• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی مارکرفت: مار و پله آنلاین

author-img

توسط : فاطمه نجفی ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

491 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
مارکرفت یا همان مار و پله یک بازی تفننی و آنلاین است که به‌صورت چندنفره انجام می‌شود و با انداختن تاس و حرکت روی خانه‌های شماره‌گذاری شده و عبور از روی مارهای سمی و میان‌برها پیش می‌رود بردوباخت در این بازی کاملاً بر مبنای شانس است. بازی دارای تبلیغ و پرداخت درون‌برنامه است.

ژانر : تفننی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مار و پله یک بازی نام‌آشنای قدیمی است که اکنون به‌صورت بازی موبایلی و دیجیتال عرضه شده است. در این بازی فرزندتان می‌تواند با حریفان آنلاین و همچنین با تشکیل تیم و دعوت از دوستانش یک بازی رقابتی و آنلاین را تجربه کند. بازی با محوریت انداختن تاس و حرکت روی خانه‌های شماره‌گذاری شده و عبور از روی مارهای سمی و میان‌برها پیش می‌رود و بردوباخت در این بازی کاملاً بر مبنای شانس است که عنصر شانس تأثیر مستقیمی بر روی عزت‌نفس فرزندتان دارد.

این بازی آنلاین است که فرزندتان می‌تواند با حریفان واقعی وارد بازی شود و از امکان چت متنی نیز استفاده کند و در معرض مکالمات نامناسب قرار بگیرد که محیطی مناسب برای بازیکنان کم‌سن‌وسال محسوب نمی‌شود.

بازی دارای فروشگاه است که برای خرید برخی آیتم‌های بازی؛ مانند آواتار، الماس و سکه‌ی بیشتر می‌توان از پرداخت درون‌برنامه استفاده کرد و برای دریافت سکه رایگان پیشنهاد بازی تماشای تبلیغ است. برای ورود به صفحه‌ی بازی هزینه ی ورودی از سکه‌های بازیکن کاسته می‌شود که ممکن است فرزندتان ترغیب به ادامه‌ی بازی با صرف هزینه شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین عزیز شما می‌توانید برای دورشدن از فضای دیجیتال، بازی مار و پله را تهیه کرده و به‌صورت خانوادگی لحظات شاد و مفرحی را در کنار یکدیگر سپری کنید.

در مورد خریدهای غیرضروری که در بازی وجود دارد و تماشای محتوای تبلیغی با فرزندتان گفتگو کنید.

در مورد خطرات احتمالی بازی‌های آنلاین و فضای چت و قرارگرفتن در معرض مکالمات نامناسب با فرزندتان صحبت کنید.

می‌توانید برای آشنایی با راهکارهایی برای مدیریت بازی‌های آنلاین مطالبی را از طریق این لینک مطالعه نمایید.

ماجرای بازی

مارکرفت یا همان مار و پله یک بازی تفننی و آنلاین است که به‌صورت چندنفره انجام می‌شود. یک صفحه شامل صد خانه ی شماره‌گذاری شده که تعدادی مار و نردبان روی آن قرار گرفته شده است. بازیکن با انداختن تاس و حرکت بر روی خانه‌ها پیش می‌رود اگر در ابتدای نردبان توقف کند باید از نردبان بالا برود و اگر بر روی سرمار توقف کند باید به خانه‌های پایین برگردد هر بازیکنی که زودتر به خانه آخر برسد برنده بازی خواهد بود و پاداش کسب می‌کند. اگر بازیکن روی خانه‌های شماره ۹۵ تا ۹۹ باشد و با تاس عددی بیاورید که بیشتر از تعداد خانه‌ها باشد، مهره حرکت نمی‌کند. با انداختن تاس بازیکن می‌تواند دو حرکت با عددهای روی تاس هایش انجام دهد که با ضربه روی تاس‌ها حرکت آغاز می‌شود و با انداختن تاس و حرکت در خانه‌ها اگر بازیکن در خانه‌ای که حریف توقف کرده قرار بگیرد می‌تواند مهره‌ی حریف را از بازی خارج کند. هر بار برای ورود به صفحه‌ی بازی هزینه ورودی از سکه‌های بازیکن کاسته می‌شود.  بازی را می‌توان به‌صورت چندنفره تا سقف 4 نفر با حریفان آنلاین، تشکیل تیم و یا با دعوت از دوستان انجام داد. بازی دارای میزهای مختلفی مانند جنگلی، ساحلی، یخی و بازی تیمی است. بازی دارای قابلیت چت متنی، رویداد، اشتراک‌گذاری محتوا، چالش‌های روزانه و هفتگی و جدول امتیاز است. بازی دارای فروشگاه است که برای خرید برخی آیتم‌های بازی می‌توان از پرداخت درون‌برنامه استفاده کرد و برای دریافت سکه‌ی رایگان پیشنهاد بازی تماشای تبلیغ است.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها):  android-ios

نام ناشر: اینسایتل گیمز

نام توسعه‌دهنده: اینسایتل گیمز

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 15/05/1399- 05/08/2020

نیاز به اینترنت: کاملا آنلاین است.

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغ، اشتراک گذاری محتوا، دعوت به شبکه های اجتماعی، چالش، رویداد، گفتگوی متنی، جدول رتبه بندی، تشکیل گروه، چند نفره بازی کردن،  مارکرفت(مار و پله آنلاین)، اینسایتل گیمز، اندروید، آی اواس، 12،13،14،15،16،17،18،android-ios،

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مارکرفت: مار و پله آنلاین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!