• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی

author-img

توسط : محسن رزاقی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2149 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

نبرد آمرلی یک بازی اکشن، مملو از تیراندازی و پرحادثه است. بازیکنان در قالب دونفر از نیروهای مقاومت،  تلاش می‌کنند تا  محاصره‌ی تروریست‌های تکفیری را بشکنند. این بازی به‌خاطر ویژگی‌های داستان، بعضی از نماهای به تصویرکشیده‌شده و  روند بازی که صرفا تیراندازی‌ست؛  رده سنی ۱۸+ را گرفته است. به‌غیر از  آسیب خشونت، بازی دارای روایت ارزشمند مقاومت در برابر تروریست‌هاست. نیروهای مقاومت تاکید زیادی روی آسیبب‌نرسیدن به مردم عادی دارند.

ژانر : اکشن

سال 1400 5ساعت جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 15 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

نبرد آمرلی یک بازی تیراندازی پرهیجان و حادثه است که روند تندی دارد. این بازی ایرانی، کیفیت قابل قبولی دارد ولی فعلا تنها بخش داستانی بازی منتشر شده است و طبق اخبار، با به روزرسانی‌های بعدی، قرار است تا بخش چند نفره و آنلاین هم به بازی اضافه شود.

والدین باید بدانند که تبلیغات بازی با آنچه واقعا در بازی اتفاق می‌افتد متفاوت است و ممکن است روی کیفیت خاصي یا حضور فردی خاص تاکید شود در حالیکه چنین نیست. همچنین برای اجرای بازی نیاز به یک سیستم نسبتا قوی دارید و بازی روی سیستم‌های ضعیف‌تر یا اجرا نمی‌شود يا به سختي اجرا مي‌شود.

هیجان بازی بالاست و به همین خاطر باید در مورد مدت زمان بازی حساس بود و بعد از بازی، زمانی را برای برگشتن آرامش و انجام نرمش اختصاص دارد. بهتر است بازیکن بلافاصله بعد از انجام بازی، سراغ فعالیت‌هایی که نیاز به آرامش دارند، مثل خوابیدن یا مطالعه نرود.

در بازی لحظات دردناکی وجود دارد. مثل کشته شدن خانواده بصیر، تیرباران شدن خالد، کشته شدن ابونعیم و مانند این‌ها وجود دارد که اکثرا خارج از روند اصلی بازی هستند. به واسطه نماهای هنری اثرگذاری این لحظات بیشتر هم شده است و به همین خاطر کدومو، نسبت به اسرا، رده‌بندی سنی بالاتری ارائه کرده است.

والدین عزیز باید بدانند که دیدن این تصاویر برای بازیکنان کم‌سن، مخصوصا اگر تجربه بازی تیراندازی نداشته‌اند، ممکن است پیامدهایی داشته باشد که والدین برای آن‌ها باید آمادگی داشته باشند. پیامدهایی مانند احساس غم شدید، واکنش‌های تکانشی و یهویی یا حساسیت‌هایی خاص مثل حساس شدن به ریش بلند یا لباس سیاه یا لهجه عربی پیدا کند.

خلاصه‌ی آن:

نسبت به هیجان و محتوای داستانی بازی باید حساس بود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد تفاوت خشونت مثبت (دفاع از خود، حماسه و ....) با خشونت منفی (زورگویی، جنگ و ...) با فرندمان صحبت کنیم.

به نظر فرزندمان جنگ در میدان واقعی هم همین شکلی‌ست؟ می‌شود به راحتی کشت و رفت جلو؟

نظرش در مورد جایگاه کسانی که از با داعش جنگیدند چیست؟

بعد از انجام این بازی، احساسش نسبت به مدافعین و تروریست‌های تکفیری چه تغییری کرد؟

به نظر فرزندمان راز پیروزی مدافعین چه بوده است؟

در مورد میزان بازی کردن و محدودیت زمان با او قرارهایی تنظیم کنیم.

خلاصه‌ی آن:

در مورد تفاوت خشونت مثبت (دفاع از خود، حماسه و ....) با خشونت منفی (زورگویی، جنگ و ...) با فرزندمان صحبت کنیم.

ماجرای بازی

همانطور که از اسم بازی پیداست، نبرد آمرلی روایت آزادسازی آمرلی از دست تروریست‌های تکفیری و داعش است. این مبارزه از طریق دو نفر به نام‌های بصیر و رامین روایت می‌شود. بصیر یکی از رزمندگان قدیمی گروه عصائب اهل‌الحق است که در ابتدای بازی، همسر و فرزندانش را در حمله داعش به آمرلی از دست می‌دهد. او و همیارانش تلاش می‌کنند، از داخل آمرلی، مقدمات شکست حصر را فراهم کنند. نفر بعدی، رامین یک پاسدار سپاه قدس است. او و همرزمانش از بیرون آمرلی، داعش را برای شکست حصر آمرلی تحت فشار قرار می‌دهند.

بازی دارای خرده روایت‌‎هایی هم هست. از جمله خاطرات بصیر در مورد دوستش خالد که در میان بازی به او می‌رسد ولی در نهایت او شهید می‌شود.

روند اصلی بازی کشتن دشمنان است. هدف این کشتن ممکن است متفاوت باشد؛ گاهی برای پاکسازی یک روستا از داعش، گاهی برای ممانعت ورود تروریست‌ها از ورود به شهر یا برای آزادسازی یک گروگان. به هر حال این نبرد، یک تلاش ارزشمند برای دفاع از مردم در برابر تروریست‌هاست.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): ویندوز

نام ناشر: منادیان بصریت

نام توسعه دهنده: منادیان بصریت

نیاز به اینترنت: ندارد و کاملا آفلاین است.

امکانات آنلاین: ندارد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سجاد اسدی

۲۷ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

مرحله کشتن تک تیراندازش اصلافکرکردین ساختین هیچ جوره نمیشه ازسکوهاپرید

بزرگسال

توسط : بهروز اسفندیاری

۲۶ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

ممنونم از زحمات شما

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!