• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

رویداد بازی‌های الکترونیکی شهرداری در سال ۱۴۰۱

آخرین مطالب

مطالب ویژه

رویداد بازی‌های الکترونیکی شهرداری در سال ۱۴۰۱

مقدمه

رویداد بازی‌های الکترونیکی شهرداری تهران، یک رویداد 6 روزه بود که از تاریخ 23 تا 28 بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار شد، این رویداد با حضور حدود 2000 نفر از علاقه‌مندان به بازی و خانواده‌ها به پایان رسید.

این رویداد شامل سالن اصلی بازی، غرفه‌های بازی‌های خانوادگی و مخصوص خانم‌ها بود. کدومو به دعوت از شهرداری تهران برخی از فعالیت‌های آزمایشگاه بازی خود را در رویداد دایر کرد.

کدومو، در این رویداد حضور فعال داشت و غرفه‌ای به مساحت 24 مترمربع در بخش ورودی تجهیز کرد. این غرفه دو بخش داشت: بخش حضور شرکت‌کنندگان به‌منظور شرکت در دو سنجش جذاب، سرگرم‌کننده و در حوزه روان‌شناسی شخصیت و بخش قرار ملاقات‌ها.

بخش حضور شرکت‌کنندگان، شامل تست روان‌شناسی بارتل گیمرها، دل‌نوشته‌ها و خاطرات تلخ‌وشیرین آن‌ها در هنگام بازی و دیوار تعاملی شامل دسته‌بندی 80 بازی معروف و پرطرف‌دار به سبک‌های مختلف بود.

قرار ملاقات با والدین و مربیان و مشاوره‌های تخصصی

بخش ملاقات‌ها، یک بخش مهم و جذاب از غرفه کدومو بود که به تیم کدومو این امکان را داد که با خانواده‌ها، مربیان، مسئولین و سایر بازدیدکنندگان گفتگو کند و خدمات و محصولات خود را به آن‌ها معرفی کند. در این بخش، کلیپ‌های آموزشی درباره محتوای بازی‌ها پخش شد که به خانواده‌ها و مربیان کمک می‌کرد که بهتر با بازی‌های موردعلاقه فرزندان و دانش‌آموزان آشنا شوند و نظارت مناسب را بر آن‌ها داشته باشند.

آقای حق پناه در گفتگو با خبرنگاران حاضر در سالن، از اهداف تیم کدومو در شرکت در رویداد صحبت کرد. وی گفت: «ما می‌خواستیم برند کدومو را به علاقه‌مندان به بازی معرفی کنیم و آشنایی با روحیات، خواسته‌ها و اندیشه‌های آن‌ها را داشته باشیم. همچنین ما این رویداد را به‌عنوان یک فرصت مناسب برای پایش میدانی و جمع‌آوری داده از آزمایشگاه بازی دانستیم.»

تیم کدومو در طول این رویداد، 452 فرم بارتل، 30 تجربه‌نگاری جمع‌آوری کرد. متوسط سنی شرکت‌کنندگان 18 سال و بازه سنی آن‌ها بین 10 تا 36 سال بود. بیشتر شرکت‌کنندگان نوجوان پسر بودند و درصد کمی از دختران در این رویداد شرکت داشتند.

دیوار تعاملی کدومو، پروژه جذاب و خلاقانه‌ای که نظر گیمرها را به زبان بصری نشان می‌دهد.

دیوار تعاملی کدومو، یک پروژه جذاب و خلاقانه بود که هدف آن ارائه یک تجربه تعاملی در ارتباط با بازی برای بازدیدکنندگان نوجوان بود. این پروژه حول مفهوم تجسم اطلاعات در قالب یک نقشه داده پیچیده در مقیاس بزرگ است که توسط خود بازدیدکنندگان ایجاد می‌شود.

با پرسیدن پنج سؤال ساده، نوجوانان می‌توانستند کشف کنند که چه بازی‌هایی آن‌ها را ترسانده، بسیار خشن بوده، الان در حال انجامش هستند، سالم و ناسالم است. هر سوال با رنگ متفاوتی پاسخ داده می‌شود. می‌توان با اتصال بازی‌های مختلف به پرسش‌ها پاسخ داد. تقریباً 80 کلمه بر اساس حروف الفبا در یک شبکه نمایش داده می‌شود که به شرکت‌کنندگان طیف گسترده‌ای از پاسخ‌ها را امکان می‌دهد.

از طریق این زبان بصری، شرکت‌کنندگان می‌توانستند احساسات، تأثیرات و افکار خود را به اشتراک بگذارند. دستورالعمل‌های ساده و رابط کاربرپسند، فضای مناسب برای خلاقیت و همبستگی را فراهم می‌کرد.

حضور پدرها به همراه پسرهایشان برای کلاف بازی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بود.

در نتیجه این نظرسنجی بازی‌های کالاف دیوتی موبایل و کنسولی، فیفا و ماینکرفت بیشترین طرف‌داران را در این رویداد داشتند. بازی فورتنایت نیز از طرف نوجوانان به‌عنوان یک بازی سمی انتخاب شد. همچنین مشخص گردید اکثر شرکت‌کنندگان به سراغ بازی‌های خشن می‌روند و درصد تمایل بازیکنان به بازی‌های ترسناک کمتر از سبک‌های دیگر است.

نظرات و دل‌نوشته‌های شگفت‌انگیز گیمرها در رویداد بازی‌های الکترونیکی شهرداری

شرکت‌کنندگان در رویداد بازی‌های الکترونیکی شهرداری، علاوه بر انجام بازی‌ها و تست‌ها، فرصت داشتند که نظرات و تجربه‌های خود را درباره بازی به‌صورت کتبی برای تیم کدومو ارسال کنند.

این نظرات و دل‌نوشته‌ها، حاوی اطلاعات مفید و جالبی درباره روحیات، خواسته‌ها و اندیشه‌های گیمرها بود. برخی از این نظرات و دل‌نوشته‌ها به شرح زیر است:

- من همیشه دوست داشتم تو دنیای بازی زندگی کنم. چون تو بازی همه چیز ممکنه و من می تونم هر چیزی که دوست دارم رو بسازم یا بخرم. تو بازی هم همیشه چالش هست و هم همکاری. من بازی رو به‌عنوان یک فرار از واقعیت می‌بینم.

- من بازی می‌کنم؛ چون خسته شدم از زندگی. تو زندگی همش باید قانون پذیرفت و حساب و کتاب داد. تو بازی من قانون‌ساز هستم و مسئول خودم. تو بازی هم محدود نبود و محکوم به چارچوب‌های ثابت.

- من بازی رو به‌عنوان یک سرگرمی مفید می‌بینم. بازی‌کردن به من کمک می کنه که ذهنم رو تقویت کنم، حافظم رو قوی کنم، تصمیم‌گیری سریع داشته باشم، همفکری و همدلی رو یاد بگیرم. من فکر می‌کنم بازی چالش برانگیر و جذاب است.

- من بازی‌کردن را دوست ندارم. چون فکر می‌کنم که یک کار بی‌فایده است. بازی‌کردن فقط وقت تلف کردن است و هیچ سودی ندارد. من ترجیح می‌دهم کاری کارآفرینانه یا خلاقانه انجام بدهم. بازی‌کردن هم خیلی خشن و ترسناک است و من را اذیت می‌کند.

این نظرات و دل‌نوشته‌ها، نشان می‌دهد که گیمرها از دیدگاه‌ها و انگیزه‌های مختلفی به سراغ بازی می‌روند. برخی از آن‌ها بازی را به‌عنوان یک فرار از واقعیت، برخی به‌عنوان یک سرگرمی مفید و برخی به‌عنوان یک کار بی‌فایده می‌بینند.

این نظرات و دل‌نوشته‌ها، می‌تواند به تیم کدومو کمک کند که بهتر با روحیات، خواسته‌ها و اندیشه‌های گیمرها آشنا شود و خدمات و محصولات خود را باتوجه‌به آن‌ها بهبود بخشد.

اینفوگرافیک‌های تربیتی یک تهدید یا فرصت؟

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های غرفه کدومو، اینفوگرافیک‌هایی بود که درباره بازی‌های معروف و پرطرف‌دار اطلاعات جالب و مفیدی را نشان می‌داد. این اطلاعات شامل تاریخچه، سبک، محتوا، تأثیرات و نکات آموزشی درباره بازی‌هایی مثل فورتنایت، جی تی ای، کالاف دیوتی، سیمز، شبکه دیسکورد و غیره بود.

این اطلاعات به خانواده‌ها و مربیان کمک می‌کرد که بهتر با بازی‌های موردعلاقه فرزندان و دانش‌آموزان آشنا شوند و نظارت مناسب را بر آن‌ها داشته باشند. همچنین، به گیمرها نکات مفید و آموزشی را درباره بازی‌های خود یادآوری می‌کرد.

اما بعضی از گیمرها، از این اطلاعات خوششان نمی‌آمد و با تیم کدومو درباره آن‌ها بحث و مباحثه می‌کردند. برخی از گیمرها، فکر می‌کردند که این اطلاعات به‌درستی بازتاب نمی‌دهد و گاهی نادرست و منفی است. برخی دیگر، فکر می‌کردند که این اطلاعات به آن‌ها حق نمی‌دهد و گاهی تحقیرآمیز و توهین‌آمیز است. برخی هم فکر می‌کردند که این اطلاعات به آن‌ها چیز جدید و جالبی نمی‌گوید و گاهی خسته‌کننده و تکرار است.

تیم کدومو، با صبر و حوصله، سعی می‌کرد با گیمرها درباره این اطلاعات گفتگو کند و دلایل و منابع آن‌ها را توضیح دهد. تیم کدومو، هدف خود را از ارائه این اطلاعات، آشنایی بالاتر با بازی‌ها و تأثیرات آن‌ها بر روی گیمرها و جامعه دانست. تیم کدومو، سعی می‌کرد با گیمرها به‌صورت محترمانه و دوستانه بحث کند و نظرات و انتقادات آن‌ها را به‌عنوان یک بازخورد مفید در نظر بگیرد. تیم کدومو، از این فرصت برای شنیدن صدای گیمرها و درک بهتر نیازها و خواسته‌های آن‌ها استفاده می‌کرد.

سخن پایانی:

با وجود برخی مشکلات و محدودیت‌ها، رویداد بازی‌های الکترونیکی شهرداری، یک تجربه مفید و آموزنده برای تیم کدومو بود. این رویداد به تیم کدومو این امکان را داد که برند خود را به مخاطبان عام و خاص معرفی کند، با نظرات و نیازهای گیمرها آشنا شود، داده‌های ارزشمندی از آزمایشگاه بازی جمع‌آوری کند و با مسئولین شهرداری همکاری‌های بلندمدت را پیگیری کند. تیم کدومو  از این داده‌ها و تجربه‌ها برای بهبود خدمات و محصولات خود استفاده می‌کند تا در رویدادهای آینده حضور فعال‌تری داشته باشد.

10 بازی پیشنهادی کدومو در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!