• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه زمانی که به‌عنوان یک اسلایم دوباره زاده شدم ( That Time I Got Reincarnated as a Slime)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1487 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال‌انیمه‌ی «زمانی که به عنوان یک اسلایم دوباره زاده شدم»، داستان زندگی مردی است که پس از مرگش در زندگی بعدی به اسلایم تبدیل می‌شود. این اسلایم می‌تواند هرچیزی را ببلعد و ویژگی‌ها و خواص آن را به‌دست آورد. او به‌زودی می‌تواند بر هیولاها مسلط شود و میان گونه‌های مختلف هیولا صلح ایجاد کند و آنها را به رشد و پیشرفت برساند.

در این سریال جادو، مبارزه و هیولاهای عجیب و اتفاقات غیرواقعی بسیاری رخ می‌دهد. این انیمه ناظر به ژانر، خشونت و ترس متوسطی دارد اما خط داستانی و حوادث تخیلی سبب شده که برای افراد کمتر از 18 سال مناسب نباشد. پیام و الگوی مثبت در این اثر چندان تاثیرگذار نیست و ممکن است به‌خاطر داستان پرفراز و نشیبش توسط مخاطب کم‌سن درک نشود. فصل اول این سریال در سال 2018 منتشر شده و ادامه‌ی این سریال همچنان در حال تولید است.

ژانر : اکشن ایسکای فانتزی کمدی ماجراجویی

سال 2018 تا اکنون دو فصل، 48 قسمتِ 23 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 داستان انیمه‌ی «زمانی که به‌عنوان یک اسلایم زاده شدم» یا «زمانی که به‌عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم» برگرفته از رمانی با همین نام می‌باشد و مانگای آن نیز اقتباسی از همین رمان است. با وجود اینکه این اثر با تناسخ یک انسان آغاز می‌شود، اما این موضوع در ادامه چندان پرداخته نمی‌شود و اهمیتی نمی‌یابد. در خصوص ژانر ایسکای و چرایی محبوبیت این موضوع در بین ژاپنی‌ها می‌توانید مقاله‌ی «ایسکای، زندگی بهتر در جهانی بهتر» را از همین سایت مطالعه نمایید.

این اثر در یک جهان خیالی دنبال می‌شود که در آن هر اتفاقی، از جمله بهبود دست قطع‌شده، زنده‌شدن مرده و رهبرشدن یک اسلایم ممکن است؛ بنابراین این سطح از فانتزی برای کودکان که هنوز با واقعیات آشنایی ندارند ممکن است دردسرساز باشد؛ والدین دقت داشته باشند که برای کودکان زیر 12 سال فهم این داستان ممکن نیست.

ناهنجاری این اثر بیشتر به‌صورت طنزآمیزی به صحنه‌‌های توأم با برهنگی و مصرف الکل مربوط است و به دفعات نیز تکرار می‌شود. تاکنون نسخه‌ی پالایش‌شده‌ای هم از این انیمه عرضه نشده است، بنابراین بهتر است افراد زیر 18 سال به تماشای این سریال نپردازند.

با توجه به خط داستانی و حوادث غیرمعمول، پیام و الگوی مثبت در این اثر اولویت و اهمیت چندانی ندارد. احتمالا نوجوانان نیز درگیر پیام و الگوی آن نمی‌شوند. با وجود اینکه شخصیت اصلی داستان می‌تواند در میان هیولاها صلح ایجاد کند، اما بیشتر توانمندی‌های او به جادو تکیه دارد و کمتر به سعی و تلاش فردی این شخصیت بستگی دارد.

توجه داشته باشید که در انتهای فصل 2، شخصیت اصلی داستان برای زنده‌کردن دوستانش جان ده‌هزار سرباز در حال لشکرکشی را می‌گیرد. قضاوت‌کردن درباره‌ی این تصمیم برای مخاطب سخت می‌تواند باشد.

خلاصه:  این اثر به دلیل تخیلی‌بودن و برخی ناهنجاری‌ها مناسب افراد زیر 18 سال نیست. رسیدن به پیام و الگوی مثبت انیمه نیز

می‌تواند برای مخاطب به اولویت چندم تبدیل شود زیرا این سریال با داستان خود بیشتر جنبه‌ی سرگرمی و طنز دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چه ویژگی‌هایی به غیر از جادو باعث شد ریمورو رهبر محبوبی شود؟

چه چیزی سبب می‌شود که یک جامعه بتواند رشد کند؟

کدام کارهای ریمورو باعث شد که هیولاها بتوانند در کنار هم زندگی کنند؟

قوانین چطور باعث ایجاد آرامش در جامعه می‌شوند؟

چرا انسان‌ها تصمیم به حمله به شهر هیولاها داشتند؟ آیا تصمیم ریمورو برای مقابله با آنها درست بود؟

خلاصه: چه چیزی می‌تواند سبب رشد و پیشرفت جامعه شود؟

داستان اثر

میکامی ساتورو، در خیابان توسط مرد مهاجمی که درحال فرار با چاقویی در دست بود، ضربه می‌خورد و می‌میرد. در زندگی بعدی میکامی در غاری به شکل اسلایمی به نام «ریمورو» تناسخ پیدا می‌کند. او به زودی می‌فهمد که با بلعیدن هر چیزی می‌تواند به شکل همان چیز در بیاید یا شبیه آن را بسازد؛ بنابراین او توانایی تکامل مهارت‌هایش را به‌طرز خارق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. میکامی ابتدا در اطرافش گیاه جادویی را پیدا می‌کند و تا می‌تواند از آن می‌خورد و بعد می‌تواند از آن معجون شفابخشی را تولید کند.

در ادامه ریمورو از غار بیرون می‌رود و با قبیله «گابلین‌ها» مواجه می‌شود. گابلین‌ها که متوجه قدرت جادویی ریمورو می‌شوند بسیار به او احترام می‌گذارند. گابلین‌ها اخیرا مورد حمله‌ی قلبیه‌ی گرگ‌های کابوس قرار گرفته‌اند و بسیار آسیب دیده‌اند. ریمورو با معجون شفابخش، مجروحان را درمان می‌کند و بعد با قدرت‌ جادویی‌اش گابلین‌ها را برای مقابله با گرگ‌ها همراهی می‌کند. او در همان ابتدای جنگ سرِ رئیسِ گرگ‌ها را قطع می‌کند و آن را می‌بلعد سپس شبیه به گرگ می‌شود و سایر گرگ‌ها را وادار به تسلیم می‌کند. در نهایت گابلین‌ها و گرگ‌ها صلح می‌کنند و ریمورو سعی دارد تا از آنها مراقبت کند. پس از آن ریمورو برای تک تک گابلین‌ها اسم انتخاب می‌کند. اسم‌گذاری باعث می‌شود گابلین‌ها تکامل پیدا کنند و قدرت‌مندتر شوند.

پس از این ماجرا ریمورو تلاش می‌کند تا برای تهیه خوراک، پوشاک و مسکن گابلین‌ها را سازماندهی کند. او به قلمروی کوتوله‌ها می‌رود تا از آنها بخواهد که به گابلین‌ها ساخت و ساز آموزش دهند. ریمورو موفق می‌شود با صلحی که ایجاد کرده سبب پیشرفت قلمرو و رشد شهرسازی و اختراعات متعدد شود. تمدن‌های مجاور مانند «مردان مارمولکی»، «اورک‌ها»، «کشور دوارگون» برای همکاری تجاری یا درخواست کمک برای مقابله با دشمنانشان به ریمورو مراجعه می‌کنند و ریمورو نیز با رعایت منافع طرفین اختلافات را حل و متحدان زیادی در میان هیولاها پیدا می‌کند؛ در نتیجه «اتحادیه جنگل جورا» که از چندین تمدن تشکیل شده به وجود می‌آید.

ریمورو با دختری به نام «شیزو» آشنا می‌شود. شیزو در کودکی در میان بمباران ژاپن بوده که توسط یکی از اربابان شیاطین به این جهان جادویی احضار می‌شود. اربابان شیاطین به کودکان دنیاهای دیگر قدرت‌های جادویی می‌دهند تا از آنها به عنوان سلاح استفاده کنند و این کودکان بعد از 5 سال می‌میرند. شیزو به‌خاطر اینکه اختیاری از خود نداشته دوست دوران کودکی‌اش را می‌کشد و وجدانش در عذاب است. او از ریمورو می‌خواهد که طلسمش را نابود کند و بعد او را ببلعد و رویاهای او را دنبال کند. ریمورو نیز به خواسته‌اش عمل می‌کند و با قبول درخواست او می‌تواند جسم یک انسان را داشته باشد.

در فصل دوم، انسان‌ها که از رشد و پیشرفت هیولاها احساس خطر کرده‌اند، نقشه می‌کشند تا با بهانه‌های مذهبی به آنها حمله کنند و تمدن‌شان را نابود کنند. درنهایت جنگی شکل می‌گیرد و چند تن از یاران ریمورو کشته می‌شوند. ریمورو برای زنده کردن آنها باید به آخرین مرحله‌ی تکامل برسد و به ارباب شیاطین تبدیل شود. او باید روح ده‌هزار انسان را بگیرد و درنهایت این جنگ، انسان‌ها شکست سختی می‌خورند و ریمورو دوستانش را دوباره زنده می‌کند و به قدرت جادویی فوق‌العاده‌ای دست می‌یابد.

جزئیات اثر

کارگردان: یاسوهیتو کیکوچی/ YASUHITO KIKUCHI

نویسنده‌ی اثر: FUSE

نویسنده‌ی مانگا: تایکی کاواکامی/ Taiki Kawakami

نویسنده‌ی رمان (light novel): FUSE

نام بازیگران: Megumi Toyoguchi, Miho Okasaki, Brittney Karbowski

نام شخصیت‌ها:

میکامی ساتورو: مردی 37 ساله که یک زندگی عادی و معمولی را در ژاپن می‌گذراند. او به‌صورت تصادفی در خیابان چاقو می‌خورد و در زندگی بعدی به یک اسلایم تبدیل می‌شود.

اسلایم: ماده‌ای است در رده‌ی اسباب‌بازی‌ها که بسیار نرم و حالت‌پذیر است. در این داستان شخصیت اصلی پس از مرگ در زندگی بعدی به اسلایمی آبی‌رنگ تبدیل شده و می‌تواند با بلعیدن هر چیزی، خواص و ویژگی‌های ان را کسب کند.

ریمورو تِمپست: شخصیت اصلی داستان، اسلایمی خارق‌العاده است که هر چیزی را ببلعد می‌تواند ویژگی‌ها و خواص آن را کسب کند و توانمندی‌های جادویی پیدا کند. ریمورو به‌تدریج توانست بر قبیله‌ی هیولاهایی مانند گابلین‌ها، گرگ‌ها، اورک‌ها و... تسلط پیدا کند و اتحاد بزرگی از هیولاها به‌وجود آورد. هدف او ساختن کشوری است که همه بتوانند با خوشی در کنار هم زندگی کنند.

شیزوئه ایزاوا: دختری است که از میان بمباران ژاپن به جهان فانتزی داستان احضار شده است. ارباب شیاطین او را احضار کرده تا از او به‌عنوان سلاح استفاده کند، بنابراین او در اوج قدرت‌های جادویی و قهرمانانه، هیچ اختیاری از خود ندارد و تنها به خواسته‌ی اربابانش عمل می‌کند. شیزوئه از ریمورو می‌خواهد که او را ببلعد و آرزوی او را که نجات‌دادن بچه‌هایی است که به این دنیا احضار شده‌اند، دنبال کند.

گابلین‌ها: گروهی از هیولاها با بدنی سبز رنگ هستند. آنها نخستین گروهی هستند که ریمورو را به عنوان رهبر خود می‌پذیرند.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: 8bit

جوایز و افتخارات: برنده‌ی 7 جایزه و 8 نامزدی

مخاطب اثر: نوجوان (شونن)

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه عبادی ناصری

۱۳ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

خوشونت و مهربانی

بزرگسال

توسط : فاطمه عبادی ناصری

۱۳ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

خوشونت و مهربانی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زمانی که به‌عنوان یک اسلایم دوباره زاده شدم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!