• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم لایل لایل کروکودیل ( Lyle, Lyle, Crocodile)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6376 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم لایل لایل کروکودیل محصول سال 2022 کشور آمریکا است که فیلم‌نامه آن بر اساس دو کتاب کودکانه به قلم برنارد وبر نوشته‌شده است. ژانر این فیلم کمدی موزیکال است و داستان با نقل‌مکان خانواده پریم به شهر نیویورک آغاز می‌شود. پسر این خانواده، جاش، به‌سختی می‌تواند با تغییر مدرسه و دوستانش کنار بیاید اما وقتی در اتاق زیرشیروانی خانه یک کروکودیل آوازه‌خوان به نام لایل را می‌بیند همه‌چیز تغییر می‌کند. لایل همه تلاشش را می‌کند تا به جاش و پدرش کمک کند تا ترس‌هایشان را کنار بگذارند و توانایی‌هایشان فرصت بروز پیدا کند. این فیلم برای مخاطبانی که از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برند و از مواجهه با موقعیت‌های جدید می‌ترسند، بسیار مفید است.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2022 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اگر کودک ترسو و بی اعتمادبه‌نفسی دارید توصیه می‌شود حتماً با او این فیلم را ببینید. سعی کنید نقش لایل را برای فرزندتان بازی کنید و به رفتارهای لایل با جاش توجه کنید. جاش از ورود به مدرسه جدید و از صداها و آدم‌های اطرافش می‌ترسید و مادرش مجبور بود او را تا مدرسه همراهی کند. اما لایل به او اعتمادبه‌نفس داد حتی درصحنه‌ای به او گفت که به‌عنوان راننده در موتور بنشیند (البته این عمل کار درستی نیست). سعی کنید کارهایی را به فرزندتان بسپارید و از او بخواهید تا یک روز معین آن کار را به اتمام برساند و به او قوت قلب بدهید که می‌تواند. سعی نکنید در کاری که به او محول کرده‌اید دخالت کنید تا او مجبور به انجام دادنش شود. از کارهای کوچک شروع کنید. مانند جمع‌کردن سفره یا انداختن میز شام، جمع‌کردن وسایل اتاقش، انجام دادن تکالیفش. یا هر چیزی که در توانایی فرزندتان می‌بینید با معلمش به اشتراک بگذارید تا بتوانید اعتمادبه‌نفس او را احیا کنید. یا مثلاً وقتی فیلمی یا کتابی می‌خواند از او بخواهید خلاصه‌اش را برای شما یا اطرافیانتان بیان کند. این امور بسیار مؤثر هستند و سعی کنید حتماً این حس را در کودکی از او  دور کنید تا در آینده دچار مشکلات جدی‌تری نشود.

 جاش از مدرسه جدید می‌ترسید اگر شما هم به محل جدید نقل‌مکان می‌کنید و فرزندتان از برخورد با دوستان جدید می‌ترسد سعی کنید این موضوع را از قبل با معلمش در میان بگذارید. با او در روزهای اول به مدرسه بیاید تا احساس آرامش کند و اگر ترس فرزندتان بسیار جدی است حتماً با یک روانشناس صحبت کنید.

دریکی از مراسم شعبده‌بازی، لایل از خواندن با هکتور امتناع می‌کند و وقتی مراسم تمام می‌شود هکتور او را دعوا یا مجبور به کاری که علاقه ندارد، نمی‌کند. والدین وقتی رفتاری غیرمتعارف از فرزندتان می‌بینند اغلب سرشان داد می‌زنند که چرا این کار را انجام نداده است. به یاد داشته باشیم شاید کاری که ما به‌اجبار به فرزندمان تحمیل می‌کنیم حس ناخوشایندی به او بدهد و همین امر باعث می‌شود او حس بدی نسبت به خود بگیرد و رفته‌رفته این حس در او تشدید شود. هیچ‌وقت فرزندتان را اجبار به کاری نکنید و اگر کاری را انجام نداد به‌جای دعوا کردن از او دلیلش را بپرسید. سعی کنید فضای آرامی را برایش برقرار کنید تا حس صمیمیت بینتان برقرار شود و بتواند حرفش را بیان کند اگر هم تمایل به صحبت نداشت اصرار نکنید.

وقتی مادر جاش، لایل را می‌بیند سعی می‌کند او را با چاقو بکشد اما جاش از او خواهش می‌کند که به حرفش گوش دهد و او را نکشد. مادر علی رغم  میل باطنی‌اش این کار را انجام می‌دهد و بعد از مدتی با لایل بسیار دوست می‌شود. گاهی باید به‌جای تصمیم‌های عجولانه به صحبت‌های فرزندمان گوش دهیم و اعتماد کنیم و سعی کنیم زود تصمیم نگیریم.

ممکن است فرزندتان با تماشای این فیلم درخواست حیوان خانگی کند. به او بگویید که لایل حیوان ناطقی بود که فقط در فیلم‌ وجود داشت و جای این حیوانات وحشی فقط در جنگل و باغ‌وحش است زیرا باعث آزار و اذیت همسایه‌ها و حتی خود آن حیوان می‌شود.

خلاصه: سعی کنید حس‌هایی که در فرزندتان وجود دارند مثل ترس، عدم اعتمادبه‌نفس، تنهایی را بشناسید و آن‌ها را در کودکی حل کنید تا در جوانی با مشکلات بزرگ‌تری مواجه نشوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید خلاصه داستان را برایتان تعریف کند.

از او بخواهید پیامی که با تماشای این فیلم دریافت کرده است را بیان کند.

آیا دوست دارد مانند هکتور کارهای شعبده‌بازی انجام دهد. می‌توانید برای فرزندتان وسایل شعبده‌بازی بخرید.

از او بپرسید دوست دارد جای شخصیت لایل باشد یا جاش؟ دلیلش چیست؟

از او بپرسید از چه چیزهایی می‌ترسد؟ از ترس‌هایش بپرسید و سعی کنید با او همراهی کنید و نگویید که ترس ندارد.

با فرزندتان در مورد حیوانات خانگی صحبت کنید حتی می‌توانید او را به باغ‌وحش ببرید تا حیوانات را از نزدیک ببیند.

از فرزندتان بپرسید دوست دارد چه‌کارهای هیجانی انجام دهد. تا حد امکان سعی کنید فرصتش را فراهم کنید تا اعتمادبه‌نفسش را به دست اورد و همین هیجان و انرژی باعث می‌شود که جرئت انجام کارهای دیگری را هم پیدا کند. این امر به‌خصوص در بچه‌های ترسو بسیار خوب است.

خلاصه: با فرزندتان در مورد ترس‌هایش صحبت کنید و فرصتی را مهیا کنید تا بتواند استعدادهایش را بروز دهد.

داستان اثر

لایل کروکودیل سخنگویی است که در خانه‌ای در خیابان 88 شرقی در نیویورک زندگی می‌کند. هکتور شعبده‌باز ناموفقی است که طی اتفاقی، لایل را پیدا می‌کند و در مراسم شعبده‌بازی‌اش با او آواز می‌خواند و همین امر باعث می‌شود او معروف شود اما وقتی لایل بزرگ می‌شود از خواندن امتناع می‌کند. به همین دلیل هکتور برای مدتی از آن خانه می‌رود و لایل در اتاق زیرشیروانی زندگی می‌کند.

لایل یک سال و نیم در آن خانه تنها می‌ماند تا اینکه خانواده پریم به آنجا نقل‌مکان می‌کنند. جاش، پسر آن‌ها بسیار ترسو و بی اعتمادبه‌نفس است. خانواده پریم بعد از مدتی متوجه حضور لایل در خانه می‌شوند. در ابتدا از حضورش می‌ترسند ولی بعد از مدتی متوجه خاص بودنش می‌شوند. لایل به جاش کمک می‌کند تا بر ترس‌هایش غلبه کند و به پدر جاش کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفسش ترمیم شود. بعد مدتی هکتور دوباره به آن خانه برمی‌گردد و تصمیم می‌گیرد دوباره با لایل اجرا داشته باشد، اما لایل از خواندن در مراسم امتناع می‌کند به همین دلیل هکتور او را به مأمورین باغ‌وحش تحویل می‌دهد. لایل در باغ‌وحش احساس تنهایی می‌کند. بعد از مدت کوتاهی هکتور از کاری که کرده بود بسیار پشیمان می‌شود به همین دلیل با کمک جاش تصمیم می‌گیرند او را از آنجا بدزدد و موفق هم می‌شوند. جاش به همراه لایل به مسابقه استعدادیابی می‌رود تا استعداد لایل در خواندن را به همگان نشان دهند. لایل در ابتدا از خواندن امتناع می‌کند، اما به خاطر جاش شروع به آواز خواندن می‌کند و مردم از این استعداد بسیار لذت می‌برند به همین دلیل مأمورین او را به باغ‌وحش برنمی‌گردانند و برای همیشه در کنار خانواده پریم می‌ماند.

جزئیات اثر

کارگردان: Josh Gordon،Will Speck/ویل اسپک،جاش جردن

نویسنده: Bernard Waber  ،Will Davies/ویل دیویس، برنارد ویبر

نام تهیه کننده: Josh Gordon/جاش جردن

نام بازیگران: Javier Bardem، Winslow Fegley، Shawn Mendes، Constance Wu/جاویر بردم،ویناسلو فگلی، شون مندس، ویو کنستانت

نام شخصیت‌ها:

لایل: کوروکودیل ناطقی است که عاشق حمام و آواز و خاویار است اما فقط هنگام آواز خواندن می‌تواند صحبت کند. او به جاش و پدرش و هکتور کمک می‌کند تا بر ترس‌هایشان غلبه کنند تا توانایی‌هایشان بروز پیدا کنند.

جاش: پسر ترسویی است که به‌تازگی به مکان جدیدی نقل‌مکان کرده است و نمی‌تواند با ترس‌های جدیدش مواجه شود.

هکتور: مرد شعبده‌بازی است که به‌تنهایی نمی‌تواند نظر مردم را به خود جلب کند. با ورود لایل، زندگی کاریش متحول می‌شود و رونق می‌گیرد.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Eagle Pictures،Hutch Parker Entertainment،Sony Pictures Animation/ایگل پیکچرز،هوتچ پارکر اینترتینمنت،سونی پیکچرز انیمیشن

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : احمد یاری

۱۵ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

فیلم مناسبی برای دیدن اب بچه نبود. لباسهای نامناسب و نیمه برهنه. نمایشض روابط جنسی و.... واقعا متاسفم که با کدومو اعتماد کردم و فیلم رو با خانواده دیدم.

بزرگسال

توسط : بخشی بخشی

۲ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

مناسب هیچ کدام از رده های سنی نیست❌ ناهنجاری اجتماعی مخالف فرهنگ ایرانی اسلامی ارتباط با حیوانات (( غذا خوردن، خوابیدن، و... با حیوانات)) ارائه ی الگوی نامناسب

بزرگسال

توسط : بخشی بخشی

۲ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

ناهنجاری اجتماعی مخالف فرهنگ ایرانی اسلامی ارتباط با حیوانات (( غذا خوردن، خوابیدن، و... با حیوانات)) ارائه ی الگوی نامناسب

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لایل لایل کروکودیل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!