• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی جی تی ای آنلاین (GTA online)

author-img

توسط : محسن رزاقی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7512 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
جی‌تی‌ای آنلاین، یک جهان برای زندگی بازیکن است. بازیکن در این جهان کسب و کار راه می‌اندازد. خانه و ماشین می‌خرید. همکاری و رقابت می‌کند یا با دوستانش به تفریح و گردش و مهمانی می‌گذرد و همه‌ی این‌ها در یک شهر پر از خلافکار  و جرم و جنایت است.

ژانر : اکشن

62 مناسب خانواده 37 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 17 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ارزیابی که خواندید و نکاتی که می‌خوانید در مورد نسخه آنلاین GTA است که با نسخه داستانی و آفلاین بازی تفاوت دارد.

این بازی ظرفیت این را ایجاد می‌کند تا فرزند ما یک زیست دیجیتال داشته باشد. یک جهان کامل که در آن سر کار برود و پول دربیاورد. کسب و کارش را  توسعه دهد و آدم استخدام کند.  پول‌هایش را خرج کند، ماشین بخرد و گشت و گذار کند. سوار تله کابین شود و در کوهستان گشت و گذار کند یا با دوستانش در خانه مهمانی بگیرد یا با هم به باشگاه تیراندازی بروند و رقابت کنند. برای همین باید بدانید که احتمالا مایل است زمان زیادی را در جهان بازی صرف کند.  به همین خاطر با او در مورد زمان بازی و هم بازی‌ها قرارهایی بگذارید.

 بازی در نوع پوشش دستان بازیکن را باز می‌گذارد و هزاران هزار ترکیب و مدل پوشش و آرایش وجود دارد که برخی ازآن‌ها با فرهنگ و پوشش ما و اساسا با امکان پوشیدن چنین لباس‌هایی در دنیای واقعی در تناقض است.

 به طور کلی بازی زمینه جنسی دارد و یکی از فعالیت‌‌های جانبی که البته اختیاری ست، استفاده از کلوب شبانه است که در آن برهنگی وجود دارد. پوسترهای نامناسبی در سراسر شهر، کافه‌ها  و محل‌های کار نصب شده‌اند. همچنین یک کلوب مردان زن‌پوش هم در بازی هست که هرچند نمی‌شود واردش دش اما به هر حال بازیکن با دیدن آن‌ها با این پدیده آشنا می‌شود. اگر بازیکنان به خصوص پسران عزت نفس بالایی داشته باشند، در برابر چنین محتوایی بهتر می‌توانند خودکنترلی داشته باشند.

 بازی در مورد کسب و کار ایده‌هایی دارد که ما به عنوان والیدن باید تلاش کنیم آن را سامان بدهیم و به واقعیت نزدیک کنیم.

 بازی تبلیغات زیادی برای خرید برنامه‌ای دارد و آیتم‌های بازی حسابی از بازیکن دلبری می‌کنند، به همین خاطر ضروری‌ست که در مورد خریدهای درون‌برنامه‌ای حد و حدودی تعیین کنید. مخصوصا که بازی طوری طراحی شده است که بازیکن مجبور شود گه‌گاهی دست به جیب شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فرزند شما هنوز این بازی را بازی نکرده است، با گفت و گو و بین نکاتی که شما بهتر در مورد فرزنداتان می‌دانید تلاش کنید مانع شوید تا فرزندانتان این بازی را بازی کند.

اگر فرزند شما این بازی را انجام داده است. او با موضوعات زیادی آشنا شده است که شاید نشود در مورد تمامی آن‌ها به راحتی صحبت کرد و البته توجه داشته باشید که فرزند نوجوان خودش متوجه برخی نکات می‌شود. برای همین بهتر است نظرش را در مورد برخی موارد جویا شوید.

 خوب است با با کسب و کار شروع کنید. به نظر او برای راه اندازی یک کسب و کار باید از کجا شروع کرد؟ نیروی انسانی را چطور باید تامین کرد؟

 آیا از هر راهی امکان کسب درآمد هست یا اینهکه مسیر کسب درآمد مهم است؟

با فرزندمان را در مورد حلال و حرام بودن درآمد صحبت کنیم.

 آثار استفاده مواد مخدر و مشروبات الکی نکته دیگر است. مثلا از او بپرسید وقتی در بازی مواد استفاده می‌کند یا مشروب  می‌خورد چه اتفاقی می‌افتد؟

نظر او را در مورد موارد استفاده از خشونت بپرسید. بپرسید کجا می شود از خشونت استفاده کرد؟ برای چه مقاصدی می‌شود از خشونت استفاده کرد؟ آیا راه حل دیگری وجود ندارد؟

با او در این مورد صحبت کنید که پوشش ما نشانگر شخصیت ماست و هر پوششی مناسب شرایط اجتماعی خاصی ست که با آن تناسب دارد.

با توجه به اینکه بازی آنلاین است در مورد هم بازی‌ها و زمان بازی کردن قرارهایی بکذارید

تلاش کنید فرزندتان بعد از بازی، مقداری فعالیت جسمانی انجام دهد تا سالم بماند.

بازی تبلیغات زیادی برای خرید برنامه‌ای ارد و آیتم‌های بازی حسابی از بازیکن دلبری می‌کنند، به همین خاطر ضروری‌ست که در مورد خریدهای درون‌برنامه‌ای حد و حدودی تعیین کنید.

ماجرای بازی

بازیکن به عنوان یک خلافکار (که می‌تواند به انتخاب خودش زن یا مرد باشد) وارد شهر شده و از خلاف‌های کوچک مثل نقد کردن طلب یا معامله خرد مواد مخدر شروع می‌کند و برای خلافکارهای بزرگتر که شامل بازیکنان قدیمی‌تر هم می‌شود، کار می‌کند تا اینکه به حدی برسد که بتواند خانه بخرد، کسب و کار خودش را راه اندازی کند و بتواند آدم استخدام کند. البته بازیکن می‌توان کل این فرایند رسیدن به کسب و کار را  با پرداخت درون برنامه‌ای کوتاه کند. شغل‌هایی که بازیکن می‌تواند داشته باشد، متنوع هستند. تولید و پخش مواد مخدر، جعل سند، قاچاق کالا، انواع سرقت‌ها کلان از این جمله هستند. //// بخش دیگر جی‌تی‌ای آنلاین، بازی‌ها و سرگرمی‌های آن است که آن هم از تنوع زیادی برخوردار است. انوع و اقسام مسابقات و رقابت‌ها که در سایر بازی‌ها می‌بینیم در این بازی جمع شده است و بازیکن می‌تواند ساعت‌ها به یک بخش مشغول باشد ، سرگرم شود و البته با برنده شدن، کسب درآمد کند.  فارغ از همه این‌ها  تعداد زیادی فعالیت جانبی در سبک‌های مختلف وجود دارد که بازیکن می‌تواند به آنها مشغول شود که البته برخی از آنها غیراخلاقی اند /// باید توجه کرد که این بازی جهان باز و پر جزئیات دارای یک لایه دیگر هم هست که توسط کاربران ساخته می‌شود. بازیکنان می‌توانند با دوستانشان در این جهان گردش کنند و سرگرم شوند، خودشان چالش‌هایی داشته باشند و داستان‌هایی خلق کنند.  می‌توانند خانه یکی از دوستانشان جمع شوند و مهمانی بگیرند و کلی ماجراهای قابل پیش بینی و غیرقابل پیش بینی دیگر.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها):

 Windows

 PS3

 PS4

 PS5

 xbox360

 xbox one

 xbox sries s/x

نام ناشر: Rockstar Games

نام توسعه دهنده: Rockstar North

تاریخ آخرین به روزرسانی: November 2021 (آیان 1400)

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است.

امکانات آنلاین: گفت و گوی متنی و صوتی، خرید، تماشای تبلیغ، ایجاد دوستی، دعوت به عضویت در شبکه اجتماعی راکستار، جدول رتبه بندی، رویداد، تشکیل گروه، ذخیره سازی، چالش، تماشای بازی دیگران، چند نفره بازی کردن.

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها: ممنوعه بودن

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیر زلف خانی

۲۲ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

الی

بزرگسال

توسط : مجید سنگی

۲۸ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

جی تی ای یه بازی برای بزرگ سالان هست چون تو این بازی فوش میدن و آدم رو عصبانی می‌کنند

بزرگسال

توسط : محمدامین اصغرپور

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

چی شکلی نصبش کنم

بزرگسال

توسط : محمدامین اصغرپور

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

خیلی عالی هست

بزرگسال

توسط : اکبر داوودی

۶ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

چطوری نصب کنم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جی تی ای آنلاین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!