• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم زود باش زودباش (C'mon C'mon)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

466 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «زود باش زود باش» به کارگردانی مایک میلز در سال 2021 ساخته‌شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر درام است. این فیلم همچنین به‌عنوان یکی از ده فیلم مستقل برتر در هیئت ملی بازبینی فیلم شمرده می‌شود. جانی یک گزارشگر رادیویی است که باید برای مدتی از خواهرزاده کوچکش، جسی مراقبت کند. او جسی را به سفری در آن‌سوی کشور می‌برد تا جهان را به ‌دور از لس‌آنجلس نشانش دهد. جسی نیز باعث می‌شود او دید تازه‌ای به دنیا پیدا کند. عاقبت بی‌توجهی به فرزندان و سخت‌گیری بیش‌ازحد و گوش ندادن به صحبت‌های آن‌ها از مهم‌ترین پیام‌های مهم این فیلم است.

ژانر : درام

سال 2021 106 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «زود باش زود باش» تصویری ساده اما غرق کننده از زندگی آدم‌ها است. قصه‌ای که در ظاهر بی‌غل‌وغش خود، ترومایی لطیف از روابط انسان‌ها را به نمایش گذاشته و مخاطب را به دل داستان‌های ملموس بزرگسالان می‌کشاند. گاهی والدین به دلایلی، فرزندانشان را مجبور به انجام کارهایی می‌کنند که در روحیه آن‌ها به‌شدت تأثیر منفی می‌گذارد و همین امر باعث دوری آن‌ها از والدینشان می‌شود.

 گاهی والدین در مقابل سرکشی‌های فرزندانشان، بی‌مهابا داد می‌زنند بدون آن‌که علت آن را بیان کنند و کودکان فقط صداهایی را می‌شنوند که شما بر سرشان داد می‌زنید. فرزندان در هر رده سنی که باشند، شما باید فراخور اقتضائات روحی و اخلاقی‌شان با آن‌ها رفتار کنید. حتماً دلیل ناراحتی و عصبانیتتان را به آن‌ها بگویید. سعی کنید با فرزندتان صحبت کنید و از سخت‌گیری‌های بی‌جا خودداری کنید.

حتماً به مکالمه‌های کودکان که در طول فیلم پخش می‌شود، دقت کنید. صحبت‌هایی برآمده از دل است که در همه کودکان فارغ از ملیت و نژاد وجود دارد. آن‌ها دغدغه‌هایی دارند که به‌مرور به آن‌ها اضافه می‌شود پس سعی کنید به آن‌ها توجه کنید.

برای اینکه شما هم از درد و دل و انتظارات فرزندتان باخبر شوید، می‌توانید مانند فیلم، یک مصاحبه‌ای ترتیب دهید. سعی کنید این مصاحبه را در جمع دوستانش انجام دهید و ترجیحاً فرد دیگری غیر از والدینش با آن‌ها گفت‌وگو کند. سعی کنید بدون قضاوت به حرف‌های فرزندتان گوش دهید و آن‌ها را حل کنید.

سعی کنید قبل از هر اقدامی، نظر فرزندتان را راجع به آن موضوع بپرسید. حرف‌هایش را بشنوید و دلایل خود را بیان کنید.

مادر جسی به خاطر مراقبت از همسرش، از فرزندش غافل شده بود و به او زیادی سخت می‌گرفت. فرزندان در هر سنی باشند، نیاز به توجه و مراقبت دارند. اگر درگیر مسائل بزرگی در زندگی هستید، حتماً به این نکته  توجه کنید.

درصحنه‌ای جسی حال خوبی ندارد ولی اصرار دارد به جانی بگوید که خوب هست. جانی با او صحبت می‌کند و به او می‌گوید که اشکالی ندارد که حالش بد است، داد بزند و انرژی منفی‌اش را خالی کند.  همین امر باعث می‌شود جسی از حال بد فارغ شود و حس خوبی به او دست بدهد. این صحنه از فیلم بسیار آموزنده است. نیازی نیست فرزندان را محدود به چارچوب‌های خاصی بکنیم تا مجبور بشوند خود را غیر ازآنچه هستند، نشان دهند. آن‌ها باید یاد بگیرند در اتفاقات خوب و بد چگونه واکنش نشان دهند و نیازی نیست همیشه همه‌چیز خوب پیش برود. آن‌ها باید با احساسات مختلف خود آشنا شوند و بتواند آن‌ها را کنترل کنند.

خلاصه: به گفت‌وگوهایی که در این فیلم از زبان کودکان بیان می‌شود، دقت کنید. آن‌ها، خواسته‌هایشان از بزرگ‌ترها را بیان می‌کنند که دانستن آن‌ها، می‌تواند به شما در پرورش بهتر فرزندتان کمک کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از نوجوانتان بپرسید چه تصوری از آینده‌اش دارد؟دوست دارد چه‌کارهایی انجام دهد.

از او بپرسید چه چیزی درگذشته، در دوران کودکی‌اش او را آزار می‌داده است؟ اگر احساس می‌کنید او در پاسخ معذب است می‌توانید از خاله، عمو یا دوستی بخواهید تا این سؤالات را از او بپرسد.

سعی کنید با نوجوانتان دوست باشید، با او به گردش بروید و از او بخواهید انتظاراتش را با شما در میان بگذارد.

از فرزندتان بپرسید در خیالاتش، به چه چیزهایی فکر می‌کند و خود را چگونه می‌بیند؟

خلاصه: به خواسته‌های فرزندتان بسیار توجه کنید و سؤالاتی که در فیلم از بچه‌ها پرسیده می‌شود را می‌توانید از فرزندتان بپرسید.

داستان اثر

جانی یک گزارشگر رادیویی است. او خواهری به نام ویو دارد. آن‌ها سال پیش مادرشان را از دست می‌دهند. ویو پسری به نام جسی دارد. همسر او دچار بیماری پارانویید است و نیاز به مراقبت دارد. ویو به جانی زنگ می‌زند تا برای چند روز مراقب جسی باشد. جانی هم قبول می‌کند. اما به دلیل شدت بیماری، ویو مجبور می‌شود بیش‌تر در کنار همسرش بماند و جانی هم برای گزارشگری‌اش مجبور می‌شود به نیویورک برود به همین خاطر جسی را هم با خود می‌برد. جسی به توصیه مادرش اجازه هر کاری را ندارد اما دایی‌اش به او اجازه و جرئت کارهای مختلف می‌دهد. به او یاد می‌دهد در مواقع ناراحتی، چگونه انرژی منفی‌اش را تخلیه کند. همین امر باعث می‌شود جسی به او وابسته‌تر شود و شب‌ها در کنارش بخوابد. پس از مدتی حال پدر جسی بهتر می‌شود و مادرش به خانه‌ برمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Mike Mills/مایک میلز

نویسنده/ مترجم: Mike Mills/مایک میلز نام تهیه کننده: Chelsea Barnard/چلسیا برنارد نام بازیگران: Joaquin Phoenix، Gaby Hoffmann، Woody Norman، Scoot McNairy/ واکین فینیکس، گبی هافمن، وودی نورمن، اسکات مک نایری نام شخصیت‌ها: جانی: گزارشگری است که در مورد انتظارات و آینده کودکان تحقیق می‌کند. او مجبور می‌شود با خواهرزاده‌اش برای مدتی زندگی کند و همین امر باعث می‌شود با دنیای کودکان بیش‌تر آشنا شود. جسی: پسر باهوش و حساسی است که به خاطر عدم توجه مادرش به او، در تصوراتش خود را یتیم می‌پندارند. او از جانی یاد می‌گیرد که احساساتش را کنترل کند. کشور سازنده: آمریکا کمپانی سازنده: A24،Be Funny When You Can/آ 24، بی فانی ون یوکن جوایز و افتخارات: «وودی نورمن» برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر جوان از انجمن منتقدان فیلم لاس وگاس و لندن شده است. این فیلم همچنین به‌عنوان یکی از ده فیلم مستقل برتر در «هیئت ملی بازبینی فیلم» شمرده می‌شود. مخاطب اثر: نوجوانان دیالوگ:*کتاب رو نمیشه از ظاهرش قضاوت کرد، آدم‌ها هم همین‌طور.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زود باش زودباش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!