• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جوراب شو: حقه باز دم دراز

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1260 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

حقه باز دم دراز فیلمی عروسکی و موزیکال ساخته سال 1396 است. داستان درمورد 4 عروسک جورابی است که ارزوی معروف شدن در تلوزیون را دارند برای همین بدون اطلاع عموپیرداد صاحبشان از خانه خارج می شوند و دردسر هایی را به وجود می آورند. ریتم این فیلم سینمایی کند است و با زبان ساده برخی مفاهیم مانند اعتمادکردن به بزرگ‌ترها، آرزو داشتن و تلاش کردن برای آن را نشان می دهد . این فیلم مناسب کودکان بالای 6 سال می باشد.

ژانر : خانوادگي

سال 1396 78 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

حقه باز دم دراز داستان 4 عروسک جورابی است که برای معروف شدن در تلوزیون بدون اجازه از خانه خارج شده و برای عمو پیرداد صاحبشان دردسر هایی را درست می کنند. این فیلم عروسکی موزیکال است و مفاهیم را به سادگی به کودکان منتقل می کند بنابراین می توان گفت برای کودکان بالا ی6 سال فیلم مناسبی است. نکته ای باید به آن توجه داشته باشدی این است که تمام عناصر در این فیلم جان دارند از جمله عروس ها و همینطور ماشین عموپیرداد نارنجی. اگر فکر می کنید با دین این عناصر فرزندتان در مورد وسایلش به اشتباه میوفتد با او صحبت کنید و اشاره کنید که این مسائل فقط در داستان ها و فیلم ها اتفاق میوفتد. عروسک های داستان در پی آرزوهای خود تصمیم ناگهانی ای می گیرند و به حای اعتماد کردن به عمو پیرداد راه خود را می روند و به دردسر میوفتند می توانید با کودکانتان درباره عواقب کارهایی که عروسک ها انجام دادند صحبت کنید تا بدانند هر تصمیمی از جانب آنها یک پیامدی دارد و باید مسئولیت آن را قبول کنند. نکته قابل ذکر در باره این فلیم این است که کودکانی که به عروسک ها کمک م یکنند هر مدام تپ لت شخصی خود را دارند و بدون نظارت والدین در اینترنت جستو جو می کنند یا پیزی را پست می کنند اگر در این باره قوانینی دارید می توانید ردموردش با کودکتان صحبت کنید. در نهایت این فیلم فرصت  مناسبی است که با فرزندتان در باره ی آرزوهای شان و نحوه رسیدن به آن صحبت کنید و به آنها بگوئید برای حمایت از آنها همیشه حضور دارید.

خلاصه:  این فیلم به شما فرصت را می دهد تا درباره ی آرزوهای کودکانتان با آنها صحبت کنید و حمایت خود را از آنها اعلام کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ارزوی تو چیست؟ دوست داری در آینده چه کاره بشوی؟ فکر می کنی برای رسیدن به آن چه کار هایی باید انجا دهی؟ به نظرت کار عروسک ها درست بود ؟ چرا ؟ تو اگر جای عروسک ها بودی چه می کردی ؟

خلاصه : آرزو ی تو جیست ؟

داستان اثر

حقه باز دم دراز داستان عروسک های عموپیرداد به نام های شیری،فیلی، گاوی و موشی هستند. این عروسک ها در آرزوی معروف شدن از خانه بیرون می روند و دردسر های زیادی برای عموپیرداد درست می کنند. آنها برای رفتن به تلوزیون از خانه خارج می شوند اما در راه گم شده و در نهایت وارد یک مهد کودک می شوند . در این بین عموپیرداد بی وقفه دنبال انها می گردد و توسط پلیس دستگیر می شود. بچه های مهد کودک عروسک ها را پنهان کرده و به آنها کمک م یکنند تا برنامه ی خود را بسازند . با تلاش و کوشش بسیار عروسک ها می توانند کلیپ های خود را بسازند و در آپارات معروف شوند. خاله سحر مسئول مهد عروسک ها را پیدا می کند و به دنبال عمو پیرداد می رود و عروسک ها به عمو پیرداد بازگردانده شده و همه به خانه بازمیگردند.

جزئیات اثر

کارگردان: علیرضا محمود زاده

نویسنده: علیرضا محمود زاده

نام تهیه کننده: داریوش بابائیان

نام بازیگران: احمدرضا اسعدی، سحر ولدبیگی، مریم شاه ولی، محمد مایلی، مجید مختارپور

نام شخصیت ها:

عمو پیرداد: پیرمرد مهربانی که کارش ساختن عروسک و اجرای نمایش عروسکی است .

خاله سحر: مربی مهد کودکی است که عروسک ها در آن پنهان شده بودند.

شیری، فیلی، موشی، گاوی: عروسک های جورابی ای که قصد معروف شدن و برنامه اجرا کردن برای به را داشتند.

روباه مکار: شخصیت منفی داستان پینوکیو که در این فیلم به دنبال دزدیدن ماشین عمو پیرداد است.

گربه نره: شخصیت منفی داستان پینوکیو که در این فیلم به همراه روباه مکار سعی در دزددیدن ماشین عمو پیرداد دارد.

نارنجی: ماشین عمو پیرداد که مانند عروسک ها جان دارد.

 

کشور سازنده: ایران

کمپانی سازنده: موسسه فرهنگی هنری شکوفا فیلم

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جوراب شو: حقه باز دم دراز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!