• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

بهترین بازی‌های موبایلی برای تقویت هوش فرزندان | ۱۵ بازی ذهنی + دانلود رایگان

آخرین مطالب

مطالب ویژه

بهترین بازی‌های موبایلی برای تقویت هوش فرزندان | ۱۵ بازی ذهنی + دانلود رایگان

اگر شما هم دغدغه استفاده بهینه از گوشی و تبلت را در محیط خانواده دارید، می‌توانید از بازی‌های موبایلی برای تقویت هوش فرزندان خود کمک بگیرید.

این روزها فضای مناسبی برای استفاده از گوشی و تبلت در رشد ذهنی کودکان ایجاد شده است. والدین امروزی به‌واسطه بازی‌های افزایش و تقویت هوش بر روی دستگاه‌های هوشمند، ارتباط خوبی میان فرزندان و گوشی و تبلت برقرار کرده‌اند. گوشی درون کیف شما گنجایش آن را دارد که نقش یک آموزگار هوشمند را برای بچه‌ها ایفا کند.

بعضی پدر و مادرها تهدید اعتیاد به گوشی موبایل را به یک فرصت عالی تبدیل کرده‌اند. آنها با نصب چند بازی خلاقانه و ساده به تقویت حافظه کودکانشان کمک زیادی می‌کنند. امروز قصد داریم تا بهترین بازی‌های موبایلی برای تقویت هوش کودکان را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی‌های موبایلی برای تقویت هوش فرزندان

توجه داشته باشید که لیست تدارک‌شده در ادامه مقاله، نه‌تنها برای کودکان بلکه تمامی رده‌های سنی مناسب است.

  1. بازی Memory Games: Brain Training

هدف اصلی بازی Memory Games: Brain Training تقویت ذهن فرزندان شما است. این بازی می‌تواند در برنامه کاری روزانه مخاطبان قرار بگیرد و باتوجه‌به چالش‌های آن، ذهن کاربر را از کسالت نجات دهد. Memory Games: Brain Training از بازی‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظیفه تقویت بخش مشخصی از ذهن انسان را دارد.

هدف اصلی بازی Memory Games: Brain Training تقویت ذهن فرزندان شما است. این بازی می‌تواند در برنامه کاری روزانه مخاطبان قرار بگیرد و باتوجه‌به چالش‌های آن، ذهن کاربر را از کسالت نجات دهد. Memory Games: Brain Training از بازی‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظیفه تقویت بخش مشخصی از ذهن انسان را دارد.

دانلود بازی Memory Games: Brain Training برای اندروید

  1. بازی 2048

بازی 2048 نیازی به معرفی ندارد. اگر خودتان آن را تجربه نکرده‌اید، قطعا بر روی گوشی و تبلت سایرین این بازی یا عناوین مشابه آن را مشاهده کرده‌اید. این بازی بر مبنای تصاعد ریاضی پیش می‌رود. بازی با دو عدد ۲ شروع می‌شود و با هر حرکت عدد 2 دیگری به صفحه بازی اضافه می‌شود که اعداد قبلی را بزرگتر می‌کند. با اضافه شدن اعداد دیگر، کم‌کم خانه‌های خالی تکمیل می‌شود و باید حرکات بعدی خود را به‌شدت مدیریت کنید. بازی 2048 به صورت هم‌زمان دقت، هوش ریاضی و تفکر استراتژیک فرزندان‌تان را تقویت می‌کند.

دانلود بازی 2048 برای اندروید

دانلود بازی 2048 برای آیفون

  1. بازی Clockwork Brain Training

بازی ClockWork Brain Training  از ۱۷ بازی مختلف تشکیل شده که هدف آن کسب بیشترین امتیاز در زمان معین است. گرافیک و طراحی این بازی نقطه قوت اصلی آن در برابر سایر بازی‌های تقویت هوش است. چالش‌های بازی متناسب با پیشرفت بازیکن، سخت‌تر می‌شود. حتی می‌توانید به میزان دلخواه چالش‌های مراحل ClockWork Brain Training را پیچیده‌تر کنید.

دانلود بازی ClockWork Brain Training برای اندروید

  1. بازی Lumosity

تقویت مهارت حل مسئله اولین هدف سازندگان از بازی Lumosity است. شاید در نگاه اول بازی‌های Lumosity کمی پیچیده به نظر برسد؛ ولی تمام مینی گیم‌های آن مناسب کودکان و بزرگسالان است. در همین راستا شما می‌توانید به همراه فرزند خود چالش‌های ذهنی بازی را پیش ببرید. بد نیست بدانید که مؤسسه Lumosity فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه طراحی بازی‌های فکری و هوش دارد.

دانلود بازی Lumosity برای اندروید

دانلود بازی Lumosity برای آیفون

  1. بازی Differences

بازی Differences به افزایش هوش تصویری فرزندتان کمک خواهد کرد. همان‌طور که از نام بازی پیداست باید به اختلاف موجود در تصاویر را شناسایی کنید و مراحل را پشت سر بگذارید. سختی اختلاف در تصاویر با گذرکردن از مراحل اولیه بیشتر می‌شود و در ادامه باید دقت زیادی را صرف آن کنید. Differences برای تعداد اشتباه‌های شما هم سقف مشخصی را تعیین کرده که این باعث می‌شود بی‌گدار به آب نزنید.

دانلود بازی Differences برای اندروید

دانلود بازی Differences برای آیفون

  1. بازی Brain Test: Tricky Puzzles

بازی Brain Test: Tricky Puzzles به پازل‌ها و معماهای سرگرم‌کننده آن معروف است. خلاقیت به‌کارگرفته‌شده در طرح این معماها بی‌نظیر است و فضای هیجان‌انگیزی از بازی‌های فکری را خلق کرده است. سختی معماها نیز در تعادل با کاربری بازی است و همین موضوع باعث می‌شود تا فرزندان در هنگام اجرای آن از کمک شما بهره ببرند. این اتفاق بهانه خوبی‌ است که در کنار آنها بازی را پیش ببرید.

دانلود بازی Brain Test: Tricky Puzzles برای اندروید

دانلود بازی Brain Test: Tricky Puzzles برای آیفون

  1. بازی Bonza Word Puzzle

اگر برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی فرزندتان به دنبال یک بازی موبایلی آموزنده هستید، پیشنهاد ما به شما بازی Bonza Word Puzzle است. شیوه بازی بسیار ساده و همانند جدول حروف درهم‌ریخته است که باید از میان آنها کلمات بامعنی استخراج کنید. تفاوت Bonza Word Puzzle با سایر بازی‌های مشابه در شیوه قرارگیری حروف از حالت جدول به حروف متقاطع است.

دانلود بازی Bonza Word Puzzle برای اندروید

  1. بازی Brain It On! – Physics Puzzle

برخی از والدین در همان سنین کودکی فرزندشان به علائق علمی آنها پی می‌برند. اگر فرزند شما به مباحث پیرامون فیزیک اشتیاق خاصی نشان می‌دهد، بازی Brain It On! – Physics Puzzles را به او معرفی کنید. گیم‌پلی بازی با رسم خطوط و اشکال مختلف پیش می‌رود و در ادامه از آیتم‌های مختلفی می‌توانید برای حل معماهای بازی استفاده کنید.

دانلود بازی Brain It On! – Physics Puzzles برای اندروید

دانلود بازی Brain It On! – Physics Puzzles برای آیفون

  1. بازی Tricky Test 2 genius brain

به چالش کشیدن بهره هوشی (IQ) با چاشنی سادگی و خلاقیت، اتفاقی است که در بازی Tricky Test 2 genius brain تجربه خواهید کرد. طراحی پازل‌ها خلاقانه انجام شده و برای حل برخی از معماهای بازی لازم است گوشی موبایل را تکان بدهید و حتی بچرخانید. به‌روزرسانی بازی Tricky Test 2 genius brain به‌خوبی انجام می‌شود و در هر به‌روزرسانی، معماهای جدیدی به بازی اضافه می‌شود.

دانلود بازی Tricky Test 2 genius brain برای اندروید

  1. بازی نورولند

مهارت‌آموزی و تقویت ذهن کودک با استفاده از بازی‌ها، اساس بازی نورولند است. شما می‌توانید سطح هوش فرزندتان را با آزمون‌های نورولند ارزیابی کنید و از نتایج بازی‌های آنها یک گزارش تحلیلی داشته باشید. همچنین امکانات بی‌نظیری مانند محدودیت استفاده از نرم‌افزار وجود دارد که والدین را برای تنظیم زمان خواب فرزندان و کارکردن با گوشی موبایل را یاری می‌دهد.

دانلود بازی نورولند برای اندروید

بازی تقویت حافظه Google

برای تجربه بازی تقویت حافظه گوگل نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی نیست. کافیست تا به اینترنت متصل باشید و عبارت بازی تقویت حافظه Google را در مرورگر تایپ کنید. این بازی‌ به راحتی قابل‌انجام است و از قاعده ساده‌ای پیروی می‌کنند. همچنین بازی‌های ساده دیگری مانند Tic Tac Toe یا همان دوز کلاسیک در میان این بازی‌ها قرار دارد که تنوع بیشتری برای تجربه افزایش هوش ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بازی‌های موبایلی برای تقویت هوش فرزندان پرداختیم و دیدیم که هنوز هم می‌توان به بازی و سرگمی اعتماد داشت به شرطی که بازی‌ها را درست انتخاب کنیم. پیشنهاد می‌کنیم لیست بازی‌های امروز در ابتدا والدین و قبل از معرفی به فرزندان‌ تجربه کنند. همیاری با فرزندان در بازی‌های ویدئویی و موبایلی فرصت خوبی برای گذراندن وقت در کنار آنهاست. پس پیشنهاد می‌کنیم این وقت را به تجربه بازی‌های مفید و آموزنده اختصاص دهید.

جشنواره خدمات دیجیتال دوست دار خانواده

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!