• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بازی با آتش (playing with fire)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

2777 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «بازی با آتش» در سال 2019 تولید شده و محصول کشور آمریکا در ژانر کمدی و خانوادگی است. این فیلم جریان آتش‌بری است که سال‌هاست منتظر ترفیع رتبه است اما در این حین با سه بچه بازیگوش مواجه می‌شود که پدر و مادر خود را ازدست‌داده‌اند. پیام مهم این فیلم نشان دادن ارزش دوستی و دورهمی است.

ژانر : خانوادگی کمدی

سال 2019 95 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

  این فیلم صحنه‌های ترسناک و خشونت‌آمیز محسوسی ندارد و در فضای طنز و کمدی رقم می‌خورد. این فیلم، نشان می‌دهد که این سه بچه والدینشان را ازدست‌داده‌اند. این امر ممکن است در روحیه فرزندتان تأثیر بگذارد. اگر روحیه حساسی دارد این نکته را لحاظ کنید.

درصحنه‌ای دختر بزرگ‌تر، ماشین یکی از آتش‌برها را برمی‌دارد و به دلیل عدم کنترل، ماشین در لبه پرتگاه می‌ایستد. حتماً با نوجوانتان در این زمینه صحبت کنید و از اشتباه بودن این کار و علتش با او صحبت کنید. گاهی نوجوانان به‌خصوص پسرها در این سنین دچار هیجانات کاذبی می‌شوند که بهتر است غیرمستقیم با آن‌ها صحبت کنید.

اگر فرزندتان، خواهر یا برادر دارد سعی کنید در مورد رفتار دختر بزرگ‌تر، مبنی بر حفظ کانون خانواده‌اش با او صحبت کنید و از مثال‌های عینی در زندگی‌تان با او سخن بگویید. از اهمیت دورهمی و دوستی با او گفتگو کنید و سعی کنید با فامیل و دوستانتان ارتباط و رفت‌وآمد داشته باشید تا با این فضاها بیش‌تر آشنا شوند.

خلاصه: این فیلم در رابطه با حفظ دوستی و خانواده است اگر فرزندتان تمایلی به رفت‌وآمد با فامیل ندارد یا با خواهر و برادرش ارتباط خوبی ندارد، بسیار مفید است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از او بپرسید اگر در جایگاه دختر بزرگ‌تر بود، اجازه می‌داد بهزیستی خواهر و برادرش را از او جدا کند؟

 کند؟

از او بپرسید دوست داشت در جایگاه کدام‌یک از شخصیت‌های فیلم قرار داشت؟علاقه او نشان‌دهنده علقه او به آن شخصیت است.

از او بپرسید دوست دارد در جمع‌های خانوادگی باشد یا دوستانه؟یا هیچ‌کدام؟

اگر علاقه‌ای به هیچ‌کدام از این جمع‌ها ندارد، علتش را جویا شوید و سعی کنید آن مشکل را رفع کنید.

خلاصه: از نوجوانتان بپرسید نظرش را در مورد دوستی و خانواده بیان کند.

داستان اثر

جک آتش‌بر موفقی است که از بچگی در اداره آتش‌نشانی بزرگ‌شده است. پدر او همیشه آرزو داشت او رئیس‌کل آتش‌نشان‌ها شود به همین دلیل همیشه سعی داشت در عملیات بهترین باشد. رئیس‌کل آتش‌نشان‌ها هم به دنبال فردی بااراده و کار بلد است تا دستیارش باشد. روزی کلبه‌ای در جنگل آتش می‌گیرد. جک داخل کلبه می‌رود و سه بچه را می‌بیند که آنجا پناه گرفته‌اند. آن‌ها را نجات داده و به اداره خود می‌آورد. دختر بزرگ‌تر به او می‌گوید پدر و مادرش درراه هستند اما بعد از مدتی به جک می‌گوید که پدر و مادرش دو سال پیش مرده‌اند و آن‌ها در بهزیستی زندگی می‌کردند. بهزیستی قرار بود او را از خواهر و برادرش جدا کند به همین دلیل آن‌ها از بهزیستی فرار می‌کنند. وقتی جک داستان آن‌ها را می‌شنود، دلش برایشان می‌سوزد و به آن‌ها پناه می‌دهد. جک و دوستانش به مناسبت تولد دختر کوچک‌تر، برای هر سه آن‌ها جشن می‌گیرد اما رئیس بهزیستی از راه می‌رسد و قصد بردن آن‌ها را می‌کند. دختر بزرگ‌تر ماشین جک را برمی‌دارد و با خواهر و برادرش فرار می‌کند. اما یک‌لحظه کنترل خود را از دست می‌دهد و در لبه پرتگاه می‌ایستد. جک با کمک دوستانش از راه می‌رسد و آن‌ها را نجات می‌دهد. دراین‌بین رئیس‌کل آتش‌نشانی هم از راه می‌رسد و وقتی فداکاری جک را می‌بیند او را مناسب‌ترین فرد برای آتش‌نشانی می‌بیند. جک با دوستش نامزد می‌کند و سه بچه را به فرزندی قبول می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Andy Fickman/اندی فیکمن

نویسنده/ مترجم: Dan Ewen/دن ایون

نام تهیه کننده: Todd Garner،Allegra Clegg/تاد گارنر، الگرا کلگ

نام بازیگران: John Cena،Keegan-Michael Key،John Leguizamo،Brianna Hildebrand/جان کنا، کیگان-میکاییل کی،جان لگوزامو، بریانا هیلدبراند

نام شخصیت‌ها: جک: آتش‌نشانی است که اصرار دارد همه او را آتش‌بر صدا کنند. او مردی درون‌گرا و مغرور است که به خاطر آرزوی پدرش، دوست دارد رئیس‌کل آتش‌نشان‌ها شود.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Broken Road Productions/بروکن رود پروداکشن

جوایز و افتخارات: در وب‌سایت راتین تومیتوز ، فیلم دارای رتبه تأیید 21٪ بر اساس 70 نقد و با میانگین امتیاز 3.93 / 10 است. مخاطبان نظرسنجی شده توسط سینما اسکور به این فیلم درجه متوسط "B +" در مقیاس A + تا F دادند.

مخاطب اثر: نوجوانان

هشتگ:فیلم کمدی خانوادگی آتش نشان

دیالوگ:دوستی، جادو هست

*بچه‌ها مثل آتیشند درسته نمیشه کنترلشون کرد ولی میشه مهارشون کرد تا خودشون بسوزند.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بازی با آتش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!