• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

۵ قانون موردنیاز والدین برای کنترل بازی کردن بچه‌ها

آخرین مطالب

مطالب ویژه

۵ قانون موردنیاز والدین برای کنترل بازی کردن بچه‌ها

ایجاد قوانین خانگی و اجرای آن، کمک زیادی به شما خواهد کرد تا مدیریت بازی‌های ویدئویی فرزندان خود را به خوبی انجام دهید. اما برای اجرای این قوانین چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اگر از جامعه فقید والدین هستید، قطعا می‌دانید که ایجاد و اجرای قوانین در خانه شاید از تامین نان شب هم واجب‌تر باشد. بیشتر پدرومادرها قوانینی برای مدیریت بازی‌های ویدئویی فرزندانشان برقرار می‌کنند. از جمله:

  • انتخاب پلتفرم و خرید کنسول یا رایانه شخصی جدید
  • خرید تجهیزات و لوازم جانبی برای بازی
  • میزان هزینه‌ای که می‌توانند برای عناوین بازی‌های ویدئویی خرج کنند
  • حق خرید پرداخت‌های درون‌برنامه بازی‌ها
  • چه وقت و با چه کسانی به صورت آنلاین بازی و گفتگو کنند
  • و...

گاهی بحث و گفتگو درباره موارد فوق می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود روابط شما و فرزندتان برای مدیریت بازی‌های ویدئویی آنها داشته باشد. برای مثال در صورت مواجهه با موقعیت‌های ناراحت‌کننده در بازی چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ در برخی موارد مانند پرداخت‌های درون بازی قوانین سخت و سریعی نیاز است که انعطاف پذیری کمی دارند. از آن طرف در موارد دیگر مانند زمان صرف شده، والدین ممکن است بخواهند این حق را برای خود محفوظ نگه دارند که کمی انعطاف پذیرتر باشند.

در این مقاله رایج ترین قوانینی را مرور می‌کنیم که والدین می‌توانند برای مدیریت بازی‌های ویدئویی فرزندانشان وضع کنند. خبر خوب این که در هر یک از این موارد، ابزارهای کنترل‌های والدین بر روی دستگاه فرزند شما (از طریق اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه خود نصب می‌کنید) می‌تواند به اجرای این قوانین کمک کند.

  1. اجازه گرفتن برای تجربه یک بازی جدید

82 درصد از والدین اظهار دارند که فرزندانشان قبل از بازی جدید باید از آنها اجازه بگیرند.

این نه تنها یک راه عالی برای پیگیری بازی‌های ویدئویی فرزندتان است، بلکه فرصتی برای بررسی و ارزیابی بازی‌ها قبل از تصمیم‌گیری است. این فرآیند دری را برای گفتگو با فرزندانتان باز می‌کند که باعث میشود بیشتر به نیازهای او پی ببرید. مانند اینکه چه‌چیزی باعث شده تا فرزند شما شیفته این بازی شود و یا چه کسی این بازی را به او معرفی کرده است.

 توجه داشته باشید که هر سلیقه‌ای متفاوت است و هیچ کس بهتر از شما نمی‌داند چه چیزی برای فرزندان شما بهتر است! آنچه برای یک کودک مناسب است، ممکن است برای کودک دیگر مناسب نباشد. برخی از والدین نسبت به انواع خاصی از محتوا و ویژگی های تعاملی حساس تر از دیگران هستند. و والدین دیگر ممکن است دقیقاً برعکس احساس کنند! به همین دلیل است که ما در کدومو ابزارهای زیادی را برای والدین فراهم می کنیم تا به آنها در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنیم.

همچنان بخوانید: راهنمای والدین برای ماینکرافت (Minecraft)
  1. مدیریت پرداخت‌های درون بازی

92 درصد از والدین قوانینی برای مورد پرداخت‌های درون بازی دارند.

شما می‌توانید بازی‌ها را به‌صورت مستقیم برای بسیاری از کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی بخرید. بعضی از عناوین بازی‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند تا برای آیتم‌های درون بازی پول خرج کنند. مانند لباس‌ها یا سلاح‌های جدید برای شخصیت‌های بازی یا توانایی پیشرفت به سطح جدیدتر.

برخی از والدین به فرزندشان اجازه نمی‌دهند بدون اجازه آنها پولی برای بازی‌های جدید یا خریدهای درون بازی خرج کنند. از آن طرف بعضی از پدرومادرها حساب‌های درون‌بازی بچه‌ها را شارژ کرده و حق خرج کردن در بازی را به صورت کامل در اختیار آنها قرار می‌دهند. شما با نظر کدام دسته موافق هستید؟

  1. مدریت بازی‌های آنلاین

76 درصد از والدین حساس هستند که فرزندانشان با چه کسانی آنلاین بازی می‌کنند. علاوه بر این، 91٪ از والدین قوانین سختگیرانه‌ای در مورد عدم به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی با سایر بازیکنان آنلاین دارند.

تجربه بازی‌های ویدئویی آنلاین یک راه عالی برای حفظ ارتباط با دوستان و ایجاد دوستان جدید است. همچنین راه خوبی برای ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در توانایی آنها برای رقابت با سایر بازیکنان است.  همچنین بازی‌های آنلاین تجربه خوبی برای توسعه مهارت های تیم سازی است.

قبل از اینکه مقاله را ادامه دهیم، در جریان باشید که هر بازیکنی برای تجربه بازی آنلاین آماده نیست. برخی از والدین فقط با اجازه دادن به فرزندانشان برای بازی با دوستان مدرسه یا سایر فعالیت های حضوری موافقت می کنند. بعضی دیگر با بچه هایشان که با دوستان غریبه‌تر بازی می کنند، مشکلی ندارند. در هر صورت، والدین باید فهرست دوستان آنلاین فرزندشان را دنبال کنند.

ابزارهای کنترل‌کننده والدین می‌توانند به شما کمک کنند تا مدیریت کنید که آیا فرزندانتان می‌توانند آنلاین بازی کنند یا نه. همانطور که فرزندان شما بالغ می شوند، باید مطمئن شوید که قوانین خود را در مورد گیم‌پلی آنلاین به طور منظم اجرا می‌کنید.

 شما باید بدانید که فرزندانتان با فردی که در فضای مجازی رفتار نامناسبی دارد، چه رفتاری انجام می‌دهد. متاسفانه این امر در خانواده‌ها جدی گرفته نمی‌شود. همانگونه که والدین نگران روابط اجتماعی فرزندانشان در بیرون از خانه هستند، بدیهی است که رفتار و ادبیات آنها در بازی‌های آنلاین نیز رصد شود.

مطمئن باشید که فرزند شما می داند نباید هرگز اطلاعات شخصی خود را به صورت آنلاین با کسی به اشتراک بگذارد یا برای ملاقات به پلتفرم آنلاین دیگری نقل مکان نکند.

همچنان بخوانید: استفاده از قابلیت کنترل والدین در کنسول PS5
  1. تنظیم محدودیت‌های زمانی

79 درصد از والدین قوانین خانگی در مورد زمان و مدت زمانی که فرزندانشان می توانند بازی های ویدئویی انجام دهند، دارند.

درکل وضع کردن قوانین درمورد زمان و مدت زمانی که فرزند شما می‌تواند بازی کند برای اکثر والدین صدق می‌کند. فرقی نمی‌کند که قوانین بر تعداد کل ساعات در هفته، روزهای هفته، یا زمینه‌ای (فقط پس از انجام کارهای خانه ویا تکالیف) باشد، فرزند شما از دانستن محدودیت‌ها سود می‌برد. از جمله:

والدین یک انتخاب اضافی برای فعال کردن کنترل‌های والدین در دستگاه فرزندشان دارند تا به اجرای آن قوانین در زمانی که آنها در اطراف نیستند کمک کنند.

درک جریان بازی‌ای که فرزندتان انجام می‌دهد به کاهش ناراحتی شما کمک می‌کند اگر می‌خواهید او را متوقف کنید، به خصوص اگر در وسط مسابقه با دوستانتان باشد یا در شرف انجام یک ماموریت حیاتی باشد.

راه‌اندازی دستگاه‌ بازی در یک منطقه مشترک در خانه به شما این امکان را می‌دهد تا میزان زمان صفحه نمایش را از جمله جنبه‌های دیگر بازی فرزندتان مدیریت کنید.

  1. ارائه اطلاعات دقیق سنی

زمانی که فرزندتان در حال ثبت نام برای یک بازی یا پلتفرم است و یا تلاش برای دسترسی به محتوایی است که دارای محدودیت سنی است (یعنی زمانی که از او خواسته می‌شود تاریخ تولد یا سن خود را وارد کند)، مهم است که از سن یا تاریخ تولد دقیق استفاده شود.

پلتفرم‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین مانند وب‌سایت‌ها وقتی می‌دانند که ممکن است کودکان از محصولات آن‌ها استفاده کند، اقدامات بیشتری برای این کار انجام می‌دهند تا از ناهنجاری‌های احتمالی جلوگیری کنند. پس مراقب باشید که فرزندتان بزرگ‌تر از سن واقعی خودش در بازی‌ها ظاهر نشود.

خطرات بازی‌های ویدئویی آنلاین

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!