• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی پیگی گو – برخورد سکه‌ها (piggy go clash of coins)

author-img

توسط : مریم عظیمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

923 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی آنلاین در ژانر تفننی طراحی شده است. بازیکن باید تاس بیندازد و امتیاز جمع کند، به سرزمین‌های دیگران حمله کند، انتقام بگیرد، دفاع کند، از منابع دیگران دزدی کند و سرزمین‌های بیشتری را برای خودش بسازد. در این بازی چت، جدول رتبه‌بندی و خرید درون‌برنامه‌ای وجود دارد.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز کدومویی؛

این بازی کاملا آنلاین است و شامل دو بخش جمع‌کردن امتیاز و بخشی دیگر برای ساختن سرزمین‌های بازی با استفاده از امتیازهای جمع‌آوری شده است. در بخش اول بازیکن باید تاس بیندازد و بر روی خانه‌های بازی حرکت کند تا سکه، غذا، سپر دفاعی و... به دست بیاورد. در این بخش مواردی مانند دزدی از منابع دیگران، حمله به سرزمین‌های دوستان، افراد رندوم یا حمله به‌عنوان انتقام وجود دارد. از خود بازیکن هم دزدی می‌شود یا به سرزمینش حمله خواهد شد. در این بازی دزدی و قمار و تکیه بر شانس بسیار پررنگ است و لازم است باتوجه‌به صلاحدیدهای تربیتی خود، در این باره تصمیم بگیرید. در بازی امکان چت، تشکیل گروه، انتخاب عکس پروفایل و امکان درخواست کمک از دیگران وجود دارد. تصاویر پروفایل کاربران ممکن است گاهی نیمه‌برهنه، عجیب، کمی ترسناک و... باشد؛ اما عکس‌ها قابلیت بزرگ کردن و زوم ندارد و تنها از دور دیده می‌شود. همچنین لباس‌های کاراکترهای خود بازی ممکن است نامناسب باشد. در بخش چت، خود بازی قوانین مانند ذکرنکردن اطلاعات شخصی را مطرح کرده است و بازیکنان می‌توانند پیام‌های نامناسب را گزارش کنند. به‌طورکلی فضای بدی بر قسمت چت بازی غالب نیست؛ اما بهتر است بازی در حضور والدین انجام شود. در بازی مفاهیم مثبتی مانند خرج پول برای آبادانی، همکاری و کمک به دیگران هم دیده می‌شود. زمانی که موبایل به اینترنت وصل باشد بازی مدام پیام می‌فرستد. می‌توانید از تنظیمات گوشی نوتیف‌های بازی را قطع کنید. در بازی پیشنهاد عضو شدن در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک، اشتراک‌گذاری محتوا، تشکیل تیم و چندنفره بازی‌کردن هم وجود دارد.

خلاصه‌ی آن: این بازی شامل دو بخش جمع‌کردن امتیاز و بخشی دیگر برای ساختن سرزمین‌های بازی با استفاده از امتیازهای جمع‌آوری شده است. در بازی دزدی، حمله به سرزمین‌های یکدیگر، تشکیل گروه، چت گروهی و خصوصی، تشکیل تیم و بازی چندنفره وجود دارد و عنصر شانس بسیار تأثیرگذار است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندتان در مورد اینکه دزدی‌کردن و قمار به دیگران و خود فرد چه آسیبی می‌رساند گفتگو کنید.

در مورد اینکه با همکاری‌کردن و کمک‌کردن به یکدیگر کارها راحت‌تر و روان‌تر پیش می‌روند گفتگو کنید.

در مورد ارزش آبادانی و اینکه چقدر بد است که زحمات دیگران را نابود کنیم، صحبت کنید.

در مورد اینکه انتقام چه نتیجه و فایده‌ای خواهد داشت صحبت کنید.

در مورد اینکه دوستان به یکدیگر اعتماد می‌کنند و خیانت به این اعتماد چه آثار و نتایجی دارد گفتگو کنید.

خلاصه‌ی آن: با فرزندتان در مورد اینکه دزدی‌کردن و قمار به دیگران و خود فرد چه آسیبی می‌رساند گفتگو کنید.

ماجرای بازی

این بازی تماماً آنلاین است و در ژانر تفننی طراحی شده است. طراحی بازی سه‌بعدی؛ اما فضای بازی دوبعدی است. در بازی رنگ‌ها و موسیقی شادی به‌کاررفته است و کاراکترهای بازی خوک‌های بامزه هستند. عکسی که در ابتدای بازی و هنگام لود شدن آن نمایش داده می‌شود بیانگر یکی از عناصر مهم بازی یعنی دزدی از دیگران است. بازیکن در این بازی با دو بخش جمع‌آوری سکه و خرج‌کردن سکه‌ها مواجه است. در بخش اول بازیکن باید تاس بیندازد و با حرکت روی خانه‌های بازی سکه، غذا و ... جمع کند. در این بخش اگر روی خانه‌ی به‌خصوصی قرار بگیرد، می‎تواند از منابع دیگر بازیکنان دزدی کند و سکه‌هایش را افزایش دهد. اساس بازی و حرکت برو بروی خانه‌ها هم شرط‌بندی است و عنصر شانس در این بازی بسیار مؤثر است. در برخی مراحل امکان چندبرابر کردن دستاوردها وجود دارد که بازیکن با کلیک بر روی آن سکه‌ها، نوبت‌های تاس انداختن و... را چندبرابر می‌کند. در بخش بعدی که محل خرج‌کردن سکه‌ها و منابع است، بازیکن باید سرزمین‌های مختلف را آباد کند و ساخت‌وساز انجام دهد. در بازی علاوه بر دزدی دیگران از هم تخریب سرزمین‌های یکدیگر هم وجود دارد. هر بازیکن زمانی که بر روی خانه‌ی خاصی از بازی قرار بگیرد، می‌تواند به سرزمین‌های دیگران حمله کند و افراد هدف می‌توانند دوستانش باشند یا کسانی که از او دزدی یا به سرزمین او حمله کرده‌اند یا به‌صورت رندوم. در بازی بخش چت خصوصی و گروهی هم وجود دارد. در این فضا افراد می‌توانند پیام‌های خود را تایپ کنند، از دیگران درخواست کمک کنند و یا از استیکرهای خود بازی استفاده کنند. بازی در مورد محتوای چت‌ها قوانینی دارد. مثلاً اینکه افراد نباید اطلاعات شخصی بدهند. بازیکنان می‌توانند پیام‌های نامناسب را گزارش کنند. در این بازی افراد پروفایل دارند و در پروفایل آنها مواردی مانند نام، عکس پروفایل، تعداد سرزمین‌هایی که ساخته است، لباس‌ها و... دیده می‌شود.

در مورد تیم‌ها این امکان وجود دارد که بازیکن افراد تیمش را ارتقا دهد. در تیم بازیکن چهار کاراکتر وجود دارند که به‌مرور باید از حالت قفل خارج شوند. برای بازیکنان می‌توان لباس و اکسسوری تهیه کرد که با یکی از امتیازهای بازی خریداری می‌شوند. بعضی از لباس‌ها مخصوص شرایط خاصی مانند ایونت‌ها هستند. در بازی ایونت، چالش و رقابت در زمینه‌ی آشپزی هم وجود دارد که با جمع‌آوری هرچه بیشتر منابع غذایی در زمین‌بازی میسر است. در بازی آیتم‌های فروشی عادی و یا با مهلت محدود زمانی و تماشای تبلیغ برای دسترسی به برخی امکانات بازی وجود دارد. رتبه‌بندی جهانی و رتبه‌بندی بین دوستان هم دیده می‌شود. در بازی بخش‌هایی برای دریافت امتیازات یا جوایزی دیده می‌شود که در صورت بردن یک بازی کارتی به بازیکن تعلق می‌گیرد. مانند دریافت سکه یا دریافت تم‌های خاص برای بازی. این بازی‌ها معمولاً زمان محدودی دارند و بازیکن باید قبل از تمام‌شدن مهلت آن به سراغ بازی برود. زمانی که موبایل به اینترنت وصل باشد، بازی مدام پیام می‌فرستد و بازیکن را برای بازی‌کردن تشویق می‌کند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): ios, android, linux, macOS, iphone, android tv. Microsoft windows

نام ناشر: Forever9 Games

نام توسعه دهنده: Forever9 Games

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2022/11/20-1401/08/29

نیاز به اینترنت: دارد و کاملاً آنلاین است.

امکانات آنلاین:  خرید، تماشای تبلیغ، ایجاد دوستی، لیگ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه‌بندی، رویداد، تشکیل گروه، ذخیره سازی، گفتگوی متنی، شبکه‌ی اجتماعی، چالش، اشتراک گذاری محتوا، چندنفره بازی کردن.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پیگی گو – برخورد سکه‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!