• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم تئوری همه چیز (The Theory Of Every Thing)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2012 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 فیلم "تئوری همه چیز" روایتگر زندگی‌نامه استیون هاوکینگ، محصول کشور انگستان در سال 2014 است. استیون هاوکینگ یک دانشمند مشهور جهانی است که علی رغم معلولیت، فعالیت علمی خود را ادامه داده و به تئوری‌های جدید دست یافته است. این فیلم بار‌ها از سوی منتقدین سینما مورد تحسین قرار گرفت و نامزد دریافت چندین جایزه اسکار شد و در نهایت «ادی ردماین» توانست جایزه اسکار را برای بازی در نقش «استیون هاوکینگ» در این فیلم از آن خود کند.

ژانر : بیوگرافی

سال 2014 163دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 فیلم "تئوری همه چیز" داستان زندگی یک دانشمند است که با وجود بیماری سخت و از دست دادن توان حرکتی و تکلم، همچنان به زندگی امیدوار است و برای کشف حقایق و پیشرفت علم، همچنان تلاش می‌کند. اما آنچه که والدین باید به آن توجه کنند بینش استیون در این فیلم است. او به خداوند اعتقاد ندارد و معتقد است که جهان آفریننده ندارد. لذا ممکن است سوال‌های عقیدتی و دینی بسیاری را برای فرزند شما به وجود آورد. شما می‌توانید با مطالعه کتاب‌های گوناگون، توحید را برای فرزندتان توضیح دهید و نادرست بودن عقیده استیون را با دلیل برای او شرح دهید. از طرف دیگر مصرف مشروبات الکلی در این فیلم قابل مشاهده است و ممکن است برای فرزند شما جذاب باشد. شما می‌توانید با صحبت، فرزند خود را از مضرات آن آگاه کنید.

خلاصه: این فیلم نمایشگر تلاش و پشتکار و امیدواری در شرایط سخت است اما والدین باید بینش و عقاید استیون که نفی وجود خداوند است را مورد توجه قرار دهند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید که اگر جای استیون بودی و به بیماری سخت مبتلا می‌شدی همچنان برای هدفت مبارزه می‌کردی؟ یا بی انگیزه می‌شدی و هدفت را رها می‌کردی؟ با او در مورد هم‌پوشانی همیشگی دین و علم صحبت کنید؟ از او بپرسید که هر چیزی که علم توان اثباتش را نداشت نشان از عدم دارد؟ آیا مسائل ماوراء طبیعت را می‌شود با علم اثبات کرد؟

خلاصه: با فرزند خود در مورد تلاش و امیدواری در شرایط سخت صحبت کنید. و با او از ضعف علم درباره اثبات حقایق ماوراء طبیعه گفتگو کنید.

داستان اثر

 در یک مهمانی دانشجویی، استیون هاوکینگ به جین علاقه‌مند می‌شود. از سوی دیگر استیون، دانشجوی با استعداد رشته کیهان شناسی است. او هنگامی که در حال تحقیقات علمی است بیمار شده و به او گفته می‌شود که به‌زودی تمام ماهیچه‌های بدنش از کار خواهند افتاد، البته به مغزش آسیبی وارد نمی‌شود ولی حداکثر دو سال دیگر زنده خواهد ماند. استیون گوشه‌گیر می‌شود اما جِین به او اظهار علاقه می‌کند. آن‌ها با هم ازدواج می‌کنند و بعد از مدتی صاحب فرزند می‌شوند. استیون کم‌کم توانایی صحبت کردن را از دست می‌دهد ولی مدرک دکتریش را می‌گیرد. او با ارائه نظریه جدیدی راجع به پدیداری سیاه‌چاله‌ها، شهرت جهانی پیدا می‌کند. در همین زمان، جین، با جاناتان آشنا می‌شود. او به جین، استیون و بچه‌ها در زندگی‌شان کمک می‌کند. استیون به صورت ناگهانی به بیماری ذات الریه مبتلا شده و نای او را قطع می‌کنند. پس از آن، زنی به نام الین استخدام می‌شود تا به او کمک کند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، او کتاب پرفروش تاریخچه زمان را می‌نویسد. استیون با دیدن خوشحالی همسرش در کنار جاناتان از جین جدا شده و با الین ازدواج می‌کند. جین و جاناتان نیز به هم می‌پیوندند.

جزئیات اثر

کارگردان: James Marsh

نویسنده: Anthony McCarten, Jane Hawking

نام تهیه کننده: Tim Bevan, Lisa Bruce

نام بازیگران: Jane Hawking, Felicity Jones, Tom Prior

نام شخصیت ها: استیون هاوکینگ: یک دانشجوی نخبه است که به وجود خدا اعتقاد ندارد و براثر بیماری عصبی اندام‌های حرکتی و قدرت تکلم خود را در طی زمان از دست می‌دهد اما با این حال از تحلیل و کشف علم دست برنمی‌دارد و نظریه‌های فراوان علمی را ارائه می‌دهد که در جهان نیز زبانزد می‌شود. جین: دختر جوانی که در یک مهمانی با استیون آشنا می‌شود. او پس از آگاهی از بیماری استیون به ازدواج با او اصرار می‌کند و در طول زندگی تمام تلاش خود را برای بهبودی و مبارزه استیون با بیماری‌اش می‌کند اما در نهایت با تولد سومین فرزندش و مواجه با سختی‌های زندگی از استیون جدا می‌شود. جاناتان: پسر جوانی که در کلیسا اپرا آموزش می‌دهد و پس از آشنایی با جین، به کمک او و خانواده‌اش می‌رود و در نهایت با جین ازدواج می‌کند.

کشور سازنده: انگلستان

کمپانی سازنده: Working Title Films

جوایز و افتخارات: این فیلم بار‌ها از سوی منتقدین سینما مورد تحسین قرار گرفت و نامزد دریافت چندین جایزه اسکار شد و در نهایت «ادی ردماین» توانست جایزه اسکار را برای بازی در نقش «استیون هاوکینگ» در این فیلم از آن خود کند.

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تئوری همه چیز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!