• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم کتاب جنگل (The Jungle Book)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4262 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

"کتاب جنگل" فیلمی در ژانر ماجراجویی محصول کشور انگلستان در سال 2016 است. این فیلم پس از اکرانی موفق و استقبال مخاطبین، در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی معتبری چون آکادمی اسکار و بفتا حضوری درخشان و افتخارآفرین داشت و موفق شد نامزد دریافت 87 جایزه در بخش‌های مختلفی شود که در این بین، 33 جایزه از جمله اسکار «بهترین جلوه‌های بصری» را از آن خود کرده است. این فیلم بر اساس مجموعه داستان «کتاب جنگل»، یکی از مشهورترین و محبوب ترین داستان‌های تاریخ ادبیات به قلم «رودیارد کیپلینگ» نوشته شده است. "کتاب جنگل" داستان زندگی موگلی پسری است که از بچگی در میان گله گرگ‌های جنگل بزرگ شده و جنگل را خانه اول و آخر خود می‌داند. اما وی توسط ببری که همه از او ترس دارند، تهدید به مرگ شده که ببر توسط موگلی کشته خواهد شد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2016 114 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

به والدین محترم توصیه می‌شود چنانچه فرزند شما از حمله حیوانات خاطره تلخی را در ذهن خود  دارد و یا ترس از حیوانات دارد از تماشای این فیلم خودداری کند. زیرا در این فیلم، حمله یک ببر به پدر یک پسر بچه و پس از آن حمله به بچه به نمایش در آمده است و ممکن است ترس را در فرزند شما تشدید کند. اما در صورتی که بتوانید با فرزند خود در مورد رفتار خوب موگلی و کمک‌رسانی‌اش به حیوانات در هنگام نیاز کمک، گفتگو کنید و به او توضیح دهید که اگر با حیوانات مهربان بود و از آنان حمایت کرد و قصد آسیب رساندن به آن‌ها را نداشت، حیوانات نیز تا زمان احساس خطر به کسی آسیب نخواهند رساند، می ‌توانید تا حد زیادی ترس فرزند خود را کنترل و یا کاهش دهید. علاوه بر این شیرخان معتقد بود چون از یک انسان آسیب دیده است پس همه انسان‌ها مشابه یکدیگر رفتار می‌کنند و همگی مستحق عذاب هستند. این خصوصیت در برخی از انسان‌ها نیز دیده می‌شود. والدین باید در مورد اینگونه رفتارهای صفر و صدی با فرزند خود گفتگو کنند و به فرزندان خود بیاموزند که نمی‌توان همه را با یک چوب زد.

خلاصه: با فرزند خود در مورد رفتار خوب موگلی و کمک‌رسانی‌اش به حیوانات در هنگام نیاز کمک، گفتگو کنید و به او توضیح دهید که اگر با حیوانات مهربان بود و از آنان حمایت کرد و قصد آسیب رساندن به آن‌ها را نداشت، حیوانات نیز تا زمان احساس خطر به کسی آسیب نخواهند رساند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بخواهید پس از تماشای فیلم، رفتار هریک از شخصیت‌ها را برای شما شرح دهد و بگوید که نتیجه نهایی رفتار هریک از شخصیت‌ها چه بود؟ از او بپرسید چرا آگیرا و گرگ‌ها تصمیم گرفتند با موگلی مهربان باشند؟ چرا بااینکه موگلی را نمی‌شناختند از او مراقبت کردند؟ از او بپرسید آیا با دیدن یک رفتار اشتباه از یک نفر باید مقابله به مثل را به همه تعمیم داد؟

خلاصه: درباره‌ی تلاش و مقاومت برای رسیدن به حق خود باوجود تمام سختی‌ها با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

داستان درباره نوزادی به نام موگلی است که پدرش در درگیری با یک ببر به نام شیرخان کشته می‌شود و پلنگ سیاهی به نام باگیرا او را پیدا کرده و به گرگ‌ها می‌سپارد. ده سال بعد شیرخان به دنبال خوردن موگلی و خارج کردن او از قبیله گرگ‌ها است. باگیرا برای نجات جان موگلی او را از قبیله گرگ‌ها خارج و به سمت دهکده آدم‌ها هدایت می‌کند. موگلی در راه از شیرخان فرار می‌کند ولی توسط یک مار مورد حمله قرار می‌گیرد و خرسی به نام بالو او را نجات می‌دهد. موگلی با درخواست بالو، مقداری عسل از کندو زنبورها برایش می‌آورد و آن‌ها با یکدیگر صمیمی می‌شوند. در آن سوی داستان، شیرخان با کشتن آگیلا (رئیس قبیله گرگ‌ها)، حیوانات را تهدید می‌کند که موگلی را به او تحویل دهند. باگیرا، موگلی و بالو را پیدا کرده و به بالو می‌گوید که موگلی باید پیش انسان‌ها برود. لذا بالو به موگلی می‌گوید که به او نیازی ندارد و او را از خود می‌راند، پس موگلی آنجا را ترک می‌کند اما در راه گرفتار میمون بزرگی به نام پادشاه لویی می‌شود. لویی از موگلی می‌خواهد که برایش گل سرخ (آتش) را بیاورد تا با هم بر جنگل حکمرانی کنند و موگلی با کمک بالو و باگیرا فرار می‌کند. موگلی برای شکست شیرخان به دهکده آدم‌ها می‌رود و مشعلی از آتش را می‌آورد. در اثر جرقه‌های مشعل، جنگل آتش می‌گیرد. بعد از مواجه موگلی و شیرخان، موگلی او را به سمت جنگل آتش گرفته می‌برد و با ترفندی در آتش می‌سوزاند.

جزئیات اثر

کارگردان: Jon Favreau

نویسنده: Justin Marks, Rudyard Kipling

نام تهیه کننده: Jon Favreau

نام بازیگران: Neel Sethi, Bill Murray, Ben Kingsley, Idris Elba

نام شخصیت ها: موگلی: پسری است که از کودکی همراه با گرگ‌ها بزرگ شده اما توسط یک ببر به نام شیرخان تهدید به مرگ می‌شود اما شیرخان در اثر مبارزه با موگلی در آتش می‌سوزد. باگیرا: پلنگ سیاهی که موگلی را به گروه گرگ‌ها سپرده بود تا از او محافظت کنند و شیوه زندگی را به او بیاموزند. او برای نجات جان موگلی با لویی و شیرخان مبارزه کرد. شیرخان: ببری که در اثر حمله به پدر موگلی چشمش را از دست داده بود و قصد کشتن موگلی را داشت تا انتقام کار پدرش را از او بگیرد. در نهایت در آتش سوخت. کا: خرسی که جان موگلی را از دست مار نجات داد. او برای جبران محبتش از موگلی درخواست آوردن عسل کرد و در نهایت برای کمک و نجات موگلی با لویی و شیرخان مبارزه کرد.

کشور سازنده: انگلستان و آمریکا

کمپانی سازنده: Fairview Entertainment, Moving Picture Company (MPC), Prime Focus, Walt Disney Pictures

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : آریا سراج

۴ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

فیلم عالی هست. حتما براش تلاش زیادی کردن .

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کتاب جنگل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!