• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال فقط قتل های داخل ساختمان ( Only Murders in the Building)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3754 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«فقط قتل‌های داخل ساختمان»، سریالی تلویزیونی در ژانر کمدی-جنایی، محصول سال 2021 کشور آمریکا و از تولیدات تلویزیون فاکس قرن 20 است. داستان این سریال در مورد سه غریبه است که علاقه فراوانی به شنیدن داستان‌های جنایی دارند، پس از وقوع یک قتل در ساختمان محل سکونتشان، تصمیم می‌گیرند که تحقیقات جنایی خود را آغاز کنند.

ژانر : کمدی

سال 2021 فصل1- 6 قسمت: 30 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال "فقط قتل های داخل سختمان" سریالی معمایی- کمدی است که پس قتل یک پسر جوان در محل سکونتش اتفاق می‌افتد. در خصوص این سریال آنچه باید مورد توجه والدین قرار بگیرد این است که شخصیت‌های اصلی داستان مانند میبل، تیم کونو و چارلز به تنهایی و بدون حضور خانواده زندگی می‌کنند و تنها الیور است که صاحب خانواده‌ای فروپاشیده می‌باشد. او به دلیل شکست در کارش که کارگردانی است خانواده‌اش را از دست می‌دهد و گاهی برای دریافت پول به سراغ پسرش می‌رود که در آخرین ملاقات با پسرش نیز با جواب منفی و طرد شدن از سوی او مواجه می‌شود. بنابراین به والدین محترم توصیه می‌شود که در خصوص اهمیت خانواده و تاثیراتی که رفتار والدین در کودکی و بزرگسالی بر فرزندان می‌گذارد گفت‌وگو کنید و به فرزند خود توضیح دهید که زندگی بدون خانواده چه مشکلات و چالش‌هایی را می‌تواند برای فرزندان به وجود آورد. نکته دیگری که در فیلم به نمایش درآمده اوضاع نامناسب و شرایط بد اعضای ساختمان است. برای مثال الیور وضع مالی خوبی ندارد و چندین ماه است که شارژ ساختمان و یا قبوض برق و...را پرداخت نکرده است یا دکتر روانشناس ساختمان، که در مراسم یادبود تیم کونو از شغلش صحبت می‌کند و نشان دهنده این است که به دنبال درآمد است. همچنین موریس زندگی مشمئز کننده‌ای با گربه‌ها دارد که نمایش این‌ها می‌تواند زندگی رویایی در غرب را که در تصور عموم نوجوانان وجود دارد به راحتی خدشه‌دار کند. لذا والدین بهتر می‌توانند در مورد مسائلی که در بین همه مردم دنیا رخ می‌دهد با فرزند خود گفت‌وگو کنند و او را متقاعد کنند که مردم کشورهای غربی نیز با مسائل پیش پا افتاده فرهنگی، اجتماعی و اقصادی روبرو هستند.

خلاصه: این فیلم درکنار سرگرم‌کننده‌بودن، حاوی مفاهیمی مانند درک‌کردن دیگران، همکاری، مواجهه با سختی‌ها و تأثیرات بلندمدّت رفتارهای ما بر دیگران است که می‌تواند موضوع مناسبی برای صحبت‌کردن و انتقال تجربه‌ی متقابل با فرزندانتان باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید تا به حال رفتار اشتباهی نسبت به دیگران داشته‌ای؟ برای جبران اشتباهت چه کاری انجام دادی؟ چرا میبل از ارتباطش با تیم با چارلز و الیور صحبت نکرد؟ چرا مرگ یک گربه برای همسایه‌ها ناراحت کننده‌تر بود تا مرگ تیم کونو؟ هدف اصلی الیور از تولید پادکست چه بود؟ چرا پسر الیور او را از خود راند؟ اگر جای پسر الیور بودی با پدرت چه رفتاری داشتی؟

خلاصه: می‌توانید با فرزندان خود درباره‌ی تأثیرهای بلندمدّتی که رفتارهای ما روی افراد می‌گذارد و باعث زخم‌های عمیق روحی می‌شود و همچینن همدلی و درک‌کردن بهتر انسان‌ها صحبت کنید و نظر او را جویا شوید.

داستان اثر

میبل، الیور و چارلز سه نفر از اعضای یک ساختمانند که به داستان‌های جنایی که از یک برنامه پخش می‌شود علاقه‌مند هستند. در یک اتفاق یکی از اعضای همین ساختمان به نام تیم کونو به قتل می‌رسد. این سه نفر به طور اتفاقی با یکدیگر آشنا می‌شوند. آن‌ها برای یافتن حقیقت در مورد قتل تیم کونو با یکدیگر همکاری می‌کنند. ابتدا به اعضای ساختمان مشکوک می‌شوند و در یک مصاحبه طنز با برخی از همسایگان متوجه می‌شوند که قتل توسط همسایه‌ها نبوده است. در این میان صحنه‌هایی نمایش داده می‌شود که میبل از سال‌های دور با تیم کونو ارتباط داشته و با یکدیگر دوست بودند اما از این رابطه با کسی صحبت نمی‌کند. از طرف دیگر الیور نیز برای رسیدن به درآمد ایده ضبط پادکست از مراحل یافتن حقیقت در مورد قتل تیم کونو به ذهنش می‌رسد لذا با چارلز شروع به همکاری می‌کند. آن‌ها با کنار هم گذاشتن یافته‌هایشان از جمله پیدا کردن حلقه و نامه به دنبال کشف حقیقت هستند.

جزئیات اثر

کارگردان: John Hoffman, Steve Martin

نویسنده: John Hoffman

نام تهیه کننده: Thembi Banks, Selena Gomez

نام بازیگران: Steve Martin, Martin Short, Selena Gomez

نام شخصیت ها: میبل: دختری که در خانه خاله خود به تنهایی در یک ساختمان زندگی می‌کند. او با یک پسر به نام تیم کونو سال‌های سال ارتباط داشته اما پس از مرگ او از ارتباطش با تیم به دیگران هیچ خبری نمی‌دهد. چارلز: بازیگر سریال‌های جنایی که به تنهایی زندگی می‌کند و با دیگران ارتباط برقرار نمی‌کند. او پس از قتل تیم کونو با میبل و الیور به دنبال یافتن حقیقت درباره مرگ او هستند. الیور: یک کارگردان ورشکسته که اوضاع مالی خوبی ندارد. او با ضبط پادکست از قتل تیم کونو سعی می‌کند به درآمد برسد. تیم کونو: پسر جوانی که به طرز مشکوکی در محل سکونتش به قتل می‌رسد.

کشور سازنده: انگلیس

کمپانی سازنده: 20th Century Fox Television, 20th Television, 40 Share Productions

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فقط قتل های داخل ساختمان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!