• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی سیزدهمین جمعه: پازل کشنده (Friday the 13th: Killer Puzzle)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1058 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 این بازی، یک بازی در ژانر معمایی و فکری است که در آن بازیکن در ماجرایی ترسناک قرار می‌گیرد که خواه و ناخواه درگیر خشونت‌های عیان و کشتار می‌شود، گرچه می‌تواند صدا و خون ریزی را قطع کند اما این چیزی از وجهه خشونت بازی کم نمی‌کند.

ژانر : معمایی

2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

از سازندگان بازی پازل ترسناک تحسین شده است و برنده جایزه: Slayaway Camp! شده اند.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 والدین عزیز و گرامی کدومو؛ این بازی، این بازی، یک بازی در ژانر معمایی و فکری است که در آن فرزندتان وارد یک محیط خشن و خون آلود شده و باید با فکر، معماها و مراحل داستان را کنار هم بچیند و آدمک‌های موجود در بازی را به صورت ناگهانی بکشد. مادری در داستان بازی وجود دارد که پیغام‌ها و دستور کشتارها را به پسرش می‌دهد و پسرش به آن‌ها عمل می‌کند. خشونت عیان و آشکاری همراه با خون ریزی در بازی وجود دارد و نشان دادن سلاح‌های سرد نیز در بازی عیان است. گرچه شما می‌تواند خونریزی را غیرفعال کنید اما این چیزی از خشونت عیان و واضح داخل بازی کم نمی‌کند. همچنین؛ ترسی که به فرزندتان از لحاظ صدای ترسناک داخل بازی و فرار از دست جیسون و لحظه کشته شدن، دست می‌دهد، می‌تواند اذیت کننده باشد. فرمان‌های خشونت و کشتار از سمت مادر جیسون و به صورت تشویق صورت می‌گیرد که خود می‌تواند یک ناهنجاری اجتماعی به حساب آید. تبلیغات و خرید درون برنامه ای در بازی وجود دارد و حل معماها با این دو آسان‌تر می‌شود. برای حذف تبلیغات نیاز به پرداخت می‌باشد.

خلاصه‌ی آن: گرچه شما می‌تواند خونریزی را غیرفعال کنید اما این چیزی از خشونت عیان و واضح داخل بازی کم نمی‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین عزیز کدومویی؛

شما می‌توانید راجع به خشونت، کشتار، کشتن و نشان دادن سلاح سرد در بازی با نوجوانتان صحبت کنید.

 شما می‌توانید راجع به فرمان‌های نابه هنجار یک والد و گوش به فرمانی عجیب فرزندش با نوجوانتان صحبت کنید و نظر او را بخواهید.

شما می‌توانید راجع به احساس فرزندتان در بازی و میزان ترسش با او صحبت کنید و حتی الامکان بازی دیگری را جایگزین کنید.

می‌توانید راجع به بازی‌های آفلاین بیشتر تحقیق کرده و بازی‌هایی که آفلاین با گزینه چندنفره بازی کردن هستند را برای بازی فرزندتان انتخاب کنید و خود نیز همراهی‌اش کنید. بازی های آفلاین و آنلاین با هم تفاوت‌های قابل توجهی دارند.

نکات مهم دیگری نیز برای سلامت بازی کردن وجود دارند که پیشنهاد می‌کنیم برای سلامت بیشتر فرزندتان در هنگام بازی آن را مطالعه کنید.

بازی های دسته جمعی غیردیجیتالی نیز وجود دارند که در صورت عدم علاقه به این بازی‌ها، می‌توانید آن‌ها را جایگزین کنید.

اگر ارسال نوتیفیکشن بازی هم شما و فرزندتان را آزار می‌دهد و از نظر شما ارسال پیام از طرف بازی، می‌تواند او را بیشتر مشغول به خود کند می‌توانید نوتیفیکشن بازی را خاموش کنید.

خلاصه‌ی آن: شما می‌توانید راجع به خشونت، کشتار، کشتن و نشان دادن سلاح سرد در بازی با نوجوانتان صحبت کنید.

 شما می‌توانید راجع به فرمان‌های نابه هنجار یک والد و گوش به فرمانی عجب فرزندش با نوجوانتان صحبت کنید و نظر او را بخواهید.

ماجرای بازی

این بازی، یک بازی در ژانر معمایی و فکری است که در آن بازیکن وارد یک محیط خشن و خون آلود شده و باید با فکر معماها و مراحل داستان را کنار هم بچیند و آدمک‌های موجود در بازی را به صورت ناگهانی بکشد. مادری در داستان بازی وجود دارد که پیغام‌ها و دستور کشتارها را به پسرش می‌دهد و پسرش به آن‌ها عمل می‌کند. با اتصال به اینترنت، امکان مشاهده‌ی تبلیغ، خرید و پشتیبانی آنلاین وجود دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android - ios

نام ناشر: Blue Wizard Digital Inc

نام توسعه دهنده: Blue Wizard Digital Inc

تاریخ انتشار:  2018/01/20

تاریخ آخرین به روزرسانی:  2022/07/25

نیاز به اینترنت: ندارد اما با اتصال به اینترنت، امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، پشتیبانی آنلاین، تبلیغ.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی:  ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سیزدهمین جمعه: پازل کشنده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!