• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مدرسه پیرمردها

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

215 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«مدرسه پیرمردها» فیلمی درام و خانوادگی، محصول کشور ایران در سال 1370 است. این فیلم داستان پیرمردی به نام پاک‌نهاد است که پسران وی برای تصاحب ملک پدرشان، او را در یک خانه سالمندان پنهان کرده‌اند و پسری به نام فسقلی سعی در نجات وی دارد.

ژانر : درام

سال 1370 94دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین گرامی باید بدانند که برخی از اقدامات شخصیت‌های این فیلم برای کودکان و نوجوانان جذاب به نظر می‌رسد و ممکن است آن‌ها قصد تقلید از کارکترها را داشته باشند. برای نمونه فسقلی برای نجات آقای پاک‌نهاد وارد کانال کولر می‌شود و از این طریق به اتاق‌های دیگر سرک می‌کشد تا جای او را پیدا کند. بنابراین به والدین محترم توصیه می‌شود تا در مورد خطرات مربوط به اجرای اقدامات شخصیت‌های داستان در زندگی واقعی با فرزند خود گفتگو کنند. با توجه با اینکه محوریت این فیلم در مورد وضعیت بد سالمندان در آسایشگاه است لذا اگر پدربزرگ یا مادربزرگ فرزند شما در آسایشگاه سالمندان زندگی می‌کند این فیلم می‌تواند دیدگاه فرزندتان را نسبت به شما به شدت خدشه‌دار کند لذا بهتر است در مورد شرایط خودتان در مورد نگهداری پدربزرگ و مادربزرگ با فرزندتان صحبت کنید.

خلاصه: والدین باید بدانند که ممکن است فرزند شما به دنبال تقلید از شخصیت‌های داستان برآید که این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود در مورد کارهای فسقلی و هدفش از نجات آقای پاک‌نهاد گفتگو کنید. از او بپرسید اگر جای فسقلی بود چگونه رفتار می‌کرد؟ با او در مورد رفتار پسران آقای پاک‌نهاد و نتیجه عملشان صحبت کنید. از او بخواهید تا توضیح دهد چرا سالمندان به خانم مسئول آسایشگاه، زلزله می‌گفتند؟ با فرزندتان درباره تغییر رفتار سرهنگ با فسقلی صحبت کنید. از او بپرسید چه چیزی باعث شد سرهنگ رفتارش را با او تغییر دهد؟

خلاصه: در مورد کارهای فسقلی و هدفش از نجات آقای پاک‌نهاد با فرزند خود گفتگو کنید.

داستان اثر

پسر کوچکی با نام مستعار فسقلی با همکاری دوستش متوجه می‌شوند که مدرسه ناشنوایان در معرض تخریب است. در حقیقت پسران مرد خیر اهداکننده (آقای پاک‌نهاد) این مدرسه برای مخالفت با پدر خود، برنامه تخریب آن را دارند. آنها برای رسیدن به مقصود خود، پدرشان را به صورت غیرقانونی در یک آسایشگاه سالمندان مخفی می‌کنند و به همه اعلام می‌کنند که او بیمار است اما فسقلی با پیدا کردن مرد خیر در خانه سالمندان و نجات او موجب بازگشایی مدرسه ناشنوایان می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: سید علی سجادی حسینی

نویسنده: علیرضا طالب‌زاده

نام تهیه کننده: فرشته طائرپور

نام بازیگران: اکبر عبدی، گوهر خیراندیش، رضا بنفشه‌خواه، محمود بنفشه‌خواه،سعید پورصمیمی

نام شخصیت ها: پاک‌نهاد: خیّر اهدا کننده مدرسه که به عمو سیبیلو معروف است. او توسط فرزندانش به آسایشگاه برده می‌شود. فسقلی: پسری که پس از مطلع شدن از هدف پسران آقای پاک‌نهاد تمام تلاشش را می‌کند تا او و مدرسه را نجات دهد.

کشور سازنده: ایران

مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مدرسه پیرمردها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!