گزارش تحلیلی کدومو از جشنواره فیلم فجر ۴۳ مجموعه کدومو با هدف ردهبندی سنی و برچسبگذاری فیلمهای جشنواره به عنوان فیلم سالم با محوریت خانواده، در چهلوسومین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. این حضور در راستای ارتقای فرهنگ تماشای فیلمهای مناسب برای خانوادهها و ارائه راهکاری علمی برای انتخاب آگاهانهتر فیلمها بود. اهداف و راهبردهای کدومو در جشنواره فجر بر اساس سه هدف […]
بررسی سلامت فیلمهای سینماگران حاضر در جشنواره فیلم فجر فیلمسازهای مختلف در سراسر جهان از سینما برای بازگویی آنچه که در ذهنشان میگذرد استفاده میکنند. اگر بخواهیم سادهتر بگویم، فیلمهایی که کارگردانهای سینما میسازند به نوعی جهان ذهنی آنها را لو میدهد. این جهان ذهنی یا نظام محتوایی نیز برای کارگردان با توجه به سمت و سوهای ایدئولوژیک، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی متفاوت است. […]
گزارش تحلیلی از رشد محتوایی سینمای ایران بر مبنای ۶ دوره اخیر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی ایران، نقش بسزایی در شکلدهی به فرهنگ و جامعه این کشور ایفا کرده است. این رویداد سالانه، علاوه بر نمایش آخرین دستاوردهای سینمای ایران، بستری را فراهم میکند تا فیلمسازان، منتقدان و علاقهمندان به سینما به گفتگو و تبادل نظر بپردازند. جشنواره فیلم فجر از […]
گزارش تحلیلی از نظام محتوایی ۶ دوره اخیر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی ایران، نقش بسزایی در شکلدهی به فرهنگ و جامعه این کشور ایفا کرده است. این رویداد سالانه، علاوه بر نمایش آخرین دستاوردهای سینمای ایران، بستری را فراهم میکند تا فیلمسازان، منتقدان و علاقهمندان به سینما به گفتگو و تبادل نظر بپردازند. جشنواره فیلم فجر از […]
سیستم رده بندی سنی حلقه مفقوده سینمای ایران انتخاب محصول رسانهای مناسب، همواره دغدغه بزرگی برای مخاطب به خصوص والدین است. دغدغهای که باوجود سواد رسانهای و ابزارهای آن تاحدودی خیال مخاطب را راحت کرده است اما لازم است که مخاطبان در خصوص این ابزارها اطلاعات بیشتری کسب کنند. یکی از این ابزارها سیستم ردهبندی سنی است. این سیستم که در بیشتر کشورهای […]
هوش مصنوعی و تحولات تربیت و آموزش تحول فناوری و گسترش هوش مصنوعی (AI) در دهههای اخیر، بحثهای بسیاری را درباره نقش این فناوری در زندگی انسان به وجود آورده است. یکی از جنبههای مهم این بحث، تأثیر هوش مصنوعی بر تربیت و آموزش است. آیا میتوان هوش مصنوعی را بهعنوان جایگزینی برای انسان در فرآیندهای تربیتی در نظر گرفت؟ این یادداشت […]
ارائه محتوای رسانهای برای کودکان و نوجوانان نابینا؛ راهنمای عملی برای والدین کودکان نابینا نیز نیازمند محتوای آموزشی و سرگرمی برای رشد هستند، اما اکثر محتوای رسانهای به صورت دیداری طراحی شده است. برای رفع این مشکل، استفاده از منابع شنیداری مانند کتابهای صوتی و فیلمهای با توضیحات صوتی میتواند جایگزین خوبی برای محتوای تصویری باشد و به توسعه مهارتهای زبانی و شناختی این کودکان کمک کند. […]
معرفی بازیهای مناسب برای سفر اربعین در سفر اربعین، سرگرم کردن کودکان میتواند چالشبرانگیز باشد. به همین دلیل، دو بازی ساده و کمهزینه را معرفی میکنیم که میتوانید آنها را در این سفر معنوی با خود ببرید. این بازیها نه تنها سرگرمکننده هستند، بلکه با توجه به محتوای دینی و آموزشی آنها، میتوانند برای کودکان شما مفید نیز باشند. بازی “اماکن […]
انیمههای «هایائو میازاکی» از دوربین کدومو «هایائو میازاکی» از آن دست کارگردانانی است که طرفداران انیمه یا مخاطبان آثار فانتزی، همیشه در انتظار آثار او هستند. اما چرا؟ چه چیزی باعث شده که انیمههای میازاکی تا این حد دوستداشتنی و پرطرفدار باشند؟ تصاویر رنگارنگ، موسیقی، شخصیتپردازیهای نو، عناصر جادویی، داستانهای فانتزی و در عین حال سرشار از بنمایههای فکری_فلسفی، موجودات خیالی […]
حکومت اسطورهها بر آسیای شرق خدایان ژاپن را باید جزو خاصترین خدایان موجود در ادیان مختلف دانست. علت آن نیز در آن است که ژاپن با توجه به موقعیت جغرافیایی خود که از قاره آسیا جدا افتاده است به لحاظ دینی جزو کشورهای خاص به حساب میآید. کشوری منزوی به لحاظ سرزمینی با مردمانی با عقایدی درآمیخته با طبیعت و اسطورهها که شباهت زیادی به یونان باستان دارد.