• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3544 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

قسمت دوم فیلم پلنگ سیاه در سال 2022 در ژانر اکشن و ماجراجویی در امریکا ساخته‌شده است. به دنبال اتفاقات فیلم کاپیتان آمریکا، جنگ داخلی، پادشاه تچالا به کشورش واکاندا برمی‌گردد. اما در آنجا با دو دشمن قدرتمند که برای سرنگونی او هم‌پیمان شده‌اند روبه‌رو می‌شود. که یکی از آن‌ها کسی است که قربانی اشتباه پدر تچالا بوده است. حالا تچالا باید به‌عنوان پلنگ سیاه با کمک نیروهای ویژه واکاندا کاری کنند تا از وقوع یک جنگ جهانی جلوگیری کنند. این فیلم سعی دارد صلح و دوستی را نشان دهد.

ژانر : اکشن ماجراجویی

سال 2022 161 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم صحنه های خشونت و ترس زیادی دارد پس به رده سنی پیشنهادی حتما توجه کنید. در این فیلم شوری برادر و پدر و مادرش را از دست می‌دهد. ممکن است این امر برای فرزند شما یا اطرافیانتان هم به وجود بیاید. این فیلم را با آن‌ها به تماشا بنشینید تا ببینند که شوری بعد از تحمل این سختی ها چه واکنشی نسبت به دشمن نشان داد. او می توانست انتقام بگیرد اما تصمیم گرفت کار عاقلانه ای را انجام دهد و احساسی برخورد نکند. سعی کنید با او در این زمینه صحبت کنید. به‌خصوص اگرنوجوان است و هیجانات و احساسات بر عقلش غلبه دارد.

 می توانید از تجربیات خود و عواقب تصمیم گیریتان بگویید. سعی کنید برای هر تصمیمی که قرار است نوجوانتان بگیرد او را کامل راهنمایی کنید و عواقب هر تصمیم را به او بگویید و او را مختار بین آن دو انتخاب بگذارید و از او بخواهید نتیجه هر چه شد باید مسئولیت‌اش را به عهده بگیرد اما در تصمیم‌های مهم و بزرگ همیشه حواستان به آن‌ها باشد و آن‌ها را مختار نذارید.

خلاصه: سعی کنید به فرزندتان یاد دهید که دوستی و مهربانی بهترین راه برای ادامه یک زندگی آرام است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید دوست داشت جای شوری باشد یا نامور؟

2اگر او جای شوری بود چه تصمیمی می‌گرفت. دشمن را می‌کشت یا مانند شوری دعوت به صلح می‌کرد؟ چرا؟

اگر شوری او را می کشد چه اتفاقی می‌افتاد؟

ازنظر او آینده جهان چگونه خواهد بود؟ آینده خوبی در انتظار خواهد بود یا بد؟

از دید او واقعاً همچنین انسان‌های دریایی ممکن است وجود داشته باشند؟

اگر او دانشمند بود دوست داشت چه وسیله و تکنولوژی اختراع کند؟ چرا؟

ازنظر او مرگ یعنی جی؟

خلاصه: از فرزندتان بپرسید آینده جهان چگونه خواهد بود؟

داستان اثر

داستان فیلم ادامه‌ای از قسمت قبلی پلنگ سیاه است. بعد از مرگ پادشاه، برادر شوری هم می‌میرد. او و مادرش رهبری واکاندا را به عهده می‌گیرند. آن‌ها به خاطر داشتن ویبرانیوم موردحمله کشورها قرار می‌گیرند. آن‌ها برای دفاع از خود از تکنولوژی‌هایی‌ پیشرفته استفاده می‌کنند اما یکی از دشمنان آن‌ها انسان‌های دریایی هستند که دچار جهش ژنتیکی شده‌اند و قیافه وحشتناکی داشته و در آب زندگی می‌کنند. آن‌ها با واکاندایی ها به جنگ می‌پردازند اما پس از ساعت‌ها جنگ، شوری رهبر آن‌ها اسیر می‌کند و از او درخواست می‌دهد تا صلح کند و او می‌پذیرد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Ryan Coogler/ریان کوگر

نویسنده/ مترجم: Ryan Coogler،Joe Robert Cole/ریان کوگر، جو رابرت کول

نام تهیه کننده: Kevin Feige/ کوین فیگ

نام بازیگران: Letitia Wright،Lupita Nyong'o،Danai Gurira،Winston Duke/لتیتیا رایت، لوپیتا نیونگ او، دانیا گوریرا، وینستون دوک

نام شخصیت‌ها: شوری: شاهدخت واکاندا که فناوری جدیدی را برای کشورش طراحی می‌کند، او به فناوری خود به‌عنوان راهی برای کنار آمدن از غم مرگ برادرش تِچالا روی می‌آورد. راموندا: ملکه مادر واکانداست که از مرگ پسرش تچالا غمگین است. راموندا سعی می‌کند بین رهبری مردمش، مادر بودن برای شوری و حفظ تهدیدات واکاندا، تعادل برقرار کند.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney Pictures، Marvel Studios/ والت دیزنی پیکچرز، مارول استودیو

 

جوایز و افتخارات: این فیلم نقدهای عموماً مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و بیش از ۸۴۰ میلیون دلار در جهان فروش داشته که ششمین فیلم پرفروش ۲۰۲۲ است. نقش‌آفرینی آنجلا باست اساساً مورد تحسین قرار گرفت و برای آن برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد، درحالی‌که فیلم نامزد چهار جایزه در مراسم اسکار شد.

مخاطب اثر: نوجوانان

دیالوگ:برترین رهبران از شکسته‌ترین افراد ساخته می‌شوند.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!