... .

دو به‌روزرسانی برای بازی منتشر شده که به واسطه‌ی هرکدام مراحل و شخصیت‌های جدیدی به بازی اضافه می‌شود. دوباره پادشاه شهر (که یک پیاز است) بازیکنان را به مأموریت جدیدی اعزام می‌کند، شش مأموریت در جنگل و شش مأموریت در هوای برفی با حال و هوای کریسمس.

این بازی برای چندنفره بازی‌کردن طراحی شده اما می‌توان آن را به‌صورت تک‌نفره هم بازی کرد. ساختار برخی مراحل در حالت تک‌نفره و چندنفره، متفاوت است. در حالت تک‌نفره علاوه بر وقت بیشتر برای بازی، چیدمان مرحله به‌گونه‌ای است که بازیکن بتواند خود را به تمام نقاط آشپزخانه برساند، اما در حالت چندنفره، برخی مراحل، آشپزخانه به دو بخش تقسیم می‌شود و هرکدام از بازیکنان فقط به بخشی از آشپزخانه دسترسی دارند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Nintendo Switch, PlayStation 4, Windows, Xbox One

نام ناشر: Team17 Digital Ltd

نام توسعه دهنده: Ghost Town Games Ltd

تاریخ آخرین به روزرسانی: December 2, 2016

نیاز به اینترنت: ندارد و کاملا آفلاین است

امکانات آنلاین: ندارد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی (آفلاین): دارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بیش از حد پخته شده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!