• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

آخرین مطالب

مطالب ویژه

از بازی‌های ۲۰۲۳ چه خبر؟

Diablo IV

سری دیابلو از سال 1996 شروع به کار کرد، این بازی از همان ابتدا به یکی از بزرگ‌ترین عناوین سبک هک اند اسلش روگ لایک تبدیل شد. پس از این بازی، عناوین زیادی تلاش کردند که با الهام از Daiblo، در دل بازیکنان جا پیدا کنند و همین مورد باعث پیدایش بازی‌هایی مانند Path of Exile شد. داستان بازی به موجودات ماورایی می‌پردازد و روایتگر جنگی بزرگ میان بهشت و جهنم است. از نکات ویژه‌ی نسخه‌ی چهارم می‌توان به نمره متای بسیار خوب 86 اشاره کرد. بازی به دلیل وجود سیستم شخصی‌سازی بسیار عمیق، گرافیک فنی و هنری قدرتمند، قابلیت تجربه کل بازی به صورت 1 تا 4 نفره چه به صورت آفلاین و چه به صورت آنلاین و در نهایت، گیم‌پلی معتادکننده و درگیرکننده، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. قابل ذکر است که این بازی در 5 روز ابتدایی عرضه خود توانسته تا فروشی بالغ بر 666 میلیون دلار داشته باشد.

Baldur's Gate 3

بازی Baldur's Gate 3 یکی از شگفتی‌سازان سال 2023 تا به اینجای کار بوده است. این بازی موفق به کسب نمره متای 96 از سایت متاکریتیک شده که تا به اینجای سال، بالاترین نمره‌ی دریافتی از سوی منتقدین به شمار می‌رود. بازی در مرحله‌ی دسترسی زودهنگام و حتی قبل از انتشار رسمی، فروشی بالغ بر 1 میلیون نسخه داشت که با یک حساب و کتاب کوچک برای نسخه‌ای حداقل 60 دلار، به راحتی متوجه موفقیت تجاری این بازی می‌شویم. بازی از لحاظ گیم‌پلی به خوبی بازی رومیزی Dungeons and Dragons را به پلتفرم‌های بازی دیجیتال آورده و با سیستم شخصی‌سازی عمیق، داستانی چند شاخه و بسیار درگیر کننده، بالغ بر 1700 پایان مختلف برای روایت بازی و البته قابلیت تجربه‌ی کل داستان بازی به صورت 1 تا 4 نفره چه به صورت آفلاین و چه آنلاین، یکی از برترین تجربه‌های گیمینگ سال 2023 را رقم زده است. نکته قابل توجه، تمرکز زیاد بازی برروی مسائل جنسی و اصرار آن بر نشان دادن این‌گونه موارد بدون هیچ‌گونه سانسور و محدودیتی است.

Lies of P

تقریباً کسی نیست که با عروسک چوبی دروغ‌گوی قصه‌ها یعنی پینوکیو آشنایی نداشته باشد. اما جدیدترین بازی ساخته شده از این شخصیت، قرار است داستان و روایتی جدید و بسیار تاریک را روایت کند. بازی Lies of P قرار است داستان پینوکیو را در شهری روایت کند که همه عروسک‌ها به جنون رسیده‌اند و در حال قتل عام مردم عادی هستند. در این میان اکنون پینوکیو باید با مبارزه با این عروسک‌ها، راه خود را باز کند و به پدر ژپتو برسد. نکته‌ی حائز اهمیت آن است که داستان آموزنده‌ی پینوکیو که تلاش داشت دروغ را به عنوان امری ناپسند نشان دهد، در این بازی عوض شده و برای پیشبرد داستان، بازیکن نیاز دارد تا از دروغ گفتن استفاده کند. همچنین فضای داستانی اصلی پینوکیو، فضایی کودکانه و شاد است، ولی در این بازی شاهد فضاسازی تاریک، افسرده و حتی کمی ترسناک هستیم. بازی سبکی شبیه به بازی‌های سولزلایک دارد و قرار است با مرگ‌های پی در پی، اعصاب بازیکنان را خرد کند.

Marvel Spider Man 2

کم‌تر ابرقهرمانی وجود دارد که به محبوبیت مرد عنکبوتی رسیده باشد. در سال 2018، این ابرقهرمان با قدمی بزرگ دوباره وارد صنعت بازی‌های ویدئویی شد و به کاندید بهترین بازی سال نیز تبدیل شد، اکنون و در سال 2023، نسخه‌ی دوم این بازی در فصل پاییز به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد. بازی نه تنها نقاط قوت نسخه‌ی قبل را حفظ کرده، بلکه با چندین نکته‌ی جذاب قصد دارد تا دنیای عنکبوتی خود را گسترش دهد. از جمله این موارد می‌توان به حضور 2 مرد عنکبوتی در بازی، حضور شخصیت‌های منفی متعدد از کمیک‌بوک‌ها و البته در نهایت، احتمال اتصال دنیای این بازی با دیگر بازی استودیوی سازنده یعنی Wolverin اشاره کرد. نکته‌ی قابل توجه به جدای محبوبیت بسیار زیاد بازی، آن است که این عنوان مسیری تاریک‌تر و خشن‌تر از نسخه‌ی قبل را در پیش گرفته و با ورود سیمبیوت به داستان بازی، می‌توان انتظار اتفاقات دارک و خشنی را داشت.

Mortal Kombat 1

سری مورتال کامبت شاید مشهورترین فرانچایز سبک مبارزاتی باشد و در کنار بزرگان این سبک نظیر Street Fighter و Tekken قد علم می‌کند. این بازی که به عنوان یک ریبوت داستانی قرار است در سپتامبر سال 2023 عرضه شود، می‌خواهد مثل همیشه خشونت را در بازی‌های ویدئویی یک قدم دیگر به جلو ببرد و مبارزاتی خونین، چندش‌آور و بسیار خشن را به بازیکنان ارائه دهد. داستان بازی در ادامه‌ی نسخه‌ی یازدهم بازی روایت می‌شود ولی در دنیایی کاملاً جدید که به کلی دنیا و داستان سری مورتال کامبت را از ابتدا روایت خواهد کرد. نکته‌ی قابل توجه در همه‌ی نسخه‌های این سری و مخصوصاً در نسخه‌ی مورد انتظار ما، خشونت بی حدوحصر است. با توجه به صحبت‌های کارگردان بازی، خشونت بازی به حدی بالا خواهد بود که لازم است اگر فردی با بیماری قلبی در اتاق حضور دارد، از اجرای بازی و مخصوصاً حرکات تمام کننده دوری کنیم.

Alan Wake 2

13 سال پیش، فرانچایز آلن ویک با داستانی ورای تصور هر گیمری، توانست تا سبک جدیدی از بازی‌های سبک ترسناک را معرفی کند. در بازی خبری از زامبی یا موجودات ترسناک نبود، بلکه ترس بازی کاملاً روانی و از طریق داستان به بازیکن منتقل می‌شد. داستان بازی داستان یک نویسنده بود که در جزیره‌ای همسرش را گم می‌کند و در دنیای سایه‌ها اسیر می‌شود. او در جای جای جزیره، متونی را با دست خط خودش پیدا می‌کند که همگی ادامه‌ی مسیر یا اتفاقات گذشته را برای او بازگو می‌کردند. در اصل، آلن ویک، در حال زندگی کردن یکی از کتاب‌های ترسناکی بود که خودش هیچ وقت یه یاد نیاوردش. اکنون با نسخه‌ی دوم، این بازی قول تجربه‌ی فراتر از نسخه‌ی اتبدایی را داده و برای انجام این کار، دست به استفاده از لایو اکشن‌های بی‌نظیر زده است. در اصل، کات‌سین‌های بازی تا حد زیادی توسط بازیگرهای واقعی اجرا شده‌اند و بازیکن در حین تجربه‌ی بازی، با صحنه‌های واقعی و فیلمبرداری شده روبرو خواهد شد. به گفته‌ی کاگردان بازی، این امر باعث می‌شود تا حس تعلیق، گم‌شدگی، واقع‌گرایی و ترس ذهنی در بازی به شدت افزایش پیدا کند. نکته‌ی قابل توجه در هر دو نسخه‌ی این سری، دقیقاً همین ترس روانی است که به جرئت می‌توان روی آن و تاثیرات و اثرگذاری‌اش نسبت به جامپ اسکر یا ترس از موجودات بیگانه و صحنه‌های دلخراش، تحقیق کرد. بازی یک عنوان اکشن/ترسناک سوم شخص با المان‌های ترس روانی و البته داستانی درگیر کننده را به بازیکنان ارائه می‌دهد.

Starfield

بازی استارفیلد نه تنها یک عنوان مهم و تاثیرگذار در صنعت ویدئو گیم است، بلکه چنان قدرتی دارد که باعث افزایش فروش کنسول اکس باکس به میزان 110 درصد در هنگام عرضه شد. بازی توسط استودیوی بتسدا یعنی سازنده‌ی بازی Skyrim که به اعتقاد بسیاری از بازیکنان، برترین بازی تاریخ ویدئو گیم محسوب می‌شود، ساخته شده است. عنوان استارفیلد بازیکن را در یک کهکشان بزرگ با هزاران سیاره رها می‌کند تا داستان ماجراجویی این شخصیت توسط بازیکن رقم بخورد. بزرگ‌ترین نکته‌ی قابل توجه برای این بازی، عظمت و آزادی عمل آن است. طبق تجربه‌ی بازیکنان و البته صحبت‌های خود کارگردان بازی، هرچه بیشتر استارفیلد را تجربه کنید، بازی محتوای بیشتری برای ارائه به شما دارد. چنین تصور کنید که آزادانه می‌توانید در کهکشان به هر سیاره‌ای که می‌خواهید سفر کنید، ماموریت انجام دهید، پایگاه بسازید، دشمنان را نابود کنید و... چنین است که نمی‌توان سنجش دقیقی برای میزان محتوای ساخته شده در بازی انجام داد. بازی هنوز بیشتر از 2 هفته نیست که منتشر شده و تا کنون بیش از 6 میلیون نسخه فروش داشته است. این آمار را در حالتی در نظر بگیرید که بازی به صورت انحصاری برای اکس باکس و ویندوز عرضه شده، تصور کنید بازی برای کنسول پلی استیشن 5 و بازیکنان این پلتفرم نیز عرضه می‌شد تا به عظمت و محبوبیت آن پی ببرید. بازی یک تجربه‌ی نقش آفرینی عمیق، با داستانی چند شاخه و گیم‌پلی بسیار عمیق ولی جذاب را به بازیکنان ارائه می‌دهد.

Assassins Creed Mirage

مگر چند فرانچایز به محبوبیت سری اساسین کرید در صنعت ویدئو گیم وجود دارد؟ فرانچایزی که با داستان و ستینگ تاریخی و کاملاً واقعی پا به دنیای گیم گذاشت، رفته رفته شخصیت‌ها و عناصر جذابی به خود اضافه کرد، رو به افول رفت، برای احیا شدن تغییر سبک داد و از اکشن ادونچر به نقش آفرینی تبدیل شد و در نهایت، امسال، دوباره می‌خواهد تا به ریشه‌های خودش بازگردد. جدیدترین نسخه از این سری می‌خواهد داستان بسیم را در بغداد روایت کند و طبق صحبت‌های سازندگان، قرار است تا دوباره این بازی را با بازگشت به ریشه‌های خود، مخفی‌کاری، مبارزات واقعی و اصول فرقه قاتلین ملاقات کنیم. بازی در سبک اکشن ادونچر سوم شخص عرضه خواهد شد و به دلیل قول سازندگان مبنی بر بازگشت به ریشه‌ها، هایپ و انتظارات زیادی را برای خود درست کرده است. همانند دیگر نسخه‌های این سری، خبری از جنگ‌های نوین نیست و تمام داستان در سال‌های دور روایت شده و باید با شمشیر یا سلاح معروف این سری یعنی هیدن بلید به مصاف دشمنان رفت. این بازی نیز در اکتبر سال 2023 عرضه خواهد شد و می‌تواند تعیین کننده‌ی آینده‌ی این سری باشد.

Call of Duty Modern Warfare 3

با ریبوت سومین نسخه از محبوب‌ترین عناوین سری کال آف دیوتی، بازیکنان باری دیگر به سراغ نیروی ویژه شماره 141 خواهند رفت و داستانی جذاب را در کنار کاپیتان پرایس تجربه خواهند کرد. بازی همانند دیگر نسخه‌ها، یک عنوان اکشن اول شخص خواهد بود و داستانی 7 الی 8 ساعته، مملو از مبارزات بزرگ و کوچک با چاشنی ترفندها و تاکتیک‌های مبارزاتی نیروی ویژه را به بازیکن ارائه می‌دهد. بازی در نسخه‌ی قبلی، سروصدای زیادی کرد و در همان مرحله‌ی اول، روند ترور قاسم سلیمانی را به تصویر کشید، پس همه منتظر هستند تا ببینند کال اف دیوتی در جدیدترین آشی که پخته، قصد دارد چگونه توجه همه‌ی جهانیان را به خود معطوف کند

بازی ادامه مستقیم داستان مدرن وارفیر 2 است و در ساعات اولیه پس از پایان مأموریت آخر آن شروع می‌شود. بازی درباره تیم ویژه ۱۴۱ است که شامل کاپیتان پرایس، سوپ مک‌تاویش و یک شخصیت قابل بازی جدید به نام یوری است. آن‌ها به همراه نیروهای دلتا به دنبال ولادیمیر ماکاروف هستند که دشمن اصلی سه‌گانه است. ماکاروف یک تروریست روس است که رهبر حزب القاعده روس است. او چندین حملۀ تروریستی در سراسر اروپا را رهبری می‌کند که منجر به جنگ بزرگ بین القاعده و نیروهای دوستانه می‌شود به جدای بخش آفلاین، بخش آنلاین بازی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و علاوه بر سبک رقابتی و سرعتی همیشگی، این بار خلاقیت جذابی به خرج داده است. در بحث چت صوتی، این بار شرکت اکتیویژن تصمیم گرفته  تا بهره‌برداری از هوش مصنوعی، افرادی که اقدام به توهین یا رفتار زننده می‌کنند را بن کرده و از بازی یا چت صوتی محروم کند.

Counter-Strike 2

کم‌تر گیمری در گیم‌نت‌ها کانتر بازی نکرده و محبوبیت این سری حتی با گذشت زمان نیز کم نمی‌شود. هر زمان که به استیم رفته و به سراغ پر پلیرترین عناوین بروید، این کانتر استرایک است که بین رتبه‌ی 1 تا 5 گردش می‌کند. برای آن دسته‌ی اندک که کانتر را نمی‌شناسند، این بازی روایت‌گر تقابل گروه پلیس با گروه دزدان است که به صورت آنلاین دنبال می‌شود و اعضای هر تیم باید با کشتن تمامی اعضای گروه دیگر، پیروز میدان شود. بازی به صورت اکشن اول شخص و تماماً بر اساس مبارزات دنبال می‌شود. اکنون نسخه‌ی دوم این سری پس از سال‌ها تایید شده و در سال 2023 عرضه خواهد شد. با توجه به محبوبیت این سری و این که اصلاً خبری از کاهش طرفداران این سری نیست، لزومی به عرضه نسخه دوم نبود، با این حال سازندگان تصمیم گرفتند تا با بهبود مکانیزم‌های بازی، اضافه کردن تعامل با محیط، طراحی مجدد نقشه‌های بازی و البته بالابردن گرافیک فنی آن، تجربه‌ای بی‌نقص را برای سال‌های متمادی در اختیار بازیکنان قرار دهند.

EA Sports FC 24

محبوب‌ترین ورزش جهانی؟ فوتبال. محبوب‌ترین بازی فوتبال؟ فیفا. ولی دیگر خبری از فیفا در سال جدید نخواهد بود. شرکت الکترونیک آرتس با تغییر نام تجاری فیفا به EA Sports FC 24 قصد دارد تا این سری را وارد فاز جدیدی کند. تقریباً همه چیز بازی دست‌خوش تغییر شده (یا حداقل این حرفی است که سازندگان به ما زده‌اند) و قرار است با عنوانی کاملاً جدید و تازه روبرو شویم. بازی EA Sports FC 24 قول استفاده از تکنولوژی جدید HyperMotion V را داده که به واسطه‌ی آن، حرکات دقیق بازیکنان ضبط شده و دقیقاً شبیه همان حرکات برای بازیکنان در طول بازی نمایش داده خواهد شد. علاوه بر این، HyperMotion V باعث شده تا تعداد انیمیشن‌های بازی نسبت به نسخه‌های قبلی، 80 برابر بیشتر شود. اگر این موارد به حقیقت تبدیل شود، با واقع‌گرایانه‌ترین شبیه‌ساز فوتبال و البته یکی از موفق‌ترین نسخه‌های این سری روبرو خواهیم بود. قابل ذکر است که بازی چندین و چند سال در ورطه‌ی تکرار گیر کرده بود و با این حال، همیشه جزو پرفروش‌ترین بازی‌های سال بود و بخش آنلاین آن، یکی از رقابتی‌ترین و پول‌سازترین بازی‌های سال است.

جمع بندی:  بازی‌های 2023 دارای گرافیک، گیم‌پلی، داستان و محتوای جذاب و پیشرفته‌ای هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و قدرتمند ساخته شده‌اند. این بازی‌ها شامل عناوین مورد انتظار و محبوبی هستند که دارای طرفداران زیاد و وفاداری دارند.

هر آنچه که والدین باید درباره بازی روبلاکس (Roblox) بدانند

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!