• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال زخم کاری: بازگشت (Mortal Wound)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

21330 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «زخم کاری: بازگشت» در ادامه فصل اول آن با همین نام، به کارگردانی محمدحسین مهدویان ، منتشر شد. در این مجموعه، همانند فصل قبلی، شاهد درگیری چند خانواده بر سر قدرت هستیم، اما اینبار، زمین بازی تغییر کرده است.مالک به‌ دست ریزآبادی‌ها حذف شده و قدرت به دست پسر او، میثم، افتاده است. سمیرا هم هنوز آتش قدرت‌طلبیش فروکش نکرده و سعی می‌کند با حمایت میثم و از هر راه مشروع و نامشروعی، به خواسته‌های خود برسد، غافل از اینکه مرگ مالک، تله‌ای برای به دام‌انداختن رقیبانش بوده و هنوز زنده است.در این سریال، خشونت کلامی و فیزیکی در کنار ناهنجاری‌‌های رفتاری، از جمله مواردی هستند که تماشای آن را برای گروه سنی کمتر از ۱۵ سال غیرمجاز کرده‌است.

ژانر : درام

سال 1402 میانگین هر قسمت 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
11 مناسب خانواده 37 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 8 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «زخم کاری؛ بازگشت» مانند فصل قبلی آن، موضوعی پیچیده دارد و منازعه گروه‌های مختلف را بر سر پول و قدرت نمایش می‌دهد. در این سریال، هدف اصلی کسب پول و مقام است و مهم نیست که چند نفر قرار است قربانی این اهداف شوند. رابطه‌های داستان، بر اساس منفعت شکل گرفته و طلوعی و سمیرا، هر دو برای رسیدن به نفعی، با یکدیگر در ارتباط هستند. میثم نیز که به طور دلی با شیدا در رابطه است، مجبور می‌شود که به خاطر منافع خود و پدرش، او را وارد بازی کند و علیه پدرش جاسوسی کند.

داستان پیچیده و وجود روابط آزادی که همه بر اساس منفعت شخصی شکل گرفته، سبب می‌شود که این سریال آورده‌ای مفیدی برای مخاطب‌ نداشته‌باشد. این سریال برای دیدن در جمع خانواده و مخاطبین کمتر از 15 سال توصیه نشود.

مطالعه بیشتر درباره؛ زخم کاری نمایش خانگی بر روان خانواده‌ها   

خلاصه: رسیدن به هدف از هر طریقی، داستان اصلی سریال است و برای تماشا در جمع خانواده توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در ضمن تماشای سریال، از فرزندتان بپرسید که چقدر وقوع همچین اتفاقاتی را واقعی می‌داند؟ چرا سمیرا اصرار دارد که میثم و طلوعی با هم در صلح باشند؟ چه چیزی باعث بدبینی میثم به طلوعی شد؟ سیما چه نقشه‌ای دارد و چرا می‌خواهد به میثم کمک کند؟

خلاصه: درباره اتفاقات سریال با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

بعد از مرگ مالک به دست منصوره، هرج و مرجی در هولدینگ بر پا می‌شود. میثم که بر جای پدرش نشسته و وظیفه آرام‌کردن اوضاع را دارد، به فکر انتقام از ریزآبادی‌ها و گرفتن تقاص پدرش است. از طرف دیگر مالک زنده مانده و با نقشه‌ای، پنهان شده و کارهایش را در سکوت پیش می‌برد. سمیرا که راه حل مشکلات را در اتحاد با طلوعی می‌داند به او نزدیک شده و قصد ازدواج با او را دارد.

خبرهایی به میثم می‌رسد که نشان می‌دهد منصوره با مشورت طلوعی، مالک را کشته و طلوعی، قاتل مالک است. میثم به فکر انتقام مرگ پدر، نقشه‌هایی می‌کشد تا طلوعی را زمین بزند، پس از دختر معاون او، شیدا، که با هم در رابطه هستند می‌خواهد تا هر سند و مدرکی از مالک در دستگاه طلوعی وجود دارد را پیدا کند و از آن‌ها استفاده کند. در این میان سیما، همسر شفاعت، معاون طلوعی، برای گرفتن حق شوهرش و رسیدن به قدرت، برنامه‌هایی دارد که درصدد عملی‌کردن آن‌هاست.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: محمدحسین مهدویان

نویسنده/ مترجم: محمدحسین مهدویان

نام تهیه کننده: محمدرضا تخت‌کشیان

نام بازیگران: جواد عزتی- رعنا آزادی‌ور- کامبیز دیرباز- مهران غفوریان- الناز ملک

نام شخصیت ها: سمیرا: سمیرا همسر مالک، که در حادثه‌ای دخترش را از دست داده، بیماری روحی گرفته و قرص بیماری روانی مصرف می‌کند. او می‌خواهد دوباره قدرت خود را پس بگیرد و با کمک میثم، مسیر مالک را ادامه دهند.

مالک: مالک مالکی که در انتهای فصل پیش مورد سوقصد قرار گرفت زنده است و طبق برنامه‌ای طراحی شده، خودش را به خانواده و رقیبانش نشان نمی‌دهد و در خفا کارهای خود را پیش می‌برد.

میثم: پسر مالک و سمیرا که می‌خواهد کار و زندگی بی‌حاشیه‌ای داشته باشد ولی مادرش او را مجبور می‌کند تا با اطاعت از طلوعی، به قدرت و ثروت بیشتر برسد.

طلوعی: دست پشت پرده هولدینگ ریزآبادی که با مرگ مالک وارد میدان شده و می‌خواهد با سمیرا ازدواج کند. میثم به طلوعی بدبین است و گمان می‌کند او قاتل پدرش است.

شیدا: شیدا شفاعت، دختر معاون و کارگزار طلوعی است که با میثم وارد رابطه عاشقانه می‌شود و به تحریک نامادریش می‌پذیرد که علیه پدرش جاسوسی کند.

سیما: همسر دوم شفاعت، معاون طلوعی، که زنی جاه‌طلب و مرموز است و به نوعی سمیرا را الگوی خود قرار داده و می‌خواهد همسرش به حق و حقوق واقعیش برسد.

کشور سازنده: ایران

جوایز و افتخارات: سریال زخم کاری، عنوان پربیننده‌ترین اثر نمایش خانگی را دارد و در 21مین جشن حافظ، برنده جایزه‌های بهترین مجموعه تلوزیونی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش زن شد.

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سید مهدی

۱۱ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

سلام به همگی. اول از همه داستان خیلی بد شروع شده و پیش می رود. سکانسهای بی خود و بی دلیل، شخصیت پردازی های ضعیف و نامتعادل، قصه نخ نما و در نهایت بازی های غیر جذاب. کاش مهدویان بیشتر فکر می کرد و اصلا فصل دوم را کار نمی کرد

بزرگسال

توسط : زهرا محمدیان

۶ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

از آقای مهدویان ساخت همچین فیلم نازلی بعید بود... فیلم سراسر خشم و خشونت داستانی یکنواخت و تکرار مشکلات همیشگی بدون وقوع یک اتفاق خوب و مثبت.... کشت و کشتار عادی مثل فیلم های هالیوودی... عادی سازی روابط بین نامحرم که به وفور در فیلم ها دیده می شود... بازی های نچسب و ناجور.... خلاصه که تماشای این سریال ققط تلف کردن وقت گرانبهاست!

بزرگسال

توسط : سیدحمید هاشمی

۱ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

فیلم هایی که در این ژانر ساخته میشه برای بزرگترها هم خیلی مناسب نیست چه برسه به نوجوانان هم از سناریو خشن و پر از مشکلات مختلف اخلاقی و صحنه های نامناسب ، که برای بزرگترها هم مناسب نیست.

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۸ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

سارا حمیدی 5 سال؟

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

فیلم بسیار جنایی و همینطور دارای صحنه های وحشتناکه ! در یک قسمت مشاهده میشود که 2 روح خونی جلوی زنی ظاهر میشوند . صحنه ی نمایش داده شدن قبر فردی که بعد از چندین دقیقه اخر قسمت زنده شده ! فیلم کاملا خشونت و ترس زیادی داره !

بزرگسال

توسط : سارا حمیدی

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

واقعا بازی ها ضعیف بود اصلا نمیدونم چرا انقدر انتخاب هنرپیشه ها به نسبت فصل اول ضعیف بود

بزرگسال

توسط : حسین جعفری رنجبر

۲۲ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

به عنوان قسمت نخست کار یا همون پولایت کار اون جذابیت نفس گیر فصل یک نداشت باید بهش کمی زمان داد تا شاید قوی تر شد در خلاصه کار فصل نخست: قسمت نخست تا پنجم جذاب، کنجکاو کننده متفاوت قدرتمند، از شش تا پایانی متوسط و جذابیت و کشش و کشش معمایی متفاوت و نابی پنج قسمت اول نداشت و فصل دو اونقدر میزانسن، دکوپاز و تکنیک کارگردانی و فیلمنامه نویسی یک برای قسمت نخست نداشت و اونقدر معمایی نفس‌گیری فصل یک برای قسمت نخست سری دوّم نداشت

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

من 9 سالمه غلط کردم دیدم!

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زخم کاری: بازگشت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!