• امروز : 9 فروردین 1403
logo

حالا که تو خونه نشستی کاردستی خودت بساز!

آخرین مطالب

مطالب ویژه

حالا که تو خونه نشستی کاردستی خودت بساز!

در خانه ماندن و قرنطینه با روحیه خانواده‌های ایرانی به‌خصوص کودکان سازگار نیست. ما ایرانی‌ها به طور معمول افرادی شاد، و اهل معاشرت و سفر هستیم. به همین خاطر در خانه ماندن و قرنطینه کمی سخت به نظر می‌رسد. اما می‌توان این قرنطینه اجباری به دلیل شیوع کرونا و برای حفظ سلامتی را با انجام امورات سرگرم‌کننده مثل ساخت کاردستی به‌روزهایی شاد و متنوع تبدیل کرد تا علاوه بر خانواده، کودکان ما نیز با این تجربه، به خاطراتی زیبا دست یابند.

نقاشی کشیدن

انجام کارهای هنری و ساخت کاردستی برای ساعت‌ها می‌تواند بچه‌ها را مشغول نگه دارد. از ساده‌ترین فعالیت‌ها شروع کنید مثلاً برای بچه‌های کوچک‌تر نقاشی بکشید و از آن‌ها بخواهید تا قسمت‌هایی از نقاشی را رنگ آمیزی کرده و در بعضی از قسمت‌ها از پولک و خرده کامواهای رنگارنگ استفاده کنند. در این مورد تجربه نقاشی انگشتی از دست ندهید!

گل آرایی اتاق

برای بچه‌های بزرگ‌تر هم ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی و یا ساخت اوریگامی بهترین گزینه است. چون نیاز به مواد اولیه آنچنانی ندارد که برای تهیه آن مجبور باشید منزل را ترک کنید.

میتوان اتاق کودک را با گل های کاغذی  یا پروانه هایی از جنس نخ کاموا رنگارنگ تزیین کرد. حتی تصور دیوار های آراسته به شاخه هایی با شکوفه های بهاری که  هم زیباست!

نیاز نیست مکرر به لوازم التحریری ها برای خرید خمیر بازی رنگارگ مراجعه کرد. میتوانید در منزل با کمک فرزند خود خمیر بازی خانگی بسازید و او را مشغول به ساخت مسجمه های کوچک عروسکی کنید.

برای هر پسر بچه ای داشتن یک هواپیمای دست ساز جذاب است؛این بار ساختن یک هواپیما با نی را با پسر کوچکتان تجربه کنید!

هنرنمایی با شانه تخم مرغ!

دختر بچه های ایرانی عاشق سبد های تزیینی برای نگهداری وسایل زینتی و دلخواه خود هستند؛ چه بهتر که شما با استفاده از همان وسایل دورریزی که گفته شد، یک سبد با مقوای شانه تخم مرغ بسازید! در کنار این سبد تزیینی داشتن یک کیف گردنبند کاغذی هم برای تنوع خالی از لطف نیست!

البته کاربری مقوا شانه تخم مرغ محدود به سبد ساختن نمیشود! لطفا با استفاده از یک رنگ آمیزی شب تاب برای تجربه یک اتاق تاریک به نمایی از کرم شب تاب در محیط اتاق، فرزندتان را از این تجربه محروم نکنید. در این بین تجربه تکمیل این چیدمان با عروسک هیولاهای کوچیک کاموایی هم می تواند جالب باشد!

جغد های بازیافتی!

یکی از پرندگانی که تصویر کارتونی جذابی برای کودکان دارد، جغد های مینیاتوری کودکانه است که حتما ساخت جغد با بطری نوشابه یا حتی با استفاده از مقوا  هم میتوان مدنظرداشت.

ماسک حیوانات

تا به حال نمایش هایی از جنس برنامه عروسکی خونه مادر بزرگه را در منزل تجربه کرده اید؟ اینبار با کاردستی ماسک حیوانات یا ماسک گربه برای بچه ها سعی کنید یک نمایش درون خانوادگی برای کودکتان با همراهی خوش اجرا کنید تا به این بهانه بیشتر از قبل طعم هم بازی شدن با شما را تجربه کند!

پاک کن دوکاره!

حتما تا به حال دیده اید که فرزندتان به کمک جوهر خودکارش سعی در ساخت مهر با اشکال متنوع است. این بار تجربه داشتن یک مهر استمپ با پاک کن های موجود در منزل به او در ساختن مهر های متنوع کمک کنید.

دوربین کاغذی

با تخیل ایجاد یک خاکریز مناطق جنگی  در محیط خانه و ساخت یک دوربین دوچشمی کاغذی، تجربه یک جنگ خانگی با فرزند کوجکتان را امتحان کنید.گاهی متوجه میشوید که شما از فرزند بازی را جدی تر گرفته اید!

چوب بستنی های پنگوئنی!

حتما تا به حال به انبوهی از چوبِ بستنی هایی که فرزندتان در طول روز میل نموده مواجه شده اید. اینبار به جای آنکه صرفا در نقش یک پزشک و به کمک چوب بستنی به معاینه فرضی بیمار به کمک فرزندتان بپردازید، او را مشغول به ساخت یک پنگوئن یا حتی ساخت یک مار با چوب بستنی نمایید.

موزاییک شکسته های رنگارنگ

گاهی می شود با تکه های شکسته موزاییک یک بشقاب موزاییکی طرح خورشید، البته به شرط داشتن تنوع رنگ، ساخت؛ تجربه ساخت صنایع دستی خانگی هم از آن دسته تجربیاتی است که شاید بعدا حسرت لحظات فعلی مناسب برای اشتغال به این سرگرمی را بر دل خود و خانواده بگذاریم!

نینجاکاغذی

هرچقدر از هیجان مواجه پسر بچه ها با نینجا ها بنویسیم کم است!با کمی چسب و مقوای رنگی، نینجای کاغذی بسازید و دیواراتاق پسر کوچکتان را تزئین کنید.

عنکبوت سیمی

برای آن دسته از کودکان که کنجکاوی خاصصی برای تجربه همزیستی با حشرات موذی را دارند می توانید به ساخت عنکبوت سیمی فکر کنید تا ببینید او تا چه اندازه علاقه مند به تحمل چنین موجودی حتی به صورت عروسکی و کاردستی در محیط اتاقش می باشد!

راهکارهای کنترل خشم در کودکان

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!