• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

چگونه اعلان بازی‌های موبایل(نوتیفیکیشن‌) را کنترل کنیم؟

آخرین مطالب

مطالب ویژه

چگونه اعلان بازی‌های موبایل(نوتیفیکیشن‌) را کنترل کنیم؟

اعلان و نوتیفیکیشن بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف روی گوشی‌ در طول روز آزار دهنده هست. اگر به دنبال راهی برای مدیریت این اعلان‌ها هستید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فراگیری استفاده از گوشی‌های هوشمند

تلفن های هوشمند در همه جا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و ابزار ضروری در جامعه مدرن هستند. با این حال، استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند یک مسئله اجتماعی در حال ظهور است. مطالعات محدودی به طور عینی این موضوع را ارزیابی کرده اند. اکثر مطالعات قبلی شامل بررسی‌ها یا مطالعات مشاهده رفتاری بوده است.

گوشی‌های هوشمند به سرعت انواع مختلفی از اطلاعات را در هر زمان و مکانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. امکان دسترسی به محتوای مختلف از طریق سرویس‌های شبکه اجتماعی و بازی‌های موبایل را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، فناوری‌های جایگزین بر روی گوشی‌های هوشمند نصب شده‌اند تا امکان دسترسی به محتوایی مانند  GPS، موسیقی و عکس‌ها را فراهم کنند؛که قبلاً فقط از طریق دستگاه‌های تخصصی مانند دستگاه‌های ناوبری، پخش‌کننده‌های MP3 و دوربین‌ها قابل دسترسی بودند.

اعتیاد به گوشی‌های هوشمند

تلفن‌های هوشمند به عنوان ابزاری برای راحتی روزمره شناخته شده اند. با این حال، اعتیاد به گوشی‌های هوشمند به‌عنوان یک موضوع اجتماعی شایع‌تر ظاهر شده است که در صورت استفاده بیش از حد، زندگی روزمره را مختل می‌کند.

اعتیاد به گوشی‌های هوشمند به یک اختلال رفتاری اطلاق می شود که در آن فرد از مرور اینترنت و بازی های تلفن همراه برای مدت زمان زیادی بدون کنترل خود استفاده می کند، به طوری که زندگی روزمره را به شیوه ای مشابه اعتیاد به اینترنت مختل می کند.

استفاده بیش از حد از تلفن‌های هوشمند بر روی کاربران تأثیر منفی می‌گذارد و باعث ایجاد شرایط روانی مانند اختلال خواب و اختلال کمبود توجه می‌شود. در اینجا، اعلان فشار به اعلانی می‌گویند که به زنگ هشداری مکرر بدل شده است و بدون توجه به اینکه آیا کاربر آن را می‌خواهد یا نه، اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

پس اگر تا به حال با تلفن خود احساس ناراحتی کرده اید، تنها نیستید. مردم به طور متوسط روزانه بین 60 تا 80 اعلان دریافت می کنند و برخی از ما ممکن است تا 200 اعلان دریافت کنیم. تحقیقات مختلف آنها را با افسردگی و اضطراب مرتبط دانسته اند و حتی ممکن است علائم مرتبط با اختلال نقص توجه و بیش فعالی یا ADHD را ایجاد کند.

معضلی به نام نوتیفیکیشن

ما ظرفیت ذهنی زیادی داریم و تلاش اضافی برای جابجایی بین وظایف می تواند ما را خسته کند. در نتیجه ما را مستعد حواس پرتی‌های مختلف کرده و نظم عاطفی را مختل کند. بنابراین؛ اعلان‌ها می‌توانند منجر به عملکرد کندتر (و کیفیت پایین‌تر) کار شوند.

کوستادین کوشلو، دانشمند علوم رفتاری در دانشگاه جورج تاون، می‌گوید: «به مرور زمان، برای تکمیل همان مقدار کار، به مقدار زیادی خودکنترلی [و] منابع شناختی بیشتری برای انجام این تمرکز مجدد نیاز دارید». نظر او در اینجا این است که شما سریع‌تر خسته می‌شوید و بعداً در روز بیشتر مستعد حواس‌پرتی خواهید بود. دقیقاً می‌گویید: «خب، خسته‌ام، فقط می‌خواهم پیمایش کنم و در واقع به این معنی است که من تسلیم می شوم». بنابراین هنگامی که برای خرید به بیرون می روید، احتمالاً بهتر است گزینه‌ی «مزاحم نشوید» را روشن کنید.

در میان افشاگری‌هایی مبنی بر اینکه اعلان‌های تلفن همراه می‌تواند مغز ما را ویران کند، دانشمندان به دنبال راه‌هایی برای مقابله با این اثرات هستند. یک راه حل ممکن این است که برنامه‌ریزی اعلان‌ها به صورت دسته‌ای در ساعات خاصی از روز برسند. برای مثال، می‌توانید به جز ساعت ۷ صبح، ظهر و ۵ بعدازظهر، همه چیز را ساکت نگه دارید.

صنعت بازی موبایل

صنعت بازی نیز از زمانی که بازی‌ها روی صفحه‌های تلویزیونی با استفاده از کنسول‌های بازی  و رایانه‌های شخصی اجرا می‌شدند، راهی طولانی را طی کرده است. این تکامل با افزایش تقاضا و اشتیاق برای بازی در سراسر جهان ادامه یافت. کنسول‌های بازی مدرن با استفاده از تجربه‌های کاربر، بهبودیافته و این تقاضای فزاینده‌ی مخاطبان را برآورده کرده‌اند. اما در آن رمانی که بازی‌ها و موبایل‌ها توسعه می‌یافتند؛ هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که در این محیط در حال حرکت امروزی به این شکل گسترده به هم نزدیک شوند. امروزه تلفن‌های همراهی وجود دارند که به طور خاص برای بازی طراحی شده اند. با سخت افزار درونی ویژه که گیمرهای موبایل را راضی می کند.

شاید یک نمونه‌ی آماری بتواند ذهن ما را در این زمینه روشن‌تر کند. آیا می‌دانستید که ۶۲ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند یک بازی را در عرض یک هفته پس از خرید دستگاه‌های خود نصب می‌کنند؟ بازی‌های موبایل اکنون بیش از ۴۳ درصد از کل زمان صرف شده برای گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند.

نوتیفیکیشن های بازی و دستگاه‌های موبایل

اعلان‌ها (نوتیفیکیشن ها‌) برای دانستن اینکه ایمیل‌ها چه زمانی می‌رسند، عالی هستند. با این حال، آنها یک جنبه تاریک دارند: هرزنامه. توسعه دهندگان از این تبلیغات حضوری استفاده می کنند و Notification Shade شما را با تبلیغات و سایر پیام های بی فایده پر می‌کنند. با خاموش کردن اعلان‌های آن‌ها می‌توانید در برابر این سوء استفاده موضع بگیرید.

هر اپلیکیشن موبایلی برای اینکه کاربران خود را وادار به راه‌اندازی برنامه کند، به مقداری فشار نیاز دارد. برنامه‌های بازی در میان انبوه برنامه‌های دیگر گوشی گم می شوند. بعضی از بازی‌ها در بخش تنظیمات خود، قسمتی دارند که به بازیکن اجازه می‌دهند اعلان‌ها را خاموش کند. اما اگر این امکان وجود نداشت از یکی از دو راه زیر می‌توانید اعلان‌ها را کنترل کنید. تا کمتر به دام اعتیاد به بازی بیفتید. در ادامه به نحوه‌ی خاموش کردن اعلان‌ها در دو سیستم عامل آی‌اواس و اندروید می‌پردازیم.

چگونه اعلان‌های بازی در دستگاه آیفون را کنترل کنیم؟

با هر برنامه‌ای که در آیفون خود دارید، می‌توانید اعلان‌ها را خاموش کنید یا نحوه نمایش آن‌ها را محدود کنید. بنابراین می‌توانید تجربه آیفون خود را به گونه‌ای سفارشی کنید که مفید و آموزنده باشد. و البته آزاردهنده و تهاجمی نباشد. به‌علاوه، اگر زمانی می‌خواهید از تمام اعلان‌ها برای مدت معینی فاصله بگیرید، می‌توانید با استفاده از ویژگی «مزاحم نشوید» آن‌ها را متوقف کنید. در اینجا نحوه خاموش کردن اعلان‌ برای برنامه‌های خاص در آیفون و همچنین توقف موقت یا پاک کردن اعلان‌ها آورده شده است.

  • اپلیکیشن Settings را در آیفون خود باز کنید.
  • روی Notifications ضربه بزنید.
  • به برنامه با اعلان‌هایی که می‌خواهید خاموش یا محدود کنید، به پایین بروید و روی آن ضربه بزنید.
  • برای غیرفعال کردن همه اعلان‌ها، دکمه کنار Allow Notifications را خاموش کنید.
  • صرفاً برای محدود کردن اعلان‌های برنامه، مکان‌هایی را که می‌تواند اعلان ارسال کند (قفل صفحه، مرکز اعلان‌ها و بنرها) تنظیم کنید و صداها و نشان‌ها را روشن یا خاموش کنید.
  • همچنین می توانید حالت Do Not Disturb را از مرکز کنترل با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا در آیفون 8 پلاس یا قبل از آن یا از سمت راست بالای صفحه در آیفون X یا جدیدتر و سپس ضربه زدن روی نماد نیمه ماه فعال کنید.

چگونه اعلان های بازی در دستگاه اندروید را کنترل کنیم؟

  • برنامه تنظیمات را در اندروید خود باز کنید و به Apps and Notifications بروید.
  • برنامه را از لیستی که می‌خواهید اعلان‌ها را غیرفعال کنید، پیدا کنید.
  • در صفحه اطلاعات برنامه، به اعلان ها بروید. اکنون سوئیچ کنار همه اعلان‌ها را خاموش کنید.
  • همچنین می‌توانید از حالت Do Not Disturb استفاده کنید. زیرا وقتی فعال باشد، به تلفن شما اجازه زنگ زدن یا لرزش برای تماس و اعلان را نمی دهد. به علاوه، شما همچنین می توانید حالت مزاحم نشوید را به دلخواه شخصی سازی و زمان بندی کنید.

منابع :

  • Phone Notifications Are Messing With Your Brain by Molly Glick
  • An Analysis of the Effects of Smartphone Push Notifications on Task Performance with regard to Smartphone Overuse Using ERP by Seul-Kee Kim, So-Yeong Kim, and Hang-Bong Kang *
  • 4 Best Ways to Turn Off Notifications on Android by Pankil Shah
  • 5 Best Examples of Gaming App Push Notifications to Level Up your Engagement Game
  • How to turn off or silence notifications on your iPhone in 2 ways By Steven John

ویژگی‌ها و چالش‌های نسل z چیست؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!