• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

آخرین مطالب

مطالب ویژه

بازی های دسته جمعی

این روزها که در قرنطینه هستیم، بازی های برد گیم و دسته جمعی می تواند نشاط را در میان خانواده ها بیشتر کند. در تلاش هستیم لذت با هم بودن را با معرفی بازی های رومیزی بیشتر کنیم.

  1. زیر خاکی:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 2 – 4 نفر

زمان بازی: 15 دقیقه

گروه سنی: 12+ سال

بازی کارتی زیرخاکی برگرفته از بازی Dead Man's Draw

به این زمین پر از گنج و اشیای گرانبها خوش آمدی!

شجاع باش و خاک ها را کنار بزن و تا میتوانی گنج های نهفته بدست بیاور، اما مراقب باش! اگر زیاد حرص بزنی ممکن است همه داشته هایت را از دست بدهی!!

بازی کارتی و فکری زیرخاکی پر از تعلیق است که در آن هر بازیکن در نقش یک جوینده‌ ی اشیای گرانبها، با یکی یکی رو کردن کارت­های گنج تلاش می­کند تا بیشترین گنج را بدست بیاورد.

هر کارت تازه ای که روو کند، اگر متفاوت باشد، گنجش افزون می­شود و اگر تکراری باشد هر چه از زیر خاک در آورده بوده از چنگش می­رود و نوبتش هم می­سوزد.

پس بفرما، اگر جراتش را داری یک کارت دیگر بکش...

  1. رکب:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 2-6  نفر

زمان بازی: 45 دقیقه

گروه سنی: 14+ سال

در بازی رکب، ۲ تا ۶ بازیکن برای کشورگشایی و بدست آوردن قلمرو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا هرکدام در طول بازی ۳ استان مجاور (و یا ۵ استان غیر مجاور) را فتح کنند. هر دور از بازی با مشخص کردن محل جنگ شروع می‌شود و در ادامه بازیکنان با کارت بازی کردن قدرت ارتش خود را زیاد می‌کنند و به کمک کارت‌های ویژه به رقیبان رکب می‌زنند. در بازی رکب بازیکنان با یکدیگر بر سر تصاحب استان‌های نقشه به دفعات جنگ می‌کنند. در هر کدام از جنگ‌ها هر بازیکن با بازی کردن کارت‌های سرباز قدرت ارتش خود را زیاد می‌کند و یا با بازی کردن کارت‌های ویژه برنامه‌ی دیگر بازیکنان را به هم می‌زند. در پایان هر جنگ، بازیکنی که جمع اعداد کارت‌های ارتشش از بقیه بیشتر باشد جنگ را می‌برد و نشان خود را در آن استان قرار می‌دهد. بازی زمانیکه یکی از بازیکنان بتواند سه استان مجاور و یا پنج استان در کل نقشه را تصاحب کند به پایان می‌رسد.

با وجود اینکه کارت‌های بازی به شکل تصادفی به دست بازیکنان می‌رسد، ولی نحوه‌ی استفاده و بازی کردن آنهاست که برنده‌ی هر نبرد را مشخص می‌کند. همچنین کارت‌های ویژه‌ای که در بازی هستند هرکدام خاصیتی دارند که می‌تواند روی نتیجه‌ی جنگ تاثیر بگذارد. مثلا کارت مترسک به بازیکن اجازه می‌‌دهد تا یکی از سربازانی که بازی کرده را به دستش برگرداند، یا کارت زمستان ارزش تمام کارت‌ها را برابر با یک می‌کند و …

  1. فوتبال بزنیم؟

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 2-4  نفر

زمان بازی: 10 دقیقه

گروه سنی: 8+ سال

فوتبال بزنیم؟ یک بازی کارتی است که بر اساس قوانین یک فوتبال استاندارد بنا شده است. این بازی را می‌توان با ۲ یا ۴ بازیکن انجام داد. از آن دست بازی‌هایی است که هر چه بیشتر و تندتر بازی کنید، بیشتر هم سرگرم‌کننده و جذاب می‌شود. سادگی بازی به شکلی است که تنها با چند بار بازی کردن آنقدری ماهر می‌شوید که می‌توانید در ۵ دقیقه یک دست بازی کنید.

در طی بازی هر بازیکن در نوبت خود یکی از کارت‌های در دستش را بازی می‌کند. بازیکن باید کارتی را بازی کند که با کارت بازی‌شده‌ی روی زمین هماهنگ باشد. بازی زمانیکه دسته‌ی کارت‌های بازی تمام شود به اتمام می‌رسد و بازیکنی که گل بیشتری زده برنده می‌شود. کارت‌های بازی (سبز) برای پاس دادن، دریبل کردن، تکل زدن و شوت زدن به سمت دروازه استفاده می‌شوند. کارت‌های موقعیت (قرمز) همان «تاس» بازی هستند و نتیجه‌ی موقعیت‌های متفاوت بازی را نشان می‌دهند (خطا بودن یا نبودن، گل شدن یا نشدن و …) هر کارت موقعیت به چند موقعیت مربوط می‌شود ولی در هر لحظه شما فقط با یک بخش آن کار دارید (مثلا اگر خطایی رخ داده شما فقط چک می‌کنید که داور سوت زده یا نه).

روند بازی بسیار ساده است. هر بازیکن در نوبت خود یک کارت می‌کشد و بعد باید یک کارت بازی کند. اگر کارت خطا بازی کند باید یک کارت موقعیت بکشد تا ببیند که داور سوت زده یا نه. اگر یک کارت ستاره‌دار (حرکت تکنیکی) بازی کند باید یک کارت موقعیت بکشد تا ببیند که تکنیکش گرفته یا نه. و اگر یک کارت شوت بازی کند هم باید کارت موقعیت بکشد تا ببیند گل شده یا به تیر خورده و یا کرنر شده!

با وجود عنصر شانس هر بازیکن باید با توجه به کارت‌های در دستش بهترین استفاده را از مالکیت توپ ببرد و با ارسال توپ به مناطقی که کارت ستاره‌دار از آنها دارد حریف را تحت فشار بگذارد و یا با دریبل کردن کارت‌های حریف را بسوزاند. ۸ کارت تیم ملی کشورهای مختلف (ایران، آلمان، برزیل، آرژانتین، فرانسه و …) در بازی موجود است. پشت هر کارت تیم ملی، قدرت ویژه آن نوشته‌شده که می‌توانید بعد از چند دست بازی و آشنایی با قوانین از آنها استفاده کنید تا روش و استایل بازی مخصوص خود را پیدا کنید.

  1. شیر مرغ

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 3-10  نفر

زمان بازی: 10 دقیقه

گروه سنی: 8+ سال

شیر مرغ یک بازی دست‌جمعی یا پارتی گیم است که در آن همه تلاش می‌کنند تا عجیب‌ترین چیزها را به عجیب‌ترین مشتری‌ها بفروشند تا در پایان عنوان بهترین فروشنده را بدست آورند!

در  هر نوبت از بازی یکی از بازیکنان مشتری می‌شود و دیگر بازیکنان تلاش می‌کنند تا جنسی را به او بفروشند یا به عبارت صحیح‌تر قالب کنند! هر مشتری یک شخصیت متفاوت دارد: مثلا یکی جلاد است، یکی رئیس مافیا است و یکی هم یک خانم حامله است! بازیکنان هم باید از بین کارت‌های کلمه‌ای که دارند دو کلمه را با هم ترکیب کنند و یک چیز من درآوردی بسازند و بعد هر کدام یک دقیقه فرصت دارند تا جنسشان را برای مشتری تبلیغ کنند و او را راضی به خرید کنند. یادگیری بازی بسیار ساده است و کل بازی را می‌توان در کمتر از یک دقیقه به همه یاد داد. جذابیت بازی به این است که بازیکنان را خلاق می‌کند و هر کس تلاش می‌کند تا جالب‌ترین محصول را به مشتری بفروشد و سعی کند نیازهای او (کاراگاه، دلقک و …) را در ترکیبی که می‌سازد در نظر بگیرد. مثلا یک شیشه «عصاره‌ی زیرشلواری» شاید طعم جدیدی باشد که کاملا به مذاق یک خون‌آشام خوش بیاید!

سری بازی‌های دستِجَمی رومیز (همان دست‌جمعی) شامل بازی‌هایی می‌شود که قوانین بسیار اندکی دارند و تا تعداد بالای بازیکن می‌توانند بازی کنند. شیر مرغ اولین بازی از این سری است که تلاش دارد دورهمی‌ها و مهمانی‌های شما را با خنده و خلاقیت گرم و سرزنده کند.

 
  1. نامه ای به گیلاس:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 2-4  نفر

زمان بازی: 20 دقیقه

گروه سنی: 10+ سال

نامه‌ای به گیلاس اولین بازی تولیدشده‌ی رومیز و برگردانی است از بازی خیلی پرفروش Love Letter که تمام نقش‌های آن بر اساس فرهنگ ایرانی بازآفرینی شده‌است. قصه‌ی نامه‌ای به گیلاس در همان اسم بازی خلاصه می‌شود: هرکسی بتواند نامه‌ی خودش را به گیلاس‌خانم برساند، می‌تواند توجه و عشق او را به خودش جلب کند! در طول بازی بازیکنان تلاش می‌کنند تا با ریسک کردن، استفاده از قدرت منطق، پیش‌بینی و کمی هم تکیه بر شانس و اقبال دست حریفان را بخوانند و نه تنها جلوی نامه‌رسانی آنها را بگیرند، بلکه یکی‌یکی از میدان به درشان کنند تا تنها کسی باشند که نامه را به دست گیلاس خانم می‌رسانند! کارت‌های بازی شامل چند نقش، از جمله خود گیلاس‌خانم است. بازیکنان با استفاده از قابلیت هر نقش تلاش می‌کنند در هر دور بازی بازیکنان دیگر را بسوزانند تا خودشان باقی بمانند و یک نشان عشق دریافت کنند. بازیکنی که بتواند تعداد مشخصی نشان عشق بدست بیاورد برنده بازی می‌شود!

بازی شامل چند دور است و در هر دور بازیکنان انقدر بازی می‌کنند تا یک بازیکن بماند و بقیه بسوزند و یا کارت‌ها تمام شوند! هر بازیکن در نوبتش باید:

یک کارت بکشد،

بعد یک کارت بازی کند،

بعد قابلیت کارتی که بازی کرده را اجرا کند!

هر کدام از ۸ نقش بازی یک قابلیتی دارند که به محض اینکه بازی شوند اجرا می‌شود، مثلا یکی می‌تواند کارت دیگری را حدس بزند، یکی می‌تواند کارت دیگری را ببیند، یکی می‌تواند کارت دیگری را بسوزاند و … بازیکنان تلاش می‌کنند با حدس زدن کارت دیگران و  حذف آنان در پایان دور خودشان باقی بمانند. بازیکنی که بماند یک نشان عشق دریافت می‌کند. و زمانی که یک بازیکن تعداد مشخصی نشان بدست بیاورد بازی به پایان می‌رسد!

این بازی از آن دست بازی‌هایی است که در عین سادگی، گیم‌پلی بسیار جذابی دارند و هربار بازی لایه‌های بیشتری به آن می‌افزاید.دبازیکنان با آشنایی با قابلیت نقش‌های بازی کم‌کم به امکانات بازی مسلط شده و می‌توانند به سرعت بازی دیگران را تحلیل کرده و حرکت آنان را پیش‌بینی کنند! زمان کم بازی این امکان را می‌دهد که چندین دست پشت سرهم بازی کنید و همچنین اجزای کم بازی این امکان را می‌دهد که آن را در هرجایی بتوانید بازی کنید!

 

  1. شب مافیا:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن:  6 – 12 نفر

زمان بازی: 45 دقیقه

ردة سنی:  12+ سال

 

«شب مافیا» اولین بازی منتشر شده از نشر بازی‌های دورهمی حساب میشه. این بازی بر اساس بازی معروف «مافیا» (که مهمون همیشگی دورهمی‌های نسل ماست) طراحی شده، و در اصل نسخه‌ی توسعه‌یافته و در بخش‌هایی گردآوری شده‌ای هستش از ورژن‌های فراوون این بازی محبوب. اگه با خود بازی مافیا اصلا آشنا نیستین پیشنهاد می‌کنم این ویدئویی که قبلا در مورد این بازی ساختیم (و کامبیز ۲ بار توش می‌میره) رو ببینین. اما آیا «شب مافیا» تجربه‌ی بهتریه به نسبت خود مافیا؟

شب مافیا هم برای افرادی که مافیا بازی کردن و هم برای افرادی که تازه می‌خوان بازی رو تجربه کنن پر از چیزهاییه برای کشف کردن. یکی از اولین (و البته چشم‌گیرترین) بخش‌هاش هم در شخصیت‌های بازیه؛ ۴۰ شخصیت برای این بازی انتخاب و طراحی شدن که به سه دسته‌ی شهروند (آبی)، مافیا (قرمز)، و مستقل (زرد) تقسیم می‌شن. کارکرد متفاوت و تاثیری که هر نقش در بازی می‌تونه داشته باشه، این حس رو به تمام بازیکنان میده که در روند بازی مفید و اثرگذار هستن. غیر از این، هر کدوم از این ویژگی‌ها سبب می‌شن که هر بار بازی شب مافیا تبدیل به یه جور پازل بشه. پازلی که باید با هوشمندی توسط بازیکنا حل بشه. مثلا شخصیت کارآگاه میتونه هر شب هویت یه نفر رو بفهمه ولی از اونور شخصیت رییس مافیا اینجوریه که همیشه شهروند اعلام میشه. نتیجتا اگه هردوی اینا توی بازی باشن کلا بازیشون عوض میشه و باید حواسشون به حضور همدیگه باشه. در کنار تمام اینا یک بخش جذاب دیگه‌ی شخصیت‌ها، کاراکترای مستقله. این شخصیت‌ها نه توی تیم شهروندا هستن و نه توی تیم مافیا، بلکه دفتر دستک خودشون رو دارن و شرایط بُرد خودشون. یکی از این مستقل‌ها سندیکاست؛ که اطلاعات خیلی خطرناکی از بازیکنای هر دو تیم دیگه داره، مثلا هویت اعضای مافیا، جاسوس، جانی، دکتر و کارآگاه رو می‌دونه و با همین اطلاعات تلاش می‌کنه تا در پایان بازی جزو ۳ نفر باقی‌مونده باشه، که باعث برنده شدنش میشه.

یکی دیگه از ویژی‌های شب مافیا، ابزارهای مفید کنار بازیه. مثلا برای رای‌گیری کارت سفید با ماژیک هست که باعث میشه شلوغ پلوغی موقع رای‌گیری خیلی کنترل شده‌تر و سریع‌تر پیش بره. یکی دیگه از کارت‌هایی که هم به دنبال کردن وضعیت بازی و هم به کنترل اوضاع معمولا شیر تو شیر بازی کمک می‌کنن کارت‌های اتهامه. این کارت‌ها به بازیکنایی که متهم میشن داده میشه و با زیاد شدنش، کم‌کم شرایط اون بازیکن در دفاع از خودش سخت‌تر میشه. کارت حرکت آخر هم یکی از ویژگی‌های خیلی جالب بازیه که به انتخاب خود بازیکنا میتونه به بازی اضافه بشه و به بازیکنی که اعدام شده امکان انجام یک درخواست یا حرکت رو میده و باعث میشه موقعیت‌های دراماتیک و حماسی جالبی توی بازی به وجود بیاد. مثلا ممکنه بازیکنی قبل از اعدام شدنش تونسته باشه نظر بقیه شهروندا رو به دو تا از بازیکنای دیگه جمع کنه و بعد شانسش هم بزنه و کارت حرکت آخری هم که می‌کشه حکم می‌کنه که فردا موقع اعدام دو نفر باید اعدام بشن، و اینطوری باعث بُرد شهروندا بشه، اونم بعد از اینکه خودش ریق رحمت رو سر کشیده!

در کنار ابزارهایی که برای تجربه‌ی بهتر بازی تعبیه شدن، کلی هم ابزار برای راحت‌تر شدن کار گرداننده‌ی بازی در نظر گرفته شده. مثلا کارت‌هایی برای شمارش شب و روز و خلاصه‌ی فعالیت‌هایی که در هرکدوم باید انجام بشن، یا کارت شرایط بُرد بازی، و همین‌طور کارت سرصحبت که مشخص می‌کنه کی باید صحبت رو شروع کنه. در کنار این‌ها یک دفترچه‌ی ۶۰ برگی دورو قرار داره که یک سمتش رو گرداننده استفاده می‌کنه برای ثبت اسامی و نقش‌ها (که واااااااااقعا کمک‌کننده است وگرنه از یه تعدادی بازیکن بیشتر، گرداننده‌ی بخت‌برگشته دچار جنون میشه) و سمت دیگرش جدولیه برای رای‌گیری‌های حین بازی. این ابزارها کمک می‌کنه تا گرداننده تمرکزش رو بتونه روی قصه و یا سناریوی بازی بذاره و به نوعی با فعالیت‌های خودش بازی رو جذاب‌تر کنه.

شب مافیا یک محصول استاندارده. این ویژگی رو در بسته‌بندی بازی، در گرافیک و تصویرسازی فکر‌شده و با دقتش، در دفترچه‌های راهنمای بسیار کامل و پرتوضیحش، و در احترامی که برای مخاطب در کلیت پکیجش دیده میشه، داراست. سازندگان بازی با برگزاری رویدادهای زیاد در شهرهای مختلف کشور، در کنار معرفی محصولشون، تلاش می‌کنن تا این سرگرمی رو بیشتر در جامعه گسترش بدن. در کنار این‌ها، محصولشون هویت دنباله‌داری داره و به نظر میاد که سازندگانش برای ادامه‌ی این محصول و محصولات دیگه‌ای که بتونه کنار این قرار بگیره، به شکل سیستماتیکی فکر کرده‌اند و استراتژی مناسبی براش تدارک دیدن.

  1. کشورگشا:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 2 نفره

زمان بازی: 45 دقیقه

ردة سنی:  14+ سال

کشورگشا، یک بردگیم کاملا ایرانی است که صفر تا صد طراحی و تولید آن در ایران انجام شده. بازی کشورگشا، یک بازی استراتژی دو نفره است که شما در طی اون باید قلمروگیری کنید، از قلعه‌هاتون محافظت کنید و با استراتژی مناسب به دنبال امتیاز بیشتر از حریف باشید. در این بازی هر بازیکن دوازده سرباز و بیست دیوار در اختیار داره که باید با استفاده از اون‌ها قلعه‌های بیشتری رو تصاحب کنه. بازی به چهار روش مختلف انجام میشه که هر کدوم ویژگی و استراتژی خاصی رو می‌طلبه و باید با بسته به شرایط بازی برنامه‌ریزی کنید. بازی در سه راند انجام میشه و هر راند شامل دوازده نوبت میشه (مثلا نوبت‌های فرد برای بازیکن زرد و نوبت‌های زوج برای بازیکن قرمز)

تو روش ساده بازی ، هر بازیکن میتونه سه حرکت پیاپی انجام بده:

۱ . ساخت قلعه جدید

۲ . ساخت یک دیوار

۳ . وارد کردن مهره به بازی

۴ . حرکت مهره ها

برای ساخت قلعه جدید بازیکن‌، باید قلعه رو جایی بسازه که با قلعه حریف دو بلوک فاصله داشته باشه و همچنین قلعه نباید به قلعه دیگه‌ای چسبیده باشه (دو بلوک کنار هم) برای ساخت دیوار، هر بازیکن میتونه تو مناطقی که توسط قلعه‌هاش تصرف کرده ، بین رو بلوک، دیوار بزاره که برای دفاع از قلعه‌هایی که داره و حتی حمله به قلعه‌های حریف استفاده کنه .

برای وارد کردن مهره جدید به بازی، باید او رو روی قلعه خودتون قرار بدید؛ نکته مهم اینه که قلعه باید از قبل خالی باشه و پایین آوردن مهره از روی قلعه (گذاشتن مهره روی بلوک و کنار قلعه) یک حرکت محسوب میشه .

حرکت مهره‌های بین رو بلوک یک حرکت محسوب میشه، مهره‌هایی که توی بلوک قلعه خودتون هستن و با تعداد مساوی با مهره های حریف تو همون بلوک محاصره شدن، نمیتونن از اون بلوک خارج بشن چون در این صورت قلعه رو از دست میدید. قلعه‌هایی که به تصرف یه بازیکن در میاد ، مناطق و بلوک های اطراف اون قلعه به بازیکن صاحب قلعه میرسه و تو جدول امتیازات ثبت میشه (مثلا ، در ابتدای بازی که قلعه ، باید در بلوک وسط یکی از تایل ها قرار بگیره ؛ طبیعتا شش بلوک اطراف اون به عنوان امتیاز تو جدول جلو میره)

بلوک‌هایی که بین قلعه های دو بازیکن قرار دارن امتیازی برای هیچ کدوم ندارن اما ممکنه یه قلعه بین دو تا قلعه زرد و یه قلعه قرمز باشه که اون موقع امتیاز اون بلوک به بازیکن زرد میرسه .

قلعه‌ها در طول بازی ممکنه توسط بازیکن دیگه ای تصرفا بشه (مثلا قلعه بازیکن قرمز که یک مهره قرمز داخلشه، با ورود دو مهره زرد برمیگرده و برای بازیکن زرد میشه) بازیکن ها باید این نکته رو طول بازی رعایت کنن که بلافاصله بعد از تغییر مالکیت یه قلعه باید امتیازات اون رو از مالک قبلی کم و به مالک جدید قلعه اضافه کنن .در  هر چهار روش بازی میشه یه نوع قابلیت

به بازی اضافه کرد که هر منطقه ای ظرفیت محدودی برای ورود بازیکن‌ها داشته باشه :

کویر : ۱ مهره

کوهستان : ۲ مهره

جنگل : ۳ مهره

دشت :چهار مهره

منطقه ای که توش قلعه هست : نامحدود

بعد از پایان سه راند بازی ، بازیکنی که تو جدول امتیازان جلوتر باشه برنده بازیه .

  1. میرا:

مشخصات بازی:

تعدا بازیکن:  2 – 6 نفر

زمان بازی: 45 دقیقه

ردة سنی: 10+ سال

میرا، داستان سفر چند روح را در دنیای فرشته‌ها و شیطان‌ها روایت می‌‌کند. این روح‌ها تا قبل از رسیدن به دنیای ابدی‌شان، تنها چند پله فرصت دارند تا آخرین تصمیم‌های مهم زندگی‌شان را بگیرند، با پیشنهادهای فرشته‌ها و شیطان‌ها در طول مسیر روبه‌رو شوند و شخصیت‌شان را انتخاب کنند. هر روح بعد از پیوستن به گروه فرشته‌ها یا شیطان‌ها، می‌تواند بر سرنوشت بقیه روح‌ها تاثیر گذاشته و زندگی را برای آن‌ها تلخ یا شیرین کند. البته همیشه روح‌هایی وجود دارند که به دنبال مادیات هستند و ترجیح می‌دهند به جای انجام این کارها، سنگ‌های با ارزش جمع کرده و ثروت‌شان را بیشتر کنند. با تمام شدن فرصت این روح‌ها، دروازه دنیای میرا برای همیشه بسته شده و بهترین فرشته یا شیطان این دنیا، انتخاب می‌شود.

بازی میرا با هدف تعامل هرچه بیشتر بازیکن‌ها با هم، طراحی شده است تا وقتی در جمع دوستان‌تان نشسته‌اید، به این فکر کنید که می‌خواهید چه کسی را بیشتر از همه اذیت کنید، به چه کسانی کمک کنید یا اینکه یکی علیه همه باشید و فقط به برنده شدن خودتان توجه کنید. بازی میرا، فرشته یا شیطان موذی درون شما را بیدار می‌کند تا از دیدن موفقیت یا شکست بقیه بازیکن‌ها، لذت ببرید.

هدف اصلی در این بازی، جمع کردن هرچه بیشتر امتیازهای مثبت یا منفی است و  در پایان بازی، فرشته‌ای که بیشترین امتیاز مثبت یا شیطانی که بیشترین امتیاز منفی را به دست بیاورد، برنده می‌شود. البته امتیازهای مثبت و منفی در دست هر بازیکن، با هم جمع می‌شوند، پس باید تلاش کنید تا آخر بازی، کارت‌هایی که امتیازشان در تضاد با شخصیت شما هست را از دست‌تان خارج کنید.

بازیکن‌ها در هر نوبت، با ریختن تاس روی صفحه حرکت کرده و کارت‌های فرشته یا شیطان را برمی‌دارند. هر کارت، ویژگی خاصی دارد که ممکن است روی یک یا همه بازیکن‌ها تاثیر بگذارد و صاحب کارت انتخاب می‌کند که از این کارت استفاده کند یا نه. هر بازیکن در شروع بازی، تعدادی سنگ با ارزش از دنیای مادی به همراه دارد که از این سنگ‌ها برای اجرای تاثیر هر کارت، یا خرید و فروش کارت‌ها می‌تواند استفاده کند. اگر بازیکنی تصمیم بگیرد کارتش را به حراج بگذارد، بقیه بازیکن‌ها می‌توانند تعداد سنگ‌های پیشنهادی خودشان را به صورت مخفی اعلام کرده و این کارت، به بالاترین پیشنهاد، منتقل می‌شود.

در طول صفحه بازی، ۲ فرصت برای انتخاب شخصیت به بازیکن داده شده که در این خانه‌ها، بازیکن‌ها یکی از شخصیت‌های فرشته یا شیطان را برای خود انتخاب می‌کنند. هم‌چنین در این خانه‌ها، امکان خرید کارت‌های کمکی برای بازیکن‌ها وجود دارد که تاثیر این کارت‌ها تا آخر بازی، با صاحب کارت همراه می‌شود.

کارت‌های فرشته‌ و شیطان در ۳ دسته تقسیم شده‌اند که با پیشرفت در بازی، می‌توانید از دسته‌های بعدی کارت برداشته و تاثیر بیشتر آن‌ها را روی بازیکن‌ها ببینید. علاوه‌بر این روی هر کارت، علامت خاصی شکل گرفته که جمع کردن ست‌های ۳ تایی از این علائم، در پایان بازی، امتیاز اضافه‌ای برای هرکس به همراه دارد. در بازی میرا، انتخاب‌های هر بازیکن، می‌تواند روی بقیه افراد حاضر در بازی تاثیر زیادی بگذارد، برای همین حتی وقتی نوبت شما نیست، باید حواس‌تان باشد که از خرید و فروش کارت‌ها جا نمانید یا از کارت‌های دست‌تان محافظت کنید و تلاش کنید تا پایان بازی، تعداد کارت‌هایی که به نفع شخصیت شما هستند را در دست‌تان بیشتر کرده و  مانع برنده شدن دیگران شوید.

  1. شاهراه:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 2 – 5 بازیکن

زمان بازی: 60 دقیقه

ردة سنی: 8+ سال

بازی ایرانی شاهراه، بر اساس بازی تیکت تو راید Ticket to Rideطراحی شده است. نقشه این بازی برای خاورمیانه. ایران سال 1340 میباشد بعد از سالها جنگ و قطحی و کودتا اکنون وقت بازسازی خرابی هاست شما صاحبان گاراژهای مسافرتی کارتان را خیلی خوب بلد هستید آستین هایتان را بالا بزنید و دوباره شهرهای مختلف ایران و کشورهای همسایه را با راه ها و ناوگان اتوبوس های خودتان به هم وصل کنید و مسافران را به مقصد های دور و نزدیکشان برسانید طولانی ترین راه ها را بسازید جاده ها را به انحصار اتوبوس هایتان درآورید شهر ها و کشورهای دور و نزدیک را به هم وصل کنید مسافران بلاتکلیف را به مقصدشان برسانید و برنده ی نبرد شاهراه باشید.

از سواحل دریای خزر تا خلیج نیلگون فارس، از خوزستان حاص خیز تا مشهد مقدس، بازی فکری Ticket to Ride IRAN شما را به یک ایرانگردی هیجان انگیز می برد. در این ماجراجویی بزرگ در رقابت با دوستان و خانواده با قطار از شهر های مختلف ایرام می گذرید، اما باید مواظب باشید که مسیر شما را حدس نزنند وگرنه مجبور به دور زدن می شوید. بازی فکری Ticket to Ride IRAN برگرفته از بازی معروف Ticket to Ride است که بیش از ۶ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته است. در این بازی بازیکنان کارت هایی قطار مختلفی را جمع آوری و با استفاده از آن ها مسیر های راه آهن را صاحب می شوند . هر چه این مسیر طولانی تر باشند امتیاز بیشتری دارند . علاوه بر آن تکمیل کارت های مسی و داشتن طولانی ترین راه آهن متصل نیز امتیاز دارد .

  1. کودتا:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 2 – 6 نفر

زمان بازی: 30 – 60 دقیقه

ردة سنی: 14+ سال

آينده‌اي نه‌چندان‌دور: يک طبقه‌ي اشرافيِ جديد، متشکّل‌از مُديران عاملِ چندملّيتيِ سودجو، حکومت را در دست گرفته‌است. آزمنديِ آن‌ها و تسلّطِ بي‌چون‌وچراي‌شان بر اقتصاد، زندگي مردُم -بجُز عدّه‌اي اندک از دُم‌کلفت‌ها- را در فقر و نااُميدي فرو بُرده‌است.

امّا از دلِ توده‌هاي مردُمِ تحتِ‌فشار، يک گروه پارتيزانيِ زيرزميني با هدفِ براَندازيِ حُکّامِ فاسد، قد علم کرده‌است. تلاش‌هاي مُتهوّرانه‌ي اين شورشيان، باعثِ به‌وجود آمدنِ دودَستگي، نفاق و ضعف در مجامعِ حکومتيِ امپراتوريِ جديد شده و اين حکومتِ فاسد را در آستانه‌ي فروپاشي قرار داده‌است. امّا اين اغتشاشات، براي شما، به‌عنوانِ يکي‌از اعضاي بلندمرتبه‌ي دولت، فرصتي است مُغتنم تا با ايجادِ انحراف، تطميع و فريب‌کاري، راهِ خود را به‌سوي قدرت مُطلق، باز کنيد! براي تحقّقِ اين هدف، بايد نفوذِ رُقباي خود را از بين بُرده و آن‌ها را به ناکجاآباد، تبعيد کنيد!

در اين روزگارِ مُلتهب، تنها يکي‌از شما مي‌تواند دوام بياورد...

کارت‌های شخصیت را با هم بُر زده و به هر بازیکن، 2 کارت بدهید. بازیکنان همواره می‌توانند به کارت‌های خود نگاه کنند ولی باید آن‌ها را به‌پُشت، پیشِ‌روی خود بگذارند. کارت‌های باقی‌مانده، به‌شکلِ یک ستونِ کارت‌کِشی در وسطِ محوطه‌ی بازی قرار گرفته و ستونِ "دربار" را تشکیل می‌دهند. به هر بازیکن، 2 سکّه بدهید. سکّه‌های هر بازیکن، همواره باید طوری قرار بگیرند که سایرِ بازیکنان بتوانند ببینند. سکّه‌های باقی‌مانده را به‌عنوانِ "خزانه" در وسطِ محوطه‌ی بازی بگذارید. به هر بازیکن، 1 کارت چکیده‌ی قوانین بدهید (در صورت نیاز به راهنمایی، می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید). لازم است بازیکنان، پیش‌از آغازِ بازی، کاملاً بر قوانینِ بازی و ویژگی‌های کارت‌ها مسلّط شوند! بازیکنی که بازیِ قبلی را بُرده، بازی را آغاز می‌کند!!

هدف بازی، از بین بُردنِ نفوذِ تمامیِ رُقبا و تبدیل شدن به تنها بازمانده در نهادِ قدرت است. نفوذ : کارت‌هایی که به‌پُشت، پیشِ‌روی بازیکن قرار دارند، نشان می‌دهند که او بر روی کدام‌یک از بلندپایگانِ حکومت، نفوذ دارد. تصاویرِ روی این کارت‌ها، شخصیت‌هایی را که بازیکن بر روی‌شان نفوذ دارد و توانایی‌های آن‌ها را نشان می‌دهند.

هرگاه بازیکنی، یکی‌از شخصیت‌های تحتِ‌نفوذِ خود را از دست بدهد، باید یکی‌از کارت‌های خود را "رو" کند. کارت‌های "رو"شده، به‌همان‌شکل، تا پایانِ بازی، پیشِ‌روی بازیکن می‌مانند ولی دیگر هیچ سودی برای او نخواهند داشت! بازیکن، در هنگامِ از دستِ رفتنِ یکی‌از شخصیت‌های تحتِ‌نفوذش، می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام‌یک از 2 کارت خود را "رو" کند.

بازیکنی که همه‌ی نفوذش -یعنی هر 2 کارت خود- را از دست بدهد، به ناکجاآبادی در دوردست، تبعید شده و از بازی خارج می‌شود!!

  1. اونو:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن:  2 – 10 نفر

زمان بازی: 30 – 60 دقیقه

ردة سنی: 6+ سال

Uno در زبان های ایتالیایی و اسپانیایی به معنای یک می باشد که در بازی دسته جمعی اونو نیز هدف بازی رسیدن به تک کارت و در نهایت استفاده از آن کارت و برنده شدن می باشد. بازی دسته جمعی اونو در سال ۱۹۷۱ با ایده شخصی به نام Merle Robbins یک پیرایشگر اهل اوهایو خلق شد.Merle که علاقه زیادی به بازی های کارتی داشته است این ایده را با خانواده خود به اشتراک می گذارد و این باعث می شود تا آنها بعد از بازی های پیاپی با دوستان و اقوام به این نتیجه برسند که سرمایه ای ۸ هزار دلاری را جمع آوری کرده و ۵۰۰۰ دست از بازی دسته جمعی اونو را به تولید برسانند.

در آغاز Merle Robbins شروع به فروش بازی کارتی “اونو” در محل پیرایشگاه خود می نماید و بعد از آن، تعدادی از بازی­ها را به فروشگاه های محلی به فروش می رساند که این فروشگاه ها نیز به راحتی این تعداد را به فروش می رسانند. پس از گذشتن چندی از فروش بازی ، آقای رابینز حق انتشار بازی را به آقای رابرت تزاک یکی از هواداران سرسخت “بازی دسته جمعی اونو” با قیمت ۵۰/۰۰۰ دلار + ۱۰ سنت به ازای هر فروش می سپارد . اونو آرام آرام پس از این ماجرا به یک بازی جهانی تبدیل می شود.

هدف بازی: در بازی دسته جمعی اونو نیز مانند بسیاری از بازی های دیگر ،  هدف جمع کردن امتیازات بیشتر می باشد و نفری که بیشترین امتیاز را در پایان کسب کند برنده بازی خواهد بود.

شروع بازی: اونو را می توان با دو نفر یا بیشتر شروع کرد. در هر بسته از بازی کارتی “اونو” ۱۰۷ کارت وجود دارد.به هر نفر ۷ کارت داده می شود و بازیکن پخش کننده کارت بازی را شروع خواهد کرد و دیگر بازیکنان در جهت عقربه های ساعت به بازی ادامه می دهند.

انواع مختلف کارت در بازی اونو

کارت های بازی دسته جمعی اونو به ۳ دسته تقسیم می شوند :

دسته اول کارت های شماره می باشند که از عدد ۰ الی ۹ را تشکیل می دهند. در هر بسته کارت بازی ۴ رنگ ، آبی،قرمز،سبز و زرد وجود دارد و از هر نوع کارت به چهار رنگ موجود می باشد.

دسته دوم کارت ها به کارت های اقدام  (Action Cards) معروف هستند که شامل کارت های (معکوس کننده ، پرش از نفر بعدی و برداشتن ۲ کارت) می باشد.

دسته سوم که می توان آنها را جالب ترین کارت های بازی نیز خواند کارت های وحشی (Wild Cards) می باشند.

در بازی دو نوع کارت وحشی داریم .با یکی از آنها می توانید رنگ را انتخاب کنید و با کارت دیگر (Wild Draw ۴) شما رنگ را انتخاب می کنید ولی نفر بعدی شما باید ۴ عدد کارت برداشته و در دست خود قرار دهد.

نحوه بازی: بعد از آنکه هر یک از بازیکنان ۷ عدد کارت خود را دریافت و مرتب کردند، نفر پخش کننده کارت یکی از کارت ها را برگردانده و طوری که نوع کارت معلوم باشد آن را بر روی زمین قرار می دهد. نفر پخش کننده خود به عنوان شروع کننده بازی نیز می باشد.حال او باید کارت هم شکل و یا همرنگ کارتی که بر روی زمین قرار دارد را در دست خود بیابد و روی آن بیاندازد. بعد از آنکه نفر اول بازی را شروع کرد دیگر بازیکنان باید در جهت عقربه های ساعت بازی را ادامه دهند.  این نکته را باید در نظر داشته باشید که بازیکنی که کارت مشابه یا همرنگ کارت بر روی زمین نداشته باشد باید یک کارت بردارد. اگر یکی از بازیکنان کارت (برداشتن ۲ کارت) را بازی کند ، نفر بعدی باید ۲ عدد کارت بردارد و حق بازی تا نوبت بعد را ندارد. اگر بازیکنی کارت وحشی انتخاب رنگ را بازی کند می تواند رنگ را انتخاب کند و بازیکن بعدی باید طبق گفته او بازی را ادامه دهد و اگر از رنگ گفته شده را در کارت های خود ندارد باید یک کارت بردارد. بازی به همین شکل ادامه خواهد داشت داشت تا زمانی که شما تمام کارت های خود را بازی کرده باشید.زمانی که شما تنها یک کارت در دست دارید باید بگویید “اونو” و اگر گفتن کلمه “اونو” را فراموش کنید و بازیکن دیگری این مورد را به شما یادآوری کند شما باید ۲ کارت به عنوان جریمه بردارید.

محاسبه امتیازات: بعد از آنکه اولین نفر تمام کارت های خود را بازی کرد و بازی متوقف شد ، باید امتیاز کارت هایی که در دست دیگر بازیکنان مانده است را محاسبه کرده و به امتیازات نفر برنده اضافه کرد. در “اونو” کارت های اعداد به اندازه رقم روی آن ها امتیاز دارند. کارت های “برداشتن ۲ کارت” ، “پرش  از نفر بعد” و “برگردان جهت” هر کدام ۲۰ امتیاز دارند. در آخر هر یک از کارت های وحشی ۵۰ امتیاز برای بازیکن برنده به ارمغان می آورند. بازیکنی که زودتر از سایر بازیکنان به امتیاز ۵۰۰ برسد ، برنده خواهد بود.

  1. شلم شوربا:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 3 – 8 نفر

زمان بازی: 30 دقیقه

ردة سنی:  7+ سال

شلمشوربا» یک بازی برای سنین بالای هفت سال، تعداد بازیکنان سه الی هشت نفر و زمانی در حدود ۳۰ دقیقه است. این بازی را با طیف وسیعی از افراد در حالت‎های مختلف می‎توانید بازی کنید. در بازی «شلمشوربا» برای برد نیاز به یک حافظه‎ی قوی و عکس العمل سریع خواهید داشت. در شب بله‎برون دختر کدخدا، شما به عنوان یکی از اعضای خانواده داماد هستید، که باید از سد چالش‎های خانواده عروس عبور کند. شما به همراه سایر بازیکنان که اعضای دیگه فامیل داماد هستند باید این دستورات را اجرا کنید. در انتها کسی که موفق به اجرای بیشترین دستورات صحیح بشود، به عنوان قهرمان خانواده‎ی داماد معرفی خواهد شد. ولی اجرای دستورات خانواده عروس به این راحتی‎ها نیست! آیا شما فکر می‎کنید بتوانید به راحتی از پس این دستورات بر بیائید؟!

در شب بله برون دختر کدخدا شما به عنوان یکی از اعضای خانواده داماد هستید که باید از سد چالش های خانواده عروس عبور کنید.شما به همراه سایر بازیکنان که اعضای دیگه فامیل داماد هستند باید این دستورات اجرا کنید. در انتها کسی که موفق بشه بیشترین دستورات به درستی اجرا کنه به عنوان قهرمان خانواده‌ی داماد معرفی میشه. ولی اجرای دستورات خانواده عروس به این راحتی‌ها هم نیست!

آیا فکر می‌کنید بتونید به راحتی از پس این دستورات بر بیاین؟! شلم شوربا برای افراد بالای ۷ سال مناسب است و می‌توانید آن را همراه با دوستان‌تان بازی کنید و اوقات مفرحی هم داشته باشید

  1. نارو:

مشخصات بازی:

تعداد بازیکن: 4 – 8 سال

زمان بازی: 30 – 60 دقیقه

ردة سنی:  10 + سال

گروهی از تبهکاران در انباری متروکه در حال تقسیم پول‌های دزدی‌شان هستند، اما هیچ راهی برای توافق پیدا نمی‌شود! زمان آن فرا رسیده که هرکس اسلحه‌اش را از غلاف خارج کرده و به سمت دیگران نشانه بگیرد! برنده کسی است که زنده مانده، و بیشترین امتیاز را جمع کند. در بازی فکری Cash n Guns (نارو) می‌توانید سکانس‌های هیجان‌انگیز فیلم‌های سینمایی را در فضایی واقعی تجربه کنید. هدف در بازی رومیزی نارو این است که پس از ۸ دور بازی، بیشترین پول را جمع کرده و همچنان زنده مانده باشید.

در بازی رومیزی جذاب نارو (Cash and Guns) در هر دور، یکی از بازیکنان نقش رئیس را بازی کرده و جریان بازی و تقسیم پول‌ها را کنترل می‌کند. در هر دور، ابتدا کارت‌های پول رو شده، تا مشخص شود چه گزینه‌هایی در دسترس است. سپس بازیکن‌ها اسلحه‌ی خود را مخفیانه با یکی از کارت‌های Bang یا Click مسلح می‌کنند. پس از آن، رئیس تا سه می‌شمارد، و هر کس اسلحه خود را به سمت یکی دیگر از بازیکن‌ها نشانه می‌گیرد. بسته به شرایط، رئیس این امکان را دارد که به یکی از بازیکنان که به سمت او نشانه رفته است، دستور دهد که شخص دیگری را هدف بگیرد. پس از مدت کوتاهی که هر کدام از بازیکن‌ها شرایط بازی و جدیت تصمیم کسانی که به سمت آن‌ها نشانه رفته‌اند را بررسی کردند، رئیس دوباره تا سه می‌شمرد. پس از اعلام شماره‌ی سه، هر کس با نگه داشتن یا سرنگون کردن آدمک خود، باید اعلام کند که به این دور از بازی ادامه می‌دهد یا خیر. در صورتی که کسی به سمت شما نشانه رفته باشد، و قصد ادامه‌ی بازی را داشته باشید، باید ریسک پر بودن اسلحه‌ی حریف، و اصابت گلوله‌اش به خودتان را در نظر بگیرید!

هرکس که اسلحه‌اش را به سمت یکی از بازیکنان باقی‌مانده نشانه رفته است، کارت خود را رو می‌کند. اگر کارت اسلحه‌اش Bang باشد، نفر مقابل یک کارت جراحت گرفته و در تقسیم پول‌های این دور شرکت نخواهد کرد. سپس، با شروع از رئیس، تمام بازیکن‌های باقی‌مانده در جهت عقربه‌های ساعت هر کدام یکی از کارت‌های پول روی میز را که ممکن است شامل پول نقد، الماس، تابلوی نقاشی، جایگاه رئیس در دور بعد، التیام جراحت، یا گلوله باشد، انتخاب کرده و جلوی خود قرار می‌دهند. این کار تا زمانی که هیچ کارت پولی روی میز باقی نمانده باشد، ادامه می‌یابد.

بازی فکری و هیجان انگیز نارو پس از هشت دور، به پایان می‌رسد. بازیکنی که بیشترین الماس را جمع کرده، امتیاز اضافه‌ای دریافت می‌کند. همچنین، تابلوهای نقاشی، بسته به تعداد جمع‌آوری شده به صورت تصاعدی امتیاز خواهند داشت. در نهایت بازیکنی که بیشترین امتیاز را جمع کرده باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود.

بردگیم نارو از جمله بازی‌های سبک مهمانی (Party) است. همچنین، مکانیزم‌های Player Elimination و Simultaneous Action Selection از مکانیزم‌های اصلی این Board Game هستند. مکانیزم Variable Player Powers نیز در این بازی رومیزی به دلیل قدرت‌های متفاوتی که هر کدام از شخصیت‌ها دارند، به جذابیت بازی افزوده است.

اجزاء بازی:

  1. کتابچه‌ی قوانین بازی
  2. 8 هفت‌تیر (از جنس فوم)
  3. 18 توکن زخم
  4. 9 پایه‌ی پلاستیکی
  5. 8 کاراکتر (آدمک‌های مقوایی)
  6. توکنِ رییس جدید - آغازکننده‌ی بازی
  7. میز مخصوص رییس
  8. کارت الماس ویژه
  9. 19 کارت قدرت
  10. 64 کارت گلوله (40 کارت کلیک! و 24 کارت بَنگ)
  11. 64 کارت سهم (15 اسکناس 5هزار دلاری، 15 اسکناس 10هزار دلاری، 10 اسکناس 20هزار دلاری، 9 قطعه الماس (5 قطعه‌ی 1000 دلاری، 3 قطعه‌ی 5هزار دلاری و یک قطعه‌ی 10هزار دلاری)، 10 تابلوی نقاشی، 3 خشاب و 2 جعبه‌ی کمک‌های اوّلیه)

رَوند بازی: هر دور بازی، شاملِ ۷ مرحله‌ی زیر است:

  1. غارت آغاز می‌شود... در آغاز هر دور، کارت‌های بالاییِ ۸ ستونِ کارت‌های سهم را رو کنید و توکن رییس جدید را طوری بگذارید که تصویر میز مخصوص‌اَش رو باشد.
  2. گلوله‌ات را انتخاب کن! هر بازیکن، مخفیانه، یک کارت گلوله (کلیک! یا بَنگ!) انتخاب کرده و به‌پُشت، پیشِ‌روی خودش می‌گذارد.
  3. نارو! رییس، تا سه می‌شمارد و با شماره‌ی 3، هر بازیکن، روی یکی دیگر از بازیکنان اسلحه می‌کشد!
  4. رییس مداخله می‌کند! رییس می‌تواند به یکی از بازیکنان دستور بدهد که هدفِ اسلحه‌اَش را عوض کند! این بازیکن باید اسلحه‌اش را به‌طرفِ بازیکنی دیگر بچرخاند!
  5. جگر داشته باش! رییس دوباره تا سه می‌شمارد و هر بازیکن:

یا تسلیم شده و کاراکتر خود را روی زمین می‌خواباند!

یا بدون این‌که به کاراکتر خود دست بزند، فریاد می‌کشد "شلّیک"!

بازیکنانی که تسلیم شده‌اند، کارت‌های گلوله‌شان را سوزانده و از بازی خارج می‌کنند (به‌پُشت و بدون این‌که کسی ببیند). بُزدل‌ها هیچ سهمی از غنائم دریافت نمی‌کنند ولی در عوض، هیچ آسیبی نیز نمی‌بینند! بازیکنی که کم نمی‌آورد و تسلیم نمی‌شود، ریسکِ گلوله خوردن را می‌پذیرد و در تقسیمِ غنائم شرکت می‌کند. اگر بازیکنی که شما به‌رویش اسلحه کشیده‌اید، وا داده و تسلیم شود، شما باید کارت گلوله‌تان را سوزانده و (به‌پُشت و بدون این‌که کسی ببیند) از بازی خارج کنید؛ بُزدل‌ها ارزش‌اَش را ندارند!!

  1. کی زد؟! کی خورد؟! بازیکنانی که هنوز کارت گلوله‌ی نسوخته پیشِ‌روی خود دارند، کارت را رو کرده و تأثیرش را اِعمال می‌کنند:

-  کلیک!: هیچ تأثیری ندارد!

-  بَنگ!: بازیکنِ هدف، زخمی می‌شود (و یک توکن زخم دریافت می‌کند)! او یک زخم برداشته و کاراکتر خود را روی زمین می‌خواباند. بازیکنانی که در یک دور، گلوله خورده و زخمی می‌شوند، نمی‌توانند در تقسیمِ غنائمِ آن دور، شرکت کنند!

کارت‌هایی که تأثیرِشان در بازی اِعمال می‌شود، بلافاصله از بازی خارج شده و به دسته‌ی کارت‌های سوخته، اضافه می‌شوند!

  1. تقسیمِ غنائم

هر بازیکنی که کاراکترش هنوز سرِپا باشد (در این دور، تسلیم نشده و گلوله هم نخورده باشد)، در غنائم (کارت‌های مختلف یا توکن رییس جدید) سهیم می‌شود؛ هرکس یک سهم برمی‌دارد؛ به‌ترتیب، در جهت ساعت‌گرد و اوّل از همه، شخصِ شخیصِ رییس!

بازی های خانوادگی 2

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!