• امروز : 9 فروردین 1403
logo

گزارش جلسه متن‌خوانی ارزیابی انیمیشن لوپتو

آخرین مطالب

مطالب ویژه

گزارش جلسه متن‌خوانی ارزیابی انیمیشن لوپتو

دوشنبه 28 آذر یکی دیگر از جلسات متن‌خوانی ارزیابی‌های کدومو با هدف بازخوانی متن ارزیابی انیمیشن لوپتو برگزار شد. کدومو علاوه براینکه محصولات رسانه‌ای را ارزیابی می‌کند، جلسات متعددی را با حضور کارشناسان به بازخوانی ارزیابیِ ارزیابان کدومو اختصاص می‌دهد. این جلسه‌ها معمولا با حضور یک کارشناس، ارزیابِ محصول مورد نظر و گروهی از تحلیل‌گران کدومو برگزار می‌شود.

متن‌خوانی انیمیشن لوپتو

این جلسه با هدف بازخوانی ارزیابی انیمیشن لوپتو و با حضور تهیه کننده انیمیشن فیلشاه، آقای حامد جعفری، و گروهی از ارزیابان بخش فیلم و انیمیشن کدومو برگزار شد. آقای حامد جعفری بعد از بازخوانی کلی ارزیابی این محصول و گفت‌وگو با کارشناسان این بخش در کدومو، نکات موثر و قابل‌توجهی درمورد محتوای کلی اثر، نحوه بازنمایی آن و همچنین نکاتی مربوط به ارزیابی لوپتو را ارائه دادند.

نظر کارشناسی آقای حامد جعفری درباره لوپتو

 نظر ایشان درباره انیمیشن لوپتو کمی متفاوت‌تر از نظر ارزیاب این اثر بیان شد. ایشان معتقدند لوپتو به گونه‌ای دنیای بیماران روانی را به سخره گرفته است و این مسئله سیر کلی داستان را شامل می‌شود. ایشان ضمن تایید نکات مثبت و سازنده لوپتو، نسبت به بازنمایی منفی که از بیماران روانی در این اثر روایت شده بود انتقاد داشتند.

آقای جعفری معتقدند رفتارهای تیمسار و سایر بیماران روانی در این اثر در یک فضای تمسخرآمیز بازنمایی شده است که با حذف ارتباط کامل آن‌ها با فرشتگان ماورایی که به‌نحوی نماد توجه و حضور خداوند در لحظات زندگی هستند، بر شدت بی‌اهمیت جلوه دادن این افراد تاکید هم شده است؛ فرشتگان در این اثر تنها با افراد سالمی که از اختلالات روانی به‌دورند ارتباط برقرار می‌کند و حتی برای پسر آقای کمالی قابل رویت است. این فرشته سعی می‌کند در تمام شرایط چالش‌برانگیز در کنار علی باشد، او را راهنمایی کند و مانع بروز هر رفتار اشتباه و ناشایستی از جانب او شود. اما نه‌تنها ارتباط مستقیمی بین بیماران و فرشته برقرار نمی‌شود بلکه هیچ سکانسی از کمک پنهانی فرشتگان نیز به نمایش درنمی‌آید. این نوع از بازنمایی تصویر نامطلوبی از بیماران روانی برای کودکان می‌سازد و آن‌ها را مجاز به تمسخر و احمق پنداشتن آن‌ها سوق می‌دهد.

آقای جعفری معتقدند خواهر آقای کمالی در جایگاه پزشک موظف به اجرای فرایند پزشکی است و نحوه بازنمایی از این شخصیت امری اشتباه است این اثر برخلاف واقع او را شخصیت منفی و بی‌اخلاق بازنمایی می‌کند درصورتی که نه تنها شخصیت منفی و ناکارآمدی نیست بلکه باتوجه به سوگند پزشکی منطقی‌ترین رفتار را نسبت به بیماران دارد.

لذا ایشان نظر متفاوتی در نسبت با کدومو به شاخص‌های ترس و ناهنجاری در این اثر دارند و نتیجتاً این محصول را سالم و مناسب برای کودکان نمی‌دانند.

گالری تصاویر

متن خوانی ارزیابی انیمیشن لوپتو             حامد جعفری تهیه کننده فیلشاه             متن خوانی ارزیابی انیمیشن لوپتو

رهایی والدین از استرس آموزش مجازی

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!