• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نمایش عروسکی، یک تفریح جذاب خانوادگی

آخرین مطالب

مطالب ویژه

نمایش عروسکی، یک تفریح جذاب خانوادگی

انتخاب یک سرگرمی مناسب و جدید، دغدغه‌ی همیشگی خانواده‌هاست. تفریحات و سرگرمی‌های زیادی برای هریک از اعضای خانواده وجود دارد اما محصولی که برای تمام اعضای خانواده، با هر سن و سالی، جذاب و تأثیرگذار باشد کم است؛ یعنی برنامه‌ای که از بزرگترین تا کوچکترین عضو خانواده را سرگرم کند.

نمایش عروسکی یکی از جذاب‌ترین قالب‌های هنری است که برای تمام افراد، از جمله کودکان، بسیار هیجان‌انگیز و آموزنده است، است. قطعاً فرزندان شما در مدرسه، مهد کودک یا در برنامه‌های تلویزیونی تجربه‌ی تماشای نمایش عروسکی را دارند. نمایش عروسکی، علاوه‌بر جنبه‌ی سرگرم‌کنندگی کارکردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تخیل زنده

می‌دانیم که تخیل فعال در کودکی مزایا و فواید و ضرورت زیادی دارد. نمایش عروسکی، تخیل کودک را فعالتر می‌کند و یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد برای او محسوب می‌شود. هنگام تماشای نمایش عروسکی، کودک از فضای مجازی به فضای واقعی می‌آید و عروسک‌های بی‌جان برایش زنده می‌شوند. این مسأله برای کودک بسیار جالب و هیجان‌انگیز است.

همدلی

از آنجایی که نمایش عروسکی مقابل چشمان کودک اجرا می‌شود، بیش از یک فیلم یا کارتون او را درگیر می‌کند و روی عواطف و احساساتش تأثیر می‌گذارد. در چنین موقعیتی، کودک با حواس جمع و تمرکز کامل، ماجراها را دنبال کرده و در مورد نتیجه‌ی هریک از کنش‌ها فکر می‌کند. درواقع فرزندمان در حال آموختن داوری است و سعی می‌کند قضاوت درستی در مورد شخصیت‌ها داشته باشد.

یک ایده‌ی جدید

تماشای نمایش عروسکی یک سرگرمی لوکس و دست نیافتنی نیست. می‌توانید با تماشای نمایش‌های مختلف، آن‌ها را در خانه و مدرسه برای کودک اجرا کنید و حتماً او را درگیر فرایند اجرای نمایش کنید.

از بازی‌های 2023 چه خبر؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!