• امروز : 6 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی بازی کالاف دیوتی: وارزون (منطقه جنگی) (Call of duty: Warzone)

author-img

توسط : محسن رزاقی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

3927 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
وارزون یک بازی تیراندازی با  کیفیت در سبک بتل رویال است. بازیکن در این بازی همواره خود را در خطر می‌بیند و به همین خاطر دلهره و فشار عصبی زیادی را تحمل می‌کند. همچنین روند بازی‌های بتل رویال مبتنی بر حذف دشمن و غارت امکانات اوست که عمل بی‌رحمانه‌ای‌ست.  مخصوصا که در پس نبرد، معنای خاصی وجود ندارد.

ژانر : اکشن

58 مناسب خانواده -38 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

از نام‌آشناترین بازی‌های سبک بتل رویال است و موفق شده است بیشتر از 100 میلیون بازیکن فعال داشته باشد. وارزون هر چند به طور مستقل جایزه خاصی دریافت نکرده است اما زیر مجموعه مدرن وارفیر 2019 است که یکی از پرافتخار ترین بازی‌های تیراندازی‌ست.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین باید بدانند که وارزون یک بازی تیراندازی ، معروف و با کیفیت است که طرفداران زیادی دارد و احتمال اینکه فرزند شما توسط دوستانش دعوت به این بازی شود زیاد است.  این بازی ظاهری واقع‌گرایانه دارد که اثرهایی که بر بازیکن می‌گذارد را شدید می‌کند و به همین دلیل تجربه این بازی را به افراد زیر هجده سال توصیه نمی‌کنیم.

در این بازی به عنوان یک بازی بتل رویال، بازیکن مدام در معرض خطر است و از هر کجا ممکن است که هدف قرار گیرد. به همین خاطر فشار عصبی زیادی را تحمل می‌کند. والدین باید مراقب باشند که احتمالا در اثر این فشار عصبی، پرخاش یا بددهنی کند که والدین باید برای مواجه با آن آمادگی داشته باشند. از جمله راه‌هایی که آرام کننده است فعالیت بدنی بعد از بازی‌ست. این مدل فعالیت انرژی‌های مازاد تولید شده در بدن را نیز می‌سوزاند و از این طریق به سلامتی بدن کمک می‌کند.

طولانی بازی کردن این بازی نیز اثرات آن را تشدید می‌کند.؛ پس بهتر است با نوجوان و جوان خود در مورد میزان زمان بازی کردن او، با هم قرارهایی بگذارید.  هم‌بازی یکی از عناصر مهم در بازی‌های آنلاین است. بهتر است  با هم‌بازی‌های آشنا بازی کند تا بتوانند با انها هماهنگی داشته باشد تا اثر روحیه تیمی افزایش پیدا کند و البته زمان‌بندی بازی بهتر شود.

مورد بعدی، آیتم‌های جذاب فروشی بازی هستند که هرچند معمولا روی روند بازی اثری ندارند اما جذاب هستند و به دو صورت عرضه می‌شوند. هم به صورت تکی که بازیکن می‌تواند از فروشگاه بازی تهیه کند و محدودیت زمانی ندارد و هم در قالب بتل‌پس که آیتم‌های ویژه‌ای دارد که ممکن است هیچوقت به بازی برنگردند. برای همین بازیکنان تحریک می‌شوند دست به جیب شوند.

خلاصه‌ی آن:

بازی فشار عصبی زیادی به بازیکن منتقل می‌کند و والدین باید برای آرام کردن فرزند خود آمادگی داشته باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

جذابیت خرج کردن پول واقعی برای آیتم‌های مجازی که ظاهر شخصیت شما را تغییر می‌دهند اما مزیتی در بازی ایجاد نمی‌کنند چیست؟

به نظر فرزندمان چه چیزی ارزش پرداخت پول را دارد؟

آیا وارد شدن در نبردی که دلیل خاصی ندارد و غارت دیگران برای پیشرفت خود، کار درستی است؟

آیا همانطور که بخش‌های داستانی بازی تعریف می‌کند، همیشه حق با آمریکایی‌هاست؟

آیا ادلر درست می‌گوید که باید برای تمیز نگاه داشتن دنیا، گروهی خاص اجازه داشته باشند، هر کاری که مایل‌اند انجام دهند؟

خلاصه‌ی آن:

آیا وارد شدن در نبردی که دلیل خاصی ندارد و غارت دیگران برای پیشرفت خود، کار درستی است؟

ماجرای بازی

وارزون داستان خاصی ندارد و صرفا  در هر سال که شامل شش فصل است، یک زمینه داستانی وجود دارد تا  به بهانه‌ی آن، آیتم‌های قابل فروش و بتل‌پس جدید به بازی اضافه شود تا بازیکنان محتوای قابل خرید داشته باشند. در آخرین به روزرسانی وارزون، بعد از تخریب وندرساک، تیم ادلر متوجه مخفی‌گاه زیرزمینی می‌شوند و در آنجا با یک ژنرال پیر رو به رو می‌شوند. او به آنها می‌گوید که بعد از شکست نازی‌ها، آن‌ها به پناهگاه‌های زیرزمینی در تمام جهان رفتند که او به صورت اتفاقی اولین بار یکی از آن پناهگاه‌ها را در یک جزیره استوایی دیده است.

این آغاز زمینه داستانی وارزون است. حالا بازیکنان می‌توانند بعد از فضای جنگ سرد، در فضای جنگ جهانی دوم بازی را تجربه کنند. بعد از این، حدودا هر دو ماه که یک فصل نامیده می‌شود، محتوایی به این بازی اضافه می‌شود و به بهانه این محتوا ، آیتم‌های مفصلی به بازی اضافه می‌شوند تا بازیکن آن‌ها را خریداری کند اما روند بازی تغییری نمی‌کند.

بازی دارای دو حالت اصلی‌ست. یکی بتل رویال است و دیگری پلاندر. در حالت بتل رویال، مثل سایر بازی‌های این سبک، تعداد زیادی بازیکن وارد یک زمین می‌شوند و آخرین فرد یا گروهی که زنده بماند، برنده آن نوبت بازی‌ست. در این نبرد، بازیکنان ابزارهای جنگی را یا به طور تصادفی پیدا می‌کنند تا از سایر بازیکنان غارت می‌کنند. البته در این بازی، راه سومی هم هست. بازیکنان به واسطه پولی که در اثر کشتن یا پیدا کردن، کسب کرده‌اند می‌توانند تجهیزات پشتیبانی تهیه کنند.

در حالت پلاندر که به بلاد مانی هم بین بازیکنان معروف است؛ تیمی برنده است که بتواند بیشترین پول را جمع کرده و تا آخر بازی ذخیره کند. این حالت خشونت کمتری دارد و بازیکنان می‌توانند حتی بدون کشتن یک نفر، تیم برنده بازی باشند اما بالاخره سایر بازیکنان، برای شکار پول شما، می‌آیند!

علاوه بر این‌ها، بازی دارای رویدادهای زمان‌دار نیز هست که تغییراتی در زمین بازی ایجاد می‌کند و مبارزه را از یک نواختی خارج می‌کند. معمولا این رویدادها، یا مناسبتی هستند یا بستگی به زمینه داستانی آن فصل از بازی دارند. به همین خاطر محتوای پویایی دارند که معمولا قابل پیش‌بینی نیست!

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها):

Microsoft Windows

PlayStation 4

Xbox One

PlayStation 5

Xbox Series X/S

نام ناشر: Activision

نام توسعه دهنده: Infinity Ward و Raven Software

تاریخ آخرین به روزرسانی: 8 دسامبر 2021 (آذر 1400)

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است

امکانات آنلاین: چند نفره بازی کردن، تماشای بازی دیگران، پرداخت درون برنامه‌ای، گفت و گوی صوتی و متنی، ایجاد دوستی، ایجاد گروه (کلن)،  جدول رتبه‌بندی، ذخیره‌سازی، رویداد،

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علیرضا شجاعی

۱۸ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 18 +

از اونجایی که توی این بازی چیتر یا به اصطلاح آدمهای متقلب زیاده. استرس زیادی به بازیکن میده. کامیونیتی یا جامعه طرفدارای این بازی خیلی افراد سمی این. یعنی توی میکروفن بدترین فحش‌ها رو به طرف میدن. عمده بازیکنا هم کینه‌این، مثلا اگه بزنیشون برمیگردن حالت رو بگیرن‌. مصرف گرایی خیلی زیادی داره یعنی آدم هرچی بیشتر بازی میکنه. دلش میخواد بیشتر پول خرجش کنه.

بزرگسال

توسط : محمدحسین محقق

۵ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 18 +

تو بازی‌های بتل رویال قانون، قانون جنگله، بازیکن باید بکشه تا کشته نشه، باید غارت کنه تا زنده بمونه و به نظرم این اتفاق روی رفتار بازیکن در جامعه اثر میزاره. سرعت زیاد بازی و اتفاقاتی که خیلی سریع تو بازی میوفته به بچه ها خیلی استرس وارد میکنه و خیلی هم پرخاشگرشون میکنه جوری که کوچک ترین اتفاق سریع باعث داد و فریاد و پرخاش میشه.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کالاف دیوتی: وارزون (منطقه جنگی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!