• امروز : 2 آبان 1403
logo

نقد و بررسی فیلم از شر سخن نگو (Speak no evil)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

5 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

117 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +

«از شر سخن مگو» سینمایی روانشناختی و ترسناک درباره‌ی خانواده‌ای است که مشکلات زیادی دارند. آنها در یک سفر به ایتالیا با خانواده‌ای با یک فرزند معلول آشنا شده و سپس به خانه آنها دعوت می‌شوند. با ورود به این خانه اتفاقات ناخوشایند زیادی برای آنها اتفاق می‌افتد. این سینمایی علاوه بر تعیلق و خشونت ناخوشایند حاوی ناهنجاری جنسی نیز است. به همین دلیل تماشای آن به افراد زیر 17 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : درام روان‌شناختی وحشت

سال 2024 110 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«از شر سخن مگو» محصول سال 2024 است و بازسازی‌ شده فیلمی دانمارکی با همین نام است. داستان خانواده‌ای در حال فروپاشی که پدر خانواده ترمیم این رابطه را در معاشرت با خانواده‌ای به سرپرستی پدی می‌داند. آنها با اینکه آشنایی‌ اندک داشتند ولی به پدی و همسرش اعتماد کرده و اطلاعاتی به آنها می‌دهند. در نهایت وقتی از پدی می‌پرسند چرا این کار را با ما می‌کنید پدی پاسخ می‌دهد: خودتان اجازه دادید. این اصلی‌ترین نکته‌ای است که می‌توان از فیلم برداشت‌ کرد مرزبندی خود را با افراد رعایت کنید به خصوص اگر پای مراقبت از فرزندتان در میان است.

بن به دلیل خیانت همسرش با او سرد برخورد می‌کند و علی‌رغم عشقی که به لوئیز دارد نمی‌تواند رابطه را مدیریت کند و لوئیز روز به روز از این وضعیت عصبی‌تر می‌شود. آنها در اواسط فیلم متوجه می‌شوند که باید بیشتر با یکدیگر گفت‌و‌گو و با احساساتشان صادقانه رفتارکنند و در نهایت کلید ترمیم یک خانواده را در همان بستر باید جست‌وجو کرد نه بیرون از آن. این می‌تواند نکته‌ای ارزشمند برای افراد باشد.

پدی و کیارا شخصیت‌هایی آسیب‌دیده هستند که به کارهای غیرانسانی برای التیام خود رو آورده‌اند. پدی از والدین خود به دلیل اینکه از او درست مراقبت نکرده و آسیب زدنند عصبانی است و دنبال فردی است که از او مراقبت کند. پدی کیارا در از زمان نوجوانی گروگان گرفته و در نهایت با او ازدواج می‌کند. به نظر می‌رسد کیارا دچار سندرم استکهلم است به همین دلیل نمی‌تواند از او دل بکند و به او برای انجام قتل‌ها و دزدی‌ها کمک می‌کند. آنان با این قصد که کودکی مطیعی را به سرپرستی بگیرند تا از آنها مراقبت کند، این اقدامات را انجام می‌دهند.

به طور کلی از شر سخن مگو مانند بیشتر آثار روانشناختی-وحشت مناسب همه‌ی افراد به خصوص افراد حساس و مضطرب نیست به همین دلیل در انتخاب و تماشای آن دقت لازم را داشته‌باشید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

پدی: شخصی که خود را دکتر بدون مرز معرفی می‌کند و به نظر می‌رسد شخصیتی اجتماعی دارد اما فردی پرخاشگر و قاتل است. او به دنبال شخصی است که از او مراقبت کند.

کیارا: همسر پدی که در کارهای خبیثانه او همکاری می‌کند.

آنت: پسر پدی و کیارا که به دروغ می‌گویند از کودکی معلول بوده و نمی‌تواند حرف بزند.

بن: مردی که تاحدی خوشبین است اما توان مدیریت ندارد او در یک وقفه کاری بلند مدت است و به لندن مهاجرت کرده او با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و می‌خواهد خانواده‌اش را دوباره سامان دهد.

لوئیز: همسر بن که فردی محتاط و مضطرب است. او به دلیل کارهای همسرش نسبت به او سرد شده و در گذشته به او خیانت می‌کند اما از کرده خود پشیمان شده و سعی می‌کند حالا مشکلاتش را با همسرش حل کند.

اگنس: دختر 12 ساله بن و لوئیز که اضطراب زیادی دارد و به عروسک خود هاپی بسیار وابسته است.

داستان اثر:

بن با خانواده خود برای تعطیلات به ایتالیا می‌رود و در آنجا با خانواده پدی آشنا شده و با هم وقت می‌گذرانند. پس از پایان مسافرت نامه‌ای از طرف پدی دریافت می‌کنند که انها را به خانه‌شان در روستا دعوت می‌کند. لوئیز بلافاصله مخالفت می‌کند اما بن فکر می‌کند این برای خانواده‌شان به خصوص اگنس خوب است. در نهایت تصمیم می‌گیرند که به این سفر بروند اما در ابتدای ورود اتفاقاتی می‌افتد که لوئیز مشکوک شده و مصرانه پافشاری می‌کند بروند اما در میانه راه به دلیل جا گذاشتن هاپی مجبور به بازگشت می‌شوند و پدی انها را وادار می‌کند بیشتر بمانند. آنت سعی می‌کند با اگنس ارتباط برقرار کرده و او را از خطری که در کمینشان است مطلع کند. سرانجام او با نشان دادن سرداب و یک آلبوم عکس می‌تواند به اگنس بفهاند که هر خانواده‌ای با فرزند وارد این ملک شده کشته‌شده و فرزند آنان پس از بریده شدن زبانشان تبدیل به بچه‌ی پدی و کیارا می‌شوند. بن و لوئیز پس از فهمیدن حقیقت سعی می‌کنند از آن خانه فرار کنند اما درگیری شدیدی رخ داده و در نهایت کیارا کشته‌می‌شود و آنت نیز با کوبیدن سنگ به سر پدی او را می‌کشد.

جزئیات اثر

کارگردان: James Watkins نویسنده:James Watkins, Christian Tafdrup,Mads Tafdrup بازیگران: ,James McAvoy, Mackenzie Davis, Scoot McNairy شرکت سازنده: Blumhouse Productions کشور سازنده: آمریکا مخاطب: بزرگسال  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد از شر سخن نگو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!