• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

جشنواره خدمات دیجیتال دوست دار خانواده

آخرین مطالب

مطالب ویژه

جشنواره خدمات دیجیتال دوست دار خانواده

معرفی جشنواره خدمات دیجیتال دوست‌دار خانواده

جشنواره خدمات دیجیتال دوست‌دار خانواده، محملی برای ترویج و بازنمایی امکانات محافظت از خانواده در خدمات دیجیتالی پرکاربردی است که خانواده‌های ایرانی روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. این جشنواره در نظر دارد خانواده‌ها را با امکاناتی که فناوری می‌تواند برای بهتر شدن تعامل فرزندانشان با دنیای دیجیتال در اختیار آن‌ها قرار دهد آشنا کند و پس از آن بر اساس این اطلاعات، ایمن‌ترین خدمات این حوزه را معرفی نماید. علاوه بر این، جشنواره خدمات دیجیتال دوست‌دار خانواده، فرصتی برای تعامل صریح یا ضمنی فناوران، توسعه‌دهندگان و صنعت‌گران این حوزه با خانواده‌ها جهت ارزیابی نیازمندی‌ها و حرکت به سمت خودتنظیمی بجای تنظیم مقررات سخت در بین بازیگران زیست بوم کودک و نوجوان است.

برگزاری در هفته اینترنت ایمن‌تر

جشنواره در هفته جهانی اینترنت ایمن‌تر برگزار می‌شود. هفته اینترنت ایمن‌تر از سال 2005 از طرف اتحادیه اروپا تعیین شده و هر سال در ماه فوریه برگزار می‌گردد تا آگاهی در مورد اینترنت ایمن‌تر و بهتر را برای همه، مخصوصا برای کودکان و نوجوانان افزایش دهد. به عنوان بخشی از این برنامه سالانه، افراد فراوانی -از جمله کودکان و نوجوانان، والدین، معلمان و مربیان، سیاست‌گذاران و فعالان صنعت- به شعار «با هم برای اینترنت بهتر» می‌پیوندند. تاکنون در حدود 180 کشور در سراسر جهان در این اتحاد حضور پیدا کرده‌اند و عقیده دارند که تبدیل اینترنت به مکانی بهتر برای کودکان و نوجوانان، یک مسئولیت مشترک برای صنعت، سیاست‌گذاران و همه مردم است.

شاخص‌های ارزیابی جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده 1402

جشنواره امسال در یک دسته بندی اولیه، شش شاخص کلی را برای بازنمایی شش دسته از فناوری‌های پایه حفاظت از کودک و نوجوان مبنا قرار داده است که عبارتند از:

1.داشتن امکانات استفاده از خدمات نظارت والدینی داخلی

2.تناسب محتوا/خدمت و سن مخاطب

3.پیش فرض خاموش بودن ویژگی‌های ناقض حریم خصوصی (مانند موقعیت مکانی)

4.حفاظت از داده‌های کودک و نوجوان

5.پرداخت کنترل شده برای کودک و نوجوان

6.سازوکار عدم نمایش تبلیغات نامناسب کودک و نوجوان

رقابت در جشنواره

در راستای دستیابی به اهداف ذکرشده، جشنواره رقابتی را برای سکوهای پرکاربرد در دو بخش برگزار می‌نماید. بخش نخست بر اساس نظر کمیته تخصصی داوری و بخش دوم بر مبنای رأی‌گیری گسترده مردمی است. این رقابت مشخص می‌کند که تعامل سالم کودکان و نوجوانان با دنیای دیجیتال، برای کدام یک از خدمات پرکاربرد داخلی مهم‌تر بوده و کدام یک از این خدمات با ابتکار و خلاقیت، امکانات بیشتری برای کودک یا نوجوان پیاده‌سازی کرده‌اند. سکوهای برگزیده می‌توانند علاوه بر اعتبار اجتماعی، از تسهیلات حمایتی قابل ملاحظه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره‌مند شوند.

حضور کسب و کارها در جشنواره

در جشنواره 1402 به صورت پیش‌فرض، برخی خدمات پرکاربرد دیجیتال ارزیابی خواهندشد. سایر محصولات و خدمات علاقمند به شرکت در این رقابت سالیانه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88117285 تماس حاصل فرمایند و یا به سایت www.ffdigitalservices.ir مراجعه نمایند. این جشنواره از ۱۷ بهمن ماه که روز جهانی اینترنت ایمن‌تر هست، با همکاری ۱۸ نهاد دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

بخش جایزه طلایی والدین جشنواره، سعی دارد تا شما والدین را با امکانات فناوری برای بهتر شدن تعامل فرزندانتان با دنیای دیجیتال آشنا کند و پس از آن بر اساس این اطلاعات، ایمن‌ترین خدمات این حوزه را معرفی کند. البته متخصصین این حوزه هم رأی خودشان را به شما خانواده‌های محترم اعلام خواهندکرد، اما نظر شما هم برای جشنواره مهم است! پس لطفاً وارد سامانه رأی‌گیری شوید و محصولاتی که نمایش داده می‌شود را ارزیابی کنید.

نتیجه نهایی داوری، روز ۲۳ بهمن ماه امسال هم‌زمان با هفته جهانی اینترنت ایمن‌تر و در اختتامیه جشنواره دوست‌دار خانواده اعلام خواهد شد.

رویداد بازی‌های الکترونیکی شهرداری در سال 1401

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!