• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

جلسه متن‌خوانی بازی سیمز ۴ برگزار شد

آخرین مطالب

مطالب ویژه

جلسه متن‌خوانی بازی سیمز ۴ برگزار شد

جلسه‌ی متن‌خوانی پژوهش و ارزیابی بازی سیمز 4، روز یکشنبه چهارم دی برگزار شد. کدومو علاوه بر ارزیابی محصولات رسانه‌ای، جلساتی با حضور کارشناسان برای بازخوانی برخی ارزیابی‌ها برگزار می‌کند. این جلسات معمولاً با حضور یک کارشناس، ارزیابِ محصول موردنظر و گروهی از تحلیلگران کدومو برگزار می‌شود.

متن‌خوانی بازی سیمز 4

این جلسه با هدف بازخوانی متن پژوهش و ارزیابی بازی سیمز برگزار شد. آقای محسن رزاقی؛ کارشناس و پژوهشگر بازی، خانم داوردان؛ دبیر بخش بازی و گروهی از ارزیابان بازی کدومو در جلسه حضور داشتند.

آقای محسن رزاقی پس از مطالعه‌ی دقیق متن ارزیابی و مرور کلی مقاله‌ی پژوهشی، نکات مؤثر و مفیدی در مورد موارد ازقلم‌افتاده در پژوهش و نحوه‌ی ارائه‌ی خروجی آن به مخاطبین ارائه دادند.

نظر آقای محسن رزاقی در مورد ارزیابی سیمز

در این جلسه متن پژوهش بازی توسط خانم مریم عظیمی ارائه شد. این پژوهش با تکیه بر توصیف و تحلیل محتوای رسانه‌ی بازی انجام شده است. در حین ارائه آقای رزاقی نکاتی در مورد روند بازی سیمز و نحوه‌ی تأثیر آن بر مخاطب به‌خصوص در مورد سبک زندگی و مصرف‌گرایی ارائه دادند.

ایشان معتقدند که بازی سیمز یک بازی استراتژیک هم هست و بد نیست به این موضوع هم پرداخته شود. ضمن اینکه به نکات مثبت بازی که در پژوهش و ارزیابی به آن پرداخته نشده بود مانند تمرین روابط اجتماعی و بچه‌داری نیز اشاره شود.

در طول جلسه در مورد پژوهش کیفی آقای دبستانی در مورد بازی سیمز و روش تحقیق و نتایج آن گفتگو شد. آقای رزاقی نکاتی در مورد ترتیب مطالب در متن توصیه به والدین و محتوای آن ارائه کردند. ایشان معتقدند که متن توصیه باید شفاف‌تر بشود و به اهمیت تأثیر بازی بر دختران توجه شود. در طول جلسه گفتگوهایی در مورد حواشی بازی سیمز اتفاق افتاد.

گفتگوهایی پیرامون بازی سیمز

به گفته‌ی خانم مریم داوردان، بازی سیمز که ادعای شبیه‌سازی زندگی واقعی را دارد. در این بازی جای دین و خدا بسیار خالی است. در واقع در زندگی واقعی انسان‌ها همواره موضعی در مورد دین و ایمان دارند؛ اما در این بازی و افزونه‌های متنوعش هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

با وجود درخواست مخاطبان برای تولید افزونه‌ای با تم معلولان، اثری از معلولیت و مریضی در بازی دیده نمی‌شود. این حاوی یک پیام برای معلولین است: در دنیای آرمانی، جایی برای تو وجود ندارد و تو غیرطبیعی هستی.

همچنین آقای علیرضا نقوی؛ تحلیلگر بازی، در مورد بخش خانه‌سازی در بازی و استفاده از آن برای رشته‌های معماری و یا کشف علایق و استعداد معماری و چیدمان داخلی نکاتی ارائه کردند. به بحث دنیای ماورا در بازی و حضور و تأثیر ارواح و برخی رفتارهای فرشته مرگ اشاره کردند.

خانم عرفانه معدنی‌پور؛ تحلیلگر بازی، در مورد ویژگی‌های نسخه موبایلی بازی سیمز و تفاوت‌هایش با نسخه‌ی کنسولی توضیحاتی ارائه دادند.

ضمن قدردانی از تحلیلگران و کارشناسان حاضر در جلسه، به اطلاع می‌رساند که پروژه سیمز وارد مرحله‌ی بعدی و اصلاح و تکمیل مقاله پژوهشی خواهد شد.

پیشنهاد کدومو

پیشنهاد می‌کنیم در همین رابطه مقاله "10 نکته که هر والدی باید در مورد سیمز بداند" را مطالعه کنید.

ایمینو، یک نرم‌ افزار ایمن

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!