• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی فقط چپ رو بگیر (just take your left)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

12 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1341 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 11 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی، یک بازی در ژانر معمایی و ماجراجویی است و بازیکن در نقش کارآگاه موریس وارد قلعه شده و با موشی که رقیب او به حساب می‌آید، می‌جنگد. بازی آفلاین و در وهله‌ی اول خریدنی است و بعد از آن بازیکن در بازی بدون نیاز به اینترنت، آزاد است.

ژانر : معمایی

2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده‌ی "بهترین بازی موبایل و تبلت" از فستیوال گیم کانکشن اروپا 2020 برنده‌ی " بهترین بازی کژوال " از فستیوال گیم کانکشن اروپا 2020 برنده‌ی " بهترین بازی معمایی از نگاه مردم" از سیزدهمین فستیوال وب و موبایل ایران نامزد " بهترین انیمیشن" از فستیوال گیم Aggie Awards 2020 نامزد " بهترین بازی موبایل" از فستیوال بیگ آمریکای لاتین 2021 نامزد " بهترین گیم" از ایندی فستیوال استیم 2021 نامزد " بهترین انیمیشن" از فستیوال آنفولد لوس انجلس آمریکا 2021

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه لازم است والدین بدانند: والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی، یک بازی در ژانر معمایی و ماجراجویی می‌باشد که بعد از پرداخت پول، بازیکن وارد یک فضای بازی معمایی ماجراجویی آفلاین شده و باید سمت چپ را گرفته و پیش رود تا معماها را یک به یک حل کند. فرزندتان در نقش یک کارآگاه به نام موریس است که برای یافتن الماسی آبی پا به قلعه‌ی ارواح می‌گذارد. او با ورود به این قلعه در می‌یابد، موشی خاکستری رنگ برای یافتن همان الماس به قلعه وارد شده است و حال موریس باید با این موش خاکستری بجنگد، از طرفی نیز خود قلعه هم خطراتی برای وی در بر دارد. بازی به شکل کلیک و اشاره به چپ و راست است. در وهله‌ی اول نیز، دسترسی به فایل‌ها و موزیک‌ها را از فرزندتان طلب می‌کند. بازی بسیار فانتری است و خشونت آن هم در حد فانتزی، پرتاب شدن، درگیر شدن با موش و زد و خورد فانتی و بامزه است اما باز هم نوعی خشونت است که در بازی در جریان دارد. اضطراب و ترس از قلعه‌ی مخوف ارواح نیز که گرچه فانتزی است اما ممکن است برای فرزند کم سن و سالتان، کمی رعب آور باشد. بعضی از کلماتی که موش خاکستری نیز به کار می‌برد دارای مقادیری تحقیر و تند زبانی است.

خلاصه‌ی آن: بازی به شکل کلیک و اشاره به چپ و راست است. در وهله‌ی اول نیز، دسترسی به فایل‌ها و موزیک‌ها را از فرزندتان طلب می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین عزیز کدومویی؛

شما می‌توانید راجع به کارآگاه بودن و حرفه‌ی کاراگاهی در ایران و خارج از ایران با فرزند خود صحبت کنید.

در صورت علاقه‌ی فرزندتان به حرفه‌ی کاراگاهی می‌توانید فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی را راجع به این موضوع، جستجو کرده و با هم تماشا بنشینید.

از او بپرسید به نظر او، بازی ای که در وهله اول پرداخت درون برنامه ای دارد و بعد بازیکن را رها می‌کند بهتر است یا بازی ای که رایگان است و حین کار از بازیکن طلب پرداخت یا مشاهده‌ی تبلیغ می‌کند؟ چرا؟

راجع به حریم خصوصی و دسترسی دادن و ندادن و نقض حریم‌های خصوصی در اپلیکیشن‌ها با فرزند خود صحبت کنید تا با آگاهی بیشتری، دسترسی یا عدم دسترسی بدهد.

می‌توانید راجع به بازی‌های آفلاین بیشتر تحقیق کرده و بازی‌هایی که آفلاین با گزینه چندنفره بازی کردن هستند را برای بازی فرزندتان انتخاب کنید و خود نیز همراهی‌اش کنید. بازی های آفلاین و آنلاین با هم تفاوت‌های قابل توجهی دارند.

نکات مهم دیگری نیز برای سلامت بازی کردن وجود دارند که پیشنهاد می‌کنیم برای سلامت بیشتر فرزندتان در هنگام بازی آن را مطالعه کنید.

بازی های دسته جمعی غیردیجیتالی نیز وجود دارند که در صورت عدم علاقه به این بازی‌ها، می‌توانید آن‌ها را جایگزین کنید.

اگر ارسال نوتیفیکشن بازی هم شما و فرزندتان را آزار می‌دهد و از نظر شما ارسال پیام از طرف بازی، می‌تواند او را بیشتر مشغول به خود کند می‌توانید نوتیفیکشن بازی را خاموش کنید.

خلاصه‌ی آن: شما می‌توانید راجع به هنر اوریگامی و درست کردن یک پرنده شبیه آن چه در بازی است، با فرزند خود صحبت کرده و در صورت علاقه با سرچ کردن، ویدئوهای آموزشی آن‌ها را یافته و با هم از خلق یک هنر جدید لذت ببرید.

ماجرای بازی

این بازی، یک بازی در ژانر معمایی و ماجراجویی می‌باشد که بعد از پرداخت پول، بازیکن وارد یک فضای بازی معمایی ماجراجویی آفلاین شده و باید سمت چپ را گرفته و پیش رود تا معماها را یک به یک حل کند. بازیکن در نقش یک کارآگاه به نام موریس است که برای یافتن الماسی آبی پا به قلعه‌ی ارواح می‌گذارد. او با ورود به این قلعه در می‌یابد، موشی خاکستری رنگ برای یافتن همان الماس به قلعه وارد شده است و حال موریس باید با این موش خاکستری بجنگد، از طرفی نیز خود قلعه هم خطراتی برای وی در بر دارد. بازی به شکل کلیک و اشاره به چپ و راست است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android

نام ناشر: مهرداد رضایی ۱۵۵

نام توسعه دهنده: مهرداد رضایی ۱۵۵

تاریخ آخرین به روزرسانی:  1399/03/25

نیاز به اینترنت: ندارد و کاملاً آفلاین است.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی:  ندارد.

نشان‌ها: سلامت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فقط چپ رو بگیر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!