• امروز : 2 آبان 1403
logo

نقد و بررسی سریال در انتهای شب

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

3717 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

در انتهای شب داستان یک زوج هنرمند به نام‌های «ماهرخ» و «بهنام» است که پس از ده سال زندگی مشترک حالا تصمیم به جدایی و طلاق گرفته‌اند. ایدۀ مرکزی داستان با تکیه بر چالش‌های قبل و بعد از جدایی این زوج شکل گرفته. به همین روی کشمکش‌ها و روایت داستان محتوایی مخصوص به بزرگسالان را رقم می‌زند. دیالوگ‌هایی دربارۀ مسائل زناشویی، به کار بردن الفاظ نامناسب و ارتباط فیزیکی خارج از عرف جامعه از جمله ناهنجاری‌های این محصول است.

ژانر : درام

سال 1403 9 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تمرکز داستان بر مشکلات زندگی زناشویی و طلاق است و با زبانی بی‌پروا به این مسائل می‌پردازد. زوج داستان با مشکلاتی مانند مسائل مالی، عاطفی و حتی جنسی درگیر هستند و درنهایت تصمیم به جدایی می‌گیرند. همچنین باید توجه داشت که فضای کلی سریال و مخصوصا بخش قابل توجهی از مکالمات بهنام با ثریا و ماهرخ سویه‌های اروتیک داشته و کارشناسان کدومو بر این باورند که این فضا منجر به خیال‌پردازی آسیب‌زا در نوجوانان می‌شود.  رنج‌ها و چالش‌هایی که زوج داستان با آن درگیر هستند برای مخاطب بزرگسال ملموس است اما برای نوجوانان کم سن و سال ممکن است ایجاد بدبینی کند. والدین باید در نظر داشته باشند که محتوای بزرگسالانۀ این محصول ابدا مناسب فرزندان زیر 18 سال‌شان نیست. لازم است در صورت تماشای این محصول توسط فرزندانتان با آن‌ها دربارۀ برداشت‌هایشان گفتگو کنید و نگاه منفی آن‌ها را اصلاح کنید.

زوج در انتهای شب به دلیل کتک، خیانت یا اعتیاد از یکدیگر جدا نمی‌شوند. کارگردان اثر سعی دارد تا پدیده طلاق را آشنایی‌زدایی کند و به مخاطب نشان دهد اینکه یک زوج عاشق یکدیگرند اما نمی‌توانند با هم زندگی‌کنند دلیل کافی و انسانی‌ای برای جدایی است. تثبیت این گزاره در ذهن افراد موجب می‌شود که برای حل مشکلات خود قدم برندارند و طلاق را نه به عنوان راه‌حل آخر بلکه تنها راه‌حل برای عبور از مشکلات ببینند.مشکلات اقتصادی، روزمرگی و عدم گفت‌وگوی با کیفیت موجب دوری شخصیت‌های اصلی از یکدیگر شده‌بود. اگر فرزند نوجوان شما این اثر را دیده‌است با او درباره‌ی تصمیمات بهنام و ماهرخ صحبت‌کنید و اقدامات آنان را به چالش بکشید. سعی کنید با یکدیگر داستان را موشکافی کنید.

ماهرخ دختری است که در کودکی مادرش را از دست‌داده و با پدر سختگیر و مردسالارش زندگی می‌کند. او نتوانسته به آرزویش که بازیگری بوده برسد و در دانشگاه شیفته استادش می‌شود. او در پذیرش نقش خود بین سنت و مدرنیته سرگردان است و همین موجب کلافگی و فرسودگی بیشتر او می‌شود. ماهرخ پس از طلاق سعی می‌کند خودش و خواسته‌هایش را به رسمیت بشناسد اما بازنمایی این خواسته او سرشار از کلیشه است زیرا تنها تغییری که در زندگی او رخ می‌دهد رنگ‌کردن مو و ناخن‌هایش است. بدون شک طلاق تاثیرات متفاوتی بر زندگی فرد می‌گذارد که در انتهای شب نتوانسته به درستی آن را به تصویر بکشد. در این باره نیز می‌توانید با نوجوان خود صحبت کنید.

رمانتیسم عماد و طوبی یک اثر با محوریت زندگی مشترک است که می‌تواند اثر خوبی برای دیدن با نوجوان باشد.

داستان اثر

شخصیت‌ها: بهنام: نقاشی که پس از ده سال زندگی مشترک حالا از کنترل‌گری همسرش به ستوه آمده و در آستانۀ تنزل درجه در محل کارش قرار دارد. ماهرخ: شاگرد سابق بهنام و هنرمند. مشکلات و چالش‌‌های زندگی او را خسته و دلزده کرده‌ و تنها راه را در جدایی می‌بیند. ثریا: زن همسایه که از همسرش جدا شده و با دختر خردسالش به تنهایی زندگی می‌کند. او به بهنام علاقه‌مند می‌شود. داستان اثر: ماهرخ دختری جوان و پرانرژی بود که در دانشگاه به استاد خود بهنام افشار علاقه‌مند می‌شود و با او ازدواج می‌کند. پس از ده سال زمانی که آنها به تازگی خانه خریده بودند چالش‌های آنان با مشکلات مالی شدیدتر شده و کار به مشاجره و طلاق کشیده می‌شود. داستان از جدایی این دو نفر و چالش‌هایی که هر کدام به صورت جداگانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند می‌پردازد.

جزئیات اثر

کارگردان: آیدا پناهنده نویسنده: آیدا پناهنده تهیه‌کننده: محمد  یمینی بازیگران: پارسا پیروزفر، هدی زین‌العابدین، سحر گلدوست، پدرام شریفی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین ترابی

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 18 +

چرا اصلا اینجور سریال ها ساخته میشن. فقط خیانت و خشونت

بزرگسال

توسط : تماشاگر تماشاگر

۸ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

عالی بود قطعا تنها سریالی در این چند سال اخیر بود که چیزی برای گفتن داشت

بزرگسال

توسط : تماشاگر تماشاگر

۸ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

عالی بود قطعا تنها سریالی در این چند سال اخیر بود که چیزی برای گفتن داشت

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد در انتهای شب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!