• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم فروشگاه عجیب آقای مگوریوم ( Mr. Magorium's Wonder Emporium)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1317 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فروشگاه عجیب آقای مگوریوم، فیلمی خانوادگی، کمدی و فانتزی است در مورد یک پیرمرد خارق العاده که در سن 243 سالگی در شرف مرگ است. اسباب بازی فروشی اسرار آمیز آقای مگوریوم که به نحوی جاندار و جادویی به نظر می‌رسد در آستانه مرگ او خاصیت شگفت انگیز خود را از دست می‌دهد و اقای مگوریوم تصمیم می‌گیرد مدیر فروش خود، ماهونی، را وارث فروشگاه کند تا پس از مرگش فروشگاه را مانند قبل اداره کند اما ماهونی آمادگی و توانایی این کار را در خود نمی‌بیند و این چالش با کمک اریک و هنری حل می‌شود. پرداختن به موضوعی مانند مرگ و زندگی موجب می‌شود تا این اثر برای تماشای کودکان بالای 9 سال مناسب باشد.

ژانر : خانوادگی فانتزی کمدی خانوادگی فانتزی

سال 2007 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

جاندار پنداری، از ویژگی های کودکان 2 تا 7 سال است که باعث می‌شود کودک در تخیلات خود اشیاء را دارای ویژگی‌های انسانی تصور کند؛ بنابراین تماشای آثاری که اسباب بازی ها در آن زنده هستند و احساسات خود رانشان می دهد این باور را در کودک تقویت می کند. البته چنین تصوراتی در کودکان به خودی خود آسیب زننده نیست و بخشی از رشد شناختی کودک است و موجب دلپذیرتر شدن بازی ها و فعالیت های کودک می‌شود اما توصیه می‌شود کودکان زیر 7 سال در معرض آثار تخیلی قرار نگیرند زیرا توانایی تشخیص خیال و واقعیت در آنها شکل نگرفته و ممکن است کودک با تماشای صحنه پرخاشگری اسباب بازی‌ها دچار ترس شود . همچنین پرداخت به موضوعی مانند مرگ و سوگ  این اثر را مناسب کودکان بالای 9 سال می کند.

اریک، یک کلکسیون کلاه دارد و هر روز یک کلاه متفاوت بر سر می‌گذارد و همینطور محیط اسباب بازی فروشی و خانه آقای مگوریوم نیز دکوراسیون شلوغ و پر زرق و برقی دارد؛ بنابراین تجمل گرایی از عناصر پرداخته شده در این اثر است. ممکن است  کودکان با دیدن اسباب بازی‌های متنوع و عجیب و محیط شاداب فروشگاه نسبت به داشتن چنین سرگرمی‌هایی رغبت پیدا کنند و از شما درخواست چنین اسباب بازی هایی را داشته باشند. این مسئله باید به نحوی توسط والدین مدیریت شود تا از توقعات ناممکن کودکان جلوگیری کند.

خلاصه:این اثر در زمینه سوگ و پذیرفتن مرگ به عنوان حقیقتی در زندگی قابل تامل است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از آنجا که در این اثر مفهوم مرگ به صورت ملایمی مطرح شده، میتوانید از فرزند خود بپرسید آیا مرگ همیشه غم انگیز است؟ چطور ممکن است مرگ کمتر ناخوشایند به نظر برسد؟ چرا آقای مگوریوم از اینکه در آستانه مرگ قرار دارد احساس ناراحتی نمی‌کرد؟ ماهونی چطور توانست با این قضیه کنار بیاید؟ می‌توانید در مورد شخصیت اریک با فرزند خود گفتوگو کنید؛ به عنوان مثال از کودک خود بپرسید چرا اریک احساس می‌کرد با دیگران متفاوت است؟ چه نقاط ضعف و قوتی را در او پیدا کردید؟ آیا او توانست نقاط ضعف خود را برطرف کند؟ در مودر ویژگی‌های مثبت ماهونی و اقای مگوریوم با فرزند خود صحبت کنید و چه تغییراتی در ماهونی سبب شد تا بتواند فروشگاه را دوباره به حالت قبل برگرداند؟ در فیلم اشاره شده که با عشق و امید می‌توان چیزهای خارق العاده خلق کرد و گاهی اشیا می‌توانند معنایی فراتر از آنچه هست داشته باشند. می‌توانید از فرزند خود بپرسید چه برداشتی در مورد این مفاهیم دارد.

 

خلاصه:

توصیه می‌شود در مورد ویژگی‌های مثبت و نقاط ضعف شخصیت‌ها و همینطور تغییراتی که آن‌ها را در طی داستان با موقعیت جدید سازگار می‌کند با فرزند خود گفتو گو کنید.

داستان اثر

آقای مگوریوم دارای یک فروشگاه اسباب بازی فروشی بزرگ و عجیب است که جادویی و جاندار به نظر می‌رسد. او به زودی قرار است در سن ۲۴۳ سالگی فوت کند و پس از مرگ او فروشگاه خاصیت جادویی خود را از دست خواهد داد؛ بنابراین آقای مگوریوم، ماهونی، مدیر فروش خود را به عنوان وارث فروشگاه انتخاب می‌کند. ماهونی تلاش می‌کند مانع مرگ آقای مگوریوم شود اما در نهایت آقای مگوریوم او را برای پذیرش این واقعیت آماده می‌کند. پس از مرگ آقای مگوریوم فروشگاه به محلی تاریک تبدیل می شود تا اینکه ماهونی با کمک اریک و هنری می‌تواند به مغازه جان دوباره ببخشد و اسباب بازی ها را به حالت سابق برگرداند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: زک هلم

 نویسنده/ مترجم: جوزف دریک

نام تهیه کننده: جوزف دریک

نام بازیگران: داستین هافمن ، ناتالی پورتمن ، جیسون بیتمن ، زک میلز ، کیلی سانچز

Dustin Hoffman, Natalie Portman, Jason Bateman, Zach Mills

نام شخصیت ها: آقای مورگان مگوریم: مرد شوخ طبع و خنده رویی است که صاحب اسباب بازی فروشی عجیب و جادویی مگوریوم است. او سراسر دنیا سفر کرده تا اسباب بازی‌های جالب را از سرتا سر دنیا جمع آوری کند. او اکنون در 243 سالگی در آستانه‌ی مرگ قرار دارد.

مولی ماهونی: مدیر فروش و شاگرد آقای مگوریوم است. او پیانو می‌نوازد و همیشه آرزو داشته که یک پیانیست حرفه‌ای باشد اما تا کنون موفق نشده و آقای مگوریوم قرار است بعد از مرگش فروشگاه را به او واگذار کند اما ماهونی توانایی‌های لازم را برای اداره فروشگاه در خود نمی‌بیند.

اریک: پسربچه‌ای است که از مشتریان دائمی فروشگاه است و با ماهونی و آقای مگوریوم رابطه نزدیکی دارد. پیدا کردن دوست برای هنری چالش بزرگی است که نمی تواند از عهده آن برآید.

هنری وستون: یک حسابدار ماهر است که برای بررسی حساب‌ها و انتقال فروشگاه به ماهونی توسط آقای مگوریوم استخدام می‌شود. او دائما در حال کار کردن است و فردی بسیار منطقی است و نسبت به عجایب فروشگاه بی‌تفاوت است.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا/کانادا

کمپانی سازنده:  فاکس قرن 20

مخاطب اثر: کودک و نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فروشگاه عجیب آقای مگوریوم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!