• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

16618 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«یک مکان ساکت» فیلمی ترسناک و محصول کشور آمریکا در سال 2018 است. داستان فیلم دورانی را به تصویر می‌کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آن‌ها را به سوی انسان بکشاند. خانواده‌ای در حاشیه‌ی شهر زنده مانده‌اند و در سکوت مطلق قرار دارند و تمام مواردی که باعث می‌شود صدایی تولید شود و امنیت خانواده به خطر بیفتد را نیز زیر نظر دارند تا اشتباهی رخ ندهد. این خانواده در تمام طول زندگی خود باید هر کاری را بدون هیچ صدایی انجام دهند، وگرنه توسط این موجودات شکار می‌شوند.

ژانر : ترسناک

سال 2018 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده 14 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین گرامی در انتخاب فیلم با توجه به حساسیت و روحیات فرزندتان عمل کنید و هنگام تماشای فیلم با فرزندان همراه باشید و به غیرواقعی‌بودن فیلم اشاره کنید. هیولاهای این فیلم ظاهر وحشتناکی دارند و ممکن است چهره‌ی آن‌ها تا مدّت‌ها در ذهن فرزندتان بماند. لذا ممکن است تماشای این میزان از خشونت و ترس و اضطراب به روان فرزندتان آسیب وارد کند.

در این میان نکاتی مانند فداکاری، مقابله با ترس، توجه مادر به آموزش و یادگیری حتی در شرایط سخت، علاقه‌ی والدین به فرزندان و مراقبت از آنان از نکاتی است که در این فیلم به نمایش گذاشته است.

خلاصه: شدّت ترس و خشونت در این فیلم بسیار بالاست لذا توصیه می‌شود فیلم را براساس روحیات فرزندتان انتخاب کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید کدام‌یک از رفتارهای پدر باعث شده بود که دخترش فکر کند پدرش او را دوست ندارد؟

از او بپرسید چرا روحیه‌ی ماجراجویی در دختر بیشتر از برادرش بود؟

نظر فرزند خود را درمورد شجاعت دختر و ترسوبودن پسر بپرسید. از او بپرسید که دلیل مخالفت پدر با همراه‌شدن دخترش با آن‌ها چه بود؟ تبعیض جنسیتی یا مراقبت؟

خلاصه: با فرزند خود درمورد وجود موجودات ناشناخته گفت‌وگو کنید و از او بخواهید برداشتش از فیلم را برایتان بازگو کند.

داستان اثر

پس از حمله‌ی هیولاهای ترسناکی که به صدا حساس هستند، شهر خالی از سکنه شده و تنها خانواده‌ی ابوت باقی مانده‌اند. آن‌ها 3 فرزند دارند. وقتی خانواده به فروشگاهی می‌روند، پسر کوچک آن‌ها شیفته‌ی یک هواپیمای عروسکی می‌شود اما علی‌‌رغم مخالفت پدر، دختر هواپیما را پنهانی بر‌می‌دارد و به برادرش می‌دهد.

در میان راه، هواپیمای اسباب‌بازی صدا می‌دهد و هیولا از راه می‌رسد و پسر را می‌کشد. پس از آن، پدر به‌دنبال کشف وسیله‌ای است که با تولید فرکانس بتواند هیولاها را از پا بیندازد. او یک دستگاه کوچک می‌سازد و از دخترش می‌خواهد که آن را در گوشش قرار دهد اما دختر نمی‌پذیرد.

پسر با پدر برای کارهایی مانند ماهیگیری به کوهستان می‌روند و دختر نیز تنها به جنگل می‌رود. در همین زمان مادر که باردار است متوجه می‌شود که کیسه‌ی آب بچه پاره شده و ممکن است فارغ شود. او در پله‌ها زمین می‌خورد و یک قاب عکس در دستش می‌شکند و هیولا به سمت خانه می‌آید.

مادر به‌سختی تلاش می‌کند با قرمزکردن چراغ‌های حیاط، پدر را متوجه خطر کند. پسر برای جلب توجه هیولاها مواد منفجره را روشن می‌کند. مادر به‌سختی فرزندش را به دنیا می‌آورد. دختر نیز به سمت خانه می‌آید و در راه متوجه می‌شود که دستگاه پدرش کار می‌کند. پدر برای نجات فرزندانش از خانه خارج می‌شود و درنهایت برای نجات جان بچه‌هایش بلند فریاد می‌زند تا توجه هیولا را جلب کند و کشته می‌شود.

با رفتن بچه‌ها به خانه، هیولا وارد آن‌جا شده و مادر با شلیک به سمت او، بقیه‌ی هیولاها به سمت خانه می‌آیند. درنهایت دختر با پخش صدای دستگاه پدرش از بلندگو، راه کشتن هیولاها را پیدا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: John Krasinski

نویسنده: Bryan Woods, Scott Beck, John Krasinski

تهیه کننده: Michael Bay, Andrew Form

بازیگران: Emily Blunt, John Krasinski, Millicent Simmonds, Noah Jupe

شخصیت‌ها:

خانواده‌ی ابوت: خانواده‌ای که پس از حمله‌ی هیولاها باید در سکوت زندگی کنند تا هیولاهایی که به صدا حساس هستند به آن‌ها حمله نکنند.

هیولاها: موجودات ناشناخته و ترسناکی که به صدا حساس هستند و با شنیدن هرگونه صدایی به صاحب صدا حمله کرده و او را می‌کشند.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Paramount Pictures, Platinum Dunes, Sunday Night

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Erica Canter

۱۱ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عالی هست این فیلم ولی ترجیها افراد بالای ۷ سال نگاه نکنند

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک مکان ساکت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!