• امروز : 9 فروردین 1403
logo

چگونه شب‌ها تلفن همراه بچه‌ها را خاموش کنیم؟

آخرین مطالب

مطالب ویژه

چگونه شب‌ها تلفن همراه بچه‌ها را خاموش کنیم؟

تنظیمات ساده‌ای که به شما امکان می‌دهد محدودیت‌های صفحه نمایش را از طریق تلفن همراه خود مدیریت کنید. اینکه شب‌ها تلفن همراه فرزندتان را از دستش بگیرید تنها راهی نیست که به شما اطمینان می‌دهد کودکتان خواب شبانه خوبی خواهد داشت یا در آخر شب از گوشی‌ خود استفاده نامناسبی نمی‌کند. علاوه بر آن شما همچنین می‌توانید تنظیماتی را فعال کنید که تلفن همراه از شب تا صبح یا هر زمان دیگری که می‌خواهید غیر فعال و غیرقابل دسترس شود. (در مورد بهترین روشها برای استفاده از ابزارهای نظارت والدین نکاتی را در این لینک بخوانید.)[1] در این مقاله چند روش برای خاموش کردن تلفن همراه بچه‌ها در شب آمده است.  

آیفون‌ها را خاموش کنید!

با فعال کردن تنظیمات (زمان خاموشی) Downtime در سیستم عامل، می‌توانید تلفن‌ همراه فرزند خود را از کار بیندازید! بخش Downtime که در تنظیمات زمان صفحه نمایش قرار دارد، با فعال شدنش آیفون را بیشتر شبیه به یک تلفن معمولی غیر هوشمند می‌کند. بچه ها هنوز هم می‌توانند تماس بگیرند، پیامک بفرستند، با استفاده از برنامه FaceTime  تماس برقرار کنند و از برنامه‌هایی مانند برنامه‌های پخش موسیقی که اجازه می‌دهید، استفاده کنند. اما همچنین در صورت تمایل می‌توانید همه چیز را به جز ویژگی تماس غیرفعال کنید. می‌توانید تنظیمات زمان صفحه نمایش را در تلفن همراه فرزند خود فعال کرده و با استفاده از رمز عبور از آن محافظت کنید، یا می‌توانید با استفاده از Family Sharing، تلفن فرزند خود را از راه دور مدیریت کنید. به بخش تنظیمات تلفن همراه فرزندتان بروید. روی Screen Time (زمان صفحه نمایش) ضربه بزنید. بخش Use Screen Time Passcode را لمس کنید و یک رمز عبور وارد کنید (این کار بخش تنظیمات را قفل می‌کند تا بچه‌ها نتوانند آن را غیرفعال کنند). روی Downtime ضربه بزنید، آن را تغییر دهید و زمان شروع و پایان را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید پیام رسانی و FaceTime را در طول Downtime خاموش کنید، به بخش Screen Time / Always Allowed / Allowed Apps رفته و آنها را حذف کنید. اگر می‌خواهید تلفن کودک خود را با استفاده از تلفن خود مدیریت کنید، ابتدا Family Sharing را تنظیم و فعال کنید و سپس تنظیمات Screen Time (زمان صفحه نمایش) را فعال کنید.  

تلفن های همراه اندرویدی را خاموش کنید!

برنامه Family Link Google به شما امکان می‌دهد طوری برنامه‌ریزی کنید که در بخشی از روز تلفن همراهتان خاموش و غیرفعال شود مانند زمان خواب. اما همچنین می‌توانید دستگاه را کاملاً قفل کنید تا بچه ها حتی نتوانند وارد آن شوند. Family Link به دو بار بارگیری نیاز دارد، یکی برای گوشی خودتان و دیگری برای گوشی فرزندتان.   - برنامه Family Link for Parents را از طریق تلفن خود بارگیری کنید (برای iOS یا Android موجود است). - برنامه Family Link for Children & Teens  را از طریق تلفن فرزندتان بارگیری کنید (فقط برای Android موجود است). - در تلفن همراه خود، یک حساب مدیر خانواده ایجاد کنید. - پس از تنظیم پروفایل فرزندتان، بخش Bedtime (زمان خواب) را انتخاب کنید و فاصله زمانی را که کودک شما نمی‌تواند از تلفنش استفاده کند تنظیم کنید. - اگر می‌خواهید دستگاه دیجیتال فرزندتان را به طور کامل خاموش کنید، به پروفایل آنها بروید و روی Lock «قفل» ضربه بزنید.  

همه تلفن‌های همراه متصل به شبکه را قطع کنید!

اگر تا حدودی دانش فنی دارید، می‌توانید ببینید که نرم افزار مودم شما (که می توانید در رایانه اصلی منزل خود پیدایش کنید) امکان قطع کردن دستگاه‌های متصل به شبکه را دارد یا نه. در غیر این صورت، با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید. برخی از ISP ها (شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت) ابزارهای نظارت والدین قوی‌ای مانند امکان فیلتر کردن محتوا، مسدود کردن وب سایت‌ها و خدمات موقعیت مکانی را به عنوان یک ویژگی پیش فرض در خدمات اینترنتی خود ارائه می‌دهند که می توانید از طریق یک برنامه از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله خدمات چند شرکت برای نمونه ارائه شده است. اگر شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود را در این لیست نمی‌بینید، با آنها تماس بگیرید.   پی‌نوشت: این مقاله را Caroline Knorr در Common sense media نوشته و «کدومو» آن را به فارسی ترجمه کرده‌است.

چرا الگوهای رسانه‌ای مهمند؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  1. مریم فروزان کیا

    باید از خودمون شروع کنیم اول خودمون از. عملکردمون الگو درست کنیم بعد میبینیم که بچه ها بدون هیچ مشکلی عینا مثل ما عمل میکنن

    3 سال پیش پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!