چگونه فرزندم قادر به تشخیص اخبار جعلی باشد؟ در این یادداشت، ابتدا به تعریف فیکنیوزها و سپس به چگونگی آگاهسازی نوجوان نسبت به آنها پرداخته شده است و درادامه، ویژگی فیکنیوزها و خبرهایی که تأملبرانگیز است بیان شده است.
پلتفرمها و سرویسهای اجتماعی: نقد مستند معضل اجتماعی به تعبیر همین مستند ما داریم از فایدههای تکنولوژی به سمت مسائل اعتیادآور و پر ضرر حرکت میکنیم تا جایی که این سوال مطرح شده که آیا ما در آینده با انسان جدیدی روبهرو خواهیم شد؟ آیا این فناوریها اخلاقی هستند؟ در هر صورت مرز میان اندام انسانی و فناوری مبهم شده است.
راهنمای تولید برنامه تلویزیونی ویژه نوجوانان بر اساس معیارهای سواد رسانهای در نهمین جلسه از سلسله جلسات بررسی مسائل کودکان به بررسی پایاننامه دکتر کاشفی با موضوع رابطه سواد رسانهای و تولیدکنندگان برنامههای تلویزیونی پرداخته شد.
به شیرینی یک تدریس آنلاین در این مقاله به روشهایی اشاره میشود که معلمان با استفاده از آنها میتوانند آموزش مجازی بهتری داشته باشند و بهرهوری کلاسهایشان را افزایش دهند.
آموزش مجازی با طعم انزوا برای ساماندهی به کلاسهای آموزش مجازی، یکی از اولین و مهمترین چالشهای پیشروی معلمان، ایجاد حضور اجتماعی و تعامل مؤثر خواهد بود.
چگونه آموزش مجازی، یک طرفه نباشد؟ در آموزش آنلاین روشهای مختلفی برای سنجیدن یادگیری دانشآموزان وجود دارد؛ مانند آزمونهای آنلاین که معلمان میتوانند با مراجعه به سایتهای مختلف، آزمون خود را طراحی کنند.
اینستاگرام؟ دست نگه دارید! (فیلم) بسیاری از ما ساعتها در شبکههای اجتماعی سرگردانیم، نمیدانیم چگونه آنها را به کنترل خود درآوریم؟
این مطلب را از دست ندهید! اگر برای آگاهی از اخبار از وبسایتها یا شبکههای اجتماعی استفاده میکنید این عناوین برایتان بسیار آشناست، اما کدام واقعی است و کدام جعلی؟
از خودم راضی نیستم! تحقیقاتی بر روی حدود ۱۵۰۰ کاربر جوان و نوجوان اینستاگرام انجام گرفت، ثابت کرد اینستاگرام تاثیرات مضری بر سلامت روانی این افراد دارد.
در مقابل شبکه های اجتماعی بیشتر ما گاهی بیهدف در شبکههای اجتماعی میچرخیم و بدون آنکه متوجه شده باشیم، ساعتها مشغول این کار بودهایم.