• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

آخرین مطالب

مطالب ویژه

مسابقه‌ی #کدومویی_شو

چرا کدومویی بشیم؟

در دنیایی که هر روز حجم زیادی از اطلاعات و محتواهای رسانه‌ای طبقه‌بندی‌نشده به‌طور افزاینده و غیرقابل‌کنترل به چهارچوب امن بسیاری از خانواده‌ها وارد می‌شود، کدومو، به‌عنوان دستیار رسانه‌ای خانواده‌ها، با توجه به حساسیت موضوع رسانه و خوراک ذهنی خانواده، قدرت انتخاب آگاهانه را در خانواده‌ها تقویت می‌کند. اما آیا پشتیبانی از خانواده‌ها و برطرف کردن نیازهای آن‌ها به‌وسیله‌ی ارزیابی محتواهای رسانه‌ای کافی است؟ آیا لازم نیست هر شخص در راستای مسئولیت اجتماعی خود نقشی در این عرصه ایفا کند؟

ما در کدومو معتقدیم که لازم است که همه‌ی ما مهارتی، هرچند اندک و کوچک، در کنترل ورودی‌های ذهن و تقویت آگاهی‌های خانواده ایفا کنیم. این مسئولیت، نه‌تنها به‌عنوان عضوی از خانواده، بلکه به‌عنوان عضوی از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم بر گردن همه‌ی ما قرار دارد. هر محتوایی که تولید می‌شود و قرر است وارد حریم خانواده شود لازم است که از جنبه‌های مختلف و با شاخص‌های متفاوت مورد ارزیابی قرار گیرد. این ارزیابی به افراد کمک می‌کند که بتوانند محتوای مناسب با شرایط خود و خانواده‌ی خود را انتخاب کنند. اما لازم نیست همیشه این ارزیابی‌ها توسط متخصصین و کارشناسان انجام گیرد. هر عضوی از جامعه و خانواده می‌تواند با در نظر گرفتن شاخص‌های استاندارد، ارزیابی خود را از هر محتوای رسانه‌ای ارائه دهد و سهمی در این مسئولیت اجتماعی داشته باشد.

مسابقه کدومویی شو

در همین راستا، تیم کدومو مسابقه‌ای را در نظر گرفته است که در آن خانواده‌ها می‌توانند هم‌پای دستیار رسانه‌ای خود، ارزیابی محتوای رسانه‌ای را تمرین کنند و قدمی کوچک در مسیر آگاهی و توانمندی بردارند. برای شرکت در این مسابقه، هر عضو خانواده می‌تواند یکی از انیمیشن‌های «المنتال» (Elemental) و یا «مهاجرت» (Migration) را انتخاب کند، آن را تماشا کند، و با توجه به مقاله‌ی ارزیابی و پست ارزیابی این دو انیمیشن در سایت کدومو و پیج اینستاگرام کدومو و با استفاده از شاخص‌هایی که کارشناسان کدومو از آن‌ها استفاده کرده‌اند، ارزیابی خود را از آن انیمیشن در قالب یک ویدیو ارائه دهد.

در نظر داشته باشید که لازم است ویدیوی ارسالی شما شرایط کلی مسابقه را دارا باشد:

  • ویدیو باید کمتر از دو دقیقه باشد،
  • به صورت عمودی و با صدای واضح و گویا ضبط شده باشد
  • در آن قوانین حجاب جمهوری اسلامی رعایت شده باشد.
  • چنانچه فیلم تهیه شده با مشارکت کودکان است بنا به حفظ حریم خصوصی کودکان چهره آن‌ها نباید مشخص باشد.
  • شما می‌توانید ارزیابی ویدیویی خود را به آی‌دی کدومو در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، روبیکا، بله، ایتا و یا تلگرام با هشتگ #کدومویی_شو ارسال کنید. کارشناسان کدومو تک‌تک ارزیابی‌های ارسالی را تماشا می‌کنند و پانزده ارزیابی برتر را در صفحه‌ی اینستاگرام کدومو قرار می‌دهند.

۱۵فیلم انتخابی از سمت داوران کدومو از تاریخ ۷ فروردین در صفحه اینستاگرام کدومو بارگذاری میشود. درصورتی‌که ارزیابی شما در صفحه‌ی اینستاگرام کدومو قرار گرفت، تا تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارید که ارزیابی خود را تبلیغ کنید و در پایان روز ۲۸ فروردین سه ویدیویی که بیشترین لایک را به خود اختصاص داده باشند برنده‌ی مسابقه خواهند شد.

بحث شیرین جایزه

جوایز این مسابقه شامل مبالغ شش میلیون تومان، پنج میلیون تومان و چهار میلیون تومان وجه نقد خواهد بود که به سه نفر اول مسابقه تعلق خواهد گرفت.

فراموش نکنید که این مسابقه، فرای هیجان و جوایزش، می‌تواند تمرینی برای خودتوانمندی و کنش‌گری اجتماعی باشد و چه بسا می‌تواند خانواده را در عرصه‌ی برطرف کردن نیازهای مربوط به محصولات رسانه‌ای مستقل و توانمند سازد.

منتظرتون هستیم.

لینک مقاله آموزش ارزیابی (ارزیاب شو)

بهترین بازی‌های موبایلی برای تقویت هوش فرزندان | 15 بازی ذهنی + دانلود رایگان

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!