• امروز : 24 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سفر پر ماجرا

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

5264 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

دانیال پس از ضربه‌ای که به سرش می‌خورد وارد سرزمین هفت گنج می‌شود. او به همراه ملیکا خواهرش متوجه می‌شوند که مادرشان در اسارت سلطان سلامان است و تنها راه نجات او پیداکردن میوه آسمانی درخت سندس است. آنها برای پیداکردن این میوه راهی سفری دور و دراز و بسیار سخت می‌شوند. «سفر پر ماجرا» آخرین ساخته حجت الله سیفی است که هم اکنون در سینماها در حال اکران است. مقابله با سختی‌ها و اعتماد کردن به خدواند از پیام های مثبت اثر است اما توجه داشته باشید که این محصول حاوی صحنه‌هایی است که ممکن است برای مخاطبان زیر 9 سال ترسناک باشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 1403 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«سفر پرماجرا» سینمایی ماجراجویانه است که برای مخاطب کودک و خانواده ساخته‌ شده‌ است. وجود صحنه‌های ترسناک و مدت طولانی فیلم باعث می‌شود که برای کودکان زیر 9 سال محصول مناسبی نباشد و والدین و مریبان برای انتخاب و تماشای آن در سینما دقت بیشتری به خرج دهند. شخصیت اصلی اثر یعنی دانیال پس از ضربه‌ای که به سرش می‌خورد وارد دنیای قصه‌ها شده و مامور پیداکردن میوه درخت آسمانی سندس می‌شود. چالش‌هایی که دانیال و خواهرش با آن مواجهه می‌شوند همگی با استفاده از قوه عقل و توکل بر خدا حل می‌شوند و از این نظر می‌توان گفت این اثر حامل مفاهیم مثبت زیادی است که به راحتی برای مخاطب کودک قابل دریافت است.

شخصیت‌های خوب و بد داستان نیز به آسانی قابل تشخیص هستند اما توجه داشته‌ باشید که شیاطین در این محصول شکل رعب‌آوری دارند که برای مخاطب کم سن‌تر ایجاد ترس می‌کند. دانیال و ملیکا به مکان‌های مختلفی سفر می‌کنند که در کشور خودمان و جزو جاذبه‌های توریستی ایران محسوب می‌شود. پس از مشاهده فیلم می‌توانید در مورد مکان‌هایی که در اثر نشان داده‌شده با فرزندان خود به گفت‌و‌گو بنشینید و سفر پرماجرای خودتان را ترسیم کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

دانیال: پسر نوجوانی که سرگرمی او بازی‌های رایانه‌ای است. او پس از اینکه به سرش ضربه می‌خورد وارد سرزمین هفت گنج می‌شود و سعی می‌کند به همراه خواهرش مادرشان را از اسارت سلطان سلامان نجات دهند.

ملیکا: خواهر دانیال که او هم وارد سرزمین هفت گنج شده و به همراه دانیال سعی می‌کند مادرش را نجات دهد.

ژولی: یکی از کوتاه‌قامتان سرزمین هفت گنج که دلقک سلطان سلامان است. او می‌خواهد به سرزمین پدری خود بازگردد و از درخدمت سلطان وبدن خسته‌شده‌است. ژولی در بین راه زخمی شده و می‌میرد.

داستان اثر:

دانیال و ملیکا مادرشان را گم‌کرده و در پی یافتن او وارد جنگلی عجیب می‌شوند. آنها با افرادی کوتاه‌قامت دیدار می‌کنند و مطلع می‌شوند که مادرشان در قصر سلطان سلامان اسیر است. دانیال و ملیکا به کمک ژولی، یکی از کوتوله‌ها، وارد قصر می‌شوند اما به دستور سلطان در سیاهچال حبس می‌شوند. سلطان با مشورت ملکه شرط می‌گذارد که اگر آنها بتوانند میوه درخت آسمانی سندس را برا مداوای دخترشان بیاورد، مادرشان را آزاد می‌کند. دانیال و ملیکا قبول می‌کنند و با ژولی راهی سفری 114 روزه می‌شوند. آنها برای پیداکردن این میوه جادویی ابتدا باید پیر دانا را پیداکنند تا نشانی درخت را از او بگیرند. آنها پس از یافتن پیر دانا و گرفتن راهنمایی از او راهی سفری سخت و پر چالش می‌شوند. پس از بالا پائین‌های فراوان ملیکا و دانیال می‌توانند میوه را به قصر سلطان برده و مادر خود را آزاد کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: حجت‌الله سیفی نویسنده: حجت‌الله سیفی بازیگران: نیما شاهرخ‌شاهی، جلیل فرجاد، لیلا بوشهری، مسیح سیفی. کشور سازنده: ایران شرکت سازنده: موسسه رسانه فیلمسازان مولود مخاطب: کودک و نوجوان  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سفر پر ماجرا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!