• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

۱۰ بازی پیشنهادی کدومو در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳

آخرین مطالب

مطالب ویژه

۱۰ بازی پیشنهادی کدومو در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳

مراسم بهترین بازی‌های سال 2023 در هفته گذشته به پایان رسید. اما همه عناوین برنده‌شده در این مراسم، مناسب فرزندان شما هستند؟ امروز به معرفی بهترین بازی‌های پیشنهادی کدومو در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ می‌پردازیم که به والدین و فرزندان پیشنهاد می‌شود.

همیشه قرار نیست که «بهترین‌ها» را همه افراد جامعه تجربه کنند. بهترین فیلم‌های سالِ جشنواره‌های داخلی یا خارجی را در نظر بگیرید؛ سکانس‌های آن حیرت‌انگیز است. آیا همه این فیلم‌های تحسین‌شده را به همراه فرزندتان تماشا می‌کنید؟

این موضوع در انتخاب بازی‌‌های ویدئویی برای فرزندان نیز صدق می‌کند. برخی از عناوینی که در مراسم بهترین بازی‌های سال 2023 حاضر بودند و حتی بهترین بازی سال، به هیچ وجه مناسب کودکان و نوجوانان نیستند. اما میان آنها عناوین حضور داشتند که گزینه بسیار خوبی برای سبد خرید والدین محسوب می‌شوند.

امروز به معرفی این بازی‌ها پرداخته‌ایم. این مقاله بر اساس ارزیابی محتوای بازی‌های حاضر  انجام شده در The Game Awards 2023 به تحریر درآمده و شاید برخی از آنها موفق به دریافت جایزه نشده باشند. همچنین قبل از تهیه‌کردن بازی‌های موردنظر خود در این لیست، به پلتفرم‌های مقصد آن توجه کنید.

بهترین بازی‌های پیشنهادی کدومو در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ به والدین و فرزندان

  1. بازی Super Mario Bros. Wonder

بهترین بازی خانوادگی در سال 2023

پلتفرم‌ مقصد: نینتندو سوییچ

کافیست تا چند دقیقه از گیم‌پلی بازی‌های Super mario را مشاهده کنید تا این فرانچایز فوق‌العاده را به لیست بازی‌های فرزندان خود اضافه کنید. شما در بازی Super Mario Bros. Wonder با همان لوله‌کش دوست‌داشتنی و دوبعدی ولی کاملاً به‌روزشده روبه‌رو هستید.

تمامی المان‌های قدیمی سری بازی‌های سوپرماریو در این بازی وجود دارد. همچنین وجود آیتم‌های جدید و طراحی سرگرم‌کننده مراحل در کنار شخصیت‌های متعدد قابل، ارزش تکرار بازی را برای فرزندان شما دوچندان می‌کند.

  1. بازی Tchia 

بهترین بازی تأثیرگذار در سال 2023

پلتفرم‌‌های مقصد: پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی

بازی Tchia از آن دسته عناوینی است که فرزند شما را برای داشتن شخصیتی ماجراجو آماده می‌کند. گشت‌وگذارهای دلچسب در مجمع‌الجزایر خودمختار کالدونیای نو بدنه اصلی بازی Tchia را تشکیل می‌دهد. جذابیت اصلی بازی چیا در دل همین‌ گشت‌وگذارها و جلوه‌های بصری آن خلاصه می‌شود.

آشنایی با فرهنگ، زبان، اساطیر و سبک زندگی مردم یک کشور دورافتاده اما به‌شدت زیبا، روزنه‌هایی از روحیه ماجراجویی را در فرزند شما آشکار می‌کند. بازی Tchia به‌خوبی توانسته تا تعامل قابل‌قبولی میان یک کاربر جهان‌گرد و محیط بازی برقرار کند.

  1. بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

بهترین بازی اکشن ماجراجویی در سال 2023

پلتفرم‌ مقصد: نینتندو سوییچ

افسانه بی‌چون‌وچرا نینتندو سهم بزرگی در دستاوردهای بهترین بازی ویدئویی امسال داشت. بازی‌های ژانر اکشن ماجراجویی از محبوبیت بالایی در میان گیمرها برخوردار است. حضور یک بازی فوق‌العاده در میان بهترین‌های سال 2023 از سری بازی‌های زلدا نویدبخش آن است که می‌توانیم یک اثر درخور و قابل‌بازی‌کردن را برای فرزندان خود محیا کنیم.

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به‌صورت جهان‌باز دنبال می‌شود که در طی مأموریت‌های اصلی و فرعی باید به ارتقای مهارت‌های کاراکتر اصلی و هم‌زمان کشف رازهای داستان بازی بپردازید. از آن طرف نباید از طراحی سیستم مبارزات بازی و شخصیت‌پردازی کاراکترها غافل شد که بدون شک سهم زیادی در موفقیت The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom داشته است.

  1. بازی Forza Motorsport

بهترین بازی ورزشی/مسابقه‌ای و بهترین نوآوری در دسترسی بازی‌ها در سال 2023

پلتفرم‌‌های مقصد: اکس‌باکس سری‌اکس/اس و رایانه‌های شخصی

Forza Motorsport توانست تا طرف‌داران بازی‌های اتومبیل‌رانی در سال 2023 را به وجد آورد. یکی از انتخاب‌های همیشگی کاربران کنسول‌های ایکس باکس که در ژانر ورزشی و مسابقه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

طراحی بسیار خوب اتومبیل‌ها و حتی صداگذاری دقیق آنها، سیستم آب‌وهوایی مختلف و تأثیرگذار در محیط بازی، تنوع بالا در شخصی‌سازی و چالش‌های نفس‌گیر، همه چیز را در Forza Motorsport برای تجربه یک شبیه‌سازی اتومبیل‌رانی محیا است.

  1. بازی Sea of Stars

بهترین بازی مستقل در سال 2023

پلتفرم‌‌های مقصد: اکس‌باکس سری‌اکس/اس، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی

عجیب است که بازی‌هایی با گرافیک پیکسلی پس گذشت سا‌ل‌ها همچنان در عرضه رقابت بهترین بازی سال حضور دارند. بازی Sea of Stars در عین سادگی اما با المان‌هایی خیره‌کننده، توانست تا تجربه‌ یک نقش‌‌آفرینی فوق‌العاده را برای کاربران رقم بزند.

در Sea of Stars شاهد یک داستان تاریخی زیبا در ژانر سکوبازی هستیم. مبارزات بازی به‌هیچ‌وجه خشونت منفی بر فرزندان ندارد و سیستم ازپای‌درآوردن حریفان جذابیت خاصی دارد. فرزند شما در این بازی می‌تواند یک نسخه پیشرفته از بازی‌های کلاسیک دوران کودکی والدینش را تجربه کند.

  1. بازی Pikmin 4

بهترین بازی شبیه‌سازی/استراتژی در سال 2023

پلتفرم‌ مقصد: نینتندو سوییچ

باز هم نینتندو و باز هم یک شاهکار دیگر که جز بهترین بازی‌های پیشنهادی کدومو در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ است. شاید عناوین جذاب نینتندو والدین را برای خرید کنسول این کمپانی وسوسه کنند. شما در ضیافت پیکمن‌ها نهایت سادگی را در عین جذابیت در گیم‌پلی تجربه خواهید کرد.

در Pikmin 4 ساعت‌ها فعالیت و گشت‌وگذار برای شما تدارک دیده شده که ارزش تکرار بازی را دوچندان خواهد کرد. مفهوم سیستم پاداش و پیشرفت بازیکن در Pikmin 4 به‌خوبی برای فرزندتان به تصویر کشیده خواهد شد. جستجو و کاوش در محیط بازی کاملاً هدفمند بوده و آیتم‌ها و جایزه‌های جذابی در انتظار پلیرها خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کنسول بازی برای والدین | هنگام خرید کنسول بازی به این نکات دقت کنید

  1. بازی Sonic Superstars

پلتفرم‌‌های مقصد: اکس‌باکس سری‌اکس/اس، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی

جوجه‌تیغی محبوب سگا در مراسم The Game Awards 2023 درخشش قابل‌قبولی داشت. با اینکه Sonic Superstars دستش از جوایز کوتاه ماند، اما باتوجه‌به پلتفرم‌های مقصدش پیشنهاد بسیار مناسبی برای فرزندان شما است.

باس‌فایت‌های نفس‌گیر و جابه‌جاکردن رکوردهای دیگر بازیکنان از جذابیت‌ها همیشگی سری سونیک بوده است که در این بازی نیز وجود دارد. گیم‌پلی و گرافیک بازی چیزی شبیه به عناوین کلاسیک سگا است ولی با رنگ‌ولعاب تازه‌تر. بازی Sonic Superstars یک پلتفرم جذاب و درگیرکننده را متناسب شخصیت پرجنب‌وجوش سونیک برای شما به تصویر می‌کشد.

  1. بازی Party Animals

پلتفرم‌‌های مقصد: اکس‌باکس سری‌اکس/اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی

اگر عنوان «بهترین بازی دورهمی» در مراسم بهترین بازی سال وجود داشت، بازی Party Animals شانس بالایی برای کسب برنده‌شدن این عنوان به خودش اختصاص می‌داد. هرچند که این بازی رقابت نزدیکی با Super Mario Bros. Wonder در بخش بازی خانوادگی داشت.

بازی Party Animals همه آنچه که موردنیاز یک رقابت مفرح و جذاب با فرزندانتان است را برای شما تداعی می‌کند. هدف بازی سرگرم‌کردن شما و اعضای خانواده‌تان با چاشنی شوخی‌های بامزه و خلاقیت است. محیط و شخصیت‌های Party Animals بر خلاف بازی‌های مشابهش یکسان نیست و جذابیت خود را تا ساعت‌ها حفظ می‌کند.

  1. بازی Pizza Tower

پلتفرم‌‌ مقصد: رایانه‌های شخصی

بازی Pizza Tower یک پلتفرمر دوبعدی است که محیطی مشابه به طراحی‌های گرافیکی دهه نود  دارد. داستان بازی حول یک آشپز حرفه‌ای پیتزا می‌چرخد که درگیر مبارزه با یک پیتزای شرور است. حتی احساسات این آشپز ورشکسته در تمامی واکنش‌های آن به‌وضوح هویدا است. جالب شد؛ نه؟

در کنار همه این فانتزی‌های جذاب باید به عناصر بصری بازی توجه ویژه‌ای داشت. رنگ‌بندی المان‌های دیداری بازی در برخی مواقع کمی تند و جیغ است. این موضوع شاید توجیهی برای حال‌وهوای بازی است. اما باید مراقب تأثیرات غیرمستقیم آن بر ذهن فرزندان باشیم.

  1. بازی EA SEA Sports FC 24ports FC 24

پلتفرم‌‌های مقصد: اکس‌باکس سری‌اکس/اس، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی

EA Sports FC 24 که دیگر با نام قدیمی‌ فیفا وداع کرده، کیفیت مورد قبولی را برای یک بازی شبیه‌ساز فوتبالی تدارک دیده است. همه چیز نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت کرده و پیشنهاد اول و آخر ما به طرف‌داران بازی‌های فوتبالی و خانواده‌ها است.

مکانیک اصلی بازی همانند نسخه‌های گذشته است و به جز اضافه‌شدن قابلیت Playstyle ‌ها، مورد منحصربه‌فردی به چشم نمی‌خورد. اگر فرزند شما از طرف‌داران بخش آلتیمیت تیم و سایر بخش‌های آنلاین EA Sports FC 24 است، این بخش با همان قوت سابق به کار خود ادامه می‌دهد.

سخن پایانی و پیشنهاد کدومو به والدین

خوشبختانه در میان بازی‌های The Game Awards 2023 عناوینی خوبی برای تجربه فرزندان یافت می‌شد که توانستیم آنها را در لیست بالا به شما معرفی کنیم.

بازی‌های معرفی‌شده در این لیست به نسبت بازی‌های کاندیدشده و برندگان دیگر مراسم، تناسب بیشتری با روحیات و سن‌وسال نوجوانان دارد. اما این دلیل نمی‌شود که کنترل و تسلط والدین بر بازی‌کردن فرزندان کاهش یابد. پس علاوه بر انتخاب‌های هوشمندانه خود در امر خرید بازی، همچنان کودکان و نوجوانان خود را بازی‌کردن‌هایشان همراهی کنید.

اوتاکو کیست؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!