• امروز : 29 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم تند و آتشین (Flamin' Hot)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 روز پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1159 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +

تند و آتشین محصول 2023 آمریکا روایتی واقعی از داستان خلق یک طعم جدید است. این فیلم با زبان طنز و سرگرم‌کننده، نشان می‌دهد که چطور یک فرد بی‌سواد و از طبقه فرودست جامعه، توانست با انگیزه، خودباوری و خلاقیت به یکی از افراد ثروتمند و مشهور آمریکا و به ویژه مکزیک تبدیل شود. زندگی ریچارد مونتانیز برای مخاطبان بسیای می‌تواند منبع الهام و الگو قرار بگیرد.

ژانر : درام کمدی

سال 2023 99 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟ فیلم پیام‌های مثبت بسیاری دارد و میزان معیارهایی مانند خشونت و ترس و یا ناهنجاری اجتماعی در آن بسیار پایین است در نتیجه تماشای آن به افراد بالای 12 سال توصیه می‌شود. نقش ما چیست؟ داستان این فیلم می‌تواند برای بسیاری از نوجوانان منبع انگیزه و الهام باشد. نسخه پالایش‌شده آن را در کنار یکدیگر تماشا کنید و از آن‌ها سوال کنید: به نظر تو علت موفقیت ریچارد چه بود؟ بیشترین عامل موفقیت او عوامل فردی بود یا به نگاه کارآفرینی چون انریکو مربوط بود؟ خودباوری و انگیزه و تلاش او تا چه حد تاثیرگذار بود؟ به نظر تو صنایع غذایی هنوز هم می‌تواند محلی برای نوآوری و کارآفرینی باشند؟ آیا در این باره اطلاعاتی داری؟ دوست داری درباره تاثیر تبلیغات بر فروش محصول بیشتر بدانی؟ (در این باره می‌توانید در کنار او تحقیق کنید و یا منبع مطالعاتی به او پیشنهاد دهید.) چرا ریچارد فکر می‌کرد باید مطالعه بیشتری داشته باشد؟ تحصیلات تا چه اندازه در موفقیت افراد موثر است؟ در مورد علم بازاریابی اطلاعاتی داری؟ (در مورد علاقه او به این رشته نیز می‌توانید سوال کنید و با هم در مورد آن مطالعه و تحقیق کنید.) آیا فقر و تنگدستی می‌تواند بهانه خوبی برای بزهکاری و خلاف باشد؟!

داستان اثر

شخصیت‌ها:

ریچارد مونتانیز: مرد اهل مکزیک که عاشق خانواده و همسرش است. ریچارد مخترع کرانچی تند و آتشین مخصوص مکزیکی است. جودی: همسر ریچارد که زنی همراه و همدل است و نقش مهمی در موفقیت همسرش دارد. کلارنس: مهندس کارخانه فریتو لِی که یک سیاهپوست است. او بسیار متواضع و مهربان است. راجر انریکو: مدیرعامل و سهامدار بزرگ فریتولِی که به دنبال یک تغییر برای فروش محصولاتشان بود. او برای این تغییر به ریچارد اعتماد کرد. تونی: از دوستان ریچارد که در ابتدا خلافکار بود اما از این کار خسته شده و به کارگری در کارخانه مشغول بود.

داستان اثر:

ریچارد کودکی خود را در کنار پدر و مادرش که در مزارع مردم کار می‌کنند در حالی که 9 خواهر و برادر هستند می‌گذارند. او از کودکی با جودی دوست است و در سن پایین با او ازدواج می‌کند. ریچارد و جودی زندگی خوبی دارند اما درآمد و شغل مناسبی ندارند. به ویژه اینکه ریچارد مانند بیشتر مکزیکی‌ها در گروه‌های تبهکاری و دزدی و قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کند! تا اینکه جودی باردار می‌شود و از او می‌خواهد که روند زندگی‌شان را تغییر دهد. ریچارد مستاصل است و حاضر است هر کاری برای تامین معاش خانواده انجام دهد اما نه سواد دارد و نه کار بلد است. بالاخره او یک فرم برای کارخانه تولید چیپس و کرانچی فریتولِی پر می‌کند و به عنوان نظافتچی استخدام می‌شود. او و جودی مسرور از این اتفاق هستند اما ریچارد هنوز کاملا راضی نیست و دلش می‌خواهد ترقی کند! او مدام با کنجکاوی از کلارنس سوال می‌پرسد و کلارنس نیز با صبوری پاسخش را می‌دهد. تا اینکه در زمان دولت ریگان، اوضاع اقتصادی آمریکا به هم می‌ریزد و کارخانه رو به ورشکستگی می‌گذارد. تعداد زیادی از کارکنان اخراج می‌شوند. ریچارد به دنبال یک راه حل است تا اینکه در ذهنش جرقه تولید کرانچی با طعم تند مخصوص مکزیکی، زده می‌شود. او با سماجت، ایده‌اش را با راجر انریکو در میان می‌گذارد و راجر استقبال می‌کند. بالاخره این طعم جدید به بازار می‌آید و پس از 6 ماه فروش موفق، ریچارد از طرف انریکو به سمت مدیر بازاریابی میان فرهنگی منصوب می‌شود. موفقیت‌های ریچارد به همین جا ختم نمی‌شود و او برندهای دیگری را نیز رهبری می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Eva Longoria نویسنده: Linda Yvette Chávez Lewis Colick تهیه‌کننده: DeVon Franklin بازیگران: Jesse Garcia Annie Gonzalez Dennis Haysbert Tony Shalhoub Hunter Jones کشور سازنده: آمریکا شرکت سازنده:   Searchlight Pictures Franklin Entertainment مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تند و آتشین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!