• امروز : 10 فروردین 1403
logo

چگونه بچه‌ها را به نمایشگاه کتاب ببریم؟

آخرین مطالب

مطالب ویژه

چگونه بچه‌ها را به نمایشگاه کتاب ببریم؟

رفتن به نمایشگاه کتاب، آن هم با بچه، آداب خودش را دارد. اگر آدابش را درست رعایت کنیم نمایشگاه رفتن به خاطره‌ای خوب برای خودمان و فرزندمان تبدیل می‌شود اما اگر سرسری بگیریمش و بی‌تدبیر و بی‌مقدمه به نمایشگاه برویم عذاب الیم می‌شود و فقط خستگی و کلافگی‌اش برایمان می‌ماند.

با چند توصیه و راهکار ساده، بازدید از نمایشگاه کتاب را برای خودمان و کودکانمان به تفریحی شیرین و خاطره‌ای ماندگار تبدیل می‌کنیم:

کالسکه ببریم

حتی اگر کودکمان به‌راحتی با پای خودش راه می‌رود هم کالسکه را از انبار بکشیم بیرون و ببریم نمایشگاه. گفتن ندارد که بچه‌ها زود خسته می‌شوند و وقتی خسته بشوند آسمان و زمین را به هم می‌دوزند تا مجبور شویم زود برگردیم. بغل‌کردن بچه‌ هم در آن شلوغی نمایشگاه، بسیار دشوار و طاقت‌فرساست. کالسکه‌سواری، هم کار ما را راحت می‌کند؛ هم برای بچه‌ها لذت‌بخش است؛ هم می‌توانیم کتاب‌های خریداری‌شده‌مان را درونش جای بدهیم؛ یعنی به نام بچه است و به کام ما!

آب و خوراکی ببریم

روزهای آخر اردیبهشت، نسبتاً گرم است و بچه‌ها زود تشنه می‌شوند؛ پس حتماً یک بطری آب همراهمان باشد. مقداری تنقلات خشک و باب طبع کودک هم همراه داشته‌باشیم که اگر گرسنه‌اش شد مجبور نشویم برای خرید خوراکی از نمایشگاه خارج شویم و کلی وقت و انرژی و پول خرج کنیم. اگر زمان بازدیدمان به ظهر و موقع ناهار می‌خورد هم بهتر است یک غذای ساده‌ی سالم همراهمان ببریم.

حواسمان به ساعت خواب و گرسنگی کودک باشد

هر والدی می‌داند که فرزندش کِی گرسنه است و کِی می‌خوابد. هر والدی هم می‌داند که گرسنگی و بدخواب‌شدن بچه چه عواقب و سختی‌هایی دارد. پس حتماً زمان بازدید از نمایشگاه کتاب را با شکم و خواب بچه هماهنگ کنیم. وقتی بیدار شده و سیرش کرده‌ایم برویم نمایشگاه تا هم سرحال باشد هم بهانه‌ی چندانی نداشته‌باشد.

نمایشگاه کتاب

لباس مناسب بپوشیم و بپوشانیم

  در نمایشگاه قرار است زیاد راه برویم پس لباس خنک و راحت بپوشیم و به فرزندمان هم لباس مناسب بپوشانیم. بهتر است بچه را با لباس مهمانی و پلوخوری و تنگ به نمایشگاه نبریم، چون زود کلافه می‌شود. البته لباس کاملاً خانگی هم با فضای فرهیخته‌طور نمایشگاه تناسب ندارد؛ یک لباس مابین این دو به طفل معصوممان بپوشانیم. بهتر است کلاه یا نقاب هم برایش برداریم که اگر محوطه‌ی بیرونی نمایشگاه، آفتابی باشد لازم می‌شود.

عصرها و آخر هفته به نمایشگاه نرویم

می‌دانم بیشترمان عصرها و آخر هفته‌ها وقتمان خالی‌تر و سرمان خلوت‌تر است اما دقیقاً همین زمان‌ها اوج شلوغی نمایشگاه کتاب است. این را هم می‌دانیم که بچه‌ها با شلوغی، میانه‌ی خوبی ندارند و زود خسته و پژمرده می‌شوند. پس اگر می‌خواهیم با کودکمان به نمایشگاه برویم بهتر است صبح‌ها و اوایل و اواسط هفته را خالی کنیم. اگر وقت داریم که بهتر است بازدیدمان را در چند روز تقسیم کنیم و هر روز یکی دو ساعت به نمایشگاه برویم که نه خودمان خسته شویم نه فرزندمان.

در مصرف وقت صرفه‌جویی کنیم

می‌دانیم که آستانه‌ی تحمل بچه‌ها خیلی پایین‌تر از ماست. پس وقتی با کودک به نمایشگاه کتاب می‌رویم ناچاریم زمان گشت و گذارمان را کوتاه‌تر کنیم و از همان زمان کوتاه‌شده هم بهره‌ی کامل ببریم. بنابراین بهتر است قبل از بازدید، کتاب‌ها و ناشرهای دلخواهمان را فهرست کنیم یا اگر کتاب خاصی برای خودمان نمی‌خواهیم شبستان را رها کنیم و فقط به قسمت کودک و نوجوان برویم.

پیشنهاد کدومو

اگر براتون سوال هست که اصلا چرا باید با این همه سختی و محدودیت بچه‌ها را نمایگاه کتاب ببرید؟ کدوم خواندن مقاله " چرا بچه‌ها را به نمایشگاه ببریم؟" را به شما توصیه می‌کند.

چرا بچه‌ها را به نمایشگاه کتاب ببریم؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!